New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Malte Amundsen får desuden ikke super meget spilletid i det amerikanske. Måske han lige skal lære sproget først? Nej, det kan sgu nok ikke være det 😄

Jeg så selvfølgelig helst, at vi får en ung fremadstormende spiller ind på venstrebacken, som vi kan have et år eller 2 og så sælge med fortjeneste. Man hvad tænker folk over lappeløsninger som Pierre Bengtsson eller Bryan Oviedo, i tilfælde af at vi ikke finder lige præcis det, vi vil have? Eller ville det ødelægge det image vi prøver at skabe (vores selvopfattelse), hvis vi skal til at leje FCK's overskudslager?

De vil i hvert fald gerne af med dem, så mon ikke de fås til spotpris og i øvrigt ønsker at vise, at FCK tager fejl?

Selvfølgelig følger AGF også med i hvem der bliver til overs i FCK. Problemet er nok bare, at selv nogle af de spillere bliver for dyre for os. F.eks. Bundu og Bartolec, som måske begge kunne være interessante.

Men ellers kan det jo være at PC og JN tager en snak på et tidspunkt, hvis PC sender noget på ophørsudsalg.

Den sikre vej til at formøble den sunde økonomi som møjsommeligt er blevet opsparet, er at hente overbetalte over the hill spillere som ovenikøbet repræsentere 0 gensalgsværdi.

Det vil være katastrofalt hvis SIB kigger mod spillere som Bengtson og Oviedo.
Jeg kunne umuligt være mere enig eller formulere det mere præcist.

Jeg bliver skuffet helt ind i marven, hvis dét bliver modellen. Vi har haft betragtelig succes med at scoute unge spillere, med mulighed for udvikling og videresalg, men også med en enorm sult. Bevares, hvis David vurdere at Bengtsson eller Oviedo kan gøre, hvad Paddy har gjort, så er det en overvejelse værd. Men kun da! Ellers kan jeg ikke se, hvad vi skal med dem.

Den sikre vej til at formøble den sunde økonomi som møjsommeligt er blevet opsparet, er at hente overbetalte over the hill spillere som ovenikøbet repræsentere 0 gensalgsværdi.

Det tror jeg også vil være en ringe vej at gå.
Den er ligsom prøvet flere gange, uden for stor succes ;)

Modsat flere tror jeg så også det vil være en fejl at hente Bundu tilbage til holdet, selv hvis det var økonomisk muligt. Der er flere der har argumenteret fodboldmæssigt for, hvorfor, så det undlader jeg.

Så jeg vil bare nævne, at det ville være sørgeligt og dyrt om holdet oplevede, at han præsterede “en Sisto”, altså ikke kan leve op til de store forventninger, der uværligt vil være fra omverdenen om at præstere som hvor han var, da han præsterede bedst.

Nu var præmissen for mit indlæg, at vi skulle LEJE dem:

Jeg så selvfølgelig helst, at vi får en ung fremadstormende spiller ind på venstrebacken, som vi kan have et år eller 2 og så sælge med fortjeneste. Man hvad tænker folk over lappeløsninger som Pierre Bengtsson eller Bryan Oviedo, i tilfælde af at vi ikke finder lige præcis det, vi vil have? Eller ville det ødelægge det image vi prøver at skabe (vores selvopfattelse), hvis vi skal til at leje FCK's overskudslager?

Jeg tænker ikke, det vipper vores økonomi over styr, at vi lejer Pierre Bengtsson for en sæson i en løsning, hvor FCK betaler halvdelen af hans løn. (Helt sikkert den aftale, der er i Vejle pt.)

Det ville derimod være med til potentielt at kunne sætte vores økonomi over styr, hvis vi køber en venstreback på 3-4 årig aftale, som vi egentlig ikke helt vil have, fordi vores førsteprioriteter ikke var en mulighed. (OK, en venstreback sætter nok ikke økonomien over styr - men permanente løsning i mangel af bedre er en skidt vej at gå.)

• Like
Reactions: fsc

Det er jo lidt den vej SIB har gået før med Bendtner. Nu så jeg, Nicolai Jørgensen bejler til FCK, men jeg tvivler meget på, at de er interesserede. Kunne SIB finde pø at lave sådan en penistransfer? Rent fodboldmæssigt ville han jo passe godt ind fordi han både kan spille kant og 9'er. Personligt ville jeg synes, det var alt for risikabelt.

Det er jo lidt den vej SIB har gået før med Bendtner. Nu så jeg, Nicolai Jørgensen bejler til FCK, men jeg tvivler meget på, at de er interesserede. Kunne SIB finde pø at lave sådan en penistransfer? Rent fodboldmæssigt ville han jo passe godt ind fordi han både kan spille kant og 9'er. Personligt ville jeg synes, det var alt for risikabelt.

Gud fandme nej! Nicolai Jørgensen er et skadesplaget vrag. Det ville være Søren Larsen 2.0. Jeg tror dog ikke, at NJ gider til AGF.

Vi ved i øvrigt ikke, hvad SIB egentligt vil. Alle sportsdirektører laver af og til penistransfers. Nicklas Bendtner var i øvrigt en pæn succes i Rosenborg.

Vi ved i øvrigt ikke, hvad SIB egentligt vil. Alle sportsdirektører laver af og til penistransfers. Nicklas Bendtner var i øvrigt en pæn succes i Rosenborg.
En penistransfer i den nuværende situation ville også give god mening, fordi AGF - med de store udskiftninger - kan have behov for at sende et signal om, at "the big four" er kommet for at blive. Men det måtte gerne være en penistransfer med mere substans, yngre og mere viril. NJ er i alt for stor risiko for at blive slatten (for nu at blive i den metafor et hak for længe :/ )

En penistransfer i den nuværende situation ville også give god mening, fordi AGF - med de store udskiftninger - kan have behov for at sende et signal om, at "the big four" er kommet for at blive. Men det måtte gerne være en penistransfer med mere substans, yngre og mere viril. NJ er i alt for stor risiko for at blive slatten (for nu at blive i den metafor et hak for længe :/ )

Hmm, tja...

Jeg tror, at der er lidt for mange positioner, der skal forstærkes til, at man går all in på én penistransfer. Det skulle da lige være en profileret kantspiller, da Jon forhåbentligt sælges og vi generelt har set tynde ud på dem i denne sæson.

Penistransfers er da også fine så længe, at det sportslige output står mål med den investerede økonomi.

Jeg tror godt at Daniel Azani kunne lokkes til at blive i AGF, og også at han ville blive en markant forstærkning, efter en halvsæson med skader, og manglende relationer til holdkammeraterne, og et for stort skridt op til Manchester City, så vil det være godt at komme til trygge omgivelser, med holdkammerater man kender fra hjemlandet.

Desuden mener jeg at Gadegaard er fremtidens keeper i AGF, så det vil være fornuftigt at hente Jesper Hansen i FC Midtjylland på en to-tre årig aftale, så han kan bidrage med at rykke Gadegaard det sidste stykke.

Frederik André Bjørkan kender Stig Inge Bjørnebye uden tvivl fra sin tl i Rosenborg og via sit netværk, så han kan måske være interesseret i at skifte til Danmark inden det store skridt til en af de 5 store ligaer.

Jeg tror på at Duelund ville have godt af en tur hjem til AGF, han har altid talt helt anderledes positivt om AGF end f.eks. skuespilleren gør, men det skulle være på kontrakt og ikke leje. Ellers skal der findes en anden kant på samme niveau.

Start 11 i næste sæson kunne se sådan ud:

Hansen
Brandhof
- Hausner - Tingager - Bjørkan
Grønbæk - Duncan - Olsen
Duelund - Mortensen - Azani

Lad hellere AaB købe ham. Han passer perfekt ind med den skadehistorik.
Vi er altså ikke helt uden spillere med samme historik som Aabs mhs. til skader - vi kan jo bare se til Backman som måske har spillet noget der ligner halvdelen af minutterne som Lucas A har men så skal man selvfølgelig heller ikke tilknytte flere som bare bliver skadet ;) Det er bare så pokkers svært at forudse;)
Jeg skrev til gengæld også om muligheden for leje med forkøbsret, da vi her kunne se ham an og ikke binde for mange midler på forhånd.

Jeg er heller ikke sikker på, at Bundu er god på et hold der vil være boldbesiddende og opbyggende. Han gør sig nok bedst på et hold der spiller på kontra og power. Hvis DN vil ændre vores udtryk, så er jeg ikke sikker på, at Bundu er den rette. Men det er selvfølgelig også svært at sige nej, hvis han er uforholdsmæssig billig.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back