- Målmand: Grabara kan vi nok ikke holde på. Er Eskelinen fremtiden og hvor langt er de to unge i deres udvikling?
- Angreb: Skal vi have hentet en fuldgod substitut til Patrick Mortensen?
- Venstre back: Ja problemet giver sig selv. Højer vil videre. Gersbach er på vej, men vi er vel nødt til at hente noget ind?
- Vores fløje - er de for sløje?
Målmand:
Ja altså Carlgren lå lige til højrebenet hvis Eskelinen skulle sælges og/eller Grabara skulle væk.
Jeg håber det er fordi Grabara napper et år mere. Han skrev på twitter sidst, at der ikke var en historie omkring sit nummer 73, men at der kunne være der kom en historie

Jeg læste det som en forlængelse frem til 2073

haha...
Rønnow vil vel i mange år være et drømmescenarie.
Angreb: Jeg vil se MJ først, og det er jo også AGFs plan, da MJ har en frikøbsklausul på 5 millioner. RedBull købte ham for 15 millioner, og sælger ham for 5 nu, hvis det er. De har ikke været videre imponerede!
Men PM sagde i går til interview, at han gerne vil opnå noget med AGF her, "OG SÅ VIDERE"...!? I interviewet refererede han til Zlatan der har scoret mere efter 30 end før 30. Så altså vores 31-årige topscorer står jo faktisk og siger, at han gerne vil til udlandet igen, men lige vil vinde med AGF først. Han virker ikke "færdig" i hvert fald. Morten Bruhn fik lige gjort PM 33 år gammel, mens PM jo faktisk kun er 31, måtte han lige rette. Haha

Altså fint nok hvis PM kan sælge idéen, men der skal være en klub der køber ham alá det der "joker/trolll"-rygte i vinter fra Schalke der skulle ville købe ham for 30 millioner. Tænker også lidt mindre kan gøre det

Lad os endelig komme i noget europæisk gruppespil, som måske netop giver ham mulighed for at vise sig frem i de kampe.
Venstre back:
Jeg synes Gersbahc så meget god ud mod B93, og han bliver også lige bragt mod SøE i går, for netop at give ham minutter i benene. Højer har ikke været på 100% af sidste års præstationer offensivt, men defensivt er det bare suverænt. Jeg tænker Højer SKAL videre nu, såfremt han vil det. Med mindre vi kommer i europæisk gruppespil, for så giver det langt mere mening for Højer at få det med, så han kan vise sig frem der. Men AGF kan jo så sige, at Højer så skal forlænge et år, så AGF kan tjene på ham, og ellers spiller de bare med Gersbach i de kampe i stedet for

Altså jeg tror helt sikkert at vores placering/resultater denne sæson kan afgøre om Højer bliver frem til jul, og om han får forlænget alá Aron (1 års forlængelse oven på nuværende, solgt til jul med 1 år tilbage af kontrakten)
Fløje:
Jeg er slet ikke klar til at afskrive Jevtovic. Men det bekymrer mig, at David mod OB satte Grønbæk over på venstrekanten i 64' og satte Diks ind på højrekanten i 74' for Links, mens Jevtovic kom in i 86' minut for Patrick Olsen!! Jeg vælger at se det som en mulighed for Grønbæk for at komme i gang, og for at få minutter i benene på Diks der skulle tilbage i form. Jevtovic spillede trods alt i dagene op til OB-kampen mod B93. Og han kommer jo også ind i går, og gjorde det fint, og var tæt på scoring. Han virker på mig ikke som en spiller der bare kommer ind og afgører det. Han virker som en der skal investeres lidt spilletid i. Og hvis Jon skal sælges til sommer (fordi han selv vil), så kan Jevtovic få en større chance på kanten måske, men Jon skal i så fald erstattes selvfølgelig. Jeg vil se medaljespillet med for at beslutte mig om Jevtovic. Det er hans første sæson, og meget kan ske endnu. Han kan jo ikke klandres for ikke at score/spille godt i alle de minutter han ikke spiller, kan man sige. Og han har kun fået sølle 120 minutter. Altså 2 kampe samlet set. Ingenting at vurdere ham på. Men det mest bekymrende er, hvor lidt David/teamet lader til at tro på ham. At man sætter Diks ind for at få ham i bedre form, frem for Jevtovic i Odense, og Grønbæk ude af position, frem for Jevtovic i kampen, så ser det skidt ud. Men han kommer ind for Links efter 78' i går. Og altså får man en del kampe med ca. 15 minutter på banen, især slutminutterne, så skal man også vise noget.
Den centrale midtbane:
Blume er for mange det store spørgsmål.
Vi får Brandhof ind, og Duncan forventes at komme tilbage, plus Tengstedt (Hvidt findes også).
Jeg tror ganske enkelt den bare "fiser ud", og Blume forlader klubben, eller laver en kort forlængelse.
Grønbæk er kommet frem fra "ingenting" og tæller jo med som en mand der til pladsen nu. Så før denne sæson vurderede vi at Blumes plads var en af dem vi var allermest udsatte på. Der var kun Blume. Hvidt var 6'er/tilbageliggende 8'er, og Duncan var skadet, og der gik rygter om tidligere AaB/OB'ere (husker ikke deres navne, men det var noget færøsk/islandsk eller noget).
Men nu har vi Blume, Grønbæk, Brandhof, Duncan og faktisk også Tengstedt/Hvidt der kan/har spillet pladsen. Og de er allesammen spillere der ville kunne spille og få minutter. Men ingen af dem springer ligesom skalaen, og ingen af dem er et klart førstevalg (altså af puljen udover Blume) og et tydeligt "step op" for truppen endnu. Måske Grønbæk kan udvikle sig til netop det.
Det må snart være på høje tid, at vi får oprettet denne tråd!
Altid velkomment ja.