New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 237K
Det er jo det mange har kunnet se og analysere sig frem til. Stiften har løbende skrevet og ytret sig om det faktum, at Uwe ikke vil bruge unge spillere, med mindre 1)talentet er så vanvittigt at vedkommende er klart bedre end alternativet 2) Han er tvunget til det.

Også derfor jeg længe har haft den holdning at det måtte blive et farvel til Uwe. Vi er nødt til at udvikle gode spillere - vi har ikke råd til at købe dem.

Vi er også nødt til at udvikle unge spillere til også at kunne styrke bredden.

Det er jo det mange har kunnet se og analysere sig frem til. Stiften har løbende skrevet og ytret sig om det faktum, at Uwe ikke vil bruge unge spillere, med mindre 1)talentet er så vanvittigt at vedkommende er klart bedre end alternativet 2) Han er tvunget til det.

Det er altså ikke det, jeg har hørt Stiften ytre. Jeg har hørt dem ytre, at talentmassen ikke var der til, at Uwe kunne spille med en masse unge spillere.

Last edited:
Santa Klaus kan man mene om, hvad man vil men han har i hvert fald tidligere haft gode kilder i klubben.

Det er endnu et bevis - hvis det er sandt - at Uwe ikke er den rette til at udvikle talenter. Malmø fyringer viser det, talenttallene viser det, der var tidligere rygter fra i vinters om utilfredse unge spillere og nu det her.
Spillere. Uagtet alder. Skal vel tales til på den måde der er bedst for den enkelte.

Monnerup sad i studiet og fuldstændig afmonterede dette udsagn.

Nicolai Poulsen skal tales til på en måde. Mads Emil som en anden.

Sagde han “dont fuck it up” til alle, så var han en dårlig leder. Siger han noget individuelt til forskellige individer, så går det nok.

Også derfor jeg længe har haft den holdning at det måtte blive et farvel til Uwe. Vi er nødt til at udvikle gode spillere - vi har ikke råd til at købe dem.

Det er ikke sådan jeg har hørt Stiften. Og det gør det ikke til et faktum, at du mener det forholder sig sådan.
Det er din holdning, og det er fair. Men faktum er det ikke nødvendigvis.

Uwe var en fremragende talentudvikler i Brentford da han blev bedt om det. Cirka 35% af minutterne gik til unge spillere.

Jeg har hørt alle Det Hvide Snit. Jeg har aldrig hørt at kun bragte spillere hvis de levede op til de to krav.

Som Mediano siger i dag. Uwe havde til hver en tid spillet de bedste, uanset alder, såfremt de var gode nok

Uwe var en fremragende talentudvikler i Brentford da han blev bedt om det. Cirka 35% af minutterne gik til unge spillere.
Hvis du henviser til den opgørelse @Seppe lavede så fint - tænker jeg den bør regnes efter. I den sidste sæson var det farvel til Uwe omkring juletid og derefter blev der tilført flere unge spillere som fik rigtig mange minutter. Nu skimmede jeg kun spilletiden og regnede ikke efter men det så ud til, at spilletiden til de unge steg kraftigt efter Uwe ikke var træner længere.

Hvis du henviser til den opgørelse @Seppe lavede så fint - tænker jeg den bør regnes efter. I den sidste sæson var det farvel til Uwe omkring juletid og derefter blev der tilført flere unge spillere som fik rigtig mange minutter. Nu skimmede jeg kun spilletiden og regnede ikke efter men det så ud til, at spilletiden til de unge steg kraftigt efter Uwe ikke var træner længere.
Det var nu ikke den. Men bl.a hvad der blev sagt da han blev ansat, og hvis man undersøger lidt hvad der skete i Brentford mens han var der.

Men det var et strategisk skifte, ikke trænerens.

Det var nu ikke den. Men bl.a hvad der blev sagt da han blev ansat, og hvis man undersøger lidt hvad der skete i Brentford mens han var der.

Men det var et strategisk skifte, ikke trænerens.
Som jeg husker det tilførte de 3 unge spillere der fik masser af spilletid og nogle af de andre unge fik en del mere. Så ja - jeg tænker det var et strategisk skifte og ikke Uwes. Måske lidt det samme vi står i nu.

Nu kan jeg generelt godt lide Egelund, men det er lidt fejt at bruge det enkeltstående udsagn om en podcast, der samlet set vurderer at Uwe har lavet et godt stykke arbejde for klubben.
Jeg har det lidt svært med ham.

Et er alle hans æhhh øøhhh og ååhhh. Det bliver man lidt træt af. Dernæst synes jeg har et lidt sensationslysten som f.eks omkring Kielstrups manglende licens, og ligesom i går hvor han får smidt Phil Mansfield ud af AGF nu hvor Uwe stopper

Som jeg husker det tilførte de 3 unge spillere der fik masser af spilletid og nogle af de andre unge fik en del mere. Så ja - jeg tænker det var et strategisk skifte og ikke Uwes. Måske lidt det samme vi står i nu.

Så kan man jo tænke lidt over, hverken Brentford, Malmø eller AGF mener, Uwe er den rette til den strategi.

Jeg synes, der er rigelig med empiri til at konkludere, Uwe ikke er den rette til at udvikle unge spillere og derfor jeg ikke giver meget for, han vil spille dem bare de er gode nok. Ingen trænere heller ikke i FCN vil bruge spillere som gør holdet noget dårligere men nogen trænere er villige til og acceptere, unge spillere måske laver lidt flere fejl eller naturligt nok mangler rutine.

Så kan man jo tænke lidt over, hverken Brentford, Malmø eller AGF mener, Uwe er den rette til den strategi.

Jeg synes, der er rigelig med empiri til at konkludere, Uwe ikke er den rette til at udvikle unge spillere og derfor jeg ikke giver meget for, han vil spille dem bare de er gode nok. Ingen trænere heller ikke i FCN vil bruge spillere som gør holdet noget dårligere men nogen trænere er villige til og acceptere, unge spillere måske laver lidt flere fejl eller naturligt nok mangler rutine.
Det er der helt bestemt empiri nok til.

Ser man på AGF de sidste 2-3 år, så er det også tæt på der er empiri nok til at konkludere, at ledelsen tror man skaffer de bedste resultater med en gammel trup med få talenter.

Det ville være dejligt hvis begge dele forandres nu.

EDIT: Jeg håber den kommende træner ikke får aldrende alternativer som Dalsgaard, Power osv

Jeg synes det mest interessante i Brentford-tiden er, at Uwe kunne være med til at starte udviklingen med at bruge flere unge spillere. De ville også meget gerne have beholdt ham, så uanset om spilletiden steg yderligere efter at han stoppede, så var han en succes i de år, og han brugte gradvist flere og flere unge.

Samtidig med det kan det sagtens være den rigtige løsning for os, at finde en anden træner, der mere naturligt, er tilbøjelig til at spille med de unge eller har en mere moderne tilgang til udvikling af unge spillere. Det kan jeg sagtens se fidusen i, for Uwe er mere en resultattræner end en talentudvikler.

Jeg synes det mest interessante i Brentford-tiden er, at Uwe kunne være med til at starte udviklingen med at bruge flere unge spillere. De ville også meget gerne have beholdt ham, så uanset om spilletiden steg yderligere efter at han stoppede, så var han en succes i de år, og han brugte gradvist flere og flere unge.

Samtidig med det kan det sagtens være den rigtige løsning for os, at finde en anden træner, der mere naturligt, er tilbøjelig til at spille med de unge eller har en mere moderne tilgang til udvikling af unge spillere. Det kan jeg sagtens se fidusen i, for Uwe er mere en resultattræner end en talentudvikler.
Men var det træneren eller strategien - spilletiden så ud til at stige betragteligt efter han var væk ;)

Dernæst er det evigheder siden i fodbold og var det ikke i league one. Tænker det er svært, at bevise Uwe var talentelsker dengang - medmindre man har fulgt klubben tæt.

Jeg tror vi er enige. Jeg kalder ham selv en resultattræner. Jeg mener bare, at han har bevist, at han kunne være træner under en strategi, hvor de skulle introduceres flere unge spillere. Det synes jeg flere har betvivlet. Jeg vil godt have nuancerne med.

Hvem ved om Uwe også ville have brugt flere af de unge i løbet af den resterende sæson? Eller om Uwes trænerarbejde havde lagt bunden for at flere kunne integreres? Jeg tror personligt, at det ville være gået langsommere med integrationen, men det er ikke så sort/hvidt, som det tit bliver i debatten. I øvrigt sikrede de sig oprykning 4 måneder efter at Uwe var stoppet, så han må da tilskrives en stor del af succesen.

Latest posts

Back