New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 232K
Troels Bager Thøgersen spekulerer i at Uwe blev fyret fordi han ikke brugte nok egenudviklede talenter:
og kalder det en ny strategi at der skal spilles med talenter, jeg mener CV gjorde det klart at det ikke er en ny strategi, men blot at man nu har valgt at efterleve den strategi der hele tiden har været i klubben.

I statistikken er Mikael Anderson og Mikkel Duelund ikke egenudviklede, det bliver lidt stramt for mit vedkommende, hvis man først bliver udviklet når man har fået sin første kontrakt. Til gengæld er AGF den klub med flest landeudviklede spillere, og det på trods af at Mikael Anderson nok heller ikke tæller med i den statistik.

Måske var han bare ude at se en fodboldkamp. Det er vel egentligt meget normalt at fodboldtrænere ser fodboldkampe. Mindes også at fx Kent Nielsen var forbi til AGF-Vejle for nyligt.

I artiklen skriver de ydermere:
det hører med til historien, at Friis' søn arbejder som analytiker hos VFF's testmodstander Randers FC.
Og der er ikke umiddelbart noget i artiklen, hvor journalisterne på nogen måde antyder, at de ved mere end, at han overværede en fodboldkamp.

På min umiddelbare liste var Friis også højere end JP. Jeg tror dog ikke, han er klar til at hoppe et trin ned (både ifht. muligheder og løn) fra udenlandsk træner til superligatræner igen. Hvis han dog alligevel ender med at gøre det, må det simpelthen være et udtryk for, at AGF valgte ham fra. Det er, jeg helt enig i.

@Thomas K
Er spændt på, hvorvidt Yakob kommer til at spille en rolle for GF igen. Håber! Men frygter det løb er kørt.

Her er par uger efter denne her, må jeg sige, at jeg er noget mere positiv end i midten af juni😀
Du havde ret @Thomas K. Jeg er indtil videre blevet overrasket over, hvor godt niveau Yakob er kommet retur på.

Jeg tænker også CV skal have lært JP lidt bedre at kende for at se hvad han har brug for. Det er ikke sikkert han selv ved det, som en ung træner
Umiddelbart er erfaring, nok det første jeg ville tilføre trænerteamet, enten en tidligere cheftræner, der har været ude et stykke tid (Peter Sørensen, Allan Kuhn) eller en rutineret assistenttræner (Johnny Mølby, Søren Krogh) eller noget helt andet.

Morten Bruun er i hvert fald ikke helt tryg ved CV’s trænervalg, og kalder ham den fjerde mest succesfulde af Viborgs seneste 4 trænere (Jacob Neestrup, Lars Friis, Jacob Friis og Jakob Poulsen) og vil kalde det en gedigen succes, hvis han er i stand til at føre AGF i top 6 i denne sæson:

Umiddelbart er erfaring, nok det første jeg ville tilføre trænerteamet, enten en tidligere cheftræner, der har været ude et stykke tid (Peter Sørensen, Allan Kuhn) eller en rutineret assistenttræner (Johnny Mølby, Søren Krogh) eller noget helt andet.

Morten Bruun er i hvert fald ikke helt tryg ved CV’s trænervalg, og kalder ham den fjerde mest succesfulde af Viborgs seneste 4 trænere (Jacob Neestrup, Lars Friis, Jacob Friis og Jakob Poulsen) og vil kalde det en gedigen succes, hvis han er i stand til at føre AGF i top 6 i denne sæson:

Din ide med en erfaren assistent er god. Men jeg håber godt nok ikke, at det bliver Peter "grustur" Sørensen. En ting er at have en stærk assistent, der kigger dig over skulderen - noget andet den i egen optik genfødte Cæsar.

Jeg synes det er godt skrevet af Morten Bruun, selvom det generer min gryende (irrationelle) optimisme frem mod sæsonstart.

Hvis han havde skrevet det for et par uger siden havde man sagt 'jaja, men giv ham lige liv til at komme i gang først' ... og så glemt det.

Nu tager Bruun en skarp negl og kører hele vejen ned gemmen såret, så alt springer op igen.

Jeg sidder- efter det forår! - og tænker det er groft skrevet at AGF ikke er et godt sted. Men han har jo ret.

Dem der er smittet af ungdomsfili er ovenud lykkelige ved tanken om spilletid i bundter til Jensen-Abbew, Emmery, Bach, Gyamfi og måske Tschampe - alt imens AGF har valgt en relativt uprøvet træner. Selv Wahlstedt kan ikke bringe mundvigene ned, selvom de fleste dog er forbeholdne der.

Jeg håber med tvivler. Og efter at have læst Bruuns klumme tænker jeg også på om man havde fyret Uwe, hvis man vidste hvad man kunne få i stedet?

Måske var løbet kørt med Uwe, hvis truppen generelt var kørt ned? Og måske er der en positiv effekt af bare at ændre tilgangen. Men holdet var presset på defensiven og sled med at skabe chancer i åbent spil.

Jeg arbejder på at få ferien passet ind med sæsonåbner på hjemmebane. Åbneren mod Haderslev er desværre ikke mulig. Jeg er optimistisk og fortæller mig selv at JP kommer med spandevis af datakompetencer i ryggen, at MA naturligvis bliver erstattet og at Jensen-Abbew spiller som en profil i ligaen, at Wahlstedts placering på den anden side af stolpen nu er lært af holdet og han pludselig viser sig som en top-6 målmand (selvom jeg ikke helt kan forklare hvordan). Dertil kommer det offensive spil til st flyde og snedige hr. Poulsen lægger en optimal gameplan hver gang.

Men Morten Bruun har haft neglen i såret...

Klummen af Bruun er fra 20. Juni, jeg tror han i høj grad undervurderer effekten i AGF af at få en ung frisk træner, der går i dialog med hold og ansatte- derudover kan man sige at de tre trænere han vurderer over JP i Viborg alle er meget dygtige og erfarne - no doubt! Men måske er JP o gang med at blive dygtigere og mere erfaren - det store spørgsmål er jo hvordan han falder ind i klubben og staben, hvor der jo er erfarne folk - der måske også har lidt under Uwe.
Jeg gir JP en chance - synd at Bruun er lige lovlig meget klummeskribent her og for lidt analytiker - men vi får se…

Latest posts

Back