New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 232K
Trænertråden
Helt enig. Havde også glædet mig til en analyse af Viborgs spillestil og vurdering af, hvordan vores trup passer til det. Det var der nærmest intet af.
Jeg skrev mig op til gratis Støt herover sommeren, blandt andet fordi jeg vidste, at der ville komme en podcast om AGF's nye træner. Sgu lidt skuffet over, at det er makkerparret. Egelund har måske sin berettigelse i nogle udsendelser, da han har en fornemmelse for sladder og hele og halve sandheder, men lige her ville jeg mægtig gerne have haft en af fagfolkene til at fortælle mig, hvad jeg kan forvente af et AGF, som bliver styret af Jakob P. Fx Corlu, og jeg har det også bedre med Monnerup, end jeg fornemmer andre har det herinde.
Jeg tror helt sikkert at det kan vi godt forvente kommer senere, måske ikke som en standalone udsendelse, men så som en del af optaktsprogrammerne frem mod sæsonstart. AGF har altid fyldt meget hos Mediano som den der sovende kæmpe, det uforløste. Det tror jeg ikke på ændrer sig fordi JP er træner eller fordi der måske ikke hentes så meget i transfervinduet. Har selv været med fra starten og også i Støt. Der bliver talt forholdsvis meget om de Hviiee både når det går godt, når det går skidt og når der er ændringer i organisationen.

Jeg tror helt sikkert at det kan vi godt forvente kommer senere, måske ikke som en standalone udsendelse, men så som en del af optaktsprogrammerne frem mod sæsonstart. AGF har altid fyldt meget hos Mediano som den der sovende kæmpe, det uforløste. Det tror jeg ikke på ændrer sig fordi JP er træner eller fordi der måske ikke hentes så meget i transfervinduet.
Ja, det tror jeg, at du har ret i. Men synes bare normalt, at de har højere niveau end det, som de leverede i den podcast. Jeg blev slet ikke klogere på Jakob Poulsen trods en times snak 😅

Jeg er blevet lidt nysgerrig på, at du fremhæver det at jeg omtaler Uwe’s afgang som en fyring? Du skrive det endda med kursiv, nærmest som om jeg slev fandt på det. Velvidende, at en direktør i AGF har været ude at bekræfte at de tog initiativet til Uwe’s afgang.

Af ren nysgerrighed, og for at fremme dialogen, hvordan skulle jeg ellers omtale Uwe’s afgang, når nu den er sket på AGFs initiativ?
I min optik er det ikke det samme som at sige han er fyret, blot fordi man har taget initiativ.

Mødet kunne sagtens starte med “vi synes ikke det er gået som forventet, hvad synes du?”, hvorefter Uwe så har sagt “Jeg er enig, og vil gerne stoppe nu”.

Den vil vel kategoriseres som at han selv sagde op.

I min optik er det ikke det samme som at sige han er fyret, blot fordi man har taget initiativ.

Mødet kunne sagtens starte med “vi synes ikke det er gået som forventet, hvad synes du?”, hvorefter Uwe så har sagt “Jeg er enig, og vil gerne stoppe nu”.

Den vil vel kategoriseres som at han selv sagde op.
Det er dét du får ud af det TV interview med CV?

Brüchmann bringer til torvs i en podcast i dag, at spillergruppen ikke var enig i, at Uwe partout skulle fortsætte.

Hvis det er rigtigt, så er det nok også en del af forklaringen på, at CV startede fra scratch.

Det er de sidste 13 minutter af denne:

Jeg nåede 2 min så kunne jeg ikke holde mere ud af den udsendelse. Men tak for at du klarede dig igennem og det er da interessant at der skulle være spillere der gerne ville noget andet, men det er jo heller ikke overraskende, både fordi der næsten altid er nogle i truppen der har det sådan og fordi CV's udtalelse om ny energi kunne pege i den retning. Har CV haft evaluering med truppen hvor han i højere grad har fået det indtryk fra bærende spillere ville det være endnu mere interessant fordi det kunne have skubbet ham i retning af et trænerskifte.

Det forbandet stadion..
Det koster os kassen som borgere, som fans, og nu også ift AGFs muligheder på markedet..
Imo kan Jakob kun overraske mig positivt..
For jeg selvom jeg til tider kørte helt død i Uwes stædighed og 352 så kan jeg slet ik se hvordan vi skal overgå til 433.
Tror det bliver farvel til både Beijmo ($) Links og MA desværre.

Jeg må indrømme at jeg var lidt undervældet da jeg først læste om JP
Men han fortjener støtte om en fair chance.
Jeg var for at skilles med Uwe og selvom jeg/vi muligvis kommer til at savne ham/holdets topniveau mener jeg det var en rigtig beslutning.
Fra sofaen så jeg Uwes hold med en masse bund i(minus afslutningen) vi kunne godt tabe kampe men blev sjældent kørt over, samtidig synes jeg også vores udtryk til tider hæmmede de kreative spillere - om det var mangel på energi overskud eller et for rigidt system skal jeg ikke kunne sige.

I forhold til JP har jeg en forhåbning om at han evt kan frigøre noget energi og/eller finde plads til nogle spillere som ikke rigtigt fik chancen hos Uwe og det ser jeg faktisk frem til men på den anden side kan jeg godt frygte at vi mister noget af den bund og defensive stabilitet som Uwe bragte.

Uden ar kende de kommende til og afgange forventer jeg top6 selvom det godt kan blive tight, jeg håber på udvikling både af individuelle spillere men også som hold.
Jeg tror godt vi kande ende med at 6 klubber kæmper om de sidste 3 pladser i top6.

Den havde jeg ikke set komme men spradebassen Thomas Gravesen glæder sig til at se JP's stil overfor omverdenen - han mener det vil klæde AGF fremadrettet.

Peter Sørensen har selvfølgelig en masse overvejelser og spekulationer omkring mulige træneremner mv. Han er også efter CV for, at han ikke allerede tidligere i foråret var gået i gang med at forhandle med en ny træner (selvom man nærmest lige havde forlænget aftalen).

Kan ikke huske om interviewet med CV er delt men her https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/cv-poulsen-valgt-efter-grundigt-researcharbejde

Og interview med PM omkring det friske valg af JP - han får også lige nævnt, at AGF i sæsonen vil bruge flere unge spillere.

Enig

Det lød som en af de mest uforberedte og ustrukturerede udsendelser i umindelige tider.
Sådan er det tit med de der Mediano-breaking udsendelser - og af gode grunde. Det er ikke let at komme op med en stor gennemarbejdet analyse på samme dag, som nyheden rammer. Men jeg synes egentlig at Egelund var meget reel og kan ikke følge at han udtalte sig negativt om ansættelsen af JP.

Selvfølgelig skal der nok komme mere nørdede udsendelser om AGF og JP i den kommende tid. Men JP skal jo også først selv have tid til at finde ud af, hvad han vil med AGF.

Jeg tror måske ikke, at vi skal forvente de helt store ændringer fra starten af den kommende sæson. Ud fra det første JP har udtalt lyder det til at han bare gerne vil have holdet til at spille som i starten af sidste sæson. Det lyder jo enkelt nok...

Hvis han ændrer til 4-3-3, så tror jeg at vi får nogle forsvarsmæssige problemer til en start. Det bliver ikke fedt for Tingager og jeg er heller ikke sikker på at Mølgaard er defensivt stærk nok. Vi får heller ikke det bedste fra Beijmo på en traditionel back, selvom han sikkert nok skal udfylde den opgave fint nok. Det har dog heller ikke været godt i den forgangne sæson.

CV siger her at det er udgangspunktet at spille med 3 i bagkæden, men der er mulighed for over tid at ændre og udvikle truppen til noget andet. Det peger i retning af, at den plan/vision, som JP har præsenteret for CV i rekrutteringsprocessen, ikke er revolutionerende i forhold til formation - i hvert fald ikke for nu. JP er også selv inde på, i de første interviews, at der kun er behov for små justeringer. Ud fra det tror jeg primært at de ændringer vi kommer til at se går mest på mentalitet og tilgang til spillet, hvor det generelle udtryk for holdet bliver mere offensivt end det har været under Uwe.

Sådan er det tit med de der Mediano-breaking udsendelser - og af gode grunde. Det er ikke let at komme op med en stor gennemarbejdet analyse på samme dag, som nyheden rammer. Men jeg synes egentlig at Egelund var meget reel og kan ikke følge at han udtalte sig negativt om ansættelsen af JP.

Selvfølgelig skal der nok komme mere nørdede udsendelser om AGF og JP i den kommende tid. Men JP skal jo også først selv have tid til at finde ud af, hvad han vil med AGF.

Jeg tror måske ikke, at vi skal forvente de helt store ændringer fra starten af den kommende sæson. Ud fra det første JP har udtalt lyder det til at han bare gerne vil have holdet til at spille som i starten af sidste sæson. Det lyder jo enkelt nok...

Hvis han ændrer til 4-3-3, så tror jeg at vi får nogle forsvarsmæssige problemer til en start. Det bliver ikke fedt for Tingager og jeg er heller ikke sikker på at Mølgaard er defensivt stærk nok. Vi får heller ikke det bedste fra Beijmo på en traditionel back, selvom han sikkert nok skal udfylde den opgave fint nok. Det har dog heller ikke været godt i den forgangne sæson.
Spiller vi med 4 i bagkæden, så bliver vi numerisk en ekstra. Det vil sige vi går i zone og spiller mindre mand-mand. Det vil alt andet lige gøre det lettere for Tingager.

Mølgaard og Beijmo må kæmpe om højre backen så, og der har jeg Beijmo som favorit

Både CV og JP virkede noget mere uforberedte end Mediano, for de kom ikke med noget som helst. Virkede mere som om det var noget, de gerne bare ville have overstået, og det solgte ingen billetter til hverken fans eller potentielle nye spillere. Set uppet med TV var ikke kun uforberedt. Det var dilettantisk. Det værste fra lokal TV for årtier siden var flere hundrede procent bedre.

I Medianos udsendelse har de flere pointer, som ikke er nævnt herinde. AGF virkede uforberedte på tiden efter Uwe. Men hvorfor? Hvad kom der ind over, som gjorde at man måtte stoppe samarbejdet (en del af spillertruppen?). At man fejlagtigt troede, at der var etablerede trænere der turde tage chancen på trods af det ret dårlige sted, AGF står med en aldrene trup og med en CV, der ikke ligefrem flasher for styrkelse af det sportslige?
JP har alt at vinde og meget lidt at tabe. Bedre og mere etablerede trænere har derimod ikke været en reel mulighed.

Personligt tror jeg ikke en pind på, at man først åbnede ballet, da Uwe blev fyret. I så fald burde CV også blive fyret. I alle andre klubber har man så mange kontakter, at man altid er forberedt på et trænerskifte. Ellers er man ikke sin opgave voksen. Lige nu tror jeg mere på JP end på CV.

Brüchmann havde en god pointe om at det der med at tiltrække en træner der allerede havde et navn i udlandet - glem det. Der sker næsten aldrig i superligaen. De vil hellere vente på det næste job udenlands.

Om Hoff Thorup: Han kom fra noget meget velorganiseret i FCN, og det kiksede i Norwich. Hvis han så tog AGF midt i et vadested, og det kiksede - hvor ville det så efterlade ham. Den logik med at fravælge AGF pt. kan jeg godt følge.

Har kun hørt starten af Mediano indtil videre, men forstår ikke helt kritikken. Det der er kommet fra officielt hold var ikke det store.

Vi har ikke set noget på ind-siden og ingen anelse om hvad Jacob Poulsen vil foretage sig på formationssiden. Han vil gerne spille offensivt, attraktivt og fremadrettet. Især det sidste er væsentligt fordi spillere der løber rundt med ansigtet orienteret mod eget mål vil nok være et meget kortvarigt nybrud.

Hvordan skal man koge punditsuppe på det ben og levere dybdegående analyser af spillestil mm?

Har kun hørt starten af Mediano indtil videre, men forstår ikke helt kritikken. Det der er kommet fra officielt hold var ikke det store.

Vi har ikke set noget på ind-siden og ingen anelse om hvad Jacob Poulsen vil foretage sig på formationssiden. Han vil gerne spille offensivt, attraktivt og fremadrettet. Især det sidste er væsentligt fordi spillere der løber rundt med ansigtet orienteret mod eget mål vil nok være et meget kortvarigt nybrud.

Hvordan skal man koge punditsuppe på det ben og levere dybdegående analyser af spillestil mm?
Jeg havde nok forventet Monnerup eller Corlu til at analysere det trænerfaglige.
Eks. om det vil give mening at skifte til 4-3-3 med vores nuværende trup.
Om vi har wings med kvalitet til at gøre det.
Om NP kan spille Grønning-rollen.
Om Tingager kan fungere på lige så højt niveau som i en tre-back kæde.
Om hvor det vil være relevant for AGF at forstærke sig.
Om Duelund kunne have passet ind i Poulsens system.

Latest posts

Back