New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Trænertråden
`
Som jeg hører det, vil VFF have 1,5 mio.
De er startet med at kigge efter nye trænere, da de forventer de står uden en inden for 48 timer.

Noget af det jeg personligt glæder mig til ved Poulsen er, at han evner at sætte de bredde spillere i en 4-3-3 godt op. Serginho er selvfølgelig i sin egen klasse, men Isak Jensen, Vester, Njoh og selv Nouk bliver ofte sat godt i scene, så de kan udfordre. Det ville jeg glæde mig til at se i GF. For det har ikke været et tema siden Dagur og Bundu huserede.
Jeg har stort set set alle Viborgs kampe i denne sæson og er ofte markant mere underholdt, end når mit eget hold har spilet.
Jeg ville hellere have haft nogle af deres scouts end deres træner 😉.

Mange gode pointer, som jeg da vil tage til mig. Men en helt anden ting så synes jeg ikke Uwe var stærk i medierne. Jeg krummede ofte tæer over hans fremtoning. Pigesur er det første ord jeg tænker på. Især hvis journalisterne ikke lå på knæ og lovpriste ham.
Det kan jeg godt følge dig i. Nogle gange krummede jeg også tæer. Andre gange jublede jeg, som da Uwe savede Bjerg fra Viaplay under gulvbrædderne.
Mediano kaldte Uwe og Neestrup for ligaens rockstjerner. Og måske det kræver en ret stærk/karismatisk mand i Århus, som kan stille sig foran holdet. Det virker som om at AGF-tilhængere bredt set har det godt med den type. Og her stiller jeg spørgsmålstegn ved om JP er den type - og hvis ikke, hvad det så vil betyde :-)

Man skal virkelig sørge for at gå ind til alle deres artikler og podcasts med ekstremt lave forventninger (og en helt vild tålmodighed når det kommer til podcasts). Så kan man nogle gange være heldig, at man får lidt ud af det. Jeg kunne hurtigt finde 5-10 personer herinde, jeg hellere ville have til at udlægge teksten om AGF. Der er folk, der har langt mere indsigt om klubben, og der er folk der kommunikerer bedre. Men det er nok meget sigende for, hvor meget kravene til journalister har ændret sig i de sidste 10-15 år.

Når de går i gang med en podcast, så virker det til, at de overhovedet ikke har gjort sig nogle journalistiske tanker om, hvordan de vil indlede den. De første par minutter virker som en fuldstændig tilfældig omgang ord i et meget lavt tempo, selvom emnerne egentlig kan være ret velvalgte.

Det er faktisk ret imponerende så dårlig en podcast, de som et professionelt medie formår at producere. Lige før man får lyst til at starte en AGF-podcast bare for at bevise, at et par glade amatører kan gøre det en mia. gange bedre.

Nu er det her en trænertråd, men jeg vil bare kort sige, at jeg lytter til alt fra "Det hvide snit" og med rigtig stor glæde. Jeg kender en del andre som også synes det er et fedt koncept.

Det er med afstand det mest aktuelle podcast om hvad der rører sig i klubben, jeg elsker de små anekdoter som de kommer med, eller fortællinger om ting der sker på træningsbanen. Deres stil er også i min boldgade, jeg er helt sikker på at det er rimelig afstemt over mange år. De går frem med stor seriøsitet i stortset alle deres programmer. Jeg kan også godt lide Hvid Røg, som har et mere "fjollet" skær over sig, men på en behagelig måde, de berører også emner som andre aldrig ville ind på.

Jeg håber de fortsætter i mange år, så kan de af jer som ikke gider dem, smutte over på betalingskanalen Mediano og høre en Københavner sige flotte ord om vores elskede klub. :)

Spændende med JP, det var ikke mit indlysende førstevalg, men jeg bakker naturligvis op om valget, hvis det ender med JP.

Og her stiller jeg spørgsmålstegn ved om JP er den type - og hvis ikke, hvad det så vil betyde :-)
Ja, det kan jeg også være lidt spændt på. Især med en sportsdirektør, der heller ikke har behov for at fylde i medierne. Så bliver lidt et vakum ift. tiden under DN og Uwe. Men det kan måske også noget, selvom det er lidt uvant for både fans og medier.

`

Jeg ville hellere have haft nogle af deres scouts end deres træner 😉.
Deres scouts er vel i høj grad deres data, men som andre har nævnt kan det at være vant til at arbejde med data også være noget der har talt for JP. Han tager selvfølgelig ikke al deres data med sig, men kan have nogle input til hvordan den del kan udvikles. Jeg tænker ikke Uwe kom med så meget nyt lige på det område. Jeg spekulerer også på om der i det hele taget sker noget nyt i rollen som cheftræner når sportschef bliver til sportsdirektør, måske bliver det en smule mere manager-agtigt, selvom det heller ikke ville være fremmed for Uwe.

CV har specifikt nævnt noget med tyngde og medier, så det hvis det bliver JP har man i hvert fald tænkt over den del også. CV har måske og en forkærlighed for de mere rolige typer og jeg tror også AGF bevæger sig i retning af at man ikke i så høj grad behøver være i konfrontation med medier der konsekvent søger efter skandaler på et ikke-eksisterende grundlag. Men JP skal stadig være parat til at håndtere at alting lynhurtigt kører op, den sag de kunne lukke relativt nemt i Viborg ville være en meget større historie i AGF.

Nu er det her en trænertråd, men jeg vil bare kort sige, at jeg lytter til alt fra "Det hvide snit" og med rigtig stor glæde. Jeg kender en del andre som også synes det er et fedt koncept.

Det er med afstand det mest aktuelle podcast om hvad der rører sig i klubben, jeg elsker de små anekdoter som de kommer med, eller fortællinger om ting der sker på træningsbanen. Deres stil er også i min boldgade, jeg er helt sikker på at det er rimelig afstemt over mange år. De går frem med stor seriøsitet i stortset alle deres programmer. Jeg kan også godt lide Hvid Røg, som har et mere "fjollet" skær over sig, men på en behagelig måde, de berører også emner som andre aldrig ville ind på.

Jeg håber de fortsætter i mange år, så kan de af jer som ikke gider dem, smutte over på betalingskanalen Mediano og høre en Københavner sige flotte ord om vores elskede klub. :)

Spændende med JP, det var ikke mit indlysende førstevalg, men jeg bakker naturligvis op om valget, hvis det ender med JP.
Det er helt fair - vores smag i podcasts behøver ikke være ens:) Jeg holder meget af Hvid Røg, da de både er super hyggelige at høre på men også er fantastiske til at sætte ord på hvordan det er at være fan af AGF. Jeg hører faktisk ikke specielt meget Mediano, så kan da være jeg skal give Det Hvide Snit en ny chance, da jeg netop godt kan savne historierne "indefra" i de andre (især Mediano, som lidt for ofte ser klubben i et københavner-perspektiv).

Det er selvfølgelig en evigtgyldig pointe :) Jeg lytter til det af og til, så jeg er heller ikke 100% afvisende. Jeg har bare afstemt mine forventninger godt.

Men jeg er glad for at høre, at andre ser på podcasten og på de to journalister (jeg holder bevidst Mathias Maznikar-Hansen udenfor, fordi jeg synes han er meget forskellig fra de to andre) med helt andre øjne. Det er altid fascinerende, når man finder ud af, at noget man overhovedet ikke forstår eller holder af, kan være andres foretrukne produkt, medie, musik eller hvad ved jeg. Hvis de ligefrem har udviklet deres stil og deres dækning ud fra nogle behov, de har spottet, så er jeg nærmest rystet over, hvor meget jeg har fejllæst situationen, og så trækker jeg mig bare langsomt tilbage gennem støvet :ROFLMAO:

Som jeg hører det, vil VFF have 1,5 mio.
De er startet med at kigge efter nye trænere, da de forventer de står uden en inden for 48 timer.

Noget af det jeg personligt glæder mig til ved Poulsen er, at han evner at sætte de bredde spillere i en 4-3-3 godt op. Serginho er selvfølgelig i sin egen klasse, men Isak Jensen, Vester, Njoh og selv Nouk bliver ofte sat godt i scene, så de kan udfordre. Det ville jeg glæde mig til at se i GF. For det har ikke været et tema siden Dagur og Bundu huserede.
Jeg har stort set set alle Viborgs kampe i denne sæson og er ofte markant mere underholdt, end når mit eget hold har spilet.
Hej Jakob. Jeg håber du bliver en succes ;)

Hvis de ligefrem har udviklet deres stil og deres dækning ud fra nogle behov, de har spottet, så er jeg nærmest rystet over, hvor meget jeg har fejllæst situationen, og så trækker jeg mig bare langsomt tilbage gennem støvet :ROFLMAO:
Er helt enig med dig i, at deres stil gør det svært at komme igennem. Men synes også indholdet er tyndt, når man dækker klubben så meget.

Synes det er ærgerligt, at FCK, BIF, FCM, AaB, OB og til dels også VB har podcasts med mere indsigt i, hvad der forgår i klubben.

Sagt med stor respekt:

Hvordan ved du hvornår JP er blevet kontaktet ?

Og hvis JHT har afvist jobbet i den indledende fase, hvor CV måske har rakt ud til 7-8 kandidater inkl. JP - hvordan ved du så at JHT stod foran JP ?

Jeg antager, at CV ikke har kontaktet JP i den indledende fase og så ventet i ugevis på en tilkendegivelse af, at han er interesseret.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at JP bare har været ekstremt lang tid om at beslutte sig, eller at CV har handlet utroligt langsomt. Men jeg anser det som langt mere sandsynligt, at CV har prøvet andre kandidater først.

Ellers er det i hvert fald beskæmmende arbejde fra CV.

Last edited:
JP er næppe på top 5 på den liste - men det er jo ligemeget nu, hvor en del andre tilsyneladende har sagt nej.

Jeg håber dog de besinder sig med en kontrakt på max to år, indtil vi har en fornemmelse af om manden er støbt til at være hos os.
Jeg tror ikke på, at man laver lister på den måde at man nummerere dem fra 1 til 10.

Jvf citatet nedenunder, som er meget sigende. Man starter med 30 navne, kommer med 5-7 i alt. Lander man én af dem, så er man nok tilfredss

– Det starter med en lang liste, der bliver kortere, og nu er listen ikke særlig lang. Der skal altid være lidt backup og nogle muligheder, det giver sig selv, så man skal ikke slippe det hele på én gang, men der er ganske få tilbage, fortæller fodbolddirektøren i AGF.

Synes CV svarer meget godt for sig her ift. processen med at finde en træner: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/nu-taler-cv-om-hektisk-traenerjagt
Ja, og det fortæller måske også noget om, at processen ikke er sådan, at man har en 1. prioritet og en 2. prioritet og en 3. prioritet osv., men at man snarere har et felt, og det indsnævrer man i forbindelse med samtaler, referencer mv. (og dem der selv dropper ud af feltet) og til sidst har man bare én tilbage, som hedder Jakob, og så er der nogle forhandlingsprocesser, som lige skal gå op.

Jeg tror ikke på, at man laver lister på den måde at man nummerere dem fra 1 til 10.

Jvf citatet nedenunder, så er meget sigende. Man starter med 30 nmavne, kommer med 5-7 i alt. Lander man én af dem, så er man nok tilfredss

– Det starter med en lang liste, der bliver kortere, og nu er listen ikke særlig lang. Der skal altid være lidt backup og nogle muligheder, det giver sig selv, så man skal ikke slippe det hele på én gang, men der er ganske få tilbage, fortæller fodbolddirektøren i AGF.

Ja, men det ændrer jo næppe på, at hvis alle 30 var interesserede, og til at få indenfor vores økonomiske rammer, så havde JP ikke været outputtet.

Ja, men det ændrer jo næppe på, at hvis alle 30 var interesserede, og til at få indenfor vores økonomiske rammer, så havde JP ikke været outputtet.
Groft sagt starter alle træner-lister vel med Pep og så bevæger man sig ned igennem indtil man finder et match. Så ser det på ingen måde som diskvalificerende for JP, at man måske har haft følere ude hos Svensson, Thorup m.fl. som en del af sin undersøgelses-fase.

Det er jo heller ikke sikkert, det var blevet en af dem selvom de var interesserede, hvis man undervejs i processen fandt ud, at de alligevel ikke passede til vores strategi, kultur osv.

Latest posts

Back