New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 305
  • Views Views: Views 22K
Tråden om engelsk fodbold
Der er ingen kritik af Amorim herfra, men jeg forstår slet ikke at han tog det job, når der helt sikkert må have været andre - eller ville have vist sig andre - og bedre tilbud.
Hvorfor ikke? En gigantisk lønstigning, kæmpe udbetaling hvis han fyres. Tænker ikke han har noget at tabe. Hvis ikke det går så er der helt sikkert en ny klub i Sportings størrelse som står klar. Og lykkes missionen så er han en helt i en f verdens største klubber.

Simpelthen depirmerende at mit AGF frirum, skal tilplastes med den anden klub hvor hjertet bare er lidt..

Kan vi ikke droppe United snakken herinde - Nu kører det sådan rimeligt for AGF, (historisk set de seneste 30 år), så magter ikke at blive mindet om United her også :/

Godt nytår til jer alle - :)
Jeg har altid brugt United som modpol til AGF. Når det har været for tungt, at være AGF-tilhænger.

I de 30 år jeg har holdt med begge klubber passer det stadig ret godt, at AGF og United er negativt korreleret hvad angår succes:)

Nu kan vi bruge AGF, når det bliver for tungt at kigge på Premier League stillingen. Det er da meget fedt for en gangs skyld :)

Simpelthen depirmerende at mit AGF frirum, skal tilplastes med den anden klub hvor hjertet bare er lidt..

Kan vi ikke droppe United snakken herinde - Nu kører det sådan rimeligt for AGF, (historisk set de seneste 30 år), så magter ikke at blive mindet om United her også :/

Så skulle du prøve at være Luton-fan, @valverde4ever

Som med cykel-tråden, så tror jeg sgu kun der er at ignorere den, hvis man ikke ønsker at se med.

Det er jo en tråd om engelsk fodbold det her :D
Så er man United-depri (hehe), så er det nok bedst ikke at læse med.

Jeg har altid brugt United som modpol til AGF. Når det har været for tungt, at være AGF-tilhænger.

I de 30 år jeg har holdt med begge klubber passer det stadig ret godt, at AGF og United er negativt korreleret hvad angår succes:)

Nu kan vi bruge AGF, når det bliver for tungt at kigge på Premier League stillingen. Det er da meget fedt for en gangs skyld :)

Du har lige fået mig til, at håbe på United rykker ned 🤞 🤞

Jeg tænker også at han har overtaget en langt større spand lort end han havde forventet. At skifte system midt i en sæson og starte med nogle rigtig grimme kampe og pinlige nederlag er absolut ikke en god start og kan bliver svært at hive sig op fra. (også fordi jeg ikke helt kan se at han har spillerne til levere varen)

Der er ingen kritik af Amorim herfra, men jeg forstår slet ikke at han tog det job, når der helt sikkert må have været andre - eller ville have vist sig andre - og bedre tilbud.

Jeg kan også forstå at EtH skulle skiftes ud, jeg tror bare ikke på at timingen var rigtig. Men det vil de kommmende måneder så vise.

Men først skal ManU lige køres eftertrykkeligt over på søndag ... :D
Jeg tror han har overtaget præcis hvad der var forventet at overtage. Du kan grine nok så meget af tingenes tilstand, men det er vel den største professionelle udfordring for en træner derude lige nu, at trække sværdet ud af stenen i verdens største klub.

• Like
Reactions: fsc
Som med cykel-tråden, så tror jeg sgu kun der er at ignorere den, hvis man ikke ønsker at se med.

Det er jo en tråd om engelsk fodbold det her :D
Så er man United-depri (hehe), så er det nok bedst ikke at læse med.
Engelske-fodboldspillere-der-cykler-i-fritiden-tråden bliver et sikkert hit. Den har flere popularitetstangenter at spille på. ;-) (Jeg er ikke så god emojis. Så I må nøjes med denne her).

Ineos må være fællesnævneren mellem de to tråde.

Der er selvfølgelig en grund til at det er United der bliver debatteret blandt midterholdene, men noget jeg altid har sat pris på ved den engelske liga er at det ikke er de samme hold der vinder årti efter årti og der er virkelig mange klubber der har vundet titler gennem årene. Det er måske nok mindre åbent end i rigtig gamle dage, men mange hold har nogle gyldne år, forsvinder lidt og kommer tilbage. En sjælden gang imellem er der faktisk en rigtigt overraskende vinder som Blackburn efter 91 års pause, var det vist, eller Leicester. Shearer var tæt på at gøre det igen med Newcastle, men nu er de med fremme igen og måske sker det indenfor de næste år. City havde også ventet mange år inden de så begyndte at vinde en masse. Det er lidt ærgerligt det ofte er med penge fra lidt tvivlsomme kilder, men man er næsten tvunget til enten at acceptere det eller bare slukke for PL, selvom der da er nogle der er lidt bedre end andre hvis det endelig skal være.

I denne sæson kan man måske mest håbe på at det ikke er afgjort for tidligt, men Liverpool skal ikke øge afstanden ret meget før det bliver svært at se hvordan de skal kunne sætte det til.

Jeg tror han har overtaget præcis hvad der var forventet at overtage. Du kan grine nok så meget af tingenes tilstand, men det er vel den største professionelle udfordring for en træner derude lige nu, at trække sværdet ud af stenen i verdens største klub.

Selvfølgelig griner jeg af tingenes tilstand (i begge Manchester-klubber!) og kigger mindst ti gange i døgnet på tabellen i både PL og CL, men hvad angår Amorim, så er jeg ikke den eneste der har spekuleret over om han har været klar over hvad han overtog.

Men hvis han har taget jobbet som netop den udfordring, så har jeg enorm respekt for manden. Jeg tvivler bare på at det forholder sig sådan.

Jeg tvivler bare på at det forholder sig sådan.

Hvorfor i alverden ikke?

Han blev nævnt som Klopp afløser, City har været nævnt og selveste Barcelona. Manden er en af de mest interessante unge managers, som vil have 0 problemer med at finde et job i de største klubber. Alligevel valgte han at afbryde sæsonen i Sporting - mod hans vilje for han ville helst have ventet til sommer - for at overtage United.

Der er intet i de efterhånden mange interviews jeg har hørt fra ham, eller læst i de endnu flere artikler om Amroim, der indikerer, han har takket ja for pengenes skyld.

Meget lort kan og skal siges om United under Glazeres men ingen af de managers som de har hentet, har der været nogen indikationer på, de tog jobbet for pengene. Spillere derimod.....

Han blev nævnt som Klopp afløser, City har været nævnt og selveste Barcelona. Manden er en af de mest interessante unge managers, som vil have 0 problemer med at finde et job i de største klubber. Alligevel valgte han at afbryde sæsonen i Sporting - mod hans vilje for han ville helst have ventet til sommer - for at overtage United.

Lige præcis min pointe. ;)

Der er intet i de efterhånden mange interviews jeg har hørt fra ham, eller læst i de endnu flere artikler om Amroim, der indikerer, han har takket ja for pengenes skyld.

Nej, jeg anser ham også for alt for klog til at gøre det. Men også det underbygger jo bare min pointe ... ;)

Meget lort kan og skal siges om United under Glazeres men ingen af de managers som de har hentet, har der været nogen indikationer på, de tog jobbet for pengene. Spillere derimod.....

Det er jeg ikke uenig i. Og her kunne man så starte på et eller andet om et par danskere, som jeg heller ikke forstår, men det er måske bedre at lade være ...

Men hvis han har taget jobbet som netop den udfordring, så har jeg enorm respekt for manden. Jeg tvivler bare på at det forholder sig sådan.
Lad mig bare citere manden selv fra første interview. Det er præcis det her citat hans og Ineos deal er baseret på.

"We know that we need time, but we have to win time. To win time is to win games. But the most important thing for me is identity. So since day one we will start with our identity. Of course we are going to prepare the games, but we will focus a lot in our game model. How to play, how to press, these small things, small details. You cannot go 100 per cent on every detail because it will be confusing for the players. So if I have to say one thing, my main goal, my first goal, is identity."

Det går op for mig, jeg vist ikke forstår din pointe.

Bare at der ikke rigtig var noget af det du skrev, som udelukker at United har oversolgt jobbet til Amorim og at han er vadet ind i noget der er værre end han havde forventet.

Jeg mistænker slet ikke at han har taget jobbet (udelukkende) for pengenes skyld eller noget i den stil, men jeg har svært ved at tro, at en mand som Amorim, der har været sat i forbindelse med jobs i mange stor klubber, har taget udfordringen i United alene for udfordringens skyld.

Men hvis han har, så er @swharders spørgsmål i starten af denne tråd meningsløst (altså: "Hvor længe holder tålmodigheden med Amorim?"), for så så har United valgt at gå med Amorim, uanset om de havner endnu længere nede i tabellen.

Bare at der ikke rigtig var noget af det du skrev, som udelukker at United har oversolgt jobbet til Amorim og at han er vadet ind i noget der er værre end han havde forventet.

Så er jeg med men så vil jeg henvise til det citat tryllerik er kommet med.
Jeg kan i sagens natur ikke vide præcist, hvad Amorim har fået fortalt eller hvad han har forventet omkring tingenes tilstand men intet i de interviews han har givet fra dag 1, indikerer han er blevet specielt negativt overrasket.

Jeg mistænker slet ikke at han har taget jobbet (udelukkende) for pengenes skyld eller noget i den stil, men jeg har svært ved at tro, at en mand som Amorim, der har været sat i forbindelse med jobs i mange stor klubber, har taget udfordringen i United alene for udfordringens skyld.

Vi snakker ikke om en one-season manager, der tager et stort job fordi det med stor sandsynlighed aldrig kommer igen. Hvis ikke udfordringen har været det absolut springende punkt, kunne han bare have ventet. Derudover er der heller intet i de mange baggrundsartikler, jeg har læst, som indikerer, Amorim er interesseret i andet end store udfordringer.
Sporting jobbet er et godt bevis.

Men hvis han har, så er @swharders spørgsmål i starten af denne tråd meningsløst (altså: "Hvor længe holder tålmodigheden med Amorim?"), for så så har United valgt at gå med Amorim, uanset om de havner endnu længere nede i tabellen.

Det er et helt legitimt spørgsmål, når vi ved, Ratcliffe både som ejer i Nice og den korte tid som sportslig ansvarlig i United, har udvist en vis mængde utålmodighed. Derudover er der ingen managers uanset navn og CV, som overlever nederlag på nederlag og nærmer United sig nedrykningsstregen hvor en nedrykning går fra en teoretisk risiko til en reel fare, så er hans job i fare. Det siger enhver fornuft.

Det er et helt legitimt spørgsmål, når vi ved, Ratcliffe både som ejer i Nice og den korte tid som sportslig ansvarlig i United, har udvist en vis mængde utålmodighed. Derudover er der ingen managers uanset navn og CV, som overlever nederlag på nederlag og nærmer United sig nedrykningsstregen hvor en nedrykning går fra en teoretisk risiko til en reel fare, så er hans job i fare. Det siger enhver fornuft.

Jeg ville have været enig hvis du havde udeladt den sidste korte sætning. ;)

Latest posts

Back