New posts

Talentarbejdet i AGF

  • Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 339K
Jeg kender ikke noget til Solvis skadesomfang han har været væk utrolig lang tid nu - jeg kan godt være rigtig bange og ked af hans situation, jeg så et meget stort lys i ham.
Traore har imponeret på U19 - han kunne godt være en man smide en forlængelse efter. Så er der Van der Raad og Rygaard, dem tror jeg bliver cuttet, jeg synes ikke de er dygtige nok, og vi har andre bedre alternativer - de må søge nye græsgange.

Ekemini har stærke fysiske kompetencer, men jeg er i tvivl om hvor vidt han er stærk nok spillemæssigt. Han er blevet rykket meget frem og tilbage mellem højre stopper i en 3-back kæde og defensiv midtbanespiller - jeg er meget i tvivl om hvor han står.
Harsløf minder om en Emmery - ikke helt samme evner til at sætte sin direkte modstander. Han lever mere af sin fart - men har bestemt nogle rigtig spændende spidskompetencer.

Jeg håber man indlemmer Callø i førsteholdstruppen - han har udviklet sig rigtig godt under opholdet i Fremad, og er også blevet rost flere gange i stiftens fremad podcast Mozarts Striber.
Det er også tiden hvor han viser at han skal være en del af a-truppen i AGF.
Jeg ser en udlejning for Tchamche fx i Fremad som Callø lige har været igennem - Jeg tænker at Bogere kommer til at overhale ham.
Jeg tror det er den rigtige løsning.

Lade Sølvi tage en af de to pladser på U19, og se om han kan komme retur.

Ekemini har kun en fremtid som højre stopper tror jeg, jeg synes vendinger de gange jeg har set ham, har været lidt for store til midten. Men jeg tror ikke han har eller får niveauet til Superlgagen. Jeg tror mere på Traore, som måske kunne tage den anden plads på U19 sammen med Sølvi.

Callø kunne i min optik sagtens tage Mølgaards plads i A-truppen, og se om han kan udvikle sig til en starter.

Helt optimalt for ville være Camara, Hamza og Tchamche i Aarhus Fremad næste sæson. Ekemini i en klub som f.eks. Brabrand, altså niveauet under.
 
Jeg tror det er den rigtige løsning.

Lade Sølvi tage en af de to pladser på U19, og se om han kan komme retur.

Ekemini har kun en fremtid som højre stopper tror jeg, jeg synes vendinger de gange jeg har set ham, har været lidt for store til midten. Men jeg tror ikke han har eller får niveauet til Superlgagen. Jeg tror mere på Traore, som måske kunne tage den anden plads på U19 sammen med Sølvi.

Callø kunne i min optik sagtens tage Mølgaards plads i A-truppen, og se om han kan udvikle sig til en starter.

Helt optimalt for ville være Camara, Hamza og Tchamche i Aarhus Fremad næste sæson. Ekemini i en klub som f.eks. Brabrand, altså niveauet under.
ja vi har jo Aarhus Fremad, som ser nogenlunde sikrede ud til endnu en season i 1. div, og både VSK og Brabrand liggende nede i 2. division, som ummidelbart skal fucke rimelig meget op for at rykke ned, så der er da muligheder for udlejninger til andre aarhus klubber
 
Jeg tror det er den rigtige løsning.

Lade Sølvi tage en af de to pladser på U19, og se om han kan komme retur.

Ekemini har kun en fremtid som højre stopper tror jeg, jeg synes vendinger de gange jeg har set ham, har været lidt for store til midten. Men jeg tror ikke han har eller får niveauet til Superlgagen. Jeg tror mere på Traore, som måske kunne tage den anden plads på U19 sammen med Sølvi.

Callø kunne i min optik sagtens tage Mølgaards plads i A-truppen, og se om han kan udvikle sig til en starter.

Helt optimalt for ville være Camara, Hamza og Tchamche i Aarhus Fremad næste sæson. Ekemini i en klub som f.eks. Brabrand, altså niveauet under.
Tidl FCK spiller Daniel Amartey og Ekemini Ime virker som samme type spiller, jeg er ikke klar til at kaste Ime helt væk, fordi jeg har bestemt set kampe, hvor han har gjort det rigtig godt.
Hvis Sølvi kan komme tilbage til næste sæson - så skal han helt klart have en af de 2 pladser på U19, han stod utrolig stærkt i alle de kampe jeg har set både på U17-U19.

Jeg tror også sagtens at Callø kan overtage Mølgaards plads uden at vi falder voldsomt kvalitetsmæssigt - det er vel cirka samme niveau lige nu, og potentialet er meget større hos Callø, samtidig kan vi spare lønkroner.

Rygaard skal sendes videre fordi vi forhåbentlig får Linus Thieler tilbage, derudover har vi Tristan Theillade, og længere nede også en Anton Lauritzen som skulle være en notorisk målscorer.
Raad skal videre i karrieren fordi vi har Sylvester Haysen - Daniel Kannerup - De Paoli og ikke mindst Otto Lyhne som har slået ham af i U19-regi - måske skal Raad han tilbage til Lyseng eller Brabrand.
Jeg er utrolig spændt på hvilken ny sæson Mark Ian Frøkjær Steffensen går i møde - man har lige forlænget med ham, men han spiller ikke som i slet ikke. Vi kan håbe på at næste år bliver meget bedre for ham, med kontinuerlig spilletid samt meget færre skader.
 
Tidl FCK spiller Daniel Amartey og Ekemini Ime virker som samme type spiller, jeg er ikke klar til at kaste Ime helt væk, fordi jeg har bestemt set kampe, hvor han har gjort det rigtig godt.
Hvis Sølvi kan komme tilbage til næste sæson - så skal han helt klart have en af de 2 pladser på U19, han stod utrolig stærkt i alle de kampe jeg har set både på U17-U19.

Jeg tror også sagtens at Callø kan overtage Mølgaards plads uden at vi falder voldsomt kvalitetsmæssigt - det er vel cirka samme niveau lige nu, og potentialet er meget større hos Callø, samtidig kan vi spare lønkroner.

Rygaard skal sendes videre fordi vi forhåbentlig får Linus Thieler tilbage, derudover har vi Tristan Theillade, og længere nede også en Anton Lauritzen som skulle være en notorisk målscorer.
Raad skal videre i karrieren fordi vi har Sylvester Haysen - Daniel Kannerup - De Paoli og ikke mindst Otto Lyhne som har slået ham af i U19-regi - måske skal Raad han tilbage til Lyseng eller Brabrand.
Jeg er utrolig spændt på hvilken ny sæson Mark Ian Frøkjær Steffensen går i møde - man har lige forlænget med ham, men han spiller ikke som i slet ikke. Vi kan håbe på at næste år bliver meget bedre for ham, med kontinuerlig spilletid samt meget færre skader.
Jeg kan godt se hvad du mener med Amartey, men den type spiller - specielt på midten - er så småt også ved at forsvinde, der er meget få hold der har den ene holdene store centrale midtbanespiller. Det er mere typer som Mads Emil, Solbakken, Knudsen osv. Selv en Pedro Bravoi er en del mere mobil.

Omvendt, når en type forsvinder, så kommer de typisk tilbage et tidspunkt.
 
Jeg har skrevet længere oppe for et par dage siden, at jeg ikke synes han er god nok - i hvert fald ikke lige nu - han ville slet ikke spille hvis Bogere eller Linus Thieler som er skadet var klar.
Det er rigtig god valg for Rygaard at tage videre. Jeg tror også godt at han er klar over hvilken vej det går.

Vi spiller i øvrigt kl 12.30 mod AC Horsens på play.agf.dk
Bliver spændende at se start 11 - jeg tænker Bogere er med A-holdet igen.
 
Jeg har skrevet længere oppe for et par dage siden, at jeg ikke synes han er god nok - i hvert fald ikke lige nu - han ville slet ikke spille hvis Bogere eller Linus Thieler som er skadet var klar.
Det er rigtig god valg for Rygaard at tage videre. Jeg tror også godt at han er klar over hvilken vej det går.

Vi spiller i øvrigt kl 12.30 mod AC Horsens på play.agf.dk
Bliver spændende at se start 11 - jeg tænker Bogere er med A-holdet igen.
Er der egentlig noget nyt om Thieler? Jeg synes at han har været ude i lang tid efterhånden.
 
Last edited:
1000005319.webp
Ingen AGF'ere med til u17-EM. Har der ikke tidligere været spillere med på det landshold?

EDIT: Den svarer jeg lige selv på. Daniel Kannerup, William Laugesen og William Svendgaard var med i sidste u17-samling, hvor de kvalificerede sig. Her fik både Laugesen og Svendgaard spilletid. Spørgsmålet er hvorfor de ikke er med i truppen denne gang. Hvad siger I, der har mere indsigt i ungdomsholdene?
 
View attachment 6917
Ingen AGF'ere med til u17-EM. Har der ikke tidligere været spillere med på det landshold?

EDIT: Den svarer jeg lige selv på. Daniel Kannerup, William Laugesen og William Svendgaard var med i sidste u17-samling, hvor de kvalificerede sig. Her fik både Laugesen og Svendgaard spilletid. Spørgsmålet er hvorfor de ikke er med i truppen denne gang. Hvad siger I, der har mere indsigt i ungdomsholdene?

Jeg ved ikke en skid, men jeg bander heftigt over det. Noget af en begmand, at førstedivisionsklubbers og nedrykkeres talenter kommer på holdet, mens mesterklubben ikke er repræsenteret.
 
Last edited:
Jeg har svært ved at forstå at William Svendgaard ikke skal med, han har været utrolig dygtig for U19. Han er stadig meget ung han bliver først 17 år til August , jeg ved ikke om der er regler der gør at man skal være 17 år?
William Laugesen kan jeg bedre forstå ikke er med , han er dygtig , men også været lidt inde og ude af U19 holdet.
Linus Thieler ville have været med hvis ikke han var blevet ramt af den grimme skade - jeg håber virkelig at han er klar til den nye sæson.

Daniel Kannerup ville ikke have spillet, hvis han var kommet med - Elias Medina fra Brøndby sidder tungt på posten som første keeper.
Omran Khatar har SønderjyskE skrevet kontrakt med.

Wissam Maarouf har tidligere været inde over U17 landsholdet, men sammen med resten af U17 holdet har deres formkurve været nedadgående og de er gået fra tophold til at falde lidt tilbage i U17 tabellen.
Silas Bager, Johan Friis Mortensen, og Tristan Thomsen er fast inventar på U16 landsholdet.

Det er selvfølgelig en bet at vi ikke har nogle talenter med, men jeg tror ikke de skal være så nervøs , vi har virkelig nogle spændende talenter i pipeline!
 
Jeg har svært ved at forstå at William Svendgaard ikke skal med, han har været utrolig dygtig for U19. Han er stadig meget ung han bliver først 17 år til August , jeg ved ikke om der er regler der gør at man skal være 17 år?
William Laugesen kan jeg bedre forstå ikke er med , han er dygtig , men også været lidt inde og ude af U19 holdet.
Linus Thieler ville have været med hvis ikke han var blevet ramt af den grimme skade, jeg håber virkelig han er klar til den nye sæson.
Daniel Kannerup ville ikke have spillet hvis han var kommet med, Elias Medina sidder tungt på posten som første keeper.
Omran Khatar har SønderjyskE skrevet kontrakt med.
Stiller Thieler ikke op for Tyskland?
 

Latest posts

Back
Top