New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 13
  • Views Views: Views 2K
Det er godt nok en stacked kalender i fodboldeuropa. Lad os sige vi bliver mestre og FCM vinder pokalen. Så skal FCM spille den 9.7 hvor der er kvartfinaler til VM, hvor de potentielt har spillere der enten ikke er frigivet på grund af VM eller er på ferie fordi de har spillet til det. Det er jo håbløst
Og hvis vi bliver sølvvindere, mens FCM vinder the Double, så er det os der står i situationen, hvor Arnstad meget vel stadig kan befinde sig i USA, når vi spiller første kval. runde.

Hvad håber vi egentlig på?
En blød start ved siden af de eurpæiske kvalrunder eller at få overstået hold som FCK og Brøndby, der formentlig begge laver massive ændringer og måske lige skal bruge nogle runder på at spilles ordentlig sammen.
Og en blød start er vel Randers, Silkeborg, OB, SønderjyskE - da oprykkerne ofte kommer med 100km/t

En blød start ved siden af de eurpæiske kvalrunder eller at få overstået hold som FCK og Brøndby, der formentlig begge laver massive ændringer og måske lige skal bruge nogle runder på at spilles ordentlig sammen.
Og en blød start er vel Randers, Silkeborg, OB, SønderjyskE - da oprykkerne ofte kommer med 100km/t
En hjemmekamp mod en af dem du nævner efterfulgt af en tur til Brøndby som man må formode fortsat er lidt i tumult.

Programmet kommer i næste uge.

Værd at bemærke er det, at Neestrups brok har hjulpet, og at holdene, der spiller europæisk, må sidde over i runde 3, hvis de ønsker det. De udsatte kampe fra runde 3 skal så spilles i midtugen i starten af september, så det kan godt ligne, at vi får tre superligakampe under Aarhus Festuge.
Derudover er det normalt kutyme, at klubben, der skal spille Champions League-kvalifikation, kun spiller fredag- og lørdagskampe. Så hvis vi bliver i Champions League-kvalifikationen frem til playoff-runden, starter vi med fire fredag- eller lørdagskampe.

Vi får helt sikkert en blød start, og det håber jeg i den grad også på, eftersom vi skal spille europæisk i seks midtuger i træk.
I de seneste tre sæsoner har mesterholdet mødt begge oprykkere og ingen af de andre hold, der spiller europæisk, i de første seks runder, så jeg regner med vi slipper for FCK, FCN og FCM.
Jeg tror og håber på, at det bliver noget i stil med: Sønderjyske, Lyngby, Silkeborg, Horsens/Esbjerg, OB og Viborg.

Giver ret god mening - så er det trods alt ens for alle europæiske respræsentanter..
Ja, det ville være lidt urimeligt for klubber som Lyngby og Brøndby at få et længere afbræk i starten og så en ekstra midtugekamp presset ind senere mellem modstandere med et normalt program. Jeg ved så ikke hvad man gør næste sæson hvor der er fem europæiske pladser.

Ja, det ville være lidt urimeligt for klubber som Lyngby og Brøndby at få et længere afbræk i starten og så en ekstra midtugekamp presset ind senere mellem modstandere med et normalt program. Jeg ved så ikke hvad man gør næste sæson hvor der er fem europæiske pladser.
Der håber jeg, at man så vil sige “Pokalvinder bør ikke få den premie med netop dét hensyn”.. Ellers skal det bare hedde “FCM er vamle, og har en bred nok trup til både liga, pokal og Europa - så det klarer de jo nok det hele - desuden passer dommeren på os” 🤣🤣

Der håber jeg, at man så vil sige “Pokalvinder bør ikke få den premie med netop dét hensyn”.. Ellers skal det bare hedde “FCM er vamle, og har en bred nok trup til både liga, pokal og Europa - så det klarer de jo nok det hele - desuden passer dommeren på os” 🤣🤣
Det lyder rimeligt :) Man burde nok annoncere en regel på forhånd, fx at der ikke tages hensyn til den klub der tager den sidste plads i kvalifikationen, dvs vinderen af Europa-playoff.

I næste sæson (2027/2028) vil mesterholdet først indtræde i Champions League-playoffrunden, så det er ikke et problem. Det vil blot være de fire øvrige hold, der sidder over i den superligarunde, som ligger mellem kampene i tredje kvalifikationsrunde.

Latest posts

Back