New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 380K
Superligaen 2025/2026
Den klub har jeg ikke spist skovsneglen for at være med i;)

Det lyder vanvittigt hvis han ikke får nogle rammer og kan agere indenfor dem. Syntes også tidligere jeg har hørt podcast med Fournais, hvor det var kr. 5 mio. men jeg kan sagtens huske forkert. Men CV er ansat den 7 januar ;)
Jeg synes, uagtet om det er 3 eller 5 millioner, at det virker skørt.

Dét jeg prøvede at skitsere ovenfor vil give mest mening, det andet virker skørt. Hvis vi sportslige budget er cirka 125 millioner, så taler vi handler der på en 5 årig kontrakt læångde svarer til under 1% af vores budget.

Hvad er det jeg - og flere (alle?) andre herinde - misser?

Både Eintracht Frankfurt og RB Salzburg kigger efter sigende på Tullberg :unsure:

Jeg begriber det ikke! Ja ja, han nåede langt i Europa League og ja, han vandt pokalen.
Men da hans topscorer gik i stykker blev hans hold pludselig til at tale med.
I løbet af foråret gik Herning/Ikast Alliancen mere og mere i stå.
De har spillet grimt, stop-and-go fodbold i hele sæsonen, mere og mere udtalt i løbet af foråret.
Han har fået flere gule kort end nogen anden træner i superligaen(s historie?).
Hans pointsnit er 1.8, og selvom næsten halvdelen af de kampe han har spillet er i slutspillet, så er det stadig ikke just prangende, for en klub med dét budget og dén trup.

Så hvad er det vi misser?

Hvad er det jeg - og flere (alle?) andre herinde - misser?

Både Eintracht Frankfurt og RB Salzburg kigger efter sigende på Tullberg :unsure:

Jeg begriber det ikke! Ja ja, han nåede langt i Europa League og ja, han vandt pokalen.
Men da hans topscorer gik i stykker blev hans hold pludselig til at tale med.
I løbet af foråret gik Herning/Ikast Alliancen mere og mere i stå.
De har spillet grimt, stop-and-go fodbold i hele sæsonen, mere og mere udtalt i løbet af foråret.
Han har fået flere gule kort end nogen anden træner i superligaen(s historie?).
Hans pointsnit er 1.8, og selvom næsten halvdelen af de kampe han har spillet er i slutspillet, så er det stadig ikke just prangende, for en klub med dét budget og dén trup.

Det letteste svar er, at man har set dem komme langt i Europa, og ikke set ret meget superliga

Pga. resultaterne i Dortmunds ungdomsafdeling har Tullberg et stort navn i Tyskland.
RB Salzbrug er heller ikke bleg for at give unge trænere chancen og dertil tror jeg faktisk ikke, FCMs spillefilosofi helt harmonerer med Tullbergs egen men det skal med jeg ikke ved, hvordan de spiller i Dortmunds ungdomsafdeling men jeg tænker det er meget lig 1. holdet og de spiller i hvert fald mere teknisk og med mindre power og duelspil end FCM.

Jeg er mere overrasket over, Tullberg sagde ja til FCM end at udenlandske klubber er interesseret i ham selv efter en skuffende sæson.

Last edited:

Hans U19 tal for Dortmund bør også inddrages - og så er det jo en noget anden historie hvad angår pointsnit.
Spillestilen og antal af kort mens han var i Dortmund ved jeg ikke noget om., men jeg forestiller mig at den historie også er en anden, end den der kan fortælles om det sidste års tid i FCM, hvor han vel også kun har nået at have begrænset indflydelse på spillertrup.

I har nok ret - jeg er bare virkelig forbløffet over, at han er SÅ populær i udlandet.
Men bevares, det kan da sagtens være, han kan mere end han har vist indtil nu.
Jeg er nu stadig godt tilfreds med, at jeg ikke fik dét ønske opfyldt sidste sommer...
tror ikke nødvændigvis han er så populær i "udlandet" generelt, det virker meget specifikt til at være tyskland

Jeg har tidligere plæderet for at det vil tage LANG tid at indhente FCM. Det tror jeg stadig det vil, med mindre vi lykkes med kontinuerligt at deltage i europæiske gruppespil. Det tager tid at etablere sig, men skulle vi være dygtige nok til at hente en del koefficientpoint, så kan tidslinjen afkortes markant.

Jeg håber selvfølgelig på en hurtig opstigning, men synes stadig det ser svært ud 🤞🤞🤞
Det er helt sikkert et vigtigt aspekt, hvor der bliver brug for tålmodighed.

Jeg tror nu, det er endnu vigtigere med de store spillersalg. Og det er en af grundene til min relative optimisme: Der er vi på en ekstremt god sti, mht. spillestil og brugen af de unge samt mht. de typer, som kommer op nu.

Som jeg forstår det, er det relativt begrænset, hvor meget mere AHP kan træde på speederen, uden FCM kommer på kant med FFP reglerne. FCM skal vokse på spillersalg og europæisk deltagelse, AHP er mere en sikkerhedsgaranti - hvis jeg altså har forstået rigtigt.
Jeg tror simpelthen ikke på, at AHP kommer til at agere sugar daddy (dvs. løbende pumpe millioner i deres drift). Det er slet, slet ikke hans stil.

Hans ‘effekt’ vil primært være at holde hånden under dem, hvis de fejler i en sæson eller to. Men i så fald vel reelt på lånebasis.

I mine øjne er AGF på vej mod en tilstand, som er mere ønskværdig: Matchday og kommercielle indtægter, som ligger markant over FCM’s. Der er vi, tror jeg, allerede om 3-4 år, hvis AGF ledelse agerer klogt.

Jeg synes, uagtet om det er 3 eller 5 millioner, at det virker skørt.

Dét jeg prøvede at skitsere ovenfor vil give mest mening, det andet virker skørt. Hvis vi sportslige budget er cirka 125 millioner, så taler vi handler der på en 5 årig kontrakt læångde svarer til under 1% af vores budget.
Jeg er enig i at 3 og 5 mio er lavt, hvis det er alle handler og ikke en ramme man får sat.

Men at det er i den størrelsesorden, hvis det ligger udenfor den Aftalte ramme/budget, synes jeg ikke lyder helt ved siden af nødvendigvis. Har sidder i en virksomhed med omsætning på 1,5 mia cirka, hvor alt over 7 mio og udenfor den aftalte budgetramme skulle omkring bestyrelsen og ejerkredsen.

Jeg er enig i at 3 og 5 mio er lavt, hvis det er alle handler og ikke en ramme man får sat.

Men at det er i den størrelsesorden, hvis det ligger udenfor den Aftalte ramme/budget, synes jeg ikke lyder helt ved siden af nødvendigvis. Har sidder i en virksomhed med omsætning på 1,5 mia cirka, hvor alt over 7 mio og udenfor den aftalte budgetramme skulle omkring bestyrelsen og ejerkredsen.
Det er alle handler, køb og salg. Så blandt andet også Tobias Anker

Det er alle handler, køb og salg. Så blandt andet også Tobias Anker
Den fangede jeg. Det var mere at niveauet ikke nødvendigvis var helt ved siden af.

Og spørgsmålet er hvor lang tid han rent faktisk kigger på det eller om han bare sætter sin underskrift, når han har set CVs eller JNs. Hvert fald når vi snakker de små af dem.

Den fangede jeg. Det var mere at niveauet ikke nødvendigvis var helt ved siden af.

Og spørgsmålet er hvor lang tid han rent faktisk kigger på det eller om han bare sætter sin underskrift, når han har set CVs eller JNs. Hvert fald når vi snakker de små af dem.
Hvis han ikke kigger på det, eller har en holdning til det, så er det jo pseudo arbejde.

Jeg er klart mere tilhænger af tiltro til medarbejdere, og arbejde indenfor større rammer som Bestyrelsen har nikket til.

Last edited:
Det lyder til at ledelsen gerne vil undgå at lave en AaB og evt en Nordsjælland hvor man henter et mesterskab for derefter at gå tilbage til at være en parantes (det samme kan næsten siges om Brøndby pt.)
AaB brændte sig i hvert fald på ejendomsinvesteringer efter mesterskabet i 2008, kort før finanskrisen. Efter mesterskabet 2014 lappede de vel bare huller og solgte deres gyldne årgang med egne talenter og forventede blindt at de ville fortsætte med at komme i en lind strøm. Men allerede på det tidspunkt havde andre klubber taget markedet for akademi-spillere.

Jeg kan ikke finde den på Medianos side men er heller ikke medlem.
Men selve podcasten er stadig kun for medlemmer.

Latest posts

Back