Jeg ville egentlig ogs? have udfordret den opfattelse at FCK bliver mester igen i ?r, indtil jeg s?FCMs kamp i g?r mod Esbjerg. FCK har mistet spillere p? betydelige positioner, og samtidig er Boilesen ude det meste af s?sonen. Det betyder at de har en ny m?lmand, en ny i det centrale forsvar og en ny p? VB. De kan selvf?lgelig spille med ham der Papapappap sammen med Bjelland, men det ville nok ikke v?re det naturlige 1. Valg i sidste s?son. S? defensiven er helt sikkert sv?kket i hvertfald i starten af s?sonen, desuden er der 2 helt nye m?lm?nd og den centrale midtbane er n?ppe heller identisk med sidste s?son.
Det ville umiddelbart betyde at FCM ville kunne snige sig foran FCK i ?r, hvis ikke det var fordi Jakob Poulsen tilsyneladende har vist svaghedstegn i opstarten og de er meget afh?ngige af ham som omdrejningspunkt. S? FCK bliver nok mestre igen i ?r p? trods af alle udskiftningerne, jeg ser ikke nogen udfordrer til top 2.
OB var st?rke det meste af sidste s?son, og selv uden de ekstra point som Grytebust hentede, vil de komme i top 6 uden problemer. AaB vil derimod ikke f? det nemt, de kommer tilsyneladende sv?kket ud af transfervinduet, og har ikke penge til at hente forst?rkninger, s? deres top 6 er l?ngere v?k end i sidste s?son. Br?ndby f?r et chok og der vil blive talt fyring af tr?neren allerede i efter?rs s?sonen, men de kommer til lige akkurat at klemme sig med i top 6 via nogle meget kontroversielle dommerkendelser i slutningen af grundspillet.
FCN er sv?kket markant, de mangler deres tr?ner, deres bedste centrale forsvarsspiller, bedste h?jre og venstre back og ser ud til ogs? at mangle ca 20 m?l i offensiven med det kommende salg af Skov-Olsen. Det kunne l?ses med markante nyindk?b, hvis ikke de ogs? lige havde skilt sig af med deres sportschef!! S? de er ude af min top 6. Esbjerg ville ogs? trodse alt logik hvis de kom i top 6 igen i denne s?son. De pr?sterede umiddelbart noget over evne i sidste s?son, nok ogs? fordi deres modstander undervurderede dem lidt. De har desuden mistet to st?rke lejesvende p? kanterne, og skal spille europ?iske kampe, s? de er nok ogs? ude af spillet.
Det giver plads til et par nye kandidater, og her er AGF bestemt en kandidat. I sidste s?son forsvandt top 6 fordi der, i en del af s?sonen, blev spillet uden angriber, og med en m?lmand der ikke var klar til Superligaen endnu. Det kommer ikke til at ske i den nye s?son. Dels er der nu 3 spillere til pladsen i front, og dels er Whalley mere parat nu, selvom en ny m?lmand nok kommer til at spille de fleste kampe.
S? ville jeg ogs? tage S?nderjyske med i top 6, hvis ikke det var fordi de har Glen Riddersholm som tr?ner, og ham her jeg godtnok ikke meget fidus til. Jeg tror mere p? en overraskelse p? den sidste plads i top 6:
1. FCK
2. FCM
3. OB
4. AGF
5. Silkeborg (Randers)??
6. Br?ndby
.
.
.
12. Hobro
13. Lyngby
14. Horsens