New posts

Superligaen 2019/2020

Superligaen 2019/2020
Nye regler i superligaen fra nu af....!

Som eksempel kommer der en reglen om at der nu ingen modspillere m? v?re i muren!! De skal minimum v?re 1 meter fra! Vildt hvis man skal have s? store regelforskelle ift internationale kampe. Men det har hele tiden v?ret s?dan, og med sm? og lidt st?rre forskelle. 

Men der er en del ?ndringer som er gode at f? med. Eksempelvis den om, at man skal lade sig udskifte ved n?rmest streg HVER GANG (dejligt)
https://www.facebook.com/jyskfodbold/videos/vb.112377008775968/2244530768917789/?type=2&theater

Tom date=1562643433 said:
Mht udskiftningsregel kommer vi jo bare til at se spillerne s?ge mod midtercirklen ogs? det s?dvanlige "n?jhvorerjegd?dtr?togalts?skadets?jegg?rudislowmotion"- lunten.
 Ha ha ja, lige indtil den f?rste f?r gult kort for at g?re det med vilje (if?lge dommeren), og f?r et gult kort, og fordi spilleren havde gult i forvejen, kommer den nye spiller ikke p? banen. Det lyder som det AGF skal igennem med en Bundu eller andre AGF'ere i hvert fald et par gange :D

Danske spil har odds 1,65 p? at AGF kommer i top 6. Og s? siger man at det er AGFs fans der er naive, fantaster, og overoptimistiske... 

Her sidder vi og frygter at vi skal gardere os imod nedrykning hvis Backmann er skadet, og at en s?son med Whalley m?ske er en falliterkl?ring, og s? k?rer omverdenen det pis... Og st?r i?vrigt klar til at smadre os i hovedet hvis det glipper!

Br?ndby hentede Ole Palm? tilbage fra FCN for et ?r eller to siden, og i dag er han s? blevet forfremmet til adm. Direkt?r, som han ogs? var i FCN, derudover har de hentet Carsten V. Jensen og pr?vede ogs? at hente Hjulmand. Det kunne godt tyde p? at Br?ndby har k?bt ind i FCNs koncept 100% og nu vil pr?ve at kopiere det i st?rst muligt omfang. Der kan g? lang tid f?r de kommer til at lykkedes med det, men s? kan det til geng?ld ogs? blive interessant.

Edit: jeg t?nker i ?vrigt at BIFs kommende strategi er meget identisk med det man allerede er i fuld gang med i AGF.
  • Minimum 60% af spillerne i A-truppen skal p? sigt v?re fra Danmark og de ?vrige nordiske lande.
  • P? sigt skal 6-8 pladser i A-truppen reserveres til Masterclass-spillere.
  • Der skal altid v?re danske spillere i startopstillingen.
  • Gennemsnitsalderen i A-truppen skal altid v?re under 25 ?r.
  • I 2021 ?nsker vi, at 20% af alle spilleminutter i Superligaen og Pokalturneringen vil v?re med Masterclass-spillere.
  • Br?ndby ?nsker s? vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 ?r.

T-Knogle said:
Br?ndby hentede Ole Palm? tilbage fra FCN for et ?r eller to siden, og i dag er han s? blevet forfremmet til adm. Direkt?r, som han ogs? var i FCN, derudover har de hentet Carsten V. Jensen og pr?vede ogs? at hente Hjulmand. Det kunne godt tyde p? at Br?ndby har k?bt ind i FCNs koncept 100% og nu vil pr?ve at kopiere det i st?rst muligt omfang. Der kan g? lang tid f?r de kommer til at lykkedes med det, men s? kan det til geng?ld ogs? blive interessant.
Men har Jan Bech t?lmodigheden? Det virker mere som et galehus.

Ebbe Sand fik kun et halvt ?r til at vise om han var manden - der m? have v?ret nogle sk?verter internt, hvis man bed?mmer ham allerede nu. Han tiltr?dte i januar og var vel efterladt med det som Troels Bech havde forberedt. Derudover var han n?dt til at fyre en tr?ner og skaffe en ny men han har selvf?lgelig haft det her vindue at arbejde med men der har Fck jo st?vsuget talenterne i FCN.

Btw. - jeg syntes deres strategi virker fint formuleret men er sp?ndt p? om t?lmodigheden r?kker. Det er principielt den tilgang jeg h?ber AGF med tiden kan f? til truppen men det kr?ver stadig stor udvikling af koncepterne.

Hvis t?lmodigheden r?kker, tror jeg de har f?et skabt et godt hold i CV og Niels - medmindre de st?der p? for stor modstand i baglandet pga. deres h?ndtering af et gammelt koryf?. Det er lige f?r jeg tror BIF har haft flere direkt?rer end GF de sidste 10 ?r Br?ndby erstatter Ebbe Sand med Carsten V. Jensen - Br?ndby - Superliga -...
Det er tiende gang, Br?ndby skifter administrerende direkt?r, siden Per Bjerregaard forlod posten i 2007. Ole Palm? s?tter sig i chefstolen for tredje gang, han sad der ogs? i 2007-2008 og igen i 2010.

T-Knogle said:

Edit: jeg t?nker i ?vrigt at BIFs kommende strategi er meget identisk med det man allerede er i fuld gang med i AGF.
  • Minimum 60% af spillerne i A-truppen skal p? sigt v?re fra Danmark og de ?vrige nordiske lande.
  • P? sigt skal 6-8 pladser i A-truppen reserveres til Masterclass-spillere.
  • Der skal altid v?re danske spillere i startopstillingen.
  • Gennemsnitsalderen i A-truppen skal altid v?re under 25 ?r.
  • I 2021 ?nsker vi, at 20% af alle spilleminutter i Superligaen og Pokalturneringen vil v?re med Masterclass-spillere.
  • Br?ndby ?nsker s? vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 ?r.

Taget fra bold.dk forum

Nuv?rende trup:

Gennemsnitsalder: 24
Procentvis af spillere fra nordiske lande (DK, SV, FIN, IS): 69%
Masterclass spillere: 7

S? var det ikke s? sv?rt alligevel..

T-Knogle said:
Der er nok mange der har skelet til FCN og t?nkt de gerne vil kopiere udvikling af en masse talenter, der s?lges for store bel?b. De m?l Br?ndby opstiller er langt fra det FCN g?r, men jeg tror heller ikke de kan kopiere deres koncept fuldst?ndig. Der er stor konkurrence, FCN selv forsvinder jo heller ikke lige og de har ogs? deres akademi i Ghana. Et v?sentligst aspekt for FCN er ogs? at de har r?d til t?lmodighed, b?de ?konomisk og sportsligt. Br?ndby har de ?konomiske midler, men det er meget sv?rere at g? all-in p? talentudvikling, der g?r det sv?rt at komme helt op i toppen, men ogs? f?rer til en del mellems?soner. De m?l de opstiller, som ligner det alle andre g?r, indikerer nok ogs?, at der m?ske nok skal udvikles nogle talenter, men det store checkh?fte kommer stadig ud til nogle etablerede spillere. De har sikkert hentet en rigtig god sportschef til den strategi, men FCN's talentudvikling er kun en del af det, hans erfaring fra FCK er nok n?sten vigtigere for dem. Det er dog stadig ikke givet det lykkes og det kan tage en del tid f?r de ikke er afh?ngige af Jan Bechs checkh?fte. Med lidt held mister de t?lmodigheden igen i mellemtiden :)

Skulle vi ikke lige k?re en runde med s?sonforudsigelser?

Jeg beg?r totalt hybris og Sp?r AGF en supers?son, mens EfB rammer s?son 2, AaB falder fra hinanden og BIF med NF har valgt en tr?ner med forkert personlighed og en taktisk tilgang, der ikke matcher materialet. Hobro har givet op p? forh?nd og s?lger ud af alt kvalitet. Der er altid et par positive overraskelser - og der s?tter jeg OB ind trods tab af n?glespillere, samt S?nderjyske med gode indk?b

Mit bud:
1 FCK
2 FCM
3 OB
4 AGF
5 SJE
6 RFC
7 BIF
8 FCN
9 EfB
10 LBK
11 SIF
12 AaB
13 ACH
14 HIK

Jeg synes det er en meget sv?r opgave at g?tte stillingen nu. Dertil er der for l?nge til at transfervinduet lukker. Det kr?ver ikke den store sp?domskunst at forudsige, at FCK og FCM slutter i top-2, eller at Hobro og de to oprykkere f?r det sv?rt. Men derudover synes jeg at det meste kan ske. Jeg forventer at se Br?ndby i top-6, mens vi selv kommer til at h?nge nede p? 7.-10. pladsen det meste af s?sonen, med mindre vi forst?rker os markant.

Ja, det er sv?rt at sige inden transfervinduet lukker og til den tid har vi selvf?lgelig ogs? allerede nogle indikationer fra de f?rste kampe. Det bliver sikkert t?t omkring top-6 igen, men jeg mener vi er bedre stillet end sidste ?r, is?r hvis vi l?ser et muligt m?lmandsproblem. PC har nok ogs? ?je p? andre mulige forst?rkninger sidst i vinduet - men vi kan m?ske ogs? stadig risikere afgange.

Ser man p? to af de klubber der kom i top-6 sidste ?r er det interessant hvor meget Grytebusts afgang fra OB kommer til at betyde. Umiddelbart erstatter de ham med en meget ung keeper, som sikkert er talentfuld, men alt andet lige b?r koste nogle point ifht Grytebust. FCN er ogs? et sp?rgsm?l. De s?lger nogle profiler, men har hidtil v?ret gode til at erstatte dem. De fik dog ikke ret mange point i slutspillet og sp?rgsm?let er om Hjulmand er den profil de ikke uden videre kunne erstatte. Ingen af sidste ?rs 3-6 kan f?le sig sikre igen i ?r.

Jeg ville egentlig ogs? have udfordret den opfattelse at FCK bliver mester igen i ?r, indtil jeg s?FCMs kamp i g?r mod Esbjerg. FCK har mistet spillere p? betydelige positioner, og samtidig er Boilesen ude det meste af s?sonen. Det betyder at de har en ny m?lmand, en ny i det centrale forsvar og en ny p? VB. De kan selvf?lgelig spille med ham der Papapappap sammen med Bjelland, men det ville nok ikke v?re det naturlige 1. Valg i sidste s?son. S? defensiven er helt sikkert sv?kket i hvertfald i starten af s?sonen, desuden er der 2 helt nye m?lm?nd og den centrale midtbane er n?ppe heller identisk med sidste s?son.

Det ville umiddelbart betyde at FCM ville kunne snige sig foran FCK i ?r, hvis ikke det var fordi Jakob Poulsen tilsyneladende har vist svaghedstegn i opstarten og de er meget afh?ngige af ham som omdrejningspunkt. S? FCK bliver nok mestre igen i ?r p? trods af alle udskiftningerne, jeg ser ikke nogen udfordrer til top 2.

OB var st?rke det meste af sidste s?son, og selv uden de ekstra point som Grytebust hentede, vil de komme i top 6 uden problemer. AaB vil derimod ikke f? det nemt, de kommer tilsyneladende sv?kket ud af transfervinduet, og har ikke penge til at hente forst?rkninger, s? deres top 6 er l?ngere v?k end i sidste s?son. Br?ndby f?r et chok og der vil blive talt fyring af tr?neren allerede i efter?rs s?sonen, men de kommer til lige akkurat at klemme sig med i top 6 via nogle meget kontroversielle dommerkendelser i slutningen af grundspillet.

FCN er sv?kket markant, de mangler deres tr?ner, deres bedste centrale forsvarsspiller, bedste h?jre og venstre back og ser ud til ogs? at mangle ca 20 m?l i offensiven med det kommende salg af Skov-Olsen. Det kunne l?ses med markante nyindk?b, hvis ikke de ogs? lige havde skilt sig af med deres sportschef!! S? de er ude af min top 6. Esbjerg ville ogs? trodse alt logik hvis de kom i top 6 igen i denne s?son. De pr?sterede umiddelbart noget over evne i sidste s?son, nok ogs? fordi deres modstander undervurderede dem lidt. De har desuden mistet to st?rke lejesvende p? kanterne, og skal spille europ?iske kampe, s? de er nok ogs? ude af spillet.

Det giver plads til et par nye kandidater, og her er AGF bestemt en kandidat. I sidste s?son forsvandt top 6 fordi der, i en del af s?sonen, blev spillet uden angriber, og med en m?lmand der ikke var klar til Superligaen endnu. Det kommer ikke til at ske i den nye s?son. Dels er der nu 3 spillere til pladsen i front, og dels er Whalley mere parat nu, selvom en ny m?lmand nok kommer til at spille de fleste kampe.

S? ville jeg ogs? tage S?nderjyske med i top 6, hvis ikke det var fordi de har Glen Riddersholm som tr?ner, og ham her jeg godtnok ikke meget fidus til. Jeg tror mere p? en overraskelse p? den sidste plads i top 6:

1. FCK
2. FCM
3. OB
4. AGF
5. Silkeborg (Randers)??
6. Br?ndby
.
.
.
12. Hobro
13. Lyngby
14. Horsens

Edit: Det kunne ogs? v?re Randers der tager pladsen fra Silkeborg

Vores kampe mod FCK og FCM meget tidligt p? s?sonen ser ikke helt s? uheldssvangre ud, som de f?rste gjorde. Som T-Knogle ogs? er inde p?, kommer FCK til at spille med ny m?lmand, ny CB og ny VB, sandsynligvis Grytebust, Nelsson og Bengtsson. Ikke d?rlige spillere, men kontinuiteten er brudt, og sammenspillet vil ikke v?re p? plads, n?r vi har dem.

S? jeg synes, at vi skal udfordre dem og s?tte den nye bagk?de mest muligt under pres. B?de Bundu og Lunding vil kunne k?re rundt med Bengtsson, som FCK?s fans heller ikke er fuldt trygge ved, og centralt skal vi ogs? l?gge pres p? Bjelland og Nelsson (bliver det jo nok -Stage spillede CB i deres sidste testkamp).

FCM imponerede heller ikke mod EfB i g?r. De fik store chancer imod sig, EfB fik et m?l annulleret og havde ogs? overtag i spillet efter pausen. Helt fremme skal den nye brasilianer Junior Brumado g?re det v?sentligt bedre i de kommende kampe, hvis vi ogs? skal f? ham at se, ellers bliver det nok Onuachu igen. FCM?s bagk?de er intakt, men de er ved at spille 3-4 nye ind, og det overbeviste de ikke med i g?r. Vi er ikke uden chancer i nogen af de to FC-kampe, og det kan godt blive en gave at have dem s? tidligt p? s?sonen.

+ + +

Update: Bjelland (mindre skade) og Peter Ankersen (p? vej v?k) er heller ikke med i FCK?s trup mod OB. Nu snakker vi et forsvar, der er nykonstrueret p? alle fire pladser + ny m?lmand bag dem. Ogs? OB-tr?ner Jakob Michelsen ser det som en fordel at have FCK tidligt. Vi skal frem over isen mod dem i en grad, vi m?ske aldrig f?r har pr?vet i Parken.

fsc said:
Winther said:
Til geng?ld kan det m?ske vise sig lidt uheldigt at m?de Hobro tidligt, hvis de senere i vinduet s?lger en to-tre af deres profiler.

Har de andre profiler tilbage end m?l p?l?
Ja, de tre jeg havde i tankerne var netop Kirkevold og se to mph n?vner, Sabbi og Babayan.

Sabbi er som bekendt ogs? rygtet hertil. Jeg ved ikke om der helt giver mening, m?ske var det som en anden mulighed end Helenius, selvom de ikke lige er samme type. Sabbi kan ellers p? en god dag g?re ondt p? alle hold.

S?dan mener jeg ikke man kan s?tte det op, for selvf?lgelig kan de ogs? f? nogle forst?rkninger der g?r en forskel med det samme.
For selvf?lgelig skal de have erstatninger hvis de s?lger/mister 5-6 fra startopstillingen, det bliver nok en god blanding af lottokuponer, men de har tidligere v?re gode til at f? gevinst p? s?danne..

Back