New posts

Kamptråd Superliga runde 9: AC Horsens - AGF, søndag d. 20. september kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 582
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 20-09-26

hvordan ender kampen?

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Hvis Tingager kan spille 60 minutter, kunne en fed startopstilling være:
Hedenstad
Rösler - Ting - Gretarsson
Carstensen - Knudsen - Arnstad - Emmery
Jørgensen - Serra/Bogere - McCowatt

Serra eller Bogere må være op til dagsformen. Jønsson kunne også starte, men ved ikke hvem det skulle være istedet for. Mølgaard for Rösler eller Gretarsson er også en mulighed mhp udskiftning af Tingager senere.

Stærk trup i øvrigt. Må og skal vinde!

Jeg er ærligt talt nervøs.
Ikke fordi jeg synes, spillet har været dårligt. Vi har haft dårlige sekvenser i alle kampene og er blevet straffet langt hårdere, end vi blev i sidste sæson. Noget af det er modstanderens held/vores uheld, noget af det er manglende skarphed/dygtighed hos os. Det har jeg hele tiden været fortrøstningsfuld ved, fordi holdet ikke ligner et hold i modgang på dén måde.

Men i denne uge har Gretarsson været tæt på en mikrofon:

Dét der bekymrer mig! Han forsøger at tale os stærkere end vi pt er. Det var det, FC Vestjylland gjorde i hele foråret, de kørte på i medierne om både det ene og det andet, mens AGF forholdte sig til næste opgave og i øvrigt koncentrerede sig om at arbejde videre. Gretarssons udtalelser er det første reelle krisetegn jeg har set. Det er ALDRIG godt, når spillere går ud og siger den slags ting. I al den tid, jeg har set fodbold, har de udtalelser altid indikeret, at selvtilliden halter, snart vil spillet lide under det og resultaterne bliver stadig værre...

Vi SKAL simpelthen slå Horsens, så vi kan holde landskampspause med en god følelse og i øvrigt over nedrykningsstregen. Jeg er bare ikke ret optimistisk.
Du kan også forstå det i den anden retning, at de stadig tror på sig selv og ikke for alvor er ramt af resultaterne. Som de også langt hen ad vejen har vist i kampene. Det ville også være et faresignal hvis de virkede opgivende, så det afgørende er nok mere hvordan de forholder sig til det internt.

Vi sagtens tabe uanset om de har sagt det ene eller andet, ikke mindst så længe der er et halvt hold ude med skader og vi igen-igen-igen skal ændre i bagkæden.

Jeg har en god fornemmelse. Men det er baseret på at der er en god fornemmelse, ikke på konkrete ting jeg er overbevist om vil lykkes.

hvis det går godt i dag, kommer Emmery forbi på fløjen, men det bliver mod et pakket forsvar.

Links mangler stadig, så bliver det Carstensen eller Anderson på HWB? Carstensen er god til at rykke i feltet når der sker noget i modsatte side. Anderson er bedre til at få noget til at ske i højre side.

10'erne har haft pauver effekt indtil videre. Måske er løsningen at benytte både Jønsson og Knudsen til at sikre kontrol, og så Arnstad fremme for at få kreativitet ind. Men man kunne også gå de anden vej og sætte Bech på 9'eren og så Anderson og McCowatt på 10'erne. 'Skal Serra ikke have chancen?'. Det fik han da i Farum.

Rösler er klar igen og Tingager er måske klar til at starte. Er forsvaret good to go, eller er der rust. Min vej til sejr går over solidt forsvar og så et hårdt fremtvunget sent mål.

Jeg er i tvivl om alt for mange positioner. Serra er bedste målscorer AGF har ... det er sagt med grådkvalt stemme.

Solbakken igen ikke med. Er vi der hvor han er ved at være færdig på det her niveau? Mega ærgerligt men det lader ikke til at være en spiller vi kommer til at kunne regne med.

Det er lidt perverst med Solbakken, Poulsen og Yakob ude med skader. Man kunne forudsige Poulsen fra vinduets start og Yakob fra 1. Kamp. Solbakken var lidt mere kompliceret.

Det er glimrende at CV har skaffet en center midt som gardering, og lidt mindre glimrende at træneren ikke gider benytte ham.

Du kan også forstå det i den anden retning, at de stadig tror på sig selv og ikke for alvor er ramt af resultaterne. Som de også langt hen ad vejen har vist i kampene. Det ville også være et faresignal hvis de virkede opgivende, så det afgørende er nok mere hvordan de forholder sig til det internt.
Det kan man sagtens, ja. Min pointe i det er, at selvom de givetvis selv tror på det, de siger, så føles det lidt "methinks he doth protest too much" agtigt. Altså at de i lige så høj grad forsøger at overbevise sig selv, uden at de måske er 100% bevidste om, at det er dét, der foregår.

Jeg ved godt, det bliver lidt søgt, men som sagt så har 3 årtier med at følge fodbold bare afsløret det mønster for mig. Ikke nødvendigvis HVER gang, men ofte nok, til at jeg oplever det som et mønster.

Men du har fuldstændig ret i, at det helt afgørende er, hvad der bliver sagt internt og ikke mindst, hvad følelsen er. Spillet har indtil videre aldeles ikke indikeret mangel på selvtillid, så jeg håber ikke Gretarsson gav startskuddet til en spillemæssig krise oven i resultatkrisen.

Latest posts

Back