New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 677K
Transfervindue Sommer 2026
Tak.

Jeg troede vi var på 23 spillere fordi vi kunne havde registreret to spillere som homegrown.

Men oplagt at Hamza og Badji fjernes
B-listen har de strengeste kriterier (men uendeligt antal spillere), A-listen forskellige grupper med maks antal, og den kan vi ikke udnytte fuldt som det er (men at flytte fra B til A hjælper ikke

En 16 holds liga i et land med lidt færre mennesker end DK og hvor alle står på ski, er mere end konkurrence dygtig. Jeg er IKKE fan af vores 12 holds nedrykningsliga format og bastard kampen er det aller værste.
FCK har været i CL ligaspil fire gange inden for relativt få år.
FCM kom virkeligt langt i EL sidste år.

Næste år har vi fem med i Europa, og mulighed for to i CL.

Lad os nu ikke gøre superligaen ringere, end den er.
Jeg genovervejer dette opslag, hvis de tre andre failer i aften 🤣

Last edited:
Inspireret af et indlæg set tidligere på forummet, brugte jeg lige lidt tid på at se på hvordan vi egentlig opfylder trupkravene for A-listen (max 25 spillere) til Europa-kampene.

Klubstatus i GF (min. 4)Nationsstatus i DK (min. 8)AndreB-liste
Jacob AndersenJesper HansenMads HedenstadLuka Callø
Jens JønssonFrederik TingagerEric KahlOskar Haugstrup
<blank>Tobias MølgaardColin RöslerFrederik Emmery
<blank>Rasmus CarstensenMarkus SolbakkenStefen Tchamche
Nicolai PoulsenKristian ArnstadChristian Storch
Sebastian JørgensenGift LinksTomas Kristjánsson
Mikael AndersonKevin Yakob
Tobias BechJanni Serra
James Bogere
Mouhammade Camara
Hamuza Sengooba
Youssouph Badji
<blank>

Hvad jeg lige udleder af ovenstående, er at vi med salget af AJ, faktisk skal være lidt påpasselige hvad angår afgange. Vi er allerede nede på max. 23 spillere på A-listen, da vi ikke kan udfylde de to ekstra klubspillere, og vi er kun lige akkurat på otte spillere på nationsdelen. Det betyder at eventuelle salg af Mølgaard og/eller Bech må forventes at kræve en erstatning inden for samme status.

Det er oplagt at Badji selvfølgelig ikke kommer til at spille en rolle i gruppespillet, og han har åbenlyst bare været trupfyld.

Umiddelbart er der derfor to åbne pladser, potentielt tre - hvis man finder at Hamza ikke er klar til at tage en plads.

Registreringen lukker i øvrigt med transfervinduet, så der kan ikke spekuleres i at hente kontraktfri spillere efter lukning hvis andet fejler på målstregen.

Referencer: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/clubs/50019--aarhus/squad/ - https://documents.uefa.com/r/Regula...League-2026/27/Article-31-Player-lists-Online
Det er en fin oversigt, men præmissen er desværre lidt forkert. Registreringsreglerne for A-listen er således, at der skal være 8 spillere med nationsstatus, hvoraf de 4 skal have klubstatus. Dvs. at Jacob Andersen og Jens Jønsson også tæller med som spillere med nationsstatus.

Dermed lander vi på 10 spillere med nationsstatus, og der er derfor også mulighed for eksempelvis at erstatte Mølgaard med en spiller, der ikke har denne status.

EDIT: Vi kunne faktisk nøjes med 6 nationsspillere, når nu vi kun har 2 med klubstatus, da pladserne jo allerede er væk. Man skal se det som 4+4. Dvs når vi mangler to spillere med klubstatus, er det 2+4.

Det er en fin oversigt, men præmissen er desværre lidt forkert. Registreringsreglerne for A-listen er således, at der skal være 8 spillere med nationsstatus, hvoraf de 4 skal have klubstatus. Dvs. at Jacob Andersen og Jens Jønsson også tæller med som spillere med nationsstatus.

Dermed lander vi på 10 spillere med nationsstatus, og der er derfor også mulighed for eksempelvis at erstatte Mølgaard med en spiller, der ikke har denne status.

EDIT: Vi kunne faktisk nøjes med 6 nationsspillere, når nu vi kun har 2 med klubstatus, da pladserne jo allerede er væk. Man skal se det som 4+4. Dvs når vi mangler to spillere med klubstatus, er det 2+4.
Ville vi så kunne flytte Emmery og Callø til klubstatus? Så tæller de både der og på A listen og så ville vi kunne erstatte både AJ og Mølgaard med en udlænding?

Undskyld spørgsmålet, kan sikkert finde det ved at lede et sted.

Ville vi så kunne flytte Emmery og Callø til klubstatus? Så tæller de både der og på A listen og så ville vi kunne erstatte både AJ og Mølgaard med en udlænding?

Undskyld spørgsmålet, kan sikkert finde det ved at lede et sted.
Principielt ja til, at Emmery og Callø har klubstatus, hvis de registreres på A-listen. Men det ville ikke betyde noget i praksis. Det skyldes to ting:

Dels er de som B-liste spillere "gratis". Dvs de tager ingen plads for andre spillere, da B-listen kan være uendelig lang. Dermed får AGF ikke flere eller andre spillere til rådighed ved den manøvre. Til gengæld spærre de en plads, hvis CV hypotetisk skulle hente spillere med klubstatus. Ikke at der er oplagte kandidater.

Dels vil en registrering af dem på A-listen betyde, at de alene tager de to tomme pladser som klubstatusspillere.

Reglerne er formuleret meget kringlet, men siger sådan set bare, at man må registrere 25 spillere på A-listen, hvoraf mindst 4 skal have klubstatus og yderligere 4 skal have nationsstatus. Hvis ikke man har nok, så skal pladsen stå tom. Det er formuleret omvendt - altså at 8 spillere skal have nationsstatus, hvoraf 4 skal have klubstatus. Men har man klubstatus har man også nationsstatus, hvorfor det i praksis er 4+4.

Så til spørgsmålet om hvorvidt AJ og Mølgaard kan erstattes af udlændinge (eller spillere uden nationsstatus), er svaret klart ja. Faktisk kan man erstatte 3 yderligere spillere med nationsstatus, skulle CV have lyst til at gå transferamok.

Hvad med Lucas Hey?

Ham har vi i hvert fald været efter tidligere, og han er eftersignende uønsket i Anderlecht

Jeg var ærgerlig den gang vi købte AJ at vi ikke sprængte banken og købte Hey i stedet, så uden at have fulgt med i hvordan han har præsteret efter at han har forladt superligaen tænker jeg han kunne være en stærk signing…

Jeg var ærgerlig den gang vi købte AJ at vi ikke sprængte banken og købte Hey i stedet, så uden at have fulgt med i hvordan han har præsteret efter at han har forladt superligaen tænker jeg han kunne være en stærk signing…
66 kampe for Anderlecht på halvandet år er ganske pænt. Lidt en Arnstad case, hvor Anderlecht pludselig ikke kan bruge en ung spiller der har spillet mange kampe. Han er endda også skadet pt. så han vil passe perfekt ind i AGF.

Latest posts

Back