New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 654K
Transfervindue Sommer 2026
En helt anden ting er - og det er med en formodning om at der kommer en angriber. Jeg tror det bliver meget sigende for den spillemæssige retning for holdet, hvilken type der bliver hentet. Jeg sad med tanke i søndags at vi havde hevet en sejr hjem hvis der var kommet en angriber ind med et noget bedre hovedspil end Serra, så jeg forventer egentlig også lidt at det er den vej man kigger, også bare for at supplere den type Bogere er. Men jeg synes det er spændende om man går efter en med de samme kvaliteter som Paddy havde, eller man vælger en mere boldspillende angriber som Nordås virker til at være. Han laver ikke ret mange mål med låget. Med CVs store trang til tidligere spillere fra Silkeborg (han købte jo også Vallys), kan jeg godt se ham gå efter lidt den samme type som Helenius var for deres fremrangende bronzehold. Det kunne også være en falsk 9'er som Fiete Arp.

Jeg ser slet, slet ikke, at vi er på vej ind i en nedtur. Er det OB-kampen, der giver dig den fornemmelse?

Og er det dårligt arbejde eller en uambitiøs strategi, hvis den sportslige ledelse har valgt et langsigtet fokus, hvor talenterne kan udvikle sig på et stærkt hold, der også de næste sæsoner er så stærkt, så vi er favoritter til at kvalificere os til Europa på trods af det 4-5 største budget?
Vores budget er pt allerede et sted, hvor det vil være skuffende ikke at kvalificere os denne sæson - særligt med afsæt i et mesterskab.

Frygten for nedtur skal findes i resultaterne og vores pointhøst indtil videre. Dertil en afklapsning i Bakhu.

Jeg er med på den lejr, der ikke jubler over CL kval, men ser det som en forventning til en dansk mester. Alt andet ville være en katastrofe og pinligt.

CV gamblede i vinter med ikke at hente en angriber, men det lykkedes. Vi har også gamblet meget ved ikke at hente mere ind på nuværende tidspunkt. Vi er så lykkes med målsætning om CL kval, men skidt start på SL. Så et blandet outcome af dén gambling, hvor andre klubber nok havde satset lidt mere og løbet større risici, end vi som klub er villige til.

Vi har spillet snart 20-25% af grundspillet, vi ligger udenfor top-6, og vores nyindkøb skal i de næste 25% af turneringen også spilles ind før, at vi kan forvente resultaterne.

Det kan blive en meget flad sæson. Men alså… næst’ år.

Jeg siger blot, at du ikke kan afvige fra strategien og købe dyrere ind, end du måtte have som strategi medmindre du har en dokumenteret effekt heraf. At de muligvis har kunne mere efter Lech kampene er en anden sag, og her vælger jeg at stole på CV. Vi har alt for mange fejlkøb rendende. Nu er vi kommet af med Wahlstedt, men tager du ham med er der for 40m i Gyamfi, Badhji og Wahlstedt. Et mere velarbejdet vindue kunne derfor være rigtig lækkert :)
Cv’s største fejl, var at planlægge med 6 udløb til denne sæson, de 2 nemme fik han så løst, men de 4 svære lykkedes han kun med 1. Det er dårlig planlægning at have så mange nøglespillere med udløb, og kunne tyde på at han spiller meget højt spil for at spare en skilling. I denne situation endte det meget høje spil tæt på en katastrofe, det er ganske enkelt ikke godt nok at stille så svækket til en helt unik mulighed for at rykke klubben markant økonomisk.

Vi er fire point fra top 6 og har været henholdsvis bedst og klart bedst i de sidste to kampe. Der er altså ingen grund til at gå i panik.
Og AGF har samtidigt gennemført et generationsskifte. Da AGF sikrede titlen mod Brøndby, var Emmerys 20 minutter de eneste til spillere på under 22.

Mod OB (som mod Benfica) starter tre teenagere, mens 20-årige Callø spiller en halveg.

Cv’s største fejl, var at planlægge med 6 udløb til denne sæson, de 2 nemme fik han så løst, men de 4 svære lykkedes han kun med 1. Det er dårlig planlægning at have så mange nøglespillere med udløb, og kunne tyde på at han spiller meget højt spil for at spare en skilling. I denne situation endte det meget høje spil tæt på en katastrofe, det er ganske enkelt ikke godt nok at stille så svækket til en helt unik mulighed for at rykke klubben markant økonomisk.
Det var ikke CV der indgik alle de aftaler, der udløb på samme tid. Så forstår ikke behovet for at give ham skylden for det.

Og f.eks. Bejimo kom lige fra en sæson, hvor han var ved at miste pladsen til JA, så ikke ligefrem fordi han var en det var oplagt at kaste en dyr forlængelse efter.

Og AGF har samtidigt gennemført et generationsskifte. Da AGF sikrede titlen mod Brøndby, var Emmerys 20 minutter de eneste til spillere på under 22.

Mod OB (som mod Benfica) starter tre teenagere, mens 20-årige Callø spiller en halveg.
Og vi er gået fra ikke at have nogen salgsobjekter da sæsonen startede sidste sommer til have tre af de nok fem største salgsemner i ligaen i Arnstad, Emmery og Bogere.

Enig, men det ændrer bare ikke på at den generelle forventning var at AGF som dansk mester kunne levere mere end CoL ligaspil, så resultaterne både i DK og EU har været undervældende, og det eneste man kan trøste sig med, er at præstationerne i perioder har været til mere.

Hvem forventede det?
Reelt set så er COL præcis det forventede, ud fra alle stats.. EL havde været overpræstation (en lille en) imens CHL havde været en stor en!

Vi er endt lige præcis der hvor vi var forventet. Efter Lech lå vi, så vidt jeg husker, måske lige over i sandsynligheden for EL, i forhold til Col. Men fra start er CoL det vi kunne forvente.

I øvrigt, så finder jeg trøst i at vi vel burde have stået med 6-9 point. Altså spillemæssigt, og med lidt mere stolpe ind, havde vi snakket om hvor godt vi var kommet fra land, trods europæisk.
Selvfølgelig er det et efterslæb vi render ind i nu, men skal vi ikke lige se når alle har mødt hinanden en gang, og trupperne er på plads?

En anden ting jeg kom til at tænke på.. Hvad betyder "styrket ud af transfervinduet". Er det styrket sportsligt her og nu, eller er det styrket på den lange bane? Bare en ting at tænke over.. For netop den sætning er da så politisk som noget kan være, og man kan altid dreje den så det passer.
- Eks. hvis CV jagter en 9er og en CB mere, men ikke lykkedes med det. Så kan han påpege at spilletiden til Emmery, Bogere, Camara, Storch osv. styrker holdet på sigt, giver muligheder for større salg, som styrker truppen den vej.

Altså 2 skridt tilbage for at tage 3 frem (vil ikke bruge 1 tilbage og 2 frem, da jeg føler vi vi går liiidt mere tilbage end bare 1, i et her og nu stand punkt)

Vores budget er pt allerede et sted, hvor det vil være skuffende ikke at kvalificere os denne sæson - særligt med afsæt i et mesterskab.

Frygten for nedtur skal findes i resultaterne og vores pointhøst indtil videre. Dertil en afklapsning i Bakhu.

Jeg er med på den lejr, der ikke jubler over CL kval, men ser det som en forventning til en dansk mester. Alt andet ville være en katastrofe og pinligt.

Enig, men alt over ville være en lille eller større overrasklese. Ser heller ikke nogen Juble over CoL, men bare folk der er tilfredse. Kan du finde dem der jubler? Altså folk var glade da det blev sikret, men det virker til at man skal være skuffet?

CV gamblede i vinter med ikke at hente en angriber, men det lykkedes. Vi har også gamblet meget ved ikke at hente mere ind på nuværende tidspunkt. Vi er så lykkes med målsætning om CL kval, men skidt start på SL. Så et blandet outcome af dén gambling, hvor andre klubber nok havde satset lidt mere og løbet større risici, end vi som klub er villige til.

At have købt stort ind inden Lech kampen havde været dyrt, og med risiko for at fejle i dyrt indkøbte spillere der ikke fik gruppespil. Så kunne man have reageret efter Lech, men de spillere man ville have hentet ville alligevel ikke have været nået at blive spillet ind. Så de ville have effekt på Befica kampen måske.
Jeg forstår fuldt ud at man gerne ville have haft flere spillere ind (der er da kommet noget) men det er ikke helt så sort/hvidt som det gøres til... Det er mere end bare CV der skal være enig.
- Vil man prøve at rykke klubben meget, og hente spilleren der er en hylde over, med risiko for at misse, så må man også forvente at den spiller, afventer den hylde over AGF.

Vi har spillet snart 20-25% af grundspillet, vi ligger udenfor top-6, og vores nyindkøb skal i de næste 25% af turneringen også spilles ind før, at vi kan forvente resultaterne.

4 af 22 er 18,8%.. Det er stadig meget tidligt, og forskellene er meget små. 2-3 sejre i træk så er vi helt med i top 6.

I øvrigt et lille indspark omkring CV.

I BIF overtog han også en stærk trup, hvor han kun lavede minimale ændringer og primært ansatte NF som træner, hvilket resulterede i et mesterskab.

I de efterfølgende to sæsoner tog BIF et dyk ned på først 4. pladsen og bagefter 5. pladsen.

Efter de to sæsoner lykkedes det endeligt at få sammebsat en trup igen, der var konkurrencedygtig med en 2. og 3. plads i de efterfølgende sæsoner.

Der kan godt være nogle paralleller og det bliver interessant at se, hvad han lærte af de sæsoner og dét mesterskab.

Hvis det er en løgn, så er det noget du skal tage op med TV2
Egentlig ikke. TV2 lever af clicks.

Der er flere clicks i at skrive at AGF har 99% chance for ligaspil, end af Danske Spil vurderede chancen til 79%.
TV2 er pisseligeglade med fakta.

Jeg tager den op med dig, fordi fordrejninger af fakta er totalt ødelæggende for et debatforum som vores.

Det er fair at du er skuffet og synes CV har ødelagt dine drømme. Fair synspunkt.

Men det ødelægger debatten totalt, når det synspunkt forsøges underbygget af løgne. Løgne som ikke handler om dig, mig eller AGF - men som kun handler om at generere clicks.

En helt anden ting er - og det er med en formodning om at der kommer en angriber. Jeg tror det bliver meget sigende for den spillemæssige retning for holdet, hvilken type der bliver hentet. Jeg sad med tanke i søndags at vi havde hevet en sejr hjem hvis der var kommet en angriber ind med et noget bedre hovedspil end Serra, så jeg forventer egentlig også lidt at det er den vej man kigger, også bare for at supplere den type Bogere er. Men jeg synes det er spændende om man går efter en med de samme kvaliteter som Paddy havde, eller man vælger en mere boldspillende angriber som Nordås virker til at være. Han laver ikke ret mange mål med låget. Med CVs store trang til tidligere spillere fra Silkeborg (han købte jo også Vallys), kan jeg godt se ham gå efter lidt den samme type som Helenius var for deres fremrangende bronzehold. Det kunne også være en falsk 9'er som Fiete Arp.
Jeg tror det er mere sandsynligt vi havde vundet hvis vi havde en mere bevægelig angriber end Serra. Han har svært ved at følge med når vi spiller hurtigt, og vi havde faktisk en kæmpe chance på et fladt indlæg, hvor han er for langsom til at komme foran. Serra er som regel en hæmsko når han kommer ind. Han gjorde det fint da han startede i Viborg, men det var typisk på lange bolde. Når vi spiller det spil som vi helst vil, så er han virkelig ikke meget bevendt. Han bør maksimalt være tredjevalg. Sådan en man smider ind til sidst når man jagter med to angribere og man har brug for en der kan flikke lange bolde videre.

I øvrigt et lille indspark omkring CV.

I BIF overtog han også en stærk trup, hvor han kun lavede minimale ændringer og primært ansatte NF som træner, hvilket resulterede i et mesterskab.

I de efterfølgende to sæsoner tog BIF et dyk ned på først 4. pladsen og bagefter 5. pladsen.

Efter de to sæsoner lykkedes det endeligt at få sammebsat en trup igen, der var konkurrencedygtig med en 2. og 3. plads i de efterfølgende sæsoner.

Der kan godt være nogle paralleller og det bliver interessant at se, hvad han lærte af de sæsoner og dét mesterskab.
Det er også der min bekymring ligger. Er CV i stand til at bygge videre på et mesterhold og gøre det bedre, eller går han i stå fordi han ikke tør oppe ambitionsniveauet. Jeg er alvorlig nervøs for det sidste. Er han bange for at satse på dyre spillere fordi det reflekterer for dårligt hvis det ikke lykkes, og så er det nemmere at bortforklare billige spillere. Det kommer til at stå sin prøve den næste uges tid, for lige nu har han skuffet og ikke gjort et mesterhold bedre eller for den sags skyld bare hold status quo.

Det her er et af de steder, hvor forum altid bliver delt i mindst to dele. Får har vi gamblet med ikke at hente en ekstra angriber endnu? Det mener jeg ikke. CV er (formentlig) ansat til at tænke langsigtet og følge en strategi. Det betyder både, at han skaber plads til talenterne ved ikke at hente lige så mange ældre performance-spillere, som vi er vant til. OG at han formentlig hellere vil vente på den rigtige angriber, der kan gøre en forskel i 2-3-4 sæsoner, end at hente en mindre god angriber, der marginalt ville kunne forbedre vores chancer for at spille os i Europa League eller Champions League.

Hvis de chancer kunne være øget med et par procenter med en spiller der er lidt bedre end Sigurd Haugen men dårligere end Tonni Adamsen, så ville jeg ikke låse så mange penge fra vores budget og så meget spilletid på en spiller, hvis jeg kunne få en om en uge, der måske endda er bedre end Tonni Adamsen og med mere fremtidsperspektiv.

Jeg er med på, at jeg giver meget kredit til CV, når jeg betror ham de evner til at finde en rigtig god angriber i den næste uges tid. Men indtil nu har han bevist sig ret godt med de handler og de kontrakter, han har lavet. Klubben er et absurd godt sted lige nu - på trods af at vi desværre ikke kom forbi Sabah.

At have købt stort ind inden Lech kampen havde været dyrt, og med risiko for at fejle i dyrt indkøbte spillere der ikke fik gruppespil
Det er jo ikke en absolut sandhed. Ligesom en god angriber heller ikke nødvendigvis er meget dyr.

Dertil har vi også midler - dem har man valgt at gemme/bruge på MA.

Det er også dyrt at vente. Eller måske kunne man med mere dygtighed have fundet bare én forsvarsspiller i god tid, man kunne overbevise om projektet. Det lykkedes man ikke med.

4 af 22 er 18,8%.. Det er stadig meget tidligt, og forskellene er meget små. 2-3 sejre i træk så er vi helt med i top 6.

Jeg skrev snart. Næste uge har vi spillet to SL kampe mere, hvoraf den ene er mod FCM.

Det begynder at blive interessant, hvad målsætningen for sæsonen er. Jeg tror selv, at næste sæson bliver mere interesant end denne. Men dér venter nok også store udskiftninger, men måske man har en ny stamme på plads, så det primært bliver talentsalg, så vi får en højere bund at bygge på.

Det er også der min bekymring ligger. Er CV i stand til at bygge videre på et mesterhold og gøre det bedre, eller går han i stå fordi han ikke tør oppe ambitionsniveauet. Jeg er alvorlig nervøs for det sidste. Er han bange for at satse på dyre spillere fordi det reflekterer for dårligt hvis det ikke lykkes, og så er det nemmere at bortforklare billige spillere. Det kommer til at stå sin prøve den næste uges tid, for lige nu har han skuffet og ikke gjort et mesterhold bedre eller for den sags skyld bare hold status quo.
Er Anderson, Jønsson og Rösler som de første handler i vinduet meget uambitiøst?

Er Anderson, Jønsson og Rösler som de første handler i vinduet meget uambitiøst?
Jeg synes stadig ikke vores trup er på niveau med sidste år, og de tre handler er som minimum et niveau vi bør kunne regne med. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det specielt ambitiøst. De hæver barren for truppen, men de hæver ikke topniveauet, og det er det vi skal hæve, hvis vi for alvor skal vise ambitioner. Røsler er dog den jeg er mest usikker på og det er i en positiv forstand for jeg håber han bliver en succesfuld overtager for Beijmo/Dalsgaard men det er store sko han skal udfylde.

Det her er et af de steder, hvor forum altid bliver delt i mindst to dele. Får har vi gamblet med ikke at hente en ekstra angriber endnu? Det mener jeg ikke
Jeg hentydede til vinterpausen, hvor Paddy var gået i stå.

Man overvejede men hentede Knudsen (i stedet). Det var altså at gamble. Men det skal ikke tolkes så negativt. Vores 10’ere var skarpe og vi er ikke super afhængige af, at 9’eren scorer. Så man satsede på, at Paddy og Serra var nok til at få os over målstregen. Det lykkedes.

Enig, men det ændrer bare ikke på at den generelle forventning var at AGF som dansk mester kunne levere mere end CoL ligaspil, så resultaterne både i DK og EU har været undervældende, og det eneste man kan trøste sig med, er at præstationerne i perioder har været til mere.
Nu ved jeg jo ikke hvad du refererer til med "den generelle forventning", men AGF var seedet til at komme i Col ligaspil.

Latest posts

Back