3. Jeg glemte vist JP. Det var selvfølgelig det rigtige valg og godt set af CV... men ville CV ikke gerne forlænge med Uwe indtil spillerne sagde fra?
Jeg klipper lige i et fremragende indlæg.
Jo, du har ret, CV indstillede til at fortsætte med Uwe, til trods for 7 nederlag i træk. Så meddelte spillertruppen, at de ikke orkede mere Uwe, hvorefter der blev trykket på knappen og JP blev hentet ind.
Der er to vinkler at anskue det fra:
Den negative: CV har ikke fingeren på pulsen med spillertruppen og vælger at anbefale at fortsætte med en træner, der har slidt truppen op mentalt OG han giver efter ved det mindste pres fra spillerne.
Den positive: En sportschef kan ikke vide alt, men han er villig til at lytte og ændre anbefaling, når han får alle fakta på bordet. Han viste rettidig omhu, da han erfarerede at Uwe havde tabt omklædningsrummet.
Jeg hælder til den positive vinkel. Jeg synes det er god ledelse at korrigere, når medarbejdere præsenterer nye oplysninger. Jeg har ikke nogen forventning om, at CV skal vide, hvordan stemningen er i truppen til enhver tid.
At rekruttere JP, når nu tingene var som de var, er imidlertid en ubetinget genistreg. Det havde det også været uden et mesterskab, al den stund at vi spillede det bedste fodbold, jeg har set AGF spille i mere end 20 år. Oven i købet kontinuerligt, ikke bare i glimt, men stort set hele tiden.