New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 405K
Kunne CV være inde i billedet her? Når der skrives om et skifte, hvor der forhandles om at spilleren skal lønkompenseres for sit sidste år (underforstået, den nye klub kan ikke betale det samme), så lyder det bare så CV/JN-agtigt. Og en alder på 34 kunne også være noget AGF ikke er så bange for, som andre klubber.

Det tvivler jeg stærkt på. Det vil være et underligt brug af lønkroner. Han kan vel udelukkende spille Tingagers plads, og så vil jeg lige så godt bare få Tingager tilbage til den storform han viste sidste sæson inden skaden.

3. Jeg glemte vist JP. Det var selvfølgelig det rigtige valg og godt set af CV... men ville CV ikke gerne forlænge med Uwe indtil spillerne sagde fra?
Jeg klipper lige i et fremragende indlæg.

Jo, du har ret, CV indstillede til at fortsætte med Uwe, til trods for 7 nederlag i træk. Så meddelte spillertruppen, at de ikke orkede mere Uwe, hvorefter der blev trykket på knappen og JP blev hentet ind.

Der er to vinkler at anskue det fra:

Den negative: CV har ikke fingeren på pulsen med spillertruppen og vælger at anbefale at fortsætte med en træner, der har slidt truppen op mentalt OG han giver efter ved det mindste pres fra spillerne.

Den positive: En sportschef kan ikke vide alt, men han er villig til at lytte og ændre anbefaling, når han får alle fakta på bordet. Han viste rettidig omhu, da han erfarerede at Uwe havde tabt omklædningsrummet.

Jeg hælder til den positive vinkel. Jeg synes det er god ledelse at korrigere, når medarbejdere præsenterer nye oplysninger. Jeg har ikke nogen forventning om, at CV skal vide, hvordan stemningen er i truppen til enhver tid.
At rekruttere JP, når nu tingene var som de var, er imidlertid en ubetinget genistreg. Det havde det også været uden et mesterskab, al den stund at vi spillede det bedste fodbold, jeg har set AGF spille i mere end 20 år. Oven i købet kontinuerligt, ikke bare i glimt, men stort set hele tiden.

I den her diskussion om CV så synes jeg det er vigtigt at det er klubben, ikke CV, det har valgt at prioritere kontinuitet og talentudvikling. Så jeg synes han skal vurderes på hvor godt han eksekvere den strategi i praksis.

Ja det giver ikke mening at give "karakterer"/bedømmelser for CVs arbejde - uden den kontekst.

Men når vi fx ikke har en ung talentfuld angriber selv - som JP ynder at bruge - så kan CV jo ikke bare beslutte at vi skal egenudvikle en. Men som med Daghim kan man forsøge at hente en et andet sted fra - og man kører selv i stilling med spillere fra akademiet.

Men altså CV har ikke købt en succesfuld angriber. SIB købte et hav dårlige - men nåede da at købe Bech.
Kontekst er altafgørende.

Last edited:
Er der egentlig noget at pive over?

CV har været sig på jagt og sikret sig tre spillere fra de regerende danske mestre, og han er sluppet af med to ældgamle spillere der med hhv BIF og pension har demonstreret der ikke var mere i tanken.

Så mistede man Beijmo, men har skaffet to mand, der har vlret superligaprofiler og er uddannet i et af Nordens bedste ungdomssetups.

Er der egentlig noget at pive over?

Stop det der.
Der er ingen der "piver". Det sgu lidt nederen debatform - at kalde kritikere/dem man er uenige med for "pivere" - hvis man er på et forum hvor vi vender alt mellem himmel og jord der handler om AGF og skal det i årevis endnu.

CV har været sig på jagt og sikret sig tre spillere fra de regerende danske mestre, og han er sluppet af med to ældgamle spillere der med hhv BIF og pension har demonstreret der ikke var mere i tanken.

Kan vi ikke blive enige om at Dalsgaard sluttede med at være ligaens spiller to måneder i træk - og "demonstrerede" at han ville have været fantastisk for os at have netop nu i denne tid- hvor vi skal spille første europæiske gruppespil hjem, samtidig med liga/pokal mm?? De to cases kan ikke sammenlignes synes jeg.

Så mistede man Beijmo, men har skaffet to mand, der har vlret superligaprofiler og er uddannet i et af Nordens bedste ungdomssetups.

Jeg synes det er ret oplagt at Beijmo var "umulig" inden for rimeligheds budgetmæssige grænser. Beijmo ville det skifte - og AGF skulle bryde alle rekorder for at beholde ham - endda efter han fravalgte os.

Carstensen blev hentet da Andersen blev skadet - og var/er tiltænkt som Beijmos afløser.
Fin løsning i sin tid - som bliver fulgt op nu.

Stop det der.
Der er ingen der "piver". Det sgu lidt nederen debatform - at kalde kritikere/dem man er uenige med for "pivere" - hvis man er på et forum hvor vi vender alt mellem himmel og jord der handler om AGF og skal det i årevis endnu.

Argh. Den fangede du ikke helt. Det var tænkt som satire.

I det omgang der er et pivekor, ser jeg mig selv stemme højlydt i. Jeg er ikke specielt benovet over Carstensen og Jørgensen som tilgange. Og jeg vil heller ikke seriøst henvise et skifte til BIF som en aftægtspost (det er det her, men bestemt ikke generelt).

Der mangler en 9'er og en centerback

Argh. Den fangede du ikke helt. Det var tænkt som satire.

Fint - satire. Men når man karakteriserer den ene side som "pivere" - så klinger det bare nederen i min butik.
Jeg er ikke engang en der har store problemer med CVs ageren, men har det aldrig godt med den retorik.

Der mangler stadig ting - der er stadig ting der skal blive bedre. Det er ikke det jeg taler om.

Latest posts

Back