New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 202K
Transfervindue Sommer 2026
Nej det siger du. Sådan var det også i gamle dage.

Som jeg hører det, så er de nu til dags langt oftere udformet som en ren call option.

Men du virker skråsikker på det stadig er sådan, og jeg på mit.
Jep, vi lader den bare ligge.

Når jeg siger 100 % (med et smil), er jeg nødt til også at være åben for, at jeg tager 100 % fejl, da det, som du skriver, kan have ændret sig.

Jeg har bare ikke hørt om det, og det tænker jeg, jeg burde såfremt.

Den slags tekniske spørgsmål er sjældent det, journalisterne spørger om, men måske en mand som Jesper Ørskov, som har været på begge sider, kunne besvare det fyldestgørende.

Jeg har helt noget løst og fast. Noget jeg synes lyder spændende, og noget der er uambitiøst- men dog intet nede på Gammelby niveau.
Jeg tror ikke der er nogen der forventer mere af dig, end at du bare deler det hele. Det er okay 👍🏻
Jeg delte engang, at vi havde kontrakten på plads med Jan Kristiansen, fordi det var det jeg havde hørt, og dagen efter var han også præsenteret i gult. Sådan kan man komme så galt af sted. Nu har jeg åbnet op for noget sårbart, og så kan du bare lette dit hjerte med hvad end du har. Ingen dømmer dig.

Et godt eksempel på hvordan nye optioner virker, er f.eks Marc Cucurella.
Jep, vi lader den bare ligge.

Når jeg siger 100 % (med et smil), er jeg nødt til også at være åben for, at jeg tager 100 % fejl, da det, som du skriver, kan have ændret sig.

Jeg har bare ikke hørt om det, og det tænker jeg, jeg burde såfremt.

Den slags tekniske spørgsmål er sjældent det, journalisterne spørger om, men måske en mand som Jesper Ørskov, som har været på begge sider, kunne besvare det fyldestgørende.
Cucurella er på nogen måde et sjov case på, hvordan en købsoption virker. Som jeg har fået det forklaret.

Barcelona lejer ham ud til Eibar, med en købsoption på 2 millioner, men også med en tilbagekøbsklausul på 4 millioner. Begge dele i Euro.

Cucurella er fra Barcelona og ville helst spille i Barcelona, og Barcelona ville rigtig gerne beholde ham.

Eibar erklærede optionen på de 2 millioner Euro, og da kontrakten med Cucurella var i inkluderet i optionen, og hverken Barcelona eller Cucurella kunne modsætte sig.

To uger senere erklærede Barcelona så deres købsoption på de 4 millioner euro, og på den måde gav de Eibar 2 millioner euro på cirka to uger.

Det havde Barcelona, med deres økonomiske udfordringer selvfølgelig ikke gjort hvis de eller Cucurella kunne modsætte sig optionen.

Et godt eksempel på hvordan nye optioner virker, er f.eks Marc Cucurella.

Cucurella er på nogen måde et sjov case på, hvordan en købsoption virker. Som jeg har fået det forklaret.

Barcelona lejer ham ud til Eibar, med en købsoption på 2 millioner, men også med en tilbagekøbsklausul på 4 millioner. Begge dele i Euro.

Cucurella er fra Barcelona og ville helst spille i Barcelona, og Barcelona ville rigtig gerne beholde ham.

Eibar erklærede optionen på de 2 millioner Euro, og da kontrakten med Cucurella var i inkluderet i optionen, og hverken Barcelona eller Cucurella kunne modsætte sig.

To uger senere erklærede Barcelona så deres købsoption på de 4 millioner euro, og på den måde gav de Eibar 2 millioner euro på cirka to uger.

Det havde Barcelona, med deres økonomiske udfordringer selvfølgelig ikke gjort hvis de eller Cucurella kunne modsætte sig optionen.
Jeg husker godt, at du har bragt den på bane tidligere. Det virker rigtignok besynderligt. Måske der er særlige regler i Spanien? De har jo også den famøse salary cap.

Latest posts

Back