New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 194K
Transfervindue Sommer 2026
I guder, hvor jeg bare håber, at CV ud over de ventede kontrakter til Carstensen og Jørgensen også lige kommer med 2-3 wow signinger, så munden lige blive lukket på de andre fans.
Det er da fuldstændigt ligegyldigt hvordan andre fans ser på vores transfervindue.

De har været sygt misundelige de seneste måneder, så nu skal al deres opsparede galde ud. Tag det som udtryk for respekt.

Det kan de under ingen omstændigheder endnu. Ligesom vi ikke kan komme i mål med Lind, fordi FCN stadig har en option indtil en specifik dato - mit gæt er at den dato er 1-Jul-26 - så gælder det samme her.

Derudover kan jeg slet ikke se ham passe ind i FCM, det vil jeg blive enormt overrasket over.

EDIT: Dog tales der nogle steder om, at Sami Jalal er et emne i FCM, så måske de er efter en højre wingback?
Hvis FCM lægger et bud, der bliver accepteret, kan Carstensen skrive med FCM allerede i aften. Spillere kan dog først officielt skifte fra en klub til en anden, når vinduet åbner.

En købsoption er ikke en obligation for AGF eller Carstensen, men blot AGF's sikkerhed for at kunne købe ham til en pris, man forventede ville blive fordelagtig (eller måske krævet af Köln, hvilket kan være årsagen til den pågående forhandling.)

Så jeg er ked af at skabe dårlig stemning, men hvis FCM vil have ham, kan de bare nappe ham.

Som tilføjelse hentede FCK i sin tid Lerager med indbygget obligation. Det gøres typisk af regnskabshensyn, når man fx har brugt mere, end man havde.

Nicolai Stokholm nåede vist at spille nogle få kampe som 38-årig i superligaen. Men er der nogen, der kan huske andre markspillere?
Det er ikke så meget hvem der har spillet på topplan i den alder, for det er der da en del der har, men hvor mange har skiftete klub i den alder? - Det er sgu overraskende at en klub som Brøndby vil hente en 37 årig spiller, Francis Dickoh sagde det meget godt “hvem er det der vil ha ham?” Der er ingen træner og når de finder en, vil han så bruge en stor boksangriber som Paddy? Det minder om Gregoritsch handelen der blev gjort kort inden Birk blev fyret, og Cooper kom til - ingen af dem ville bruge en stor boksangriber, og så blev han sendt videre.

Man under ham en god aftægtsstilling i Brøndby, men mon ikke også det er hvad det kan blive til, en position, hvor han mest er med som en Thomas Mikkelsen, som en trupspiller, der kan hjælpe med at få rettet op på kulturen i klubben (noget som Thomas Mikkelsen ikke kan have bidraget positivt til i øvrigt)

Hvis FCM lægger et bud, der bliver accepteret, kan Carstensen skrive med FCM allerede i aften. Spillere kan dog først officielt skifte fra en klub til en anden, når vinduet åbner.

En købsoption er ikke en obligation for AGF eller Carstensen, men blot AGF's sikkerhed for at kunne købe ham til en pris, man forventede ville blive fordelagtig (eller måske krævet af Köln, hvilket kan være årsagen til den pågående forhandling.)

Så jeg er ked af at skabe dårlig stemning, men hvis FCM vil have ham, kan de bare nappe ham.

Som tilføjelse hentede FCK i sin tid Lerager med indbygget obligation. Det gøres typisk af regnskabshensyn, når man fx har brugt mere, end man havde.
Jeg er ret sikker, 99%, på at selve optionen allerede inkluderer en rammeaftale mellem
Carstensen og AGF.

Derfor er mange af de optioner der erklæres - f.eks Hatzidiakos, Lopez m.fl. også kun på 4 år, da det første år tæller med som en bindende aftale (5 år er maksimalt i dansk fodbold).

For år tilbage forsvandt værdien af optioner, da spillerne nægtede at honorere dem hvis de havde spillet en god sæson.

Jeg er ret sikker på, at vi heller ikke bare (havde han lyst), kunne lave en aftale med Alexander Lind, og så vente på FCN erklærede optionen og så begynde at grine.

Derfor er der ofte også en loan-fee til spilleren hvis han accepterer en købsoption.

Jeg er mere på det hold, at såfremt AGF ikke betyder noget for spilleren (for så havde han lavet et andet valg), så betyder spilleren heller ikke noget for mig.

7½ år hos os, men du mener ikke, at AGF betyder noget for manden? Vi ville garanteret ikke tilbyde ham ret meget spilletid eller løn, kunne jeg forestille mig, så at han vælger den bedste deal "hjemme" på øen, læser jeg ikke som andet end en retirement plan, må jeg indrømme.

Det er ikke så meget hvem der har spillet på topplan i den alder, for det er der da en del der har, men hvor mange har skiftete klub i den alder? - Det er sgu overraskende at en klub som Brøndby vil hente en 37 årig spiller, Francis Dickoh sagde det meget godt “hvem er det der vil ha ham?” Der er ingen træner og når de finder en, vil han så bruge en stor boksangriber som Paddy? Det minder om Gregoritsch handelen der blev gjort kort inden Birk blev fyret, og Cooper kom til - ingen af dem ville bruge en stor boksangriber, og så blev han sendt videre.

Man under ham en god aftægtsstilling i Brøndby, men mon ikke også det er hvad det kan blive til, en position, hvor han mest er med som en Thomas Mikkelsen, som en trupspiller, der kan hjælpe med at få rettet op på kulturen i klubben (noget som Thomas Mikkelsen ikke kan have bidraget positivt til i øvrigt)
Mon ikke Thomas Nørgaard har sagt ja? Jeg tror han er virkelig tæt på.

Jeg forstår heller ikke rollen til Patrick Mortensen, ikke sportsligt. Han er så anderledes end Ambæk. Det svarer til at lade Giroud rådgive Dembele eller noget i den retning. De tager ingen af de samme positioner på den sidste tredjedel.

Hvis spiller bygges op til at spille Ambæk, og Mortensen så tager en kamp, så er det jo slut med dybdeløb og spil på tredjemand. Det er ikke Mortensens spil.

Jeg har hele tiden set Patrick Mortensen som tabt for AGF efter den her sæson, men det ser jeg heller ikke som et problem for han var ærligt talt færdig som angriber i det her system. Han har alt for ofte været ren blind passager i den her sæson. At han siger ja til den kontrakt forstår jeg godt, for den giver ingen mening. Hvad skal bøf bruge ham til udover at være mentor for de unge? Kommer han reelt til at spille? Men det giver et gevaldigt hak i legende statussen for mig. Han var en af dem jeg overvejede at få på trøjen men jeg ville vente og se hvor han endte. Klogt nok af mig og jeg er også i tvivl om jeg ville købe hans legende trøje hvis den skulle komme en dag...

7½ år hos os, men du mener ikke, at AGF betyder noget for manden? Vi ville garanteret ikke tilbyde ham ret meget spilletid eller løn, kunne jeg forestille mig, så at han vælger den bedste deal "hjemme" på øen, læser jeg ikke som andet end en retirement plan, må jeg indrømme.
Brøndby er meget tydelig om at han accepterer rollen. Så det er ikke spilletiden.

Jeg har det svært med, at de opfører sig som almindelige ansatte, og skifter som det passer dem, og bagefter forventer at dem der har forgudet dem fortsætter med det.

Patrick Mortensen er kynisk - pga beliggenheden, lønnen osv. - så er jeg kynisk pga farven på hans trøje.

For mig hjælper det nu på det hele, hvis han reelt er Brøndby-mand i hjertet. Så giver det jo god mening for ham - og vi kan takke ham for, at han ikke fik sat et skifte i stand, da han var ligaen bedste angriber. Hvis det bare er pengene og hovedstadsegnen, der trækker, så er det ikke længere så fedt. Det ærgrer mig bare, hvis der ikke har været nogle tilnærmelsesvis ægte klubmænd på holdet igennem genrejsningen. Hvis jeg var irer ville jeg glæde mig over deres vidunderlige amatørsport...

De har været sygt misundelige de seneste måneder, så nu skal al deres opsparede galde ud. Tag det som udtryk for respekt.

Når modfans på SoMe har travlt med at få os op i det røde felt over skiftet, så ved vi, vi er blevet en konkurrent, de frygter også de kommende år.
Jeg kan stadig huske, hvor interessant vi lige pludselig blev for FCK fans i bronze sæsonen under David, for vi var dog kun kortvarig en konkurrent til guldet.

Det er lige præcis, som du nævner et udtryk for respekt.

Jeg er ret sikker, 99%, på at selve optionen allerede inkluderer en rammeaftale mellem
Carstensen og AGF.

Med mindre den rammeaftale indeholder en klausul som automatisk konverterer aftalen til en kontrakt, så vil aftalen kun være en hensigtserklæring. Der er intet i de udtalelser både han og CV er kommet med, som indikerer sådan en aftale er lavet, så Rasta har helt ret i, enhver klub kan i princippet "stjæle" Carstensen fra os.

Carstensen og AGF.

Derfor er mange af de optioner der erklæres - f.eks Hatzidiakos, Lopez m.fl. også kun på 4 år, da det første år tæller med som en bindende aftale (5 år er maksimalt i dansk fodbold).

For år tilbage forsvandt værdien af optioner, da spillerne nægtede at honorere dem hvis de havde spillet en god sæson.

Jeg er ret sikker på, at vi heller ikke bare (havde han lyst), kunne lave en aftale med Alexander Lind, og så vente på FCN erklærede optionen og så begynde at grine.

Derfor er der ofte også en loan-fee til spilleren hvis han accepterer en købsoption.
Både Lind og Carstensen kan frit vælge, hvem de vil sige ja til. Hvis Lind vil til AGF, kan FCN intet gøre, præcis på samme måde som AGF intet kan gøre, hvis Carstensen vil til Ikast. Det er en af farerne ved først at rykke sent.

I en obligation vil kontrakten være forhandlet på plads, da enighed om permanent skifte mellem klub og spiller er hele præmissen for lejemålet, mens det med en option ikke rigtig giver mening for nogen af parterne, medmindre de ikke er villige til at satse på sig selv. Klubben har som nævnt den fordel, at de til hver en tid kan indløse optionen og forhandle med spilleren, men stadig på spillerens nåde, om man vil.

Pante-Lis er 28. Lopez er 25. Jeg ville ikke lægge vildt meget i, at de to skrev et+fire år. Lerager var fx et+tre omkring samme alder.

Det kan de under ingen omstændigheder endnu. Ligesom vi ikke kan komme i mål med Lind, fordi FCN stadig har en option indtil en specifik dato - mit gæt er at den dato er 1-Jul-26 - så gælder det samme her.

Derudover kan jeg slet ikke se ham passe ind i FCM, det vil jeg blive enormt overrasket over.
Selvom vi har en option, så kan FCM stadig sagtens hente ham. Optionen giver os mulighed for at købe ham til den aftalte pris + der er altid en rammeaftale på plads med spilleren, når sådan en laves. Men det er mere en hensigtserklæring end en reel aftale. FCM kan sagtens stadig være i dialog med Carstensen og hans bagland. Hvis Carstensen er interesseret, så kan han snildt bare sige "jeg er ik interesseret mere", og så kan han bare skifte til FCM.

Sådan forstår jeg det i hvert fald.

Og hvis jeg ik husker forkert, så prøvede FCM at hente ham, da han var i Silkeborg, men der tog han så til Köln i stedet for.

For mig hjælper det nu på det hele, hvis han reelt er Brøndby-mand i hjertet. Så giver det jo god mening for ham - og vi kan takke ham for, at han ikke fik sat et skifte i stand, da han var ligaen bedste angriber. Hvis det bare er pengene og hovedstadsegnen, der trækker, så er det ikke længere så fedt. Det ærgrer mig bare, hvis der ikke har været nogle tilnærmelsesvis ægte klubmænd på holdet igennem genrejsningen. Hvis jeg var irer ville jeg glæde mig over deres vidunderlige amatørsport...
Jeg er da glad for, at vi er professionelle og får det bedst mulige produkt.

Det der undre mig, og frustrere mig, er at spillerne er ekstremt kyniske, og så ofte - også i dette tilfælde - kommer med en, jeg er sikker på de forstår det.

Jeg tænker egentlig bare, at de behandler andre som de gerne selv vil behandles. Altså kynisk. Det er en fri verden. Patrick Mortensen må gøre lige hvad han vil, men han er naiv hvis han tror det ikke ændre lidt ved hans eftermæle. Specielt i de kampe vi spiller mod ham.

Godt det må være pift af Beijmo, klap af Mortensen -
Klapper gerne af Mortensen, men det bliver ikke iført i gul trøje, intet kunne ligge mig fjernere. Ikke pga PM, men pga lige netop den klub, det gælder i øvrigt alle Brøndby spillere.

Når han engang er færdig med aktiverings tilbudet på Vestegnen, klapper jeg naturligvis gerne af PM igen.

Når modfans på SoMe har travlt med at få os op i det røde felt over skiftet, så ved vi, vi er blevet en konkurrent, de frygter også de kommende år.
Jeg kan stadig huske, hvor interessant vi lige pludselig blev for FCK fans i bronze sæsonen under David, for vi var dog kun kortvarig en konkurrent til guldet.

Det er lige præcis, som du nævner et udtryk for respekt.

Med mindre den rammeaftale indeholder en klausul som automatisk konverterer aftalen til en kontrakt, så vil aftalen kun være en hensigtserklæring. Der er intet i de udtalelser både han og CV er kommet med, som indikerer sådan en aftale er lavet, så Rasta har helt ret i, enhver klub kan i princippet "stjæle" Carstensen fra os.
Det kan være rammeaftale ikke er det rigtige ord.

Men jeg er ret sikker på der står, at der er en købsoptionen til AGF, så inkluderer en 4 årig aftale til en løn på xxx.xxx pr måned, som er underskrevet af både RC og AGF.

Sådan er det i mange/flere lejemål nu.

Latest posts

Back