New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 118K
Håber jeg er en and, vi skal hente fra en højere hylde for at udvikle os imod de to fc klubber, ikke det her... kæmpe nej tak herfra. Blandt nogle af dem vi har hente udefra igennem de sidste sæsoner som har været kæmpe profiler for os i denne sæson, er fx fcm(dalsgaard), anderlecht(arnstad), malmø ff(beijmo) - det skal vi blive ved med, ikke hente fra vejle, odense ect. medmindre der er exceptionelle talenter, som kan skaffes for rimmelig en transfer eller de går direkte i start11, hvor vi så kan score en stor profit ved senere salg.
Ikke nødvendigvis, det handler også om at der kan sælges igen - hvem troede for 3 år siden at Bech ville blive så vild, det tror jeg godt man kan opnå med Gammelgaard.

Og om ikke andet, så er der brug for back-up i truppen til en lang sæson - de unge vi har gør det godt, men vi skal stadig kører dem rigtig frem så de ikke føler de bærer holdet på ryggen.

Håber jeg er en and, vi skal hente fra en højere hylde for at udvikle os imod de to fc klubber, ikke det her... kæmpe nej tak herfra. Blandt nogle af dem vi har hente udefra igennem de sidste sæsoner som har været kæmpe profiler for os i denne sæson, er fx fcm(dalsgaard), anderlecht(arnstad), malmø ff(beijmo) - det skal vi blive ved med, ikke hente fra vejle, odense ect. medmindre der er exceptionelle talenter, som kan skaffes for rimmelig en transfer eller de går direkte i start11, hvor vi så kan score en stor profit ved senere salg.

Jeg har ikke set Gammelgaard spille i nævneværdig grad, så jeg består ikke øjetesten.

Men Gammelgaard er lige fyldt 23. I den forgangne sæson har han scoret 8 mål og lavet 5 assists. Det er 36% af alle de mål, Vejle har scoret.

Han er så vidt jeg kan læse, en relativt hurtig spiller, som også kan gøre sig som angriber. Han er relativt høj, og der er sikkert et fysisk udviklingspotentiale.

Jeg synes, det er en ret spændende case. Han har bevist, at han kan score mål i ligaen, og vi kan næppe forvente at hente profiler i udlandet til alle positioner.

Ham her lugter af en spiller, vi kan udvikle i nogle år og så sælge videre.

Håber jeg er en and, vi skal hente fra en højere hylde for at udvikle os imod de to fc klubber, ikke det her... kæmpe nej tak herfra.

Uden at tage stilling til Gammelgaard synes jeg overstående er undskyld mig lidt noget sludder. Skulle FCK så ikke have hentet Grabara og Diks? Eller os som hentede Tingager i 3. Bundesligaen?
Fodbold er et holdspil men der er altid også på dårlige hold nogle spillere, som er over det niveau holdet viser. Det vil da være dumt at afskrive dem bare fordi deres hold er ringe, det må altid imo bero sig på case til case.

Det er selvklart niveauet kan være for lavt men Gammelgaards tilfælde snakker vi bundhold i Superligaen og ikke 2. Division.

Jeg har ikke set Gammelgaard spille i nævneværdig grad, så jeg består ikke øjetesten.

Men Gammelgaard er lige fyldt 23. I den forgangne sæson har han scoret 8 mål og lavet 5 assists. Det er 36% af alle de mål, Vejle har scoret.

Han er så vidt jeg kan læse, en relativt hurtig spiller, som også kan gøre sig som angriber. Han er relativt høj, og der er sikkert et fysisk udviklingspotentiale.

Jeg synes, det er en ret spændende case. Han har bevist, at han kan score mål i ligaen, og vi kan næppe forvente at hente profiler i udlandet til alle positioner.

Ham her lugter af en spiller, vi kan udvikle i nogle år og så sælge videre.
Det kommer jo også an på hvad han er tiltænkt som.

Han er meget lig Tobias Bech, men naturligvis ikke ligeså god.

Hvis planen er, at beholde Bech, så kan han - selvom han har en vild fysik - ikke spille 50 kampe eller hvor vi ender.

Der er nok 32 i ligaen. 6 -7 i pokalen. 14-16 i Europa. 52-55 kampe på en sæson.

Så hvis man ønsker genkendelighed i udtryk, så giver det mening at have ham til at spille 15-20 af kampene med samme profil som højre 10’er, så Bech spiller de kampe hvor han er fysisk helt på toppen.

Jeg synes klart Gammelgaard er en af de mest interessante spillere hvis man skal gå på rov hos nedrykkerne. Der er i øvrigt to af dem i Vejle, en til hver side, men jeg kender ikke så meget til den yngre. Christian Gammelgaard ville vel skulle spille en 10’er i vores nuværende system.

Friday Etim i Fredericia synes jeg også er interessant. Han er 23 år og kunne stå overfor et gennembrud på et bedre hold. Fordelen er kendskabet til ham og hans kendskab til ligaen, men vi har sat os i en situation hvor vi også skal være ret sikre på at ramme plet med den angriber.

Last edited:
Jeg forventer et offensivt AGF-vindue af flere forskellige årsager som mange udløb, formentligt profilsalg og gode chancer for europæiske kampe.
Det bliver ikke en gentagelse af de sidste par transfervinduer.

Det er muligt, at jeg overtolker indlæggene, men det virker også som om, at nogle regner med at vi pga. mesterskabet og fanfiktion om Henrik Lind kan matche FCM, FCK og BIF. Det ser jeg slet ikke som en realistisk mulighed.

AGF er selv med en markant transferoffensiv langt bagefter FCK og FCM. Det ændres ikke foreløbigt.

Jeg forventer et offensivt AGF-vindue af flere forskellige årsager som mange udløb, formentligt profilsalg og gode chancer for europæiske kampe.

Det er muligt, at jeg overtolker indlæggene, men det virker også som om, at nogle regner med at vi pga. mesterskabet og fanfiktion om Henrik Lind kan matche FCM, FCK og BIF. Det ser jeg slet ikke som en realistisk mulighed.

AGF er selv med en offensiv langt bagud FCK og FCM. Det ændres ikke foreløbigt.
Jeg tror ikke rigtig der er nogen der tror vi indhenter FCM eller FCK i dette vindue. Brøndby kommer nok virkelig meget an på hvad der sker i morgen.

Taber de i morgen, og smider de klubbens dyreste træner på porten uden en direktør og en sportsdirektør, så kan vi måske godt se ind i stille vindue fra dem, hvor de revurdere strategien. De har jo nærmest ikke nogle at sælge, som så skal erstattes.

De to FC klubber er langt foran, specielt FCK er jo milevidt fra alle andre. De hentes ikke bare lidt sådan. Der skal virkelig meget hårdt arbejde til, held med resultater, over gennemsnitlig afkast fra ungdomsrækkerne (inkl Uganda) samt at de selv rammer forbi i deres vinduer de næste par sæsoner. Men det er fodbold, tingene kan gå rigtig stærkt.

Jeg synes klart Gammelgaard er en af de mest interessante spillere hvis man skal gå på rov hos nedrykkerne. Der er i øvrigt to af dem i Vejle, en til hver side, men jeg kender ikke så meget til den yngre. Christian Gammelgaard ville vel skulle spille en 10’er i vores nuværende system.

Friday Etim i Fredericia synes jeg også er interessant. Han er 23 år og kunne stå overfor et gennembrud på et bedre hold. Fordelen er kendskabet til ham og hans kendskab til ligaen, men vi har sat os i en situation hvor vi også skal være ret sikre på at ramme plet med den angriber.
Jeg synes begge Gammelgaard brødre ser spændende ud. Flø ligeså i Vejle, omend vi er godt besat på den plads. Etim i Fredericia er spændende, og det synes jeg også Jessen er. Birksø er også, men nok ikke den plads vi leder efter en ny spiller på.

Faktisk ret mange gode spillere rundt på de forskellige hold. Sabil Hansen, Bjørkengren, Themsen, Birksø, Etim, Jessen, Flø, Gammelgaard, William Martin, Ejdum, Hyseni, Cheriff m.fl.

AGF er selv med en markant transferoffensiv langt bagefter FCK og FCM. Det ændres ikke foreløbigt.
Hmmm … I de seneste vinduer synes jeg, det er dem der har fejlet med at matche os … I omtanke og mådehold! Det er ingen kunst at smide om sig med millioner til spekulative, eksotiske spillere, nulbonner og ringvrag - og det har FCK og Brøndby så gjort. Det har udløst en bastardkamp.

Hmmm … I de seneste vinduer synes jeg, det er dem der har fejlet med at matche os … I omtanke og mådehold! Det er ingen kunst at smide om sig med millioner til spekulative, eksotiske spillere, nulbonner og ringvrag - og det har FCK og Brøndby så gjort. Det har udløst en bastardkamp.

Det er evident med mesterskabet men som der bliver diskuteret i en anden tråd, så kan vi se, at mange af de bærende spillere på guldholdet har brugt mere end et år på at vise mesterskabsniveau eller måske rettere fået en træner, der kunne få det bedste ud af dem.
Flere af de spillere er ofte blevet dømt ude.

Pointen er dog, at ja FCK og BIF seneste 2 vinduer ligner noget skrammel men FCM har nu fået Svensson ind og måske hans spillestil og mandskabsbehandling er bedre til truppen end Neestrups.
Det samme gælder i BIF, hvis GFH viser noget mod og fyrer Cooper. Jeg tror, hvis de gør, så henter de Nørgaard og han er langt mere kompetent med en moderne og klar spillestil.

Vi er alle hurtige til at fælde dom over et vindue, jeg har gjort det mange gange især ved andre klubber, så ingen pegen fingre herfra.

Last edited:
er jeg for romantisk, hvis jeg tænker MEM (for 10-15 mio kr) retur for evt salg af Yakob (for 15-20 mio kr)? Eller Anderson retur som mulig 10’er, 6’er eller wingback (for 10-15 mio kr)?
Jeg tror ikke Mikael Anderson er et emne overhovedet, han scorer for lidt af en spiller på den position, og varmer bolden for meget til Jakob Poulsens temperament. MEM er meget sjov, men der er ikke akut behov for forstærkninger centralt, og det er ikke en position, jeg ville investere i for nuværende.

Til gengæld er der rygter om Robin Van Cruijsen 20 år fra Volendam i Holland, en 20 årig højre kantspiller, tidligere har vi været interesseret i Mayckel Lahdo 23 år der spiller samme position. Han er lejet til Brøndby fra AZ Alkmaar, og de vil ikke gøre aftalen permanent. Ham kunne jeg godt se CV prøve at forhøre sig på, han virkede stærk da han kom ind imod FC Midtjylland, og han har åbenbart været ude af form i sin tid i Brøndby.

Derudover er der rygter om Jan Plug en 21 årig fra Feyenoord, og Igor Drapinski en 21 årig fra Piast Gliwice, to venstrefodede centrale backs, der spiller fast i deres klubber, det er åbenbart slut med at lede efter uforløste spillere, der skal genstartes, de skal være klar fra dag 1.

Jeg ved ikke hvor meget der skal ligges i Alexander Lind (23 år) rygtet, men hvis det er sandt, så er det også et trin op fra Michael Uhre og Tonni Adamsen, og igen en plug n’ play spiller.

Det lugter af at man vil gå efter Europa chancen

Edit: Robin Van Cruijsen er åbenbart mere central midt imens Lahdo spiller på siden. Men de ville nok begge kunne spille 10’er i Poulsens system.

Jeg tror ikke Mikael Anderson er et emne overhovedet, han scorer for lidt af en spiller på den position, og varmer bolden for meget til Jakob Poulsens temperament. MEM er meget sjov, men der er ikke akut behov for forstærkninger centralt, og det er ikke en position, jeg ville investere i for nuværende.

Jeg ville gerne se Anderson i en gang JP-bold, fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg tror det vil være et hit.

Det jeg kom frem til med Arnstad i Uwes tid er, at der var NPs 6'er med begrænset offensivt mandat og store krav til defensiv forudseenhed. Den kunne Arnstad ikke løfte (dengang).

Så var der Andersons højre 8'er. Det var en offensiv version, men meget drevet af raids med bolden og mange udfordringer. Den kunne Arnstad heller ikke rigtigt løfte. I den rolle blev han en poor mans Michael Anderson, fordi hans styrker ligger andre steder. For ikke at hidse for mange op, er jeg overbevist om MA vil være en poor mans Kristian Arnstad, i en rolle skræddersyet til Arnstad. Og Mads-Emil sad solidt på sin 8'er.

Hvis man henter MA nu, skulle det være til Tobias Bechs 10'er. Den kan han spille med fysik, udfordringer og spilforståelse. Men der vil givet mangle målfarlighed. Alternativt skulle det være som 8'er (eller wing) i en 4-3-3. Som @Thomas K tidligere har beskrevet VFFs system under JP, var 8'erne en slags 10'ere i AGFs system. Det tror jeg godt MA kan honorere, med arbejdsindsats og offensive løb. Men det bliver en anden måde end Arnstad løser den.

Til gengæld er der rygter om Robin Van Cruijsen 20 år fra Volendam i Holland, en 20 årig højre kantspiller, tidligere har vi været interesseret i Mayckel Lahdo 23 år der spiller samme position. Han er lejet til Brøndby fra AZ Alkmaar, og de vil ikke gøre aftalen permanent. Ham kunne jeg godt se CV prøve at forhøre sig på, han virkede stærk da han kom ind imod FC Midtjylland, og han har åbenbart været ude af form i sin tid i Brøndby.

Derudover er der rygter om Jan Plug en 21 årig fra Feyenoord, og Igor Drapinski en 21 årig fra Piast Gliwice, to venstrefodede centrale backs, der spiller fast i deres klubber, det er åbenbart slut med at lede efter uforløste spillere, der skal genstartes, de skal være klar fra dag 1.

Jeg ved ikke hvor meget der skal ligges i Alexander Lind (23 år) rygtet, men hvis det er sandt, så er det også et trin op fra Michael Uhre og Tonni Adamsen, og igen en plug n’ play spiller.

Det lugter af at man vil gå efter Europa chancen

Edit: Robin Van Cruijsen er åbenbart mere central midt imens Lahdo spiller på siden. Men de ville nok begge kunne spille 10’er i Poulsens system.
Vores interesse i Lahdo var i 2022. Så der er trods alt sket en del siden. Han virker spændende, men også typen der er bedst som indskifter når toppen af modstanderens fart og fysik er taget af. Han virker til udelukkende at tage udgangspunkt bredt, så samme type som Emmery, som jeg så hellere vil udvikle på.

Det rygte jeg umiddelbart tror mest på er Lind. De andre lyder også interessante, men fælles er at der er en håndfuld klubber der kigger på dem alle sammen og, at der ikke rigtigt er nogle danske medier der har kunne finde mere på det. Mht Plug skal det siges, at han er ejet af Feyenoord men spillede hele sidste sæson i den næstbedste række.

MEM var mulig under Nestrup, da han var langt tilbage i hierakiet. På det tidspunkt, så havde han ikke mange muligheder hvis han var forvist til bænken. Nu er blev fast under Svensson og bliver naturligvis i FCK.

Jeg ville gerne se Anderson i en gang JP-bold, fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg tror det vil være et hit.

Det jeg kom frem til med Arnstad i Uwes tid er, at der var NPs 6'er med begrænset offensivt mandat og store krav til defensiv forudseenhed. Den kunne Arnstad ikke løfte (dengang).

Så var der Andersons højre 8'er. Det var en offensiv version, men meget drevet af raids med bolden og mange udfordringer. Den kunne Arnstad heller ikke rigtigt løfte. I den rolle blev han en poor mans Michael Anderson, fordi hans styrker ligger andre steder. For ikke at hidse for mange op, er jeg overbevist om MA vil være en poor mans Kristian Arnstad, i en rolle skræddersyet til Arnstad. Og Mads-Emil sad solidt på sin 8'er.

Hvis man henter MA nu, skulle det være til Tobias Bechs 10'er. Den kan han spille med fysik, udfordringer og spilforståelse. Men der vil givet mangle målfarlighed. Alternativt skulle det være som 8'er (eller wing) i en 4-3-3. Som @Thomas K tidligere har beskrevet VFFs system under JP, var 8'erne en slags 10'ere i AGFs system. Det tror jeg godt MA kan honorere, med arbejdsindsats og offensive løb. Men det bliver en anden måde end Arnstad løser den.
For mig ville Anderson være en drømmesigning. Jeg tror vi kommer til - eller måske rettere håber - at rotere en del mere pga flere kampe. Anderson ville for mig kunne løfte Yakobs rolle og Arnstads rolle. Om han ville være starter hvis alle var klar og friske, det er jeg meget usikker på, men med 50+ kampe ville han spille rigtig mange minutter, og mange kampe fra start.

Latest posts

Back