Jeg ville gerne se Anderson i en gang JP-bold, fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg tror det vil være et hit.
Det jeg kom frem til med Arnstad i Uwes tid er, at der var NPs 6'er med begrænset offensivt mandat og store krav til defensiv forudseenhed. Den kunne Arnstad ikke løfte (dengang).
Så var der Andersons højre 8'er. Det var en offensiv version, men meget drevet af raids med bolden og mange udfordringer. Den kunne Arnstad heller ikke rigtigt løfte. I den rolle blev han en poor mans Michael Anderson, fordi hans styrker ligger andre steder. For ikke at hidse for mange op, er jeg overbevist om MA vil være en poor mans Kristian Arnstad, i en rolle skræddersyet til Arnstad. Og Mads-Emil sad solidt på sin 8'er.
Hvis man henter MA nu, skulle det være til Tobias Bechs 10'er. Den kan han spille med fysik, udfordringer og spilforståelse. Men der vil givet mangle målfarlighed. Alternativt skulle det være som 8'er (eller wing) i en 4-3-3. Som
@Thomas K tidligere har beskrevet VFFs system under JP, var 8'erne en slags 10'ere i AGFs system. Det tror jeg godt MA kan honorere, med arbejdsindsats og offensive løb. Men det bliver en anden måde end Arnstad løser den.