New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 777K
Transfervindue Sommer 2026
Idealopstillingen må være Kahl - Tingager - Rösler. I højresiden har vi Callø og JJA som andet/tredjevalg. Jeg er egentlig mere bekymret for afløseren for Tingager.
Jeg er enig i idealopstillingen, jeg er mere bekymret for om de 1) kan spille 45-50 kampe 2) kan holde sig skadesfri og 3) kan holde sig karantænefri

Vi har masser af etableret dobbeltdækning andre steder, men ikke på stopperne.

Vi har to spillere til begge pladser: Emmery og Links til wb og Kahl og Rösler til vcb (ifølge pressemeddelelsen - har ikke set ham spille). Kunne man bytte Mølgaard eller JJA til Højer ville balancen være endnu bedre, men det er vist ikke helt nemt.

Pressemeddelelsen nævnte specifikt at han kunne med venstre også ja - men at han er primært højrebenet. Det nævner de vel fordi det taler ind i, at han også kan ses på den venstre side ELLER i midten. Enig.

Men jeg synes ikke Callø, AJ eller Mølgaard er foran ham i højre side. Og åndssvagt at smide Kahl på bænken.
Ingen skal dog "smides nogle steder hen". Der skal roteres.

Men sidste sæson lærte os også - at vi er stærkest når spillerne spiller sig varme på en og samme plads gennem mange kampe. Om det så er 60, 30 eller 90 minutter i kampen er mindre vigtigt. For mig er det klart oplagt med en idealopstilling med Røsler i højre side. Men selvsagt svært at se enten Kahl, Links, Røsler eller Højer på bænken i kampene. Men det er jo ikke til at spille 2-3 turneringer uden netop det. Det er en hurdle vi skal over - det med at kunne rotere fornuftigt. Og det sker ikke - hvis vi kun har Kahl, Links, Emmery, Andersen, Carstensen og Tingager + Røsler (og AJ/Callø/Mølgaard) - da der ikke vil være nok af dem klar samtidig tænker jeg.

Og så tænker jeg jo at vi kan hente Højer og sende enten AJ/Mølgaard videre fx Det kan være det der skal til!?

Hvis vi henter Højer, er det mod strategien, fordi han kun vil være tredje bedst på wb og næstbedst på vcb og jo altså uden potentiale = mindre spilletid til Callø og Storch.
Storch og Camara er U19 spillere.

Men der er muligvis mindre spilletid til dem, men nok mere kvalificeret spilletid til dem. Jeg er ikke sikker på de lærte ligeså meget af kampen i lørdags, som hvis de hver især havde spillet en kamp ved siden af f.eks. Røsler og Tingager eller Tingager og Kahl.

Der er også mindre spilletid til Kristjannson fordi vi har Anderson, Bech, Jørgensen og Arnstad på 10'eren.

Jeg synes ikke Højer er relevant længere, efter at Emmery har fået sit endelige gennembrud og Rösler, som kan spille vcb, er kommet til.

Vi mangler en angriber og evt en midtbanespiller, hvis både Poulsen, Solbakken og Yakob er langtidsskadede. Men der må CV stole på en lægefaglig vurdering frem for en fanforumfaglig vurdering.

VWB: Emmery, Links, TK
VCB: Kahl, Rösler
CB: Tingager, ???
HCB: Rösler, Callø, Jensen-Abbew, Jacob Andersen
HWB: Links, Anderson, Carstensen, Andersen.

Hvis man tager Camara og Storch ud af ligningen. Det gør jeg, men det kan være kontroversielt. Så er spørgsmålet hvordan man ser Callø og Jensen-Abbew.

Kahl, Tingager og Rösler er reelt de eneste etablerede valgmuligheder. Man kan vælge at stole på Callø, tage chancen med Jensen-Abbew eller gå med Jacob Andersen.

Med så mange kampe som AGF ser ind i, er jeg ikke meget for at løbe nogen risiko. Hvis man skal ned i hierarkiet på en position, skal de to andre være sikre. Og hvis Knudsen eller Jønsson hives i forsvaret, mangler der en central midt.

Jeg kan godt lide ideen om Højer, men ikke som wingback - de skal saftsusme være offensivt mindede, og så enten brede eller ind i banen som Anderson. Hvis Kahl og Højer kun kan spille VCB er det nok ikke optimalt. Så er en Vestergaard bedre, selvom det nok ikke bliver til noget ... men uret tikker.

Jeg køber en central midt og en angrber, men savner også en forsvarsspiller mere.

Hvis vi henter Højer, er det mod strategien, fordi han kun vil være tredje bedst på wb og næstbedst på vcb og jo altså uden potentiale = mindre spilletid til Callø og Storch.
Kommer Højer ikke som fast mand i Tyrkiet? Hvis ikke der var relationer eller andet at tage højde for, ville jeg tænke han, ud fra CV, kommer til at starte.

Det er bestemt ikke skråsikkert på nogen måde, bare mit bud.

VWB: Emmery, Links, TK
VCB: Kahl, Rösler
CB: Tingager, ???
HCB: Rösler, Callø, Jensen-Abbew, Jacob Andersen
HWB: Links, Anderson, Carstensen, Andersen.

Hvis man tager Camara og Storch ud af ligningen. Det gør jeg, men det kan være kontroversielt. Så er spørgsmålet hvordan man ser Callø og Jensen-Abbew.

Kahl, Tingager og Rösler er reelt de eneste etablerede valgmuligheder. Man kan vælge at stole på Callø, tage chancen med Jensen-Abbew eller gå med Jacob Andersen.

Med så mange kampe som AGF ser ind i, er jeg ikke meget for at løbe nogen risiko. Hvis man skal ned i hierarkiet på en position, skal de to andre være sikre. Og hvis Knudsen eller Jønsson hives i forsvaret, mangler der en central midt.

Jeg kan godt lide ideen om Højer, men ikke som wingback - de skal saftsusme være offensivt mindede, og så enten brede eller ind i banen som Anderson. Hvis Kahl og Højer kun kan spille VCB er det nok ikke optimalt. Så er en Vestergaard bedre, selvom det nok ikke bliver til noget ... men uret tikker.

Jeg køber en central midt og en angrber, men savner også en forsvarsspiller mere.
Meget enig i dit indlæg, men når flere spilllere fremtræder flere gange, så er det lidt svært nogle gange at vurdere præcis hvor tynde/smalle vi er nogle steder.

Stilelr vi op i en 11 mod 11, så er det lidt mere tydeligt at vi mangler noget i defensiven.

Hedenstad - Hansen

Røsler - Callø
Tingager - AJ
Kahl - Camara (U19)

Carstensen - Andersen
Knudsen - Haugstrup
Jønsson - (Yakob/Poulsen/Solbakken)
Emmery - Links

Bech - Jørgensen
Arnstad - Anderson
Bogere - Serra

Jeg synes klart vi er mest udsat i forsvaret, og så har jeg regnet med at én af Yakob, Solbakken og Poulsen reelt kan spille. Derudover er 9'eren selvsagt noget rod

Jeg synes ikke Højer er relevant længere, efter at Emmery har fået sit endelige gennembrud og Rösler, som kan spille vcb, er kommet til.

Vi mangler en angriber og evt en midtbanespiller, hvis både Poulsen, Solbakken og Yakob er langtidsskadede. Men der må CV stole på en lægefaglig vurdering frem for en fanforumfaglig vurdering.
Emmery kommer ikke til at spille i AGF ret mange transfervinduer frem. Det samme kan også gøre sig gældende med Links og Arnstad (og for den sags skyld kan Kahl også være interessant for andre klubber), og så er venstre side lige pludseligt meget sårbar.

Hvis Casper Højer er til rådighed nu, så kan han godt være sådan en case, hvor han muligvis er lidt i overskud på kort sigt, men hvor det godt kan være en god beslutning på lidt længere sigt. På helt kort sigt er Rösler vel også tiltænkt en rolle i højre side, mens Kahl aktuelt spiller på under fuld kraft. Og der er som bekent kampe nok til, at flere godt kan deles og stadigt få ret godt med spilletid.

Du har selvfølgeligt ret i, at det ikke er godt nok at hente Højer og så erkløre vinduet for lukket. Det skal i sagens natur være Højer *plus forstærkninger andetsteds* - men en angriber plus Højer kan sagtens være bedre end 'bare' en angriber.

Hvis det her er rigtigt, så skal vi da bare byde den ene mio euro og se hvad der sker. Det er satme billigt for Clem. Han kan godt gå hen og få en pæn fremtid.

Det er dét, der er pointen. Slår vi Sabha, er vi i EL. Taber vi, er vi de facto i Conference League. Deraf bitterheden/frygten for, at vi ikke har et hold, der kan slå Sabha.

Benjamin Leander plejer at trække dem fra “markedet”.

Jeg undrer mig også, og vil gerne se det med egne øjne. Men er bange for, at vores tynde trup har gjort det til 50/50 eller det, der er værre.

Altså ingen af Callø og Storch er VCB. Så hvis der ikke er talenter til pladsen, kan det tale for Højer.

Det er noget af en kabale, og noget tilsiger mig, at vi stadig mangler en enkelt til forsvaret. Mest fordi, jeg ikke er tryg ved Camara for Ting, men er villig til at lade mig modbevise.

Benjamin Leander er en spradebasse med dommerkort, men markedet er naturligvis en slags vurdering af niveauet.

Luka Callø var primært venstrestopper i Aarhus Fremad i sidste sæson, men det er nok mere oplagt på lang sigt, at han spiller til højre eller eventuelt centralt.

Jeg er enig i idealopstillingen, jeg er mere bekymret for om de 1) kan spille 45-50 kampe 2) kan holde sig skadesfri og 3) kan holde sig karantænefri

Vi har masser af etableret dobbeltdækning andre steder, men ikke på stopperne.
Ok, jeg kan godt købe det argument. Men det optimale ville være en spiller som kan tage venstre stopper og central stopper. Det kan Højer nok ikke. Men man kan selvfølgelig være nødt til at tage, hvad der er til rådighed.

Ok, jeg kan godt købe det argument. Men det optimale ville være en spiller som kan tage venstre stopper og central stopper. Det kan Højer nok ikke. Men man kan selvfølgelig være nødt til at tage, hvad der er til rådighed.
Jeg tror Højer også vil kunne spille venstre wingback på samme måde som Carstensen spiller den i højre. (Ud over venstre yderstopper)

Det vil betyde at vi kan spille med Links og Emmery når det skal være fremadrettet, og med Højer og Carstensen når det skal være mere defensivt robust. Det vil give nogle nye muligheder for JP, ikke mindst hvis vi møder en modstander med en knivskarp wing i en af siderne.

Men i forhold til aflastning af Tingager, så har jeg svært ved at se hverken Rösler eller Højer tage den, så enten kan Callø eller Abbew varetage den rolle, eller også er der behov for 3 nye i forsvaret, og det vil helt sikkert betyde at der er spillere som skal videre i dette vindue. Han har travlt CV.

Helt enig.

Hvis Jakob Rasmussen rygterne er korrekte virker det også til, at man har kigget der. Men nu fik man en spiller der kan dække den i Røsler. Så vi har Tingager, Røsler, AJ og Callø der kan dække den centrale stopper.

Såfremt man får fat i Højer, så er det igen lidt ærgerligt det ikke var muligt for en uge siden.

Latest posts

Back