New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 132K
Skadessituationen
At Kurminowski ikke er med i weekenden er ikke noget jeg kommer til at ligge søvnløs over. Han havde alligevel fortjent at komme på bænken for han har slet ikke vist niveau til superligaen. Virkelig en dårlig fodboldspiller med det han har vist. Det er forhåbentlig blot et udslag af at han er smidt for løverne alt for hurtigt pga PMs skader. Det havde nok været bedst at lade ham komme ind som indskifter den første tid. Jeg krydser fingre for at han opper sig, for vi har virkelig brug for en goalgetter, men det er på alle parametre han skal forbedre sig. Markant.
Lad os se. PM, vildsæk eller Uhre ser jo heller ikke fantastiske ud i deres spil - men de scorer mål, og Dawid har lavet en pind og været tæt på. Scorer han i de næste to kampe har han allerede samme mål snit som PM det sidste års tid i åbent spil. Lad os bedømme ham om 4 og10 måneder. Kan han bare holde et snit på 70% af PMs scoringer vil mange jo sikkert synes det er fint i en første sæson. Så hvis de kan lave hhv 13-14 og 9-10 mål i åbent spil. Forudsat de spiller alle kampe og ca 90 min. Tænker jeg superfint. 5 på straffe og 8 fra 8 fx Så er de første ca 36 mål hjemme plus det løse fra resten

Omfanget sagde den islandske træner ikke. Kan jo være et slag hvor han ikke ville risikere noget.
Who knows.. Vi må afvente søndagens trupudtagelse, og så i den forbindelse afkræve en melding fra AGF hvis de ikke selv giver den...
Benjamin Hvidt er heller ikke officielt skadet endnu, kan vi ikke tage ham med i samme ombæring?

• Like
Reactions: Tom
Last edited:
Ja, jeg er da i tvivl om hvor på banen ham der Michael Andersen, eller hvad han nu hedder, egentlig spiller? Forhåbentlig et talent til fremtiden når han er ovre sin skade.
EDIT: Eller også er en 23 årig Islandsk landsholdsspiller, med dansk mesterskab+pokaltitel under vingerne, og vel med næsten ligeså mange CL og EL-kampe som resten af AGFs trup tilsammen fraregnet Jesper Hansen på mål en af vores største profiler fra dag 1 han spiller.

En etableret superligaspiller, som bør blive en kæmpe profil for os, og er klubbens største indkøb nogensinde…

Ja en 23 årig Islandsk landsholdsspiller, med dansk mesterskab+pokaltitel under vingerne, og vel med næsten ligeså mange CL og EL-kampe som resten af AGFs trup tilsammen fraregnet Jesper Hansen på mål er.... "et talent til fremtiden"? Eller det modsatte... En etableret superligaspiller, som bør blive en kæmpe profil for os, og er klubbens største indkøb nogensinde, og du vil ikke lige tjekke hans navn. Dig om det.

Winther: Jeg kan ikke læse den slags uden at tænke at du har et horn i siden på AGF eller Mikael Anderson.
Ah, come on, efter så mange år på AGF-fora er det chokerende at du overhovedet kan tænke den tanke. Det var en ironisk kommentar til at T-knogle skrev at man nærmest kunne ende med glemme spillerne. I betragtning af al den elendighed AGF har budt mig kan det være det er dem der har et horn i siden på mig ;)

DNs forklaringer taler jo sit tydelige sprog: Vi er ikke gode nok.
Men ehm, de der skader der holder folk ude. De betyder altså noget.
Og selv hvis DN er i tvivl så skal han nok kigge lidt mere på resultaterne end på sine egne forklaringer. En træner er ikke bedre end de stats der står sort på hvidt og hannkan ikke agere som han ønsker hvis folk er skadede. Så kan han lynaflede alt det han vil.
Uanset hvor dygtig man er til at dunke folk i ryggen og råbe "Lets fårking go" så handler det her om at vinde - og det mangler han altså at få startet op i suppen endnu.
Indtil det sker ja så - mener jeg - at skader kan have indflydelse på resultaterne.

DNs forklaringer taler jo sit tydelige sprog: Vi er ikke gode nok.
Men ehm, de der skader der holder folk ude. De betyder altså noget.
Og selv hvis DN er i tvivl så skal han nok kigge lidt mere på resultaterne end på sine egne forklaringer. En træner er ikke bedre end de stats der står sort på hvidt og hannkan ikke agere som han ønsker hvis folk er skadede. Så kan han lynaflede alt det han vil.
Uanset hvor dygtig man er til at dunke folk i ryggen og råbe "Lets fårking go" så handler det her om at vinde - og det mangler han altså at få startet op i suppen endnu.
Indtil det sker ja så - mener jeg - at skader kan have indflydelse på resultaterne.

Det er simpelthen for vildt at nogle folk tror DN ikke er mere end "lets fucking go".

• Like
Reactions: fsc
Altid træls med skader, men skulle vi nu ikke lige... Vi har heldigvis en lang sæson foran os og der bliver brug for alle kræfter. Både os uden for og så de udvalgte få, der spiller kampene :)
Inkluderer dit da du citerede mit gamle redigerede opslag. Det du skriver har jeg intet imod. Jeg er helt enig.
Ah, come on, efter så mange år på AGF-fora er det chokerende at du overhovedet kan tænke den tanke. Det var en ironisk kommentar til at T-knogle skrev at man nærmest kunne ende med glemme spillerne. I betragtning af al den elendighed AGF har budt mig kan det være det er dem der har et horn i siden på mig ;)
Jeg redigerede opslaget 19:35 fordi jeg fortrød min formulering, men alligevel skriver I nogle minutter efter hvor I kommenterer på det gamle opslag, så mon ikke det bare er smuttet ift at I allerede var igang med at læse det? Jeg fortrød min formulering da jeg gav det "benefit of the doubt" ift det med navnene (havde ikke fanget I kørte noget internt "fnidder" eller spas). Men jeg står ved at jeg synes det er skørt og noget useriøst at snakke om Anderson som "et talent til fremtiden", og læste det faktisk som en nedgørelse af ham. Det indrømmer jeg gerne.

Og altså Mikael Anderson har jo faktisk bare opnået mere med sin fodbold end langt de fleste andre i AGFs trup, så tænker ikke det giver mening at snakke om ham på den måde. Det gør ikke hans hidtidige karriere retfærdighed. Det siger desværre også noget om, at vi desværre ikke har mange med CL/EL-gruppespil på CV'et i truppen. Men det har Anderson! Og jeg forventer han bliver en stor profil for os. Det siger købsbeløbet også at AGF forventer. Det er mere end dobbelt så meget som vi gav for PO.

Altså han var jo heller ikke fast mand og eftersom AGF er stærkere skulle han også først lige udvikle og løfte sig til vores start11 ;-)

Nå øv, men som Steen skriver ville han nok alligevel kun være joker fordi han ikke har trænet, og lad os se om han ikke snart er spilleklar igen.

En central midt med PO og Brandhof samt Albert foran og Lund på kanten kunne godt være Davids valg. Kan også være Alberto er tændt igen.

Personligt håber jeg brandhof eller albert tager kanten og den anden ved siden af PO, og så Jon bag bundu og pm - eller de to på kanten ved siden af PM.

Kan også være Zach er tændt efter bænktur. Spændende...

Jeg redigerede opslaget 19:35 fordi jeg fortrød min formulering, men alligevel skriver I nogle minutter efter hvor I kommenterer på det gamle opslag, så mon ikke det bare er smuttet ift at I allerede var igang med at læse det? Jeg fortrød min formulering da jeg gav det "benefit of the doubt" ift det med navnene (havde ikke fanget I kørte noget internt "fnidder" eller spas). Men jeg står ved at jeg synes det er skørt og noget useriøst at snakke om Anderson som "et talent til fremtiden", og læste det faktisk som en nedgørelse af ham. Det indrømmer jeg gerne.
Når først jeg er i gang med at svare ser jeg jo ikke de ændringer, men det undrer mig så også lidt at du selv efter en revurdering tænker at det skulle være ment lidt seriøst og bogstaveligt. Men skidt nu med det, det er bare en misforståelse.

AGF har været så opsatte på at hente Anderson, at de må have været meget sikre på at han vil gøre en stor forskel. Der er både mange penge og megen prestige bundet op i at han lykkes. Så meget desto værre hvis man skal vente med overhovedet at kunne have ham med i træningen.

Jeg tænker også at nye spillere kunne give lidt luft og fornyet tro på tingene selvom de skulle starte på bænken. Nu kan det så være Bundu skal klare den del alene.

Kig på hans sæson i år og fortæl mig hvor helt vildt godt det virker....
Larne, VFF og OB kampene taler sit tydelige sprog.

Kig på de sidste 2 sæsoner og fortæl mig hvor god en træner han er.

Du ved godt at DN har Danmarks højeste træner uddannelse ikke? Tror du han bestod den ved at sige lets fucking go?

Latest posts

Back