New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 122K
Skadessituationen
Ja det har du ret i, jeg bruget den sammenligning der tidligere er lavet imellem NP’s og AC’s skader, og AC fortalte at han havde prøvet medicinsk behandling i mange pr, men blev ved med at have smerter, indtil han fik lavet det indgreb, som i øvrigt også er beskrevet her:

Og det forstår jeg.

Men det er en sammenligning af to skader, hvor man har hørt diagnosen fra f.eks Det Hvide Snit.

Jeg synes det er farligt, at drage en konklusion baseret på det. Altså at det kræver en operation, og det kræver 4 måneders genoptræning.

Der kan være forskel i hvor slem skade er. Hvordan kroppen reagere osv

Det helt åbenlyse faktum er at han har skader kontinuerligt, at klubben og han selv har meldt ud at han spiller med smerter og deraf ikke har kunnet deltage siden OB kampen på trods af hvile i hele julepausen.
Det behøver vi ikke en lægefaglig vurdering for at konkludere ikke er holdbart, og at det kræver et forløb (om det er ops eller total pause skal jeg lade være usagt) for at få det helet.
Deraf igen min subjektive vurdering - han er ikke fit til elitesport længere, fysikken har indhentet ham og prisen viser sig også at være høj. Om det er 77% eller +\- ændrer ikke ved den vurdering, og det ville være samme udfald hos en læge. Han er blevet fremlagt hvad pros/cons er ved at spille og har valgt det han nu engang har.

AGF vil ikke i 2026 købe en spiller med den historik og problemer, men vi forlænger gerne og håber det bedste. Når eks. 77% af de samlede spillede antal minutter i en sæson der har budt på mindre en 20 kampe med mange landskampspauser er en succes er det oplagt at vurdere om han ikke burde finde en lægefaglig løsning på problemet.
Jeg forholder mig, til det lægefaglige når der nærmest bliver konkluderet, at hans skade kræver en operation. Det synes jeg er lidt for konkluderende.

Ville man hente en spiller med hans skadeshistorik, eller nærmere træningshistorik. Det er jeg i tvivl om. Omvendt så henter Brøndby Godfrey der de sidste to sæsoner har spillet cirka 10% af det Poulsen har. Dertil kommer, at jeg må indrømme at jeg ikke aner hvor meget f.eks Carstensen trænede i Polen - muligvis han blev doseret på samme måde som f.els Bech

. I min verden kompenserer han for noget han ikke længere har fysikken til - det ligger i grænselandet mellem stupiditet/gamble/ofring, og har isoleret set ikke noget elitesport at gøre, men personlige valg på baggrund af de mislyde kroppen sender ham.

Prøv at spørge i NFL eller tennisspillere eller....Det er noget sludder at påstå, at spille skadet ikke har noget med elitesport at gøre. Jeg vil påstå, det er en af de store forskelle mellem alm. sportsdyrkelse og elitesport at sidstnævnte dyrker du stadig selvom kroppen ikke burde.

Det er tæt på et karaktermord du begår på en af de vigtigste spillere på holdet og en spiller som vel og mærket bare er blevet bedre og bedre med alderen.

Du har ellers opstillet fine argumenter for, hvorfor NP ikke skulle have fået en forlængelse, at ofre sig for holdet er ikke en af dem.

Karaktermord…er det ikke at stramme den? Jeg tillader mig at fremføre det mange tænker og har observeret. Det er ikke en vendetta, dog læser jeg at du ikke har været en del af en performance kultur hvor det præcis er de sidste marginaler der gør den store forskel, og det specielt når der bokses over vægtklassen (som tilfældet er det med AGF).
Jeg har ikke anfægtet kvaliteten af NPs spil, der har du grebet det ud af konteksten. Jeg forholder mig til fysik, opstart, fravær og en nedadgående kurve for ham på det plan.

Du har ellers opstillet fine argumenter for, hvorfor NP ikke skulle have fået en forlængelse, at ofre sig for holdet er ikke en af dem.
Dertil er en endnu stærkere case: hvis NP har ofret sig for holdet i efteråret, og kommer til at gøre det igen i foråret, er det kun rimeligt at give ham to års økonomisk tryghed med i pakken. Dermed vinder alle, hvis han har flere år i sig, mens han er sikret en indkomst, hvis skaden gør han mister for meget niveau til at kunne fortsætte.

Når man tænker på hvad vi potentielt smider i Kahl og Beijmo for at få foråret med (forstået som tabt transferindtægt på salg nu vs intet til sommer), er to års løn til NP aldeles trivielt.

Nu svarede jeg dig i stedet for den oprindelige poster, primært fordi du leverede et stærkt svar. Det følgende er tilbage mod den oprindelige poster:

Det er uklart for mig, om kritikken af NP er han skal 'køres i garage' ASAP, som i ikke benyttes i foråret, eller hvad kritikken reelt går på.

Måske er han ikke god nok / ude af stand til at fortsætte efter sommerpausen. Det er én situation, som man i givet fald har god tid til at reagere på. Måske går han i stykker, eller bliver for påvirket til at spille regelmæssigt / på godt nok niveau i foråret. Det er skrækscenariet, og hvis lægestanden vurderer det som en reel risiko skal der hentes en gardering - men det er en kritik af CV, ikke NP, i min verden.

Tråden hedder “Skadessituationen” hvis man ikke må tale om skader uden en lægeuddannelse, så bliver det en lidt stille tråd.
#Forumpoliti
Hids dig ned. Uenig er ikke det samme som forumpoliti. #Krænkelsesparat

Jeg jokede med, at du brugte stiften som troværdig kilde på, at det kan sammenlignes med ACs skade. Hvis der er noget jeg ved om skader, så er det, at to helt ens skader kan have vidt forskellige forløb og forskellige løsninger. Derudover stoler jeg ikke meget på stiftens lægefaglige viden.

Karaktermord…er det ikke at stramme den? Jeg tillader mig at fremføre det mange tænker og har observeret. Det er ikke en vendetta, dog læser jeg at du ikke har været en del af en performance kultur hvor det præcis er de sidste marginaler der gør den store forskel, og det specielt når der bokses over vægtklassen (som tilfældet er det med AGF).
Jeg har ikke anfægtet kvaliteten af NPs spil, der har du grebet det ud af konteksten. Jeg forholder mig til fysik, opstart, fravær og en nedadgående kurve for ham på det plan.
Jeg tror CV vælger en 2 årig forlængelse, fordi han ved at den nuværende skadesfrekvens, sandsynligvis er af midlertidig karakter, og når der bliver fundet tid til et indgreb, så vil de nuværende problemer være ovre. Jeg ser ikke NP som en “has been” eller et ringvrag der ikke skulle have været forlænget, men som en loyal spiller, der vælger at bide store smerter i sig i holdets tjeneste, og derfor er der ikke tale om at han er fraværende i mange kampe, men at han er tilgængelig i mange kampe lige nu.

Hvis det at ofre sig for klubben skal være et parameter for at forlænge med klubben vil det blive et meget subjektivt parameter.
Hvordan vil du måle på det? Hvad er Benchmark? Er det forsvarligt at vi som klub måler på et parameter hvor en spiller med fysiske udfordringer ofrer sig for klubben, og hvordan vil det i så fald kunne påvirke klubben økonomisk i fremtiden.

Som fan kan du elske det og se det som loyalitet, som arbejdsgiver vil du aldrig fremføre det overfor en ansat, det er i strid med loven.

Hvis du kan finde en der vil underwrite den police lovligt så skiver du gerne en pb, i så gerne jeg mange der kan ansætter ham.

Og det forstår jeg.

Men det er en sammenligning af to skader, hvor man har hørt diagnosen fra f.eks Det Hvide Snit.

Jeg synes det er farligt, at drage en konklusion baseret på det. Altså at det kræver en operation, og det kræver 4 måneders genoptræning.

Der kan være forskel i hvor slem skade er. Hvordan kroppen reagere osv
Jeg mener ikke at jeg hverken konkluderer eller nærmest konkluderer, jeg mener at jeg perspektiverer på et indlæg der siger at man ikke skulle have forlænget med NP, og at han har en nedadgående kurve. Lige nu spiller NP sandsynligvis med en skade, og det gør han sandsynligvis i holdets tjeneste, så der var behov for at få noget perspektiv på det oprindelige indlæg fra @X10

Jeg tror CV vælger en 2 årig forlængelse, fordi han ved at den nuværende skadesfrekvens, sandsynligvis er af midlertidig karakter, og når der bliver fundet tid til et indgreb, så vil de nuværende problemer være ovre. Jeg ser ikke NP som en “has been” eller et ringvrag der ikke skulle have været forlænget, men som en loyal spiller, der vælger at bide store smerter i sig i holdets tjeneste, og derfor er der ikke tale om at han er fraværende i mange kampe, men at han er tilgængelig i mange kampe lige nu.
Jeg anfægter ikke kvaliteten når han spiller, men fraværet når han ikke er til rådighed og det faktum at kurven er på ved nedadgående for NP. Når det fremføres af Stiften at det nu er alm at NP ikke træner i opstarten, ikke er med i kampe på kunst (minimum 4 kampe om året at 32 - pokal ikke talt med), at hele opstarten i dk er på kunst pånær træningslejre, så er det et opmærksomhedspunkt.
Jeg er kæmpe fan når han er på toppen, udviklingen i hans spil (højt niveau), betydningen for holdet - jeg fremfører at det sker på et udfordret fysisk fundament der ikke er i bedring, og dermed vil han være eksponeret for skader og dermed optage en potentiel plads i truppen vi har lagt meget ansvar og forventninger til. Det er en afgørende position for os - hvad stiller os bedst på den korte og den lange bane.

Jeg mener ikke at jeg hverken konkluderer eller nærmest konkluderer, jeg mener at jeg perspektiverer på et indlæg der siger at man ikke skulle have forlænget med NP, og at han har en nedadgående kurve. Lige nu spiller NP sandsynligvis med en skade, og det gør han sandsynligvis i holdets tjeneste, så der var behov for at få noget perspektiv på det oprindelige indlæg fra @X10
Det sætter jeg stor pris på - jeg mestrer ikke alle perspektiver, og påskønnet med opmærksomhedspunkter🙏😊

Jeg er mest af alt nervøs for at vi sidder med en skadet NP eller at han sidder ude i længere perioder og dermed udfordrer hvem der kan dække positionen med samme kvalitet i truppen. CV signalerer med NP at den plads sidder han på, det er for mig et gamble, og jeg kan ikke se det er med en kalkuleret risiko, mere håb som forudsætning. Sundhedstaben har helt sikkert været inde over, og den rapport ville jeg gerne læse hvis det var muligt👀

Som jeg skriver det, NP på toppen vil jeg ikke undvære, og har været tydelig omkring det. Dog vil den tryghed også være nødvendig i de sidste 15 min af de kommende kampe hvor han ofte går ud pga af fysikken. Der ligger marginalerne for os hvis vi skal række ud efter de spændende pladser når det gøres op i maj.

Som jeg skriver det, NP på toppen vil jeg ikke undvære, og har været tydelig omkring det. Dog vil den tryghed også være nødvendig i de sidste 15 min af de kommende kampe hvor han ofte går ud pga af fysikken. Der ligger marginalerne for os hvis vi skal række ud efter de spændende pladser når det gøres op i maj.
NP er ikke mere skadet nu, end han har været de sidste to år. Det er et gammelt og velkendt problem. Så hvis han har været god nok de sidste år, så er han det også nu. Og hvis det faktisk var muligt at skifte ham ud med en bedre eller mere driftsikker spiller til samme økonomi, så havde vi naturligvis gjort det…

Fair.

Min fejl.

Jeg læste bare nogle mente NP skulle opereres. Jeg undre mig blot over hvordan man kom til den konklusion.

NP er ikke mere skadet nu, end han har været de sidste to år. Det er et gammelt og velkendt problem. Så hvis han har været god nok de sidste år, så er han det også nu. Og hvis det faktisk var muligt at skifte ham ud med en bedre eller mere driftsikker spiller til samme økonomi, så havde vi naturligvis gjort det…
Her vil jeg gerne anfægte din skråsikre vurdering omkring NP. Du mener at CV ville have udskiftet ham hvis der var en anden til samme økonomi og mere driftsikker - det er nemt at skyde ud i Universet uden reelt set at have noget grundlag andet end en antagelse. Serra, Badji, AJ har CV set på i 3 vinduer nu, tænker godt vi kunne finde alternativer til dem til samme økonomi der kunne bidrage mere, men mig bekendt er alle tre spillere her stadig - det modsiger dit argument.

Her vil jeg gerne anfægte din skråsikre vurdering omkring NP. Du mener at CV ville have udskiftet ham hvis der var en anden til samme økonomi og mere driftsikker - det er nemt at skyde ud i Universet uden reelt set at have noget grundlag andet end en antagelse. Serra, Badji, AJ har CV set på i 3 vinduer nu, tænker godt vi kunne finde alternativer til dem til samme økonomi der kunne bidrage mere, men mig bekendt er alle tre spillere her stadig - det modsiger dit argument.

Uden at der skal gå transfertråd i den.. så handler det at skulle afhænde spillere af mere end hvad man selv lige syntes.. det kræver økonomien er rigtig (i forhold til afskrivningen) og at spilleren selv vil. Eller om man stadig tror på dem. Altså for ry år siden var der vel ikke mange der havde opgivet AJ og Badji, men stadig ville give dem tid.
Nu er det så måske en anden situation - i hvert fald for mig. Så at han har haft massere af tid, er i forhold til hvor man er i et forløb.

Karaktermord…er det ikke at stramme den? Jeg tillader mig at fremføre det mange tænker og har observeret. Det er ikke en vendetta, dog læser jeg at du ikke har været en del af en performance kultur hvor det præcis er de sidste marginaler der gør den store forskel

Nej, jeg synes ikke, det er at stramme den. I stedet for at kritisere NP burde du hylde ham for at bide smerterne i sig især nu når han rent faktisk har spillet på et højt niveau og været en meget vigtig del i 1. pladsen.

Jeg ved ikke, hvad det har noget som helst at gøre, om jeg har været en del af en performance kultur for jeg kan konstatere, at i alle fysiske sportsgrene kæmper atleter videre selvom de er skadet nogen gange ret alvorligt og i en grad, hvor helt alm. mennesker som undertegnet for længst havde givet op.
Jeg fastholder, det er noget sludder, at spille skadet ikke er en del af elitesport.

Du har allerede fået at vide, hvor meget NP rent faktisk har spillet men jeg vil da godt imødekomme dig og dele din bekymring fremadrettet men jeg mener, NP stadig vil være vigtig på og udenfor banen i en grad det retfærdiggøre forlængelsen.

Nej, jeg synes ikke, det er at stramme den. I stedet for at kritisere NP burde du hylde ham for at bide smerterne i sig især nu når han rent faktisk har spillet på et højt niveau og været en meget vigtig del i 1. pladsen.

Jeg ved ikke, hvad det har noget som helst at gøre, om jeg har været en del af en performance kultur for jeg kan konstatere, at i alle fysiske sportsgrene kæmper atleter videre selvom de er skadet nogen gange ret alvorligt og i en grad, hvor helt alm. mennesker som undertegnet for længst havde givet op.
Jeg fastholder, det er noget sludder, at spille skadet ikke er en del af elitesport.

Du har allerede fået at vide, hvor meget NP rent faktisk har spillet men jeg vil da godt imødekomme dig og dele din bekymring fremadrettet men jeg mener, NP stadig vil være vigtig på og udenfor banen i en grad det retfærdiggøre forlængelsen.
Jeg har været en del af en performance-kultur - og selvfølgelig spiller man småskadet. Hele tiden. Varmecreme før kamp og træning. Isposer efter. Maxgrænsen for ipren og Panodil. Det er en naturlig del af det.

Latest posts

Back