New posts

Restbilletter/overskudsbilletter...

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 531
  • Views Views: Views 29K
Restbilletter/overskudsbilletter...
Et lidt ignorant sporgsmaal:
Jeg bor i Spanien, har kobt fly hjem til pokalfinalen.
Jeg har ikke saesonkort eller var fysisk tilstede i semifinalerne.
Er Play+ det bedste mulighed for at kobe billlet til finalen, og hvis jeg kober via play+ kommer jeg til at staa sammen med Jer medfans?

gode hilsner
Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Vi sidder vist alle med en smule kriller i mellemkødet af nervøsitet for, om vi får nallerne i en billet 😎

Play + ser ud til at være dit bedste shot, ja. Hvis du da ikke vil rive dig selv og købe sæsonkort. I så fald er chancen endnu større.

Ingen ved endnu, hvor placeringen bliver.

Personligt har jeg slugt al skam og købt Play+, men jeg er stadig nervøs for, om det er nok. Der er vel cirka 19.000 semifinale-tilskuere, som har forrang for mig, og dertil kommer sæsonkortholdere (hvor mange er der af dem?).

Og derudover er jeg nervøs for, om jeg kan komme til at stå sammen med mine venner. Hvis vi hver især kun kan købe 2 billetter, så risikerer vi jo at blive spredt for alle vinde.

De ved jo udmærket godt, at de mennesker der ikke er i pulje 1 og 2 nu bliver nødt til at lave et abonnement på Play+. Så kan de så blive til grin når alle afmelder det igen, men hvis bare en lille procentdel glemmer det i en rum tid så er det jo en økonomisk succes. De kunne lige så godt sige at alle der ikke ligger i pulje 1 og 2 skal betale 59 kr. i billetgebyr.

Ja, det er nok den triste bagtanke. Er dog også bange for at AGF+ meldemmer risikerer at blive til grin.
Hvis mange tusinde melder sig til, så er det jo ikke engang sikkert der er billetter nok tilbage til alle i pulje 3.

Før Play+ blev annonceret, kunne jeg godt have set for mig, at klubben tilbød en form for abonnement til os, der ikke har mulighed for et sæsonkort, men som gerne vil være i betragtning til kampe med stor efterspørgsel.
Samme holdning. Og den lette løsning var at gøre + gratis for sæsonkortholdere (hvilket jeg som ikke-sæsonkortholder havde fundet helt fair), i hvert fald i en introduktionsperiode på et par år.

Ja, det er nok den triste bagtanke. Er dog også bange for at AGF+ meldemmer risikerer at blive til grin.
Hvis mange tusinde melder sig til, så er det jo ikke engang sikkert der er billetter nok tilbage til alle i pulje 3.
Til gengæld vil det så kunne betale AGFs fyrværkeri-regning for en måneds tid. Det vil jo være positivt. Hermed en opfordring til pyromanerne om i det mindste at betale de 59 kr. om måneden.

Personligt har jeg slugt al skam og købt Play+, men jeg er stadig nervøs for, om det er nok. Der er vel cirka 19.000 semifinale-tilskuere, som har forrang for mig, og dertil kommer sæsonkortholdere (hvor mange er der af dem?).

Der var 16000 tilskuere i alt til kampene. Hvor der for kampen i Farum kun er talt buret med. Fradrag for dem der var tilstede begge steder. Og sæsonkortholdere der var til kampen i går der kun (i teorien) kan sætte sig på en billet der udover. Og dem der ikke tager med til finalen. Det er jo trods alt ikke alle der tager med til København. Eller har mulighed for at deltage den dag. Jo, nogen kan og vil måske købe billet til andre. Men de andre har jo så deres på det tørre. Når næste pulje bliver åbnet.

AGF regner med omtrent 20.000 billetter. Det ville alligevel være voldsomt, hvis de tre prioriterede grupper aftager alle 20.000 indenfor den første times tid. Det vil jeg virkelig se, før jeg tror det. Det må i så fald være en kæmpe rekord for størst interesse for en sportsbegivenhed for et hold fra en fremmed by i danmarkshistorien.

@Uglen : Det er fint nok at være modstander af deres abonnementsløsning. Det er jeg også. Men det her er lidt for meget dramaqueen til min smag:

Det er fint at være uenig. Jeg skal bede om, at du nedtoner din retorik. Jeg gider ikke have drama queen skudt i skoene. Noget at det, der fungerer på det her forum, er, at vi tiltaler hinanden med respekt. Hvis du ikke kan gøre det, skal jeg venligst bede om, at du ikke responderer på mine indlæg. Alternativt ender vi ud i, at jeg også fortæller dig, hvad jeg syntes om din måde at respondere på, og det gavner ingen.

Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Vi sidder vist alle med en smule kriller i mellemkødet af nervøsitet for, om vi får nallerne i en billet 😎

Play + ser ud til at være dit bedste shot, ja. Hvis du da ikke vil rive dig selv og købe sæsonkort. I så fald er chancen endnu større.

Ingen ved endnu, hvor placeringen bliver.

Og derudover er jeg nervøs for, om jeg kan komme til at stå sammen med mine venner. Hvis vi hver især kun kan købe 2 billetter, så risikerer vi jo at blive spredt for alle vinde.
Der er vel 5-6000 sæsonkortholdere. Måske flere. OG de kan alle købe minimum 2 billetter. Og dem der ikke selv kan komme kender sikkert nogle der gerne vil have deres billetter. Dernæst er der alle dem der havde billet til semi. Her er situationen nok den samme. Så det er sgu nok begrænset hvor mange der er tilbage til pulje 3. I forhold til det sidste om at stå sammen, så har jeg givet op på det. Det er noget med at man kan være venner inde i billetsystemet og så kan man købe for sine venner. Det er nok bare vilkåret.

Det er fint at være uenig. Jeg skal bede om, at du nedtoner din retorik. Jeg gider ikke have drama queen skudt i skoene. Noget at det, der fungerer på det her forum, er, at vi tiltaler hinanden med respekt. Hvis du ikke kan gøre det, skal jeg venligst bede om, at du ikke responderer på mine indlæg. Alternativt ender vi ud i, at jeg også fortæller dig, hvad jeg syntes om din måde at respondere på, og det gavner ingen.
Helt fair. Jeg vil også gøre mit bedste for at respektere alle synspunkter.

Men bare for at afklare det helt uden unødigt drama eller følelser uden på tøjet men blot for at styre min nysgerrighed: Overvejer du i ramme alvor, om du ikke længere vil holde med AGF pga. prioriteringen af medfans, der har købt adgang til Play+?

• Like
Reactions: mph
AGF regner med omtrent 20.000 billetter. Det ville alligevel være voldsomt, hvis de tre prioriterede grupper aftager alle 20.000 indenfor den første times tid. Det vil jeg virkelig se, før jeg tror det. Det må i så fald være en kæmpe rekord for størst interesse for en sportsbegivenhed for et hold fra en fremmed by i danmarkshistorien.
Er der ikke først 48 timer til abbonnenter/sæsonkortholdere. Derefter 48 timer til billetindehavere fra semifinalen. Derefter 72 timer til + holdere. Til sidst bliver resten så sat i frit salg.

Der er vel 5-6000 sæsonkortholdere. Måske flere. OG de kan alle købe minimum 2 billetter. Og dem der ikke selv kan komme kender sikkert nogle der gerne vil have deres billetter. Dernæst er der alle dem der havde billet til semi. Her er situationen nok den samme. Så det er sgu nok begrænset hvor mange der er tilbage til pulje 3. I forhold til det sidste om at stå sammen, så har jeg givet op på det. Det er noget med at man kan være venner inde i billetsystemet og så kan man købe for sine venner. Det er nok bare vilkåret.
Husk at alle dem, der så én af semifinalerne ikke også kan tælle med som sæsonkortholdere. OG at der sikkert kun er få hundrede Play+ abonnenter (som ikke tilhører en af de andre grupper).

Derudover så vil der muligvis være afsnit, der er unummererede (eller hvor alle accepterer et vist kaos), så der kan man sagtens samles 8-10 stykker, selvom pladserne ikke officielt er direkte sammenhængende.

Er der ikke først 48 timer til abbonnenter/sæsonkortholdere. Derefter 48 timer til billetindehavere fra semifinalen. Derefter 72 timer til + holdere. Til sidst bliver resten så sat i frit salg.
Jo. Men når de her grupper er færdige med at købe (og de køber ikke 20.000), så åbner salget for alle - og der tror jeg ikke, der bliver udsolgt indenfor få minutter (hvor det er rent held, om man når at købe).

Hvis man gerne vil have en billet, så får man det også. Jeg tror, det eneste problem bliver, at man ikke selv kommer til at vælge, hvor man vil sidde. Det var grunden til, at jeg shoppede billetter til begge semifinaler (uvidende om hvordan det ville stille mig i køen), selvom jeg ikke vidste, om jeg ville kunne komme til begge kampe.

Så det kan godt undre mig, at der kan være så langt mellem os, at de fleste nærmest har lagt både Play+ og ledelsen for had.

For mig er det tankegangen, som er helt off. Det er simpelthen over min forstand, man ikke ser den øgede digitale satsning som en investering i forholdet mellem fan og klub fremfor endnu en måde at hive endnu flere penge ud af fans.

Jeg ville personligt bare takke nej til tilbuddet og gå videre ud i livet. Problemet er selvfølgelig, hvis de almindelige tilbud til ikke-abonnenter bliver markant forringet, men det synes jeg ikke helt er tilfældet pt.

Det er så mit andet store problem. For det er en reel risiko og så skaber klubben et A og et B hold, det skrev jeg også til dem på Twitter.
Derudover fatter jeg ikke, at de i den grad pisser på de mange, mange fans som ikke bor i nærområdet, ved at kræve uhyrlige 69 kr. (uhyrlig set i forhold til streaming markedet) for os hvor det ikke giver mening at have et årskort.
Igen, jeg overlever men for hvert anti-fan tiltag klubben laver, der føler jeg mig lidt mindre AGF fan og måske ender det med, relationen til klubben bliver at tjekke resultatet på FotMob.
Det klinger i hvert fald hult, at skabe et narrativ om, at klubbens største styrke er den tætte relation mellem fans og klub og så laver tiltag som reel skubber flere væk.

For mig er det tankegangen, som er helt off. Det er simpelthen over min forstand, man ikke ser den øgede digitale satsning som en investering i forholdet mellem fan og klub fremfor endnu en måde at hive endnu flere penge ud af fans.

Det er så mit andet store problem. For det er en reel risiko og så skaber klubben et A og et B hold, det skrev jeg også til dem på Twitter.
Derudover fatter jeg ikke, at de i den grad pisser på de mange, mange fans som ikke bor i nærområdet, ved at kræve uhyrlige 69 kr. (uhyrlig set i forhold til streaming markedet) for os hvor det ikke giver mening at have et årskort.
Igen, jeg overlever men for hvert anti-fan tiltag klubben laver, der føler jeg mig lidt mindre AGF fan og måske ender det med, relationen til klubben bliver at tjekke resultatet på FotMob.
Det klinger i hvert fald hult, at skabe et narrativ om, at klubbens største styrke er den tætte relation mellem fans og klub og så laver tiltag som reel skubber flere væk.
Hvor rammer du bare plet her. Det er svært at forene “AGF er ikke som de andre” med Plus-abonnementet. Det abonnement er ren Steinlein.

Det kan godt være, jeg er ved at miste tråden lidt, ift. de forskellige grunde til hade Play+. Men hvad er det helt konkret ved Play+, der får dig til at overveje ikke at holde med klubben længere (eller kun holde så meget med den, så du vil tjekke resultaterne)?

Det koster 59 kr. (eller 29 for sæsonkortholdere). Du får noget nyt indhold, mens en lille del af det eksisterende bliver flyttet derind. Du får mulighed for at streame nogle ungdoms- eller træningskampe, og du får rabat på køb af billetter. Men hvordan ændrer det radikalt på forholdet mellem klubben og os fans?

Helt fair. Jeg vil også gøre mit bedste for at respektere alle synspunkter.

Men bare for at afklare det helt uden unødigt drama eller følelser uden på tøjet men blot for at styre min nysgerrighed: Overvejer du i ramme alvor, om du ikke længere vil holde med AGF pga. prioriteringen af medfans, der har købt adgang til Play+?
Det er ikke mig, du spørger, men jeg tillader mig at svare på egne vegne.
Jeg vil naturligvis stadig holde med AGF.
Det er byens hold og det eneste fodboldhold jeg har haft bare lidt følelser for og har set mange gange.
Jeg vil rigtig gerne se pokalfinalen i Parken - jeg bor meget tæt på nu og min erfaring siger, at jeg ikke skal regne med at få så mange chancer i mit liv :D
Så det er oplagt at forsøge at få en billet.
Men - og undskyld på forhånd - jeg mener simpelt hen ikke produktet har en kvalitet, så det kan begrundes at tage så højt et gebyr for billetten som dette at skulle melde sig til +
Jeg har råd til det, det er ikke det, men for mig er dramaqueen’en hos JN og AGF når de tilsyneladende mener det.
Så jeg venter tålmodigt til der er billetter i helt fri salg og hvis jeg ikke sker eller hvis jeg ikke når det tjah, so be it!
Mao: jeg er ikke diehard nok til at ville med for enhver pris. 🍀

Under optakten i går sad vi og grinede af to unge fyre, der blev interviewet på stadion. De var til den største kamp i 8 år, de havde fået billetter til en udsolgt kamp, der var lagt i kakkelovnen til en kæmpe oplevelse. Og så stod de og brokkede sig over, at det hele var noget lort pga. det forpulede kabel.

Jeg må indrømme, at det er mig, der er i mindretal herinde, men der har bredt sig en mærkelig stemning af, at 90% af hvad klubben gør i de her år er noget lort. Transfers, kommunikation, nye digitale tiltag, og jeg kunne sikkert blive ved i mange linjer. Og det hele foregår, mens klubben stort set er det bedste sted i historien, truppen er en af de mest sympatiske længe, fanmiljøet er super, resultaterne er gode, og nu er vi sgu i finalen for anden gang siden 1996.

Jeg får fornemmelsen af, at energien fra de to fyre på stadion er lidt den samme herinde nogle gange. Og jeg fatter oprigtigt ikke en skid af det. Vi har diskuteret det mange gange, at vi er virkelig forskellige og hurra for det. Men jeg savner virkelig at forstå, hvad det meget konkret er, der holder folk i så ekstrem negativ en stemning lige præcis nu i klubbens historie. For 15 år siden var alt noget lort, men der var forummet fyldt med den fedeste galgenhumor og glimt i øjet.

Men hvad er det helt konkret ved Play+, der får dig til at overveje ikke at holde med klubben længere (eller kun holde så meget med den, så du vil tjekke resultaterne)?

Kunde tankegangen. AGF er ikke en Netto eller en produktionsvirksomhed. Det er en institution, det er en del af mig og har været det i over 40 år. Det tager noget fra mig, når jeg bliver set på som kunde. Det kan godt være, det ikke lyder rationelt men det er jeg egentlig også bedøvende ligeglad med.
Jeg ser næsten heller ikke CL mere, fordi den turnering siden opførslen stille og roligt har bevæget sig længere og længere væk fra et fælleskab til et kommercielt monster, hvor det ikke længere handler om at kunne prale med for eks. en dansk klub at nå langt men om, hvor mange penge der kan tjenes.
Jeg er træt af det og her taler plus lortet lige ned.

Det koster 59 kr. (eller 29 for sæsonkortholdere).

My bad men ændrer ikke på min pointe om lortet endda er røvdyrt.

Du får noget nyt indhold, mens en lille del af det eksisterende bliver flyttet derind. Du får mulighed for at streame nogle ungdoms- eller træningskampe, og du får rabat på køb af billetter. Men hvordan ændrer det radikalt på forholdet mellem klubben og os fans?

Det er jo ikke et tiltag, som isoleret set der gør, jeg kun gider tjekke resultater men lortet er en del af en imo farlig glidebane, fodbolden har bevæget sig ind på. Et søm mere til kisten.

Under optakten i går sad vi og grinede af to unge fyre, der blev interviewet på stadion. De var til den største kamp i 8 år, de havde fået billetter til en udsolgt kamp, der var lagt i kakkelovnen til en kæmpe oplevelse. Og så stod de og brokkede sig over, at det hele var noget lort pga. det forpulede kabel.

Jeg må indrømme, at det er mig, der er i mindretal herinde, men der har bredt sig en mærkelig stemning af, at 90% af hvad klubben gør i de her år er noget lort. Transfers, kommunikation, nye digitale tiltag, og jeg kunne sikkert blive ved i mange linjer. Og det hele foregår, mens klubben stort set er det bedste sted i historien, truppen er en af de mest sympatiske længe, fanmiljøet er super, resultaterne er gode, og nu er vi sgu i finalen for anden gang siden 1996.

Jeg får fornemmelsen af, at energien fra de to fyre på stadion er lidt den samme herinde nogle gange. Og jeg fatter oprigtigt ikke en skid af det. Vi har diskuteret det mange gange, at vi er virkelig forskellige og hurra for det. Men jeg savner virkelig at forstå, hvad det meget konkret er, der holder folk i så ekstrem negativ en stemning lige præcis nu i klubbens historie. For 15 år siden var alt noget lort, men der var forummet fyldt med den fedeste galgenhumor og glimt i øjet.
Vanen cph - vanen 🤣🥳

• Like
Reactions: cph

Latest posts

Back