New posts

Pokalen 2023 / 2024

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 918
  • Views Views: Views 72K
Pokalen 2023 / 2024
Jeg synes, som nævnt tidligere, at det eneste problematiske er, at man gav forrang til fans, der tilmeldte sig et abonnement, der er tiltænkt en helt anden form. Det, mener AGF jo også selv, var en uheldig løsning, idet de valgte at lukke for tilgangen til netop dét abonnement. Jeg er mega ked af, at jeg ikke skal til pokalfinalen med hverken min far eller mine gode venner. Sådan er det jo engang i mellem i livet, men jeg er virkelig træt af, at jeg er blevet slået af en fidus, som nogle opdagede, men som ikke var en del af planen.

Jeg synes, som nævnt tidligere, at det eneste problematiske er, at man gav forrang til fans, der tilmeldte sig et abonnement, der er tiltænkt en helt anden form. Det, mener AGF jo også selv, var en uheldig løsning, idet de valgte at lukke for tilgangen til netop dét abonnement. Jeg er mega ked af, at jeg ikke skal til pokalfinalen med hverken min far eller mine gode venner. Sådan er det jo engang i mellem i livet, men jeg er virkelig træt af, at jeg er blevet slået af en fidus, som nogle opdagede, men som ikke var en del af planen.
Det var såmænd AGF selv, der reklamerede med, at man stadig kunne nå at oprette billetabonnement. De ligger dermed, som de har redt imø.

Men jeg anerkender skam fuldt ud, at det er en MEGET uheldig situation.

Det var fuldt overlagt af AGF at man kunne tegne det abonnement og få forrang. Ellers havde jo ikke reklameret med det inden billetterne til runde 1 blev sat til salg. Det var et overlagt salgsfremstød. Jeg tror kun de lukkede for det, da de enten var ved at være ved fuld kapacitet på det abonnement i forhold til pladser på stemningsafsnittet, eller de skulle sikre sig, at der også var billetter nok til runde 2 og minimalt til runde 3. Jeg har meget svært ved at tro, at de lukkede salget af abonnenter fordi de indså at det var forkert.

De har tilmed tjent pænt på det, tror jeg.

Pecunia non olet, sagde kejseren.
Naturligvis omend det i første omgang nok er begrænset. Men hvis 2000 har lavet det, så er det jo også næsten en mio. kr. Og så håber de nok at der er mange der hænger ved. Hvis bare 500 hænger ved, så giver det jo også lidt på bundlinjen, stadionsalg og stemning.

Det var fuldt overlagt af AGF at man kunne tegne det abonnement og få forrang. Ellers havde jo ikke reklameret med det inden billetterne til runde 1 blev sat til salg. Det var et overlagt salgsfremstød.

Det er slet ikke min opfattelse af fadæsen. Jeg synes det bliver lige lovlig spekulativt.
Der var flere der forsøgte at få svar fra AGF om billetabonnementet var en mulig genvej til pulje 1 og de svarede udenom på næste alle de spørgsmål, da de tydeligvis godt kunne se der var et utilsigtet hul.
Hvorfor de så ikke lukkede hullet før, det kan man så undre sig over.

Mangel på konkret svar og udenomssnak var dog også svar nok for nogle jeg kender.

De har tilmed tjent pænt på det, tror jeg.

Pecunia non olet, sagde kejseren.
Vi har tilmed tjent pænt på det.

Vi kan jo sagtens være kritiske overfor, om klubben træffer de rigtige valg i den ene og den anden sag. Men kan vi ikke være enige om, at de tjener alle pengene til vores fælles bedste?

Hvis klubben også er en ond maskine, som helst ikke må tjene penge, så kan jeg godt forstå, man er ekstra frustreret over sådan noget som det her.

Vi kan jo sagtens være kritiske overfor, om klubben træffer de rigtige valg i den ene og den anden sag. Men kan vi ikke være enige om, at de tjener alle pengene til vores fælles bedste?

Hvis klubben også er en ond maskine, som helst ikke må tjene penge, så kan jeg godt forstå, man er ekstra frustreret over sådan noget som det her.
JEg er da i og for sig enig. Jeg er bare ikke enig i at det var utilsigtet fra AGF's side. Måske de blev overrasket over, hvor mange der rent faktisk tog den vej og betalte så meget ekstra for finalebilletter.

Det ved jeg ikke. I denne tråd bedes der om penge til tifo, mens pengene fra de ekstra billetabonnementer betaler pyrobøder, sat på spidsen.

Så nej. De, ikke vi.

Det ved jeg ikke. I denne tråd bedes der om penge til tifo, mens pengene fra de ekstra billetabonnementer betaler pyrobøder, sat på spidsen.

Så nej. De, ikke vi.
Okay 😳

Det er en kompliceret tankegang, som jeg ikke er 100% sikker på, at jeg kan følge.

Hvis AGF tjente færre penge (satte billetpriser ned, solgte færre trøjer osv.), så ville fans bruge flere penge på tifoer, og klubben ville have færre penge til at betale bøder (og købe spillere), og så ville vi alle være gladere?

Så nej. De, ikke vi.
En anden tilgang (der måske ikke passer helt så godt til stemningen herinde for tiden) kunne være, at klubben tjener flere penge på mange fronter for tiden (nogle få af dem er måske eksperimenter, som vi ikke er 100% tilfredse med), og de penge har de brugt på en trup og nogle sportslige ledere, der lige har givet os den største chance i 27 år for at vinde noget. Og placeret os det bedste sted både sportsligt og som klub i mindst lige så lang tid.

Last edited:
Det er jo ikke sikkert det har købt billet til B nedre i Parken
Jeg læste det som man fik adgang til nedre B, fordi de skrev stemnings afsnittet til de billetter man ellers kunne trække. Derfor fravalgte jeg den "snydefinte" (jeg kunne se jeg købte mig forrang i forhold til de andre med anciennitet), da jeg ville ind med min 9-årige dreng. Havde jeg vidst jeg kunne vælge billetter hvor jeg ville, tror jeg at jeg havde overvejet det seriøst. Oh well... nu holder vi pokalfest i sofaen 🙂

Latest posts

Back