New posts

Oddset Pokalen 2025/2026

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 401
  • Views Views: Views 21K
Troels Bager Thøgersen siger simpelthen at FCM burde have vundet det danske mesterskab fordi de spillede så flot i efteråret:
FCM er sluttet blodfattigt af i en sæson, man retteligt kunne og vel også burde have vundet DM i, så flot man spillede – og høstede point – indtil det blev forår.
Han har sgu da hukommelse som en gubbi, når han påstår at FCM spillede flottere fodbold end AGF i efteråret, han må have drukket af natpotten, eller pokalen.

Så fik de alligevel en titel på heden, så er Tullbergs sæson reddet. Men hold kæft hvor er FCK også bare et dårligt fodboldhold, hvordan fanden kan de brænde 300 mio. kr. af på de spillere, de må da grine hele vejen ned i banken alle sammen.
Enig, FCK's hold er virkeligt ringe. Der var en periode i starten af 10'erne hvor de var meget dårlige, men ellers er det her vel det ringeste FCK hold de sidste 15-20 år? Godt nok ikke meget kvalitet i den trup.

Enig, FCK's hold er virkeligt ringe. Der var en periode i starten af 10'erne hvor de var meget dårlige, men ellers er det her vel det ringeste FCK hold de sidste 15-20 år? Godt nok ikke meget kvalitet i den trup.

Og en trup klubben selv flere gange nærmest har pralet med, er den dyreste i klubbens historie og dermed også den dyreste trup nogensinde i dansk fodbolds historie. Helt ekstraordinært ringe købmandskab og scouting.

Selv i AaB ser de misundelig på.

Ja den er så ligegyldig den kamp, det eneste der er sikkert er at man ikke er i tvivl om det bedst spillende hold vandt superligaen.

Heldigvis tror jeg på JP ville have insisteret på, at vi skulle angribe en finale som vi ellers har spillet. Jeg tror ikke han ville stille sig tilbage og vente. Så kan det godt være man evt. kom foran som mod Bif og kampen blev en anden men udgangspunktet havde været det rigtige.

Har set et par gange på det seneste at forsvarsspillere giver et let skub i ryggen på angribere Emmery, Osorio osv. ikke voldsomt men nok til at skubbe dem så meget ud af balance at deres næste touch ikke lykkedes. Det er netop det touch der kan blive en assist. Det sker både i feltet og udenfor og ingen dommere dømmer for det. Jeg synes ikke dommerlinjen behøver gøre det sværere at score i spillet. Omvendt er det et tyndt straffe. Hvad tænker I der kan gøres?

Den nemme ville jo være at dømme et par straffespark. Det vil være træls at se på sådan et billigt straffe men hvorfor skal det være tilladt at skubbe "lidt" i ryggen. Hvor går grænsen?

Sportsligt mest fair. Det giver ikke 8. Pladsen (!) mulighed for kval på bekostning af 3. Pladsen. I stedet får bronzevinderen sin tur i europa, og det 4. Bedste hold får lov at prøve kræfter med FCK i playoff-kampen.

Jeg kunne godt have undt Mads-Emil at vinde pokalen og se det sjove i FCM uden pokaler, men så må FCK jo tage deres del af slæbet også.
Ja, sportsligt ville det være helt gak hvis OB kom i Europa og nok heller ikke så godt for os, nu hvor vi kan dem der udnytter de ekstra koefficientpoint. Man kan også sige at hvis FCK havde vundet ville både FCK og FCM have kvalificeret sig til Europa og nu er der stadig en mulighed for at FCK misser det. Brøndby-FCK er da også lidt sjovt og så vil det gøre mindre hvis FCK kvalificerer sig. Bliver det FCN, Viborg eller SJF bliver det forhåbentlig hjemmeholdet og så også dem der mest har fortjent det over hele sæsonen.

FCK er stadig meget ringe, så der er selvfølgelig også et argument for at det er fint hvis de skal spille flere midtugekampe mens de forsøger at spille et halvt nyt hold sammen.

Og en trup klubben selv flere gange nærmest har pralet med, er den dyreste i klubbens historie og dermed også den dyreste trup nogensinde i dansk fodbolds historie. Helt ekstraordinært ringe købmandskab og scouting.

Selv i AaB ser de misundelig på.
Jeg tænker at FCK henter en “oprydder” ind som ny sportschef. Jeg tænker at hans primære opgave er at skille sig af med Kotarski (købt til 35 mio), Lopez (købt for 30 mio), Hatzidiakos (købt for 30 mio) osv..osv.. de skal ikke regne med at få meget mere end det halve for dem, og derfra skal de så til at bygge et helt nyt hold op, det bliver dyrt, og kommer til at tage lang tid at få sammenspillet.

Troels Bager Thøgersen siger simpelthen at FCM burde have vundet det danske mesterskab fordi de spillede så flot i efteråret:

Han har sgu da hukommelse som en gubbi, når han påstår at FCM spillede flottere fodbold end AGF i efteråret, han må have drukket af natpotten, eller pokalen.

Jeg erindrer heller ikke deres spil som så fantastisk flot i efteråret, men AGF har ligget nummer et nærmest hele sæsonen bortset fra de første runder og lige kort her i foråret. Det er helt febrilsk at lede efter argumenter for at FCM sportsligt kunne eller burde være endt øverst. Økonomisk måske, men ret beset ville det også have været nummer to, bare efter FCK i stedet.

oddset-pokalen-fc-koebenhavn-midtjylland-parken-6-1024x682.jpg

Det er sgu godt nok det mest anstrengte smil jeg har set på en “Årets Pokalfighter”:

De kan begge to godt se hvor idiotisk situationen er, og hvor lidt “fight” der var i årets pokalfighter :rolleyes:

Jeg læser nu ikke nødvendigvis teksten sådan, at FCM har fortjent mesterskabet. Man kan godt tænke, at FCM kunne og burde blive mestre med det topniveau, de har vist og med de mange penge, der er investeret. På samme vis som FCK og Brøndby kunne og burde have fået mere ud af sæsonen.

Dén læsning er jo, at de tre klubber har skuffet og fejlet i foråret i forhold til deres forudsætninger, og det er vel ikke en urimelig påstand.

Jeg læser nu ikke nødvendigvis teksten sådan, at FCM har fortjent mesterskabet. Man kan godt tænke, at FCM kunne og burde blive mestre med det topniveau, de har vist og med de mange penge, der er investeret. På samme vis som FCK og Brøndby kunne og burde have fået mere ud af sæsonen.

Dén læsning er jo, at de tre klubber har skuffet og fejlet i foråret i forhold til deres forudsætninger, og det er vel ikke en urimelig påstand.
Når han siger at FCM havde fortjent mesterskabet på baggrund af hvor FLOT de spillede i efteråret, så har man simpelthen ikke fulgt ordentligt med i Superligaen, det hold der spillede FLOTTEST i efteråret har klart AGF, det siger alle uvildige eksperter, og modstandertrænere, det er sgu kun Troels og FCM der siger andet (selv i FCM siger de det nok ikke engang).

Så uanset hvordan man udlægger det, så har FCM aldrig fortjent at få det danske mesterskab på baggrund af at de spillede Danmarks flotteste fodbold, det kan god være at han synes de har fortjent det af andre årsager, men sgu ikke på flot fodbold, den er helt off.

Jeg hiver lige det citat du selv citerer ud:

HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET PIS??? I spiller en finale om at vinde den næstvigtigste turnering i hele verden. Det er det fodbold handler om. I spiller ikke om en Europa League-plads. I spiller om en pokal.

Det er simpelthen billedet på alt, der er galt i moderne fodbold, når adgangen til de penge der følger af Europa Leauge mv. bliver vigtigere end at vinde noget.

Du har da helt ret men det er så afgørende i fodbold-"forretninger" i dag, at det nærmest er en katastrofe hvis de ikke kommer med i Europa.

Fck risikerer at miste kr. 100 mio. og dermed deres evindelige evne, til at bruge flere midler end alle andre klubber i Superligaen. Sæt nu de skulle spare lidt i et par år og der blev bedre plads til andre.

Der en direkte aflæselig og strategisk livsvigtig værdi i at være i Europa-ligaspil hver eneste sæson og at høste point til klubbens egen UEFA-koefficient, og glipper man både pokalfinalen og en playoff-finale om Conference League-plads 24. maj, er det et langt større strategisk og økonomisk slag end bare de 100+ millioner kroner, man går glip af.

Det er direkte målbart i klubbens salgsværdi og evne til at tiltrække spillere, og de faktorer er rationelt vigtigere, end om man et enkelt år misser indtægterne.

Du har da helt ret men det er så afgørende i fodbold-"forretninger" i dag, at det nærmest er en katastrofe hvis de ikke kommer med i Europa.

Fck risikerer at miste kr. 100 mio. og dermed deres evindelige evne, til at bruge flere midler end alle andre klubber i Superligaen. Sæt nu de skulle spare lidt i et par år og der blev bedre plads til andre.

De har lige nedjusteret så nu forventer de kun en årsomsætning på 1,6 - 1,7 mia kr!!

Hvordan satan kan FCKs fodboldforretning have en omsætning på 1.600.000.000,-!!! DBU betaler da alt for meget i stadionleje hvis de kan generere sådan en omsætning. Det er jo sindsygt, hvad er det der genererer den omsætning uden Europa?

Jeg tænker at FCK henter en “oprydder” ind som ny sportschef. Jeg tænker at hans primære opgave er at skille sig af med Kotarski (købt til 35 mio), Lopez (købt for 30 mio), Hatzidiakos (købt for 30 mio) osv..osv.. de skal ikke regne med at få meget mere end det halve for dem, og derfra skal de så til at bygge et helt nyt hold op, det bliver dyrt, og kommer til at tage lang tid at få sammenspillet.
Ikke fordi jeg synes der ikke skal ryddes op. Men de priser du kommer med er for høje. Både Lopez og Hatzidiakos er købt mellem 8-10 millioner kroner.

De har lige nedjusteret så nu forventer de kun en årsomsætning på 1,6 - 1,7 mia kr!!

Hvordan satan kan FCKs fodboldforretning have en omsætning på 1.600.000.000,-!!! DBU betaler da alt for meget i stadionleje hvis de kan generere sådan en omsætning. Det er jo sindsygt, hvad er det der genererer den omsætning uden Europa?
Det er for hele koncernen.

Latest posts

Back