New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 644K
Det går sgu da lidt langsomt med de sidste søjler over imod væddeløbsbanen, var det ikke meningen at de skulle være på plads nu?

Men der var selvfølgelig et eller andet med at de skulle Hancock patineres inden de kom fra Skive, så er måske mangel på øl o Skive i den her tid??
De skulle tidligst, og uden højde for 1. maj, sigh, være færdig med søjler midt uge 20, og det ligner lige nu mere slut uge 20 start uge 21.

Det går sgu da lidt langsomt med de sidste søjler over imod væddeløbsbanen, var det ikke meningen at de skulle være på plads nu?

Men der var selvfølgelig et eller andet med at de skulle Hancock patineres inden de kom fra Skive, så er måske mangel på øl o Skive i den her tid??

Fra Instagram:

Montagen er delt op i to leverancer, som er tilpasset tidsplanen for støbning af søjlerne på fabrikken:

Sydvest:
🏗️ Hovedsøjler og krokodillebjælker Uge 17 og 18
🏗️ Montage af tribune-elementer Uge 19 og 20
🏗️ Stålkonstruktion Uge 18 - 22

Sydøst:
🏗️ Hovedsøjler og krokodillebjælker Uge 24 - 26
🏗️ Montage af tribunelementer Uge 25 - 26
🏗️ Stålkonstruktion Uge 24 - 32

Det kunne godt være forklaringen - det er satme svært at finde dem her i Aarhus efterhånden

Er der nogen, som har et bud på, hvornår man begynder at sælge sæsonkort til det nye stadion?

AGF må vel være interesseret i at skabe det der såkaldte hype, som i grunden er et lorteord. Men det kræver i sagens natur, at der er overblik over pladser og sædenumre, inden det kan lade sig gøre at sælge pladser. (Samt forhåbentlig også implementering af et nyt billetsystem modsat det totalt uduelige, vi er befængt med i skrivende stund).

Hvis jeg var marketingbilletsalgsmand i AGF, ville jeg få gang i salget hurtigst muligt med forkøbsret i den rækkefølge, som man er berettiget til jf. støttebeviser, anciennitet og så videre.

Hvis man allerede kan offentliggøre, at der er solgt 3.000 sæsonkort, inden sæderne overhovedet er monteret, tror jeg, det kan lægge tryk på det dersens hype.

"Køb sæsonkort til det nye stadion inden 24. december - så giver vi dig første måned gratis i julegave."

"De første 2.500 sæsonkortkøbere får printet navn på sædet"

Bla, bla, bla....der findes oceaner af muligheder for at skabe undertryk i god tid. Gad vide, hvornår de begynder.

Det er sgu da rigtigt
Tak
Jeg kunne sgu ikke lade være med at undersøge hvorfor det blev kaldt Barcelona Hjørnet, her er hvad Gemini påstår:

Navnet opstod i 1950'erne (specifikt omkring 1955-1957) som et udtryk for aarhusiansk selvbevidsthed og humor. Det var ikke et officielt navn, men en betegnelse brugt af de faste gængere.
  • Hvem stod der? Det var netop de mest entusiastiske og trofaste fans – dem man i dag ville kalde "hardcore fans" eller stemningsskabere. De stod i svinget mellem den daværende maratonport og hovedtribunen.
  • Hvorfor Barcelona? Det var en ironisk og stolt sammenligning. AGF var i 50'erne Danmarks suverænt bedste hold (vandt "the double" tre gange). Fordi holdet spillede så overlegent, begyndte man i folkemunde at kalde dem for "vores eget Barcelona", og deres foretrukne tilholdssted blev derfor til "Barcelona-hjørnet".
Jeg kan specielt godt lide formuleringen "Danmarks suverænt bedste hold", og en spillestil der gav associationer til Barcelona. Det tyder jo på at vi historisk har været et mere spillene og teknisk funderet fodboldhold, ikke som i 80'erne og 90'erne (og under DN og Rösler), hvor det var mere fysisk betonet. Måske er JP's spillestil mere i tråd med den måde man oprindeligt spillede i AGF?

Måske er JP's spillestil mere i tråd med den måde man oprindeligt spillede i AGF?
Det synes jeg bare vi vedtager!
Jeg elsker powerfodbold, men power kan ikke stå alene og JP's fortolkning af spillet er ganske enkelt fortryllende.
Vi spiller kontant og direkte, når det giver mening, men kan også fint trille bolden rundt i 5 minutter før vi hugger til som en slange, med 3-5 hurtige afleveringer, Emmery der sætter en mand og smider den ind i boksen til afslutning og MÅÅÅÅÅÅÅLLL!!!! :D :love:

Jeg kan ikke huske forklaringen på Barcelona-hjørnet, men jeg vil nu stille mig tvivlende overfor Geminis forklaring.

Hvorfor opkalde det efter FC Barcelona i en periode i midt 50erne, hvor Real Madrid vandt de spanske mesterskaber samtidig med vi vandt dem i Danmark?
Der kan heller ikke være mange af AGF’s tilskuere der nogensinde havde set Barcelona spille. Jeg tror heller ikke vi mødte dem i Europa før 1989. Tipsfodbold kom på TV i 1969, men hvis det var kampe fra England.

Her er svaret jeg får fra AI. Det er noget mere realistisk med årstallene, men kilden til det hele er Wikipedia-siden om AGF og det er stadig en sammenhæng AI selv opdigter:
Det såkaldte "Barcelona-hjørne" på det gamle Aarhus Stadion (Ceres Park) fik sit navn, fordi det var her, de mest stemningsskabende AGF-fans stod gennem en periode i 1990'erne og starten af 2000'erne. [1]
Navnet opstod ikke af en direkte sponsoraftale med den spanske storklub, men snarere som et kælenavn for stemningsafsnittet, der befandt sig i hjørnet mellem C-tribunen (den gamle tribune) og Sydtribunen. [1]
Kort om Barcelona-hjørnet:
  • Placering: Hjørnet mellem den gamle C-tribune og Sydtribunen.
  • Periode: Især markant i 1990'erne og begyndelsen af 2000'erne, før AGF-fansene senere flyttede til andre afsnit (og senest til det nye stadionprojekt).
  • Stemning: Hjørnet var kendt som centrum for klubbens mest dedikerede fans, dengang stadion var mere åbent. [1]
Siden da har AGF-fansenes stemningsafsnit flyttet sig flere gange, blandt andet til B-tribunen

Barcelona-svinget: jeg mener helt bestemt at det fik sit navn efter, at der er i kvartfinale-kampen i 1989 med FC Barcelona ikke var en eneste ude-fan i afsnittet, som så stod gabende tomt på stadion, hvor vi ellers stod pænt tæt pakket. Og det er ganske rigtigt dér, hvor udeafsnittet var på den nye, gamle stadion.

Har vores egen fanklub holdt til dér? Det kan jeg ikke huske, at den har.

AI, go home!

/W

Barcelona-svinget: jeg mener helt bestemt at det fik sit navn efter, at der er i kvartfinale-kampen i 1989 med FC Barcelona ikke var en eneste ude-fan i afsnittet, som så stod gabende tomt på stadion, hvor vi ellers stod pænt tæt pakket. Og det er ganske rigtigt dér, hvor udeafsnittet var på den nye, gamle stadion.

Har vores egen fanklub holdt til dér? Det kan jeg ikke huske, at den har.

AI, go home!

/W

AI er for de unge. Årtiers bitter erfaring med AGF er for os gamle.

Latest posts

Back