New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 634K
Som en skrev den anden dag, så ja, 5,5 millioner er nok til, at stiften går i BReaking

Her behøver man ikke adgang til artikel, dels fordi man kan gætte indholdet der ikke kommer med ret meget, dels fordi man alligevel aldrig kommer videre fra billedet af et superfedt stadion der tager form!

Sakset fra kommentartråden på Stiften.dk

"Kristian Budolfsen
6 min.

Jeg glæder mig over, at der bliver tænkt stort og langsigtet.Ja, prisen stiger, og ja, det udfordrer budgetterne. Men nogle projekter skal måles i årtier, ikke i næste valgperiode.Kongelunden bliver langt mere end et stadion. Det bliver et kulturelt tyngdepunkt, et levende mødested og et fyrtårn, der trækker mennesker, oplevelser og energi til Aarhus. Sammen med alt det andet, der spirer i byens kulturliv, er det med til at forme det Aarhus, vi gerne vil give videre – stærkt, åbent og ambitiøst.Vi har brug for en by, der tør være visionær. En by, der ranker ryggen og tænker længere end de næste budgetår. Det er sådan Aarhus bliver ved med at være Aarhus: fremadskuende, levende og fuld af muligheder."

Virkelig godt skrevet!

Det var en FCM-mand, hvis talentprojekt var blevet afvist af AGF, så vidt jeg husker.

Ja, det var Peter johanesson fra Viby. Jeg er ikke klar over om han stadig er inde over den FCM-samarbejds talentklub, som han selv var med til at starte,
men han har sidenhen genoplivet AGFs gamle rival fra 1930erne, Aarhus FC, som seniorklub.

Ole Hall skrev engang en fremragende artikel om den periode.
Aarhus FC var de første i Danmark til at køre en professionel fodboldmodel (under bordet forståes) hvor man var sikret et fuldtidsjob på fabrik i Aarhus,
hvis man flyttede hertil og spillede fodbold for Aarhus FC.
....men lidt morsomt at Peter Johannesons AGF-had nu har mundet ud i, at han vil genoplive en snart 100 år gammel rival.

Last edited:
Styregruppemøde i dag.

Af referatet fremgår en ny overskridelse på 5,5 mio. kr. Ligegyldigt men Stiften skal nok få overskrifter ud af det.
Stiftens journalister er simpelthen så forudsigelige.

Nu er vi på niveauet, hvor en overskridelse på nogle promiller fremkalder store overskrifter.

Stiftens journalister er intet andet end mikrofonholdere for AGF-hadere.

Imens venter vi stadig på, om deres forudsigelse om indvielse sommeren 2027 holder stik.

Det var en FCM-mand, hvis talentprojekt var blevet afvist af AGF, så vidt jeg husker.
Jeg laver gerne et deep dive på ham. Går lige off-topic fordi det her er vigtigt. FCM-manden er Peter Johanesson (Ja ham med el-skabet) og hans TSA Talent vil jeg kraftig anbefale I, og jeres børn holde jer langt væk fra. Han har et senior hold der hedder Aarhus FC men TSA har ikke børne/ungdomsfodbold godkendt hos DBU.
Hvordan omgår man så det? Jo man laver blot en klub, hvor en anden bagmand, Anders Rygaard er med. Den klub hedder Talent FC, fordi så kan man lige pludselig skrive på sin hjemmeside "Top Scorer Kids er en del af TSA-klubsamarbejdet. Moderklubberne er medlem af DBU Jylland under Dansk Boldspil-Union." Problemet er bare at Talent FC ikke har nogle hold i nogen rækker pt.
Sorry for off-topic.
Ja, det var Peter johanesson fra Viby. Jeg er ikke klar over om han stadig er inde over den FCM-samarbejds talentklub, som han selv var med til at starte,
men han har sidenhen genoplivet AGFs gamle rival fra 1930erne, Aarhus FC, som seniorklub.

Ole Hall skrev engang en fremragende artikel om den periode.
Aarhus FC var de første i Danmark til at køre en professionel fodboldmodel (under bordet forståes) hvor man var sikret et fuldtidsjob på fabrik i Aarhus,
hvis man flyttede hertil og spillede fodbold for Aarhus FC.
....men lidt morsomt at Peter Johannesons AGF-had nu har mundet ud i, at han vil genoplive en snart 100 år gammel rival.

Jeg laver gerne et deep dive på ham. Går lige off-topic fordi det her er vigtigt. FCM-manden er Peter Johanesson (Ja ham med el-skabet) og hans TSA Talent vil jeg kraftig anbefale I, og jeres børn holde jer langt væk fra. Han har et senior hold der hedder Aarhus FC men TSA har ikke børne/ungdomsfodbold godkendt hos DBU.
Hvordan omgår man så det? Jo man laver blot en klub, hvor en anden bagmand, Anders Rygaard er med. Den klub hedder Talent FC, fordi så kan man lige pludselig skrive på sin hjemmeside "Top Scorer Kids er en del af TSA-klubsamarbejdet. Moderklubberne er medlem af DBU Jylland under Dansk Boldspil-Union." Problemet er bare at Talent FC ikke har nogle hold i nogen rækker pt.
Sorry for off-topic.
Divisionsforeningen har en Anders Rygaard ansat. Det kan vel næppe være ham 🤔

Stiftens journalister er simpelthen så forudsigelige.

Nu er vi på niveauet, hvor en overskridelse på nogle promiller fremkalder store overskrifter.

Stiftens journalister er intet andet end mikrofonholdere for AGF-hadere.

Imens venter vi stadig på, om deres forudsigelse om indvielse sommeren 2027 holder stik.
De har vel været i lære hos Schouby ;)

Sorry for off-topic.
Kan du fortælle mere om det?

Det undrer mig f.eks., at der på denne liste står en række kontraktspillere i AGF, men også i andre klubber.

https://goalclub.dk/træningsførløb/talent

Det fremgår heller ikke særligt tydeligt på hjemmesiderne, hvad de/han egentlig tilbyder?

Last edited:
Jeg havde en egentlig forberedt mig på, at det ville blive en noget mindre spændende tid på webcam'et på stadion. Men nu ser det ud til, at der både sættes glas i alle sponsorlounges, og der kommer trin/rækker på hovedtribunen. Den kommer jo nærmest til at se færdig ud inden længe :love:
Det begynder også at være svært at følge med på cam, nu hvor alle søjlerne er kommet op og (på dejlig vis) forstyrrer udsynet. Så det kan ikke vare længe, inden de flytter cam'et igen. Men ellers er de jo flittige på instagram. F.eks. med den her video og den informative artikel, med billeder, om tagkonstruktionen nedenfor:

Det begynder også at være svært at følge med på cam, nu hvor alle søjlerne er kommet op og (på dejlig vis) forstyrrer udsynet. Så det kan ikke vare længe, inden de flytter cam'et igen. Men ellers er de jo flittige på instagram. F.eks. med den her video og den informative artikel, med billeder, om tagkonstruktionen nedenfor:

Ved godt jeg gentager mig selv, men det er et absurd højt informationsniveau de holder på det projekt. Helt fantastisk.

Latest posts

Back