New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 634K
Ny Ceres Park
På den igen

Man bliver lidt træt

Anders Kau Petersen - Formand for Grundejerforeningen Marselis - Color me surprise .. Han har haft flere indlæg ala den tidligere i Stiften.
Så ham kan vi sætte i kategorien Svend Åge Petersen og Ina Refn

Læste godt lige det læserbrev. Det er blot endnu et bevis på at alle og enhver kan skrive en gang sludder og det kan man så sende ind til en avis, som ufiltereret poster det.
Men det er vel også okay, et læserbrev er jo i kategorien "Det mener jeg" Og så er fakta fuldstændig ligegyldigt.

Jeg overvejer ofte at smide en kommentar i artiklen, men det giver ingen mening at prøve at diskutere fornuft og fakta med afsenderen. Jeg tror, når man på forhånd og sat sig ned og brugt tid på at skrive en "artikel", læse den igennem OG sende den ind til en avis, så er holdningen så fast at det kan være ligegyldigt at bruge tid på fornuft.

Hvor mange klubber i AGF størrelse vil kunne bygge et helt stadion for 500 mio?

Det er squ da en stor gang mundlort der lukkes ud.. Og en der ikke er inde i sagerne..
Og AGF har altså ikke fået 500 millioner kroner til at bygge sit drømmestadion. Det er kommunen, der har fået pengene, og det er kommunen, der bygger.

Og AGF er i øvrigt ikke 'køber' heller.

Andre der har bemærket de nye trapper mellem toilet og tribune? (-og måske eventuelt kan snige et testløb ind under en rundvisning)
Det forekommer mig, at jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg havde forestillet mig, men dét der er jo hele etager der skal forceres i rød zone når vi scorer!
Vi har halvandet år til enten at træne blærer, mådehold eller cardio 😭

Andre der har bemærket de nye trapper mellem toilet og tribune? (-og måske eventuelt kan snige et testløb ind under en rundvisning)
Det forekommer mig, at jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg havde forestillet mig, men dét der er jo hele etager der skal forceres i rød zone når vi scorer!
Vi har halvandet år til enten at træne blærer, mådehold eller cardio 😭

Det er jo netop den største hemsko ved tribuner i ét plan.
Der er langt ned til toilet og boder for dem på øverste og nederste række.

Operahuset! Hold kæft det er grimt udvendigt og passer slet ikke ind i den historie AP Møller så gerne ville have.

Det samme kan siges om Real Madrids futuristiske stadion. Et imponerende men knapt så kønt stadion til gengæld et misforster i området.

Der har Birmingham trods alt prøvet at være mere tro mod landskabet og byens historik.
Hvis AP Møller ville have haft et pænere operahus, kunne de lade være med at insistere på, at der skulle de metal lameller på ydersiden "så de besøgende kunne gå i fred uden hele verden gloede på dem".

Det smadrede fuldstændigt meningen med designet, som var at have glasfacader hvorigennem man kunne se "ægget" som udgør selve koncertrummet. Så hvorfor acceptere et design man grundlæggende er imod?

Der blev heller ikke lyttet da de fik at vide, at de metal lameller krævede halvårlig vedligeholdelse så de ikke rustede.

(arbejdede på Henning Larsens Tegnestue/Henning Larsen Architects imens projektet stod på, så er selvfølgelig farvet, men har også haft direkte adgang til oplysninger som pressen startede med at misrepræsentere helt vildt - kan dog ikke huske hvordan fortællingen i pressen endte, så meget interesserer det mig heller ikke).

Det smadrede fuldstændigt meningen med designet, som var at have glasfacader hvorigennem man kunne se "ægget" som udgør selve koncertrummet. Så hvorfor acceptere et design man grundlæggende er imod?

Altså Henning Larsen har selv udtalt, at AP Møller IKKE ville have glas - han havde en aversion mod glas - og Henning Larsen og tegnestudiet havde utallige diskussioner og brugte alt for tid på de diskussioner, tid som Henning Larsen mente var bedre brugt på at skabe et design i verdensklasse.

"Der var én, der en dag fortalte mig, at hr. Møller - før det hele begyndte - stod i sit kontor på Esplanaden, pegede over på den tomme Dokø og sagde: Dér skal Operaen ligge - og den skal ikke være hvid og den skal ikke have glas!"

Altså Henning Larsen har selv udtalt, at AP Møller IKKE ville have glas - han havde en aversion mod glas - og Henning Larsen og tegnestudiet havde utallige diskussioner og brugte alt for tid på de diskussioner, tid som Henning Larsen mente var bedre brugt på at skabe et design i verdensklasse.
Nemlig, så hvorfor lade et projekt hvor facaden er 80% glas(eller hvor meget det nu var) blive godkendt. Det giver ingen mening.

Nemlig, så hvorfor lade et projekt hvor facaden er 80% glas(eller hvor meget det nu var) blive godkendt. Det giver ingen mening.

Jeg må indrømme, jeg egentlig ikke ved, hvad din anke er i forhold til min holdning til Opera huset er rædselsfuldt grimt. På den anden side er den her tråd heller ikke til en længere diskussion om det byggeri.

Jeg må indrømme, jeg egentlig ikke ved, hvad din anke er i forhold til min holdning til Opera huset er rædselsfuldt grimt. På den anden side er den her tråd heller ikke til en længere diskussion om det byggeri.
Ved ikke om jeg har en anke, synes bare det skulle nuanceres, nu du skrev at det ikke repræsenterede den historie AP Møllers gerne ville fortælle.

Ja altså, forslaget der var fremme, med en løbebane oppe på taget, virkede jo fuldstændig ude i hampen.. I princippet en sjov idé, men det ville jo aldrig være en idé der fik ben at gå på..
Der var nogle lidt langt ude ideer dengang alle kunne komme med forslag, men jeg tænkte på tagkonstruktionen i Dorte Mandrups design hvor man gjorde noget mere ud af det element. Zaha Hadids var selvfølgelig også lidt lettere mens den inderste del stadig var transparent.

1763985018329.webp

Styregruppemøde i dag.

Af referatet fremgår en ny overskridelse på 5,5 mio. kr. Ligegyldigt men Stiften skal nok få overskrifter ud af det.

Intet nyt om tidsplanen. Pt. er det faktisk godt nyt.

Af bilagene fremgår det, at “Aarhus Ejendomme vurderer på baggrund af PwC’s afrapportering, at projektet styringsmæssige fundament er i positiv udvikling.

Latest posts

Back