Som artiklen skriver var der en vis frustration fra de 2 fremmødte af stemningskaberne, fordi de havde peget på en tier 2 løsning. Den ene fremhævede at været være med i mange år, og det er helt fint. Men der var en del andre som bare var blevet 20 år ældre, og måske kunne huske gamle dage, hvor 1 tier fungerer supergodt. Jeg husker dagende i halvfemserne, hvor vi stod på langsiden og fanklubben i midten, der stod alle andre "semi" aktive ude til siderne, og bidrog ofte til en samlet set god stemning. Sidenhen i Barcalona svinget var der også gode dage, hvor stemningen var helt i top, der var også plads til alle, både hardcore og de mindre hardcore.
Når jeg tager til udebane tur, eksempelvis Hobro turen for et par siden hvor vi vandt 3-0, der var der fuld tryk på vokal, fordi alle vi andre gamle som ikke kan stå op og synge i 90 minutter, men stadig godt kan bidrage i flere perioder, faktisk fik mulighed for at råbe lidt med de unge.
Randers er det modsatte eksempel, der er man delt op i 2 dæk, og man har endda hegnet et mindre område ind, det betyder at dem som står nedenunder, ikke bidrager til festen, det samme gælder dem som kommer til at sidde længere mod midten og modsat side, når Randers udvider området. Det er sikkert en stor fest for de 500 i "hovedområdet", men er ønsket højest mulige volumen, er en Hobro model at foretrække.
Jeg er nu helt sikker på at Tier 1 løsning er en klart bedre løsning for stemningen, og jeg tror vi får en helt fantastisk fankultur omkring hele setuppet, alene det at JN havde været i Malmø og inspicere deres setup, viser at man i AGF virkelig har fokus på den del. Så håber jeg "stemningsfansende" også får deres ønsker opfyldt.
/Aske