New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 788K
Ny Ceres Park
Det blir et sindssygt flot stadion. Hvis man går op i den slags vil man hurtigt se at kvaliteten er væsentligt højere end hvad man ser på standard stadion byggeri. Det gælder helheden men også i mange fine detaljer eksempelvis tagkonstruktion og beton konstruktionernes formgivning og deres samlinger.

Modsætningen er vel FCMs stadion som er det billigste skrammelbyggeri sammensat med ny hovedtribune der ikke passer med det øvrige byggeri og er proppet med reklamer.

Jeg tror virkelig vi skal være glade for at der har været en proces der har sikret en høj kvalitet - så må man leve med at kvalitet tager tid.
Præcis, og som det ser ud på billederne så bliver det et stadion af ypperste kvalitet man kan finde i norden og jeg håber virkelig på at alle brugere af det i Århus og folk der kommer fjernt vil passe rigtig godt på det som var det deres eget hus man trådte ind i. Altså bare det ikke bliver plastret til med klistermærker hvor de ikke høre til, grafitti, pis, skrald, papir, madrester og cigaret skoder i hjørner og gange.
Lad os allesammen passe godt på det så det kan se flot og nydeligt ud så længe so muligt. 🙌

Præcis, og som det ser ud på billederne så bliver det et stadion af ypperste kvalitet man kan finde i norden og jeg håber virkelig på at alle brugere af det i Århus og folk der kommer fjernt vil passe rigtig godt på det som var det deres eget hus man trådte ind i. Altså bare det ikke bliver plastret til med klistermærker hvor de ikke høre til, grafitti, pis, skrald, papir, madrester og cigaret skoder i hjørner og gange.
Lad os allesammen passe godt på det så det kan se flot og nydeligt ud så længe so muligt. 🙌
….eller i hvert fald indtil første gang Brøndby kommer på besøg 😟

Det var også min første tanke... Men hvis det er veldesignet er der også tænkt på at det skal holde til en del og skader kan udbedres osv.
Mon ikke der er nogle Brøndby fans der vil undersøge om trælamellerne kan brænde, hvis man holder et romerlys ind til dem, eller glasset kan gå i stykker, hvis man smider et sæde ind i dem?

Det er desværre en ret primitiv art, den der Homo Vestegnen.

Mon ikke der er nogle Brøndby fans der vil undersøge om trælamellerne kan brænde, hvis man holder et romerlys ind til dem, eller glasset kan gå i stykker, hvis man smider et sæde ind i dem?

Det er desværre en ret primitiv art, den der Homo Vestegnen.
Jo naturligvis, man må regne med at de forsøger at smadre det de kan og så kan det være man bliver positivt overrasket over at det ikke så voldsomt en gang imellem. Man kan heller ikke lave det så det er helt umuligt at lave hærværk, det skal selvfølgelig kunne holde til meget, men det er lige så meget noget med at kunne sende en regning til Brøndby og så udbedre skaderne så det ser pænt ud igen. Man kan næppe sætte ild til lamellerne, men hvis man fx kun kan udbedre en skade på en lamel ved at skifte hele emnet, skal det i det mindste kunne lade sig gøre rimelig nemt og hurtigt.

Hvis Brøndby fans ødelægger vores stadion skal regningen for at udbedre de skader de evt laver, sendes direkte til Brøndby.

Men jeg tror nu ikke det kommer til at ske. Jeg tror udeholdets fans vi glæde sig over at se deres hold spille på Danmarks smukkeste stadion.
Jeg tror også de vil blive imponeret over det lydtryk det bliver på vores kommende stadion
Jeg har læst, at hvis der er fuld hus, er lydtryksniveauet lige så høj som hvis der er udsolgt i Parken
Shit jeg glæder mig som et lille barn den 24 december til, at Danmarks smukkeste stadion står klar. Vores stadion KSDH

Jeg kan huske jeg hørte det i et indslag om stadion en gang

Jeg har lige undersøgt det igen

I vedhæftet prospekt side 84 står der ikke direkte dB men noget som de kalder efterklang. Denne efterklang er sammenlignelig med den efterklang der er i Parken. Derfor vil lyd niveauet føles lige så højt som i Parken.

På side 84 står det bl.a. oversat

Efterklangstid

Efterklang er en essentiel del af stadionakustik.
Længere efterklangstider øger oplevelsen af omsluttende lyd og rummelighed.
Graferne viser fordelingen af efterklangstid i forskellige zoner på tribunerne ved varierende belægningsgrader.
Efterklangstiden varierer fra ca. 2,3–3,1 sekunder ved mellemfrekvenser ved en belægning på 30–100 %.
Dette kan sammenlignes med ca. 1,4 sekunder ved mellemfrekvenser for det eksisterende stadion ved fuld belægning, hvilket betyder et markant mere efterklangsrigt rum. Endvidere kan det sammenlignes med efterklangstiden på det nationale danske stadion Parken på ca. 3,0 sekunder ved mellemfrekvenser – dog er dette stadion betydeligt større og vil naturligt have en længere efterklangstid. Oplevelsen af efterklang forventes derfor at være sammenlignelig med Parken.

Ovenstående tolker jeg som om at der bliver samme lydkulisse som i Parken

Attachments

Hvis Brøndby fans ødelægger vores stadion skal regningen for at udbedre de skader de evt laver, sendes direkte til Brøndby.

Men jeg tror nu ikke det kommer til at ske. Jeg tror udeholdets fans vi glæde sig over at se deres hold spille på Danmarks smukkeste stadion.
Jeg tror også de vil blive imponeret over det lydtryk det bliver på vores kommende stadion
Jeg har læst, at hvis der er fuld hus, er lydtryksniveauet lige så høj som hvis der er udsolgt i Parken
Shit jeg glæder mig som et lille barn den 24 december til, at Danmarks smukkeste stadion står klar. Vores stadion KSDH
Der tror jeg desværre at du overvurderer Brøndby-fansenes intellekt og moralske værdier..

Stik dem et snævert nederlag i overtiden en lun forårsaften, og se deres adfærd..

Desuden er det helt indlysende at et nyt stadions away-zone hurtigt bliver klistret til af klistermærker ved besøg af Brøndby og FCK

Jeg kan huske jeg hørte det i et indslag om stadion en gang

Jeg har lige undersøgt det igen

I vedhæftet prospekt side 84 står der ikke direkte dB men noget som de kalder efterklang. Denne efterklang er sammenlignelig med den efterklang der er i Parken. Derfor vil lyd niveauet føles lige så højt som i Parken.

På side 84 står det bl.a. oversat

Efterklangstid

Efterklang er en essentiel del af stadionakustik.
Længere efterklangstider øger oplevelsen af omsluttende lyd og rummelighed.
Graferne viser fordelingen af efterklangstid i forskellige zoner på tribunerne ved varierende belægningsgrader.
Efterklangstiden varierer fra ca. 2,3–3,1 sekunder ved mellemfrekvenser ved en belægning på 30–100 %.
Dette kan sammenlignes med ca. 1,4 sekunder ved mellemfrekvenser for det eksisterende stadion ved fuld belægning, hvilket betyder et markant mere efterklangsrigt rum. Endvidere kan det sammenlignes med efterklangstiden på det nationale danske stadion Parken på ca. 3,0 sekunder ved mellemfrekvenser – dog er dette stadion betydeligt større og vil naturligt have en længere efterklangstid. Oplevelsen af efterklang forventes derfor at være sammenlignelig med Parken.

Ovenstående tolker jeg som om at der bliver samme lydkulisse som i Parken

Tak for god research.

Jeg håber, du har ret i din sammenligning. Vi skal dog nok bruge lidt flere fans, før lydtrykket kan måle sig med Parken og Brøndby Stadion.

Der tror jeg desværre at du overvurderer Brøndby-fansenes intellekt og moralske værdier..

Stik dem et snævert nederlag i overtiden en lun forårsaften, og se deres adfærd..

Desuden er det helt indlysende at et nyt stadions away-zone hurtigt bliver klistret til af klistermærker ved besøg af Brøndby og FCK
Angående klistermærker er vore fans ikke et hår bedre….jeg synes det var beskæmmende at se i Brügge hvordan alt fik klistermærker….

Angående klistermærker er vore fans ikke et hår bedre….jeg synes det var beskæmmende at se i Brügge hvordan alt fik klistermærker….
Klistermærker kan ik hidse mig op det er i den “barnlige” ende. Det skader ikke noget eller noget mere end at de kan fjernes.
Selvom det selvfølgelig kan tage overhånd.
Syntes f.eks. det er ret så fedt at se diverse support klistermærker når man kommer ud i forstaderne i Århus 😊

Tænk....ift visuel opbakning kan jeg meget bedre li´ pyro end klistermærker - dog er jeg ikke godt klar over det ikke er direkte sammenlignelig...klistermærker er lige som en hund der pisser op ad ad alting, blot mere synlig efter....nå, hyg Jer med klistermærkerne så tænder jeg nok på et tidspunkt et lille blus!! ;-)
Og udløser en regning til klubben. Topmålet af egoisme.

Tænk....ift visuel opbakning kan jeg meget bedre li´ pyro end klistermærker - dog er jeg ikke godt klar over det ikke er direkte sammenlignelig...klistermærker er lige som en hund der pisser op ad ad alting, blot mere synlig efter....nå, hyg Jer med klistermærkerne så tænder jeg nok på et tidspunkt et lille blus!! ;-)

Retter lige for dig..

" nå hyg Jer med klistermærkerne, så sætter jeg mig selv over klubben"

Og udløser en regning til klubben. Topmålet af egoisme.
Hold nu kaje, mand...jeg er +60; har en positiv holdning til pyro, men tænder selvfølgelig aldrig selv.
Men når jeg sidder ( sad ) på C5 og sikkert også kommer til at sidde ca samme sted på det nye stadion skal jeg garantere for at rigtig, rigtig mange synes godt om pyro og der er virkelig gang i kameraene og hvis I tror det er for at kunne dokumentere noget overfor AGF el Politiet, så må jeg skuffe Jer...det er fordi mange, synes det er enormt fedt og lægger et ekstra lag på stemningen. Nu kan jeg let komme med en teaser, mht den med økonomien...men det er et rigtig, rigtig dårlig argument. I know.

Og der er 1000 x mere oprydning pga klistermærker ( hvis arbejdet skulle udføres ) overalt ift oprydning efter pyro......
...og så er klistermærker jo i øvrigt også 1000x farligere end pyro og koster klubben 1000x så meget i bøder!!

Nej...vent... det også rigtigt! Omvendt!

Pyro. Er. Stadig. Ulovligt. Og. Giver. Klubberne. Øgede. Udgifter.

Latest posts

Back