New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 635K
Ny Ceres Park
Nu står der jo "yderligere satsning" i referatet (@Akrobaten tak for det!)

Fordi i fodbold er al stilstand lig med tilbagegang, når konkurrenterne øger diverse budgetter år efter år. Nu er det ikke fra hestens egen mund, så det kan godt være, der ikke er grund til bekymring men nu tager jeg afsæt i, hvad der bliver refereret.

Jeg er med på, vi har oprustet på talentsiden men det var også pine død nødvendigt efter JN nærmest slagtede afdelingen, da han kom til for at spare penge, som kunne bruges på 1. holdet. Nu skal der så lægges på år efter år efter år.

Fordi i fodbold er al stilstand lig med tilbagegang, når konkurrenterne øger diverse budgetter år efter år. Nu er det ikke fra hestens egen mund, så det kan godt være, der ikke er grund til bekymring men nu tager jeg afsæt i, hvad der bliver refereret.

Jeg er med på, vi har oprustet på talentsiden men det var også pine død nødvendigt efter JN nærmest slagtede afdelingen, da han kom til for at spare penge, som kunne bruges på 1. holdet. Nu skal der så lægges på år efter år efter år.
Ja, stilstand er lidt en langsom død, men jeg tror ikke helt på at budgettet bare kommer til at ligge fast i flere år, jeg tror bare ikke det bliver en stor acceleration som vi har brug for på et tidspunkt hvis vi skal indhente topholdene. Tilsvarende med spillerbudgettet. Hvis udgangspunktet er lidt langsommere forøgelse ovenpå den acceleration man kan sige det nye akademi og andre faciliteter er og de spillere der skal ind der repræsenterer, tror jeg det går. Vi var langt bagefter - bevidst for at allokere flere penge til førsteholdet som du nævner - men har vel indhentet ret meget allerede. Det kan måske også være godt nok lige at finde ud af hvordan det fungerer inden man investerer yderligere.

Og det er altså Egelunds spekulationer/formuleringer. Og det kom som konklusion på at sponsorerne holder fast og ikke skruer ned, så det skal mere ses som modpol til skrue ned
Egelund har stadig en del af hans tabloid fortid siddende i sig. Han drager mange konklusioner, og flere af dem er ikke specielt underbygget.

F.eks. sagde han, at Vejlby kunne blive en udfortding, og ikke kult hvis det regnede voldsomt de første 10 kampe og AGF tabte den første kamp 5-0.

Jeg fik foraeret et Stot Mediano medlemskab, og der er mange fine podcast om baggrund, okonomi, ledelse osv.
Men et af problemerne i forhold til Mediano er at de bruger meget de samme Journalister, f.eks Egelund.
Selvom manden sikkert ved en masse om de jydske klubber saa synes jeg faktisk ikke han er videre skarp.
Hans tolkningerne, og indirekte kritik er ofte selvskabte konklusioner, det er selvfolgelig en overdrivelse, men det regner jo aldrig 10 sondage i traek.
Jeg synes faktisk at niveaut herinde saadan helt generelt er hojere og mere informativt(frataget folelsesudbrud) end det Egelund kan praestere.

Jeg fik foraeret et Stot Mediano medlemskab, og der er mange fine podcast om baggrund, okonomi, ledelse osv.
Men et af problemerne i forhold til Mediano er at de bruger meget de samme Journalister, f.eks Egelund.
Selvom manden sikkert ved en masse om de jydske klubber saa synes jeg faktisk ikke han er videre skarp.
Hans tolkningerne, og indirekte kritik er ofte selvskabte konklusioner, det er selvfolgelig en overdrivelse, men det regner jo aldrig 10 sondage i traek.
Jeg synes faktisk at niveaut herinde saadan helt generelt er hojere og mere informativt(frataget folelsesudbrud) end det Egelund kan praestere.
Jeg kan ikke være mere enig. Nu har jeg ikke hørt Mediano længe, så hørte jeg den her. Manden sagde "æææhhhh" en million gange, og gjorde det som sagt til en sportslige udfordring pga regn 10 dage i træk, et 5-0 nederlag i første kampe og fordi maden ikke var den samme som på Ceres Park.

Solen kunne jo faktisk også skinne 10 kampe i træk, og AGF kunne starte med at vinde.

Egelund er ren "snik-snak" og jeg forstår virkelig ikke at den slags ikke bliver 'gennemskuet' af Peter Bruchmann. PB har også elementer af det, når han glemmer at være vært, men Egelund er tåkrummende skidt.
Jeg begyndte, at bryde mig om Mediano dengang det var "ukendte" men dedikerede mennesker der drev det som et start-up - f.eks. Hebo og Sture.
Nu er det blevet nogle af Bruchmans gamle venner, f.eks. Gisle (der konstant skal drage en parallel til BIF), Egelund m.fl.

Jeg synes det bliver ringere i takt med, at det bliver mere kommerciel og tabloidt.

Det er i det hele taget meget de samme der kører rundt i svingdøren med fodboldeksperter og -kommentatorer og Mediano har måske svært ved at finde andre i København der rigtig følger klubberne udenfor Sjælland. De ender jo også ofte med paneler der alene består af nogle med tilknytning til Brøndby og selvom de oftest er dygtige nok og i stand til at være neutrale mangler der måske lige lidt viden om nogle detaljer og noget baggrund og hukommelse af hvad der er gået forud osv og det giver især problemer hvis det ikke bare handler om hvad de så på tv i weekenden, men hvad der rører sig i klubberne. Jeg har ikke hørt indslaget, men tænker det er interessant til et vist niveau, men det er måske bedre når de besøger JN og stiller spørgsmål.

De kørte på et tidspunkt en serie hvor de sammenlignede AGF, AaB og OB, dengang der var snak om hvem af de største provinsklubber der kunne hægte sig på toppen, og det kræver selvfølgelig nogle der kan lave en sammenlignende analyse. Det skab har AGF mere eller mindre fået sat nu, så næste sammenligning de er gået i gang med er så AGF og FCM. Der har de vist også lavet en blanding af “topmøde” med repræsentanter for klubberne og nogle der ser på det udefra og den slags er da interessant, men især hvis de kan finde nogle der er rigtig godt inde i det og ikke nødvendigvis ham der lige prøver at følge lidt med i alt udenfor København.

Jeg synes stadig at Mediano holder et tårnhøjt niveau, især takket være Azad Corlu, som er fremragende. Men jeg kan også godt lide Monnerup, Steffen Dam, Gislle Thorsen og Mikkel Westermann. Egelund er Egelund på godt og ondt. Jeg synes bestemt også at han bidrager med noget indsiderviden på flere af især de jyske klubber. Jeg savner mest Francis Dickoh, men han kan så ses på TV i stedet. Desværre på Viaplay, hvor kampanalyser er noget man springer let henover, fordi der skal være plads til næste reklameblok.

Egelund er ikke just kongen af journalistisk integritet.

Kan I huske, da han oprettede profilen Santa K på det daværende Fæstningen, satte rygter i gang for så at beskrive brugernes kommentarer og videreudvikling af de rygter?
Han har utvivlsomt inspireret Oscar.

Egelund var desuden nok den journalist på Ekstra Bladet med flest anonyme kilder. Det virkede til tider som om, at kilderne også var anonyme for ham selv.

Last edited:
Egelund er ikke just kongen af journalistisk integritet.

Kan I huske, da han oprettede profilen Santa K på det daværende Fæstningen, satte rygter i gang for så at beskrive brugernes kommentarer og videreudvikling af de rygter?
Han har utvivlsomt inspireret Oscar.

Egelund var desuden nok den journalist på Ekstra Bladet med flest anonyme kilder. Det virkede til tider som om, at kilderne også var anonyme for ham selv.
Havde ikke hørt den med Santa K, ret griner.

Men når man høre ham prøve at forklare hvorfor AGF, som et børsnoteret selskab, har valgt at oplyse omkring årsresultatet, så er jeg da trods alt glad for han fokuserer på sport, og ikke erhvervsstof.

Det fungerer vel trods alt stadig sådan i journalistik, at ens redaktør også skal kende navnet på den anonyme kilder, så man ikke bare sidder og kan slynge hvad som helst ud.
Anonyme kilder er trods alt en styrke og ikke en svaghed, såfremt kilderne er troværdige.

Last edited:
Ahva?
En anonym kilde er vel ikke så anonym, at der lige skal være en redaktør skal kende navnet uden selvfølgelig at afsløre det?
I så fald har jeg misforstået noget

Journalister præsenterer ikke nødvendigvis anonyme kilder for en redaktør, medmindre det er så kontroversielt, at avisen kan lave en stor skævert på den. I sådan et tilfælde vil man vende kildens troværdighed, men der skal meget til, før det sker. Ellers vil redaktørerne på tabloidmedier som Ekstra Bladet heller ikke lave andet end at validere kilder hver dag og bruge tid på at gå ind i alle detaljer i den enkelte historie.

Sportsjournalister som Klaus Egelund har et trecifret antal anonyme kilder. Selvfølgelig vender man ting med sine kollegaer på den enkelte redaktion, men mange journalister kender absolut ikke hinandens anonyme kilder.
Det er tit personlige fortroligsforhold, der er opbygget over lang tid. Og når jobkarrusellen kører rundt på medierne, og journalister skifter skriveborde, skal de kilder ikke følge med personer, der netop ikke har et forhold til kilden.

Hvis ikke der ligger et nagelfast tillidsforhold mellem en journalist og redaktør, kan førstnævnte ikke arbejde på mediet.

Journalister præsenterer ikke nødvendigvis anonyme kilder for en redaktør, medmindre det er så kontroversielt, at avisen kan lave en stor skævert på den. I sådan et tilfælde vil man vende kildens troværdighed, men der skal meget til, før det sker.

Ok, det er ikke det jeg husker at have lært, på de semestre jeg nåede på det tidligere DJH, men teori er selvfølgelig én ting. Praksis en anden.

Latest posts

Back