New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Lidt nyt fra træningsbanen
Kevin, Toby, Tinges, Yakob, og Polle sidder over imod Hobro
- det er da Kevin Yakob, Tobias Bech, Tingager, Jakob Andersen og Nicolai Poulsen vi taler om her. Giver også mest mening ift de rapporter der siver ud om skader/overbelastninger osv: Bech og Poulsen og Yakob - bliver sparet på kunst indtil de når græs i Alicante, Tingager... spændende hvor længe der går før han kan træne med på fuld kraft igen, Jacob Andersen - han skal vel stille og roligt køres ind og op i kamptræning igen efter meget langt fravær.
Jeg tror Tobias Mølgaard kommer til at spille meget i foråret - er mere spændt på Tingager, hvor længe han sidder ude. Og hvor hurtigt Jacob Andersen bliver bragt i spil igen.

Jeg tror Tobias Mølgaard kommer til at spille meget i foråret - er mere spændt på Tingager, hvor længe han sidder ude. Og hvor hurtigt Jacob Andersen bliver bragt i spil igen.
Det lyder jo desværre ikke til at vi skal forvente at se Tingager og JA så meget her i opstarten. Der skal vist ikke forceres noget. Men det bliver jo et problem, at Tingager har været ude i 4 måneder, hvis han heller ikke spiller i træningskampene.

Det lyder jo desværre ikke til at vi skal forvente at se Tingager og JA så meget her i opstarten. Der skal vist ikke forceres noget. Men det bliver jo et problem, at Tingager har været ude i 4 måneder, hvis han heller ikke spiller i træningskampene.
De er begge to med i Alicante, så mon ikke de kommer på banen når den ikke er bundfrossen? Tingager siger selv at han ikke mærker noget til skaden længere, så det er kun et forsigtighedsprincip der gør at han ikke spiller i Hobro, som jeg ser det. I øvrigt meget fornuftigt at man absolut ingenting risikerer for en spiller der kender alle holdkammerater, og kun i meget begrænset omfang har brug for at spille den træningskamp.

Campo.dk har en del interviews fra træningen i går. Der begynder at tegne sig et billede: Mølgaard spiller med nu. Polle, Yakob og Bech skånes indtil Spanien. Tingager nærmer sig til at være kampklar til premieren. Jacob Andersen indfases stille og roligt.
Det ser fornuftigt ud.

De er begge to med i Alicante, så mon ikke de kommer på banen når den ikke er bundfrossen?
Jeg synes ikke helt det lyder sådan med Tingager:

- Hvornår han står og kan lege med os, det kan jeg ikke give et svar på.

Uvist med OB-kamp 6. februar
Dermed har AGF-cheftræneren også svært ved nøjagtig at sige, om Tingager spiller AGF's åbningskamp mod OB 6. februar i Superligaen, eller om der skal gå længere tid, før den vigtige stopper er 100 procent klar til Superliga-fodbold.

- Det må vi se til. Jeg kan ikke sige, hvornår han 100 procent går ind i vores træning. Men manden har været ude i fire måneder, så det tager lidt tid at komme op i gear igen. Vi må se, hvornår han er der.

Jeg synes ikke helt det lyder sådan med Tingager:

Efter efterårets kampe er jeg helt tryg ved, at Dalsgaard også godt kan vikariere på positionen mod Ob, Fredericia, Viborg, Vejle. Jeg opfatter det knap nok som en svækkelse.

For mig er der ingen stress. Tingager skal have tid og ro, så han står helt skarpt til slutspillet.

Tingager nærmer sig til at være kampklar til premieren.
Og det er jo både positivt men samtidig kritisk. For vi lægger hårdt ud med 3 vigtige kampe den første uge og det havde været fedt, hvis Tingager bare havde kunnet være med på fuld blus fra starten af det nye år. Det er i hvert fald en skade, der på nogle punkter har mindet om stadionbyggeriet for hver tilbagemelding der er kommet.

Lige nu ligner det rettidig omhu at få en ekstra spiller ind, der kan spille i det centrale forsvar.

Efter efterårets kampe er jeg helt tryg ved, at Dalsgaard også godt kan vikariere på positionen mod Ob, Fredericia, Viborg, Vejle. Jeg opfatter det knap nok som en svækkelse.

For mig er der ingen stress. Tingager skal have tid og ro, så han står helt skarpt til slutspillet.
Enig, men.

Jacob Andersen og Mølgaard kommer tilbage efter lange skader. Hvis Tingager stadig ikke er klar, er status som i efteråret, hvilket i praksis betyder 0 gardering på hwb og JJA eller rusten Mølgaard som første indskifter i forsvaret.

Omvendt er programmet tilgivende, så man kan have overskud til at spille en Tingager eller Andersen varm i de bløde kampe ... men det er bløde kampe der skal give 12 points.

Enig, men.

Jacob Andersen og Mølgaard kommer tilbage efter lange skader. Hvis Tingager stadig ikke er klar, er status som i efteråret, hvilket i praksis betyder 0 gardering på hwb og JJA eller rusten Mølgaard som første indskifter i forsvaret.

Uenig. Møllen og Jakob Andersen er på vej tilbage. De kan begge spille hwb. Beijmo kan spille den. Jeg gætter også på, at Tingager kan spille minutter, selv hvis han ikke klar til at starte. Og så er vinduet som bekendt ikke lukket endnu. Jeg synes absolut, det et alt for tidligt st spekulere i manglende gardering i det centrale forsvar og på hwb. Og sammenlignet med efteråret ser jeg vores gardering som markant bedre.

Uenig. Møllen og Jakob Andersen er på vej tilbage. De kan begge spille hwb. Beijmo kan spille den. Jeg gætter også på, at Tingager kan spille minutter, selv hvis han ikke klar til at starte. Og så er vinduet som bekendt ikke lukket endnu. Jeg synes absolut, det et alt for tidligt st spekulere i manglende gardering i det centrale forsvar og på hwb. Og sammenlignet med efteråret ser jeg vores gardering som markant bedre.

Hvis du læser den i den ånd, at jeg ser på de første fire kampe og hvordan holdet står - uden at drage nogen konklusioner på transfermarkedet eller lignende. Vil du så stadig affærdige vurdering, eller kan vi evt se ind i at Mølgaard var tydeligt fra sit topniveau i foråret '25, at Tingager måske skal køres ind med lempe og at Jacob Andersen måske står knivskarpt fysisk, men stadig ikke har spillet om points i 14 måneder, når foråret indledes?

Hvis du læser den i den ånd, at jeg ser på de første fire kampe og hvordan holdet står - uden at drage nogen konklusioner på transfermarkedet eller lignende. Vil du så stadig affærdige vurdering, eller kan vi evt se ind i at Mølgaard var tydeligt fra sit topniveau i foråret '25, at Tingager måske skal køres ind med lempe og at Jacob Andersen måske står knivskarpt fysisk, men stadig ikke har spillet om points i 14 måneder, når foråret indledes?
Der er selvfølgelig usikkerheder på de spillere, men der dog så mange af dem, at der er statistisk belæg for at sige, at vi burde være dækket ind. Jeg er mest bekymret for midtbanen, hvor både Poulsen, Yakob og SOlbakken skrantede mod slutningen af sæsonen, og i hvert fald Poulsen og Yakob stadig skranter. Vi kan se tiden an lidt endnu, men hvis det ikke ligner at Poulsen er klar til sæsonstart, så synes jeg, der kræves en gardering.

Omvendt er programmet tilgivende, så man kan have overskud til at spille en Tingager eller Andersen varm i de bløde kampe ... men det er bløde kampe der skal give 12 points.
Det er lige præcis sådan en indstilling der ville koste alle håb om et mesterskab. Heldigvis er det ikke sådan man tænker i klubben. Der er ingen bløde kampe og vi har f.eks. scoret elendigt i Vejle de seneste år. Vi skal fortsætte med 100% fokus og der er ikke råd til nogen badebilletter på 80-90% på holdet.

Jeg vil stadig mene, at vi som udgangspunkt har en fornuftig defensiv bredde, selv hvis vi ikke henter nogle forstærkninger - såfremt JA, Møllen og Tingager kan bidrage med minutter.

Der er selvfølgelig usikkerheder på de spillere, men der dog så mange af dem, at der er statistisk belæg for at sige, at vi burde være dækket ind. Jeg er mest bekymret for midtbanen, hvor både Poulsen, Yakob og SOlbakken skrantede mod slutningen af sæsonen, og i hvert fald Poulsen og Yakob stadig skranter. Vi kan se tiden an lidt endnu, men hvis det ikke ligner at Poulsen er klar til sæsonstart, så synes jeg, der kræves en gardering.
Jeg er egentlig mere komfortabel med, at de tre på midten kommer så tilpas over deres småskavanker, end at Mølgaard og Andersen genfinder et niveau de have for et års tid siden.

Jeg synes man seriøst skal se på det centrale forsvar, hvis Tingager ikke kan spille mod OB i den første kamp. Det kunne være en spiller der på sigt (til sommer) skulle tage over for Dalsghaard, Beijmo eller Kahl.

Jeg synes man seriøst skal se på det centrale forsvar, hvis Tingager ikke kan spille mod OB i den første kamp. Det kunne være en spiller der på sigt (til sommer) skulle tage over for Dalsghaard, Beijmo eller Kahl.
Lige pt ligner det at Tingager nok skal blive klar (man har jo været yderst forsigtige belært af andre cases), og oven i det lægger man gode muligheder for Mølgaard og Andersen, som vi ikke havde til rådighed i efteråret. Derudover lyder jo til, at Poulsen er optimistisk omkring forlængelser til Beijmo og Kahl. Jeg ved godt at Mølgaard har været væk længe, men før den lange skade var han blandt de bedste stoppere i ligaen. Det er for sortseende at vurdere det som overvejende sandsynligt, at han aldrig genfinder sit niveau. Det er jo forskellige skader. Hvis alle er klar, som det tyder på, så hedder køen til højre wb og højre stopper en kombination af: Beijmo, Carstensen, Dalsgaard, Mølgaard, Andersen, AJ.

Poulsens skade derimod - akillesenebetændelse har det ikke med at forsvinde mirakuløst på en måneds tid.

Lige pt ligner det at Tingager nok skal blive klar (man har jo været yderst forsigtige belært af andre cases), og oven i det lægger man gode muligheder for Mølgaard og Andersen, som vi ikke havde til rådighed i efteråret. Derudover lyder jo til, at Poulsen er optimistisk omkring forlængelser til Beijmo og Kahl. Jeg ved godt at Mølgaard har været væk længe, men før den lange skade var han blandt de bedste stoppere i ligaen. Det er for sortseende at vurdere det som overvejende sandsynligt, at han aldrig genfinder sit niveau. Det er jo forskellige skader. Hvis alle er klar, som det tyder på, så hedder køen til højre wb og højre stopper en kombination af: Beijmo, Carstensen, Dalsgaard, Mølgaard, Andersen, AJ.

Poulsens skade derimod - akillesenebetændelse har det ikke med at forsvinde mirakuløst på en måneds tid.
Hvornår var Mølgaard blandt de bedste i ligaen? Er det ikke 1½-2 år siden? Hans indsats i slutspillet i sidste sæson var ikke på et imponerende niveau, og jeg frygter det er dét niveau han (forståeligt) kommer tilbage på.

Latest posts

Back