New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 189K
Hvilke pladser mener Stiften der er kamp om?

Målmand?
Højreforsvar?
Venstre 10’er?
Central midt?
3 ud af 4, Maznikar mener at Links er et stort spørgsmålstegn, pga operationen. Han er i tvivl om Links vil være klar fra starten af sæsonen på vwb.

Jeg tænker at Carstensen eller Yakob kan spille 10’er, hvis der er tvivl om Emmery’s niveau eller stabilitet.

I dag kunne den godt hedde Meget lidt nyt fra træningsbanen.

Var kun kort forbi, men alt hvad der kunne krybe og gå deltog i rigtigt mange forskellige øvelser i det helt tætte og snævre spil. Både offensivt som defensivt med udgangspunkt i de snævre rum. Der blev da også lidt tid til blandt andet hjørnespark. Både for angreb og forsvar.

Udover de fire målmænd mener jeg, at 21 spillere fra førsteholdstruppen deltog i samtlige øvelser plus nogle ekstra U-spillere udover dem, der er rykket helt op.

Dagens nyhed var vel, at Mølgaard var den eneste udover Andersen, der måtte nøjes med træningscyklen, så der er altså reelt minimum 21 spillere, som skal kæmpe om de 18 pladser i truppen til søndag. Altså uden at der tænkes flere nye ind eller tilsvarende andre ud.

Hvem kan så få en af de tre beter udenfor truppen? I spil er angribere som Serra, Gyamfi, Badji og Tchamche (gud forbyde sidstnævnte). Nyankomne Jørgensen kan vel også være i spil. Længere tilbage på banen er det sværere at pege nogen ud. Arnstad har selvfølgelig ikke trænet med så længe, men det ville alligevel være noget af en overraskelse. Yakob kan det umuligt være. Selv til et kort træningskig er han den allermest iøjnefaldende spiller på banen.

KSDH.

I dag er vi ovre i Endnu mindre nyt fra træningsbanen 😉.

Til det sidste holdes alle i spil i kamp om en plads i start 11. Der flexes stadig mellem forskellige kombinationer. Der er dog ikke meget tvivl om de fem Jensen-Abbew, Tingager, Kahl med Beijmo og Links på kanterne. MEM, Bech og Mortensen virker også oplagte. Og så ligner det nok også Polle/Yakob, Jørgensen/Emmery og Wahlstedt/Hansen.

I dag igen en stor trup på banen. På løbebanen havde Andersen selskab af Badji. Serra får bemærkelsesværdig meget spilletid i 11 mod 11. Men på den plads er der jo ellers også kun Badji, som ikke var i spil i dag.

Spillere ud og ind kan jo stadig nå at ændre på de foretrukne 20 til på søndag.

Vil hellere have Tchamche til at aflaste end Serra, hvis det bare er 5-10 minutter. Tænker han potentielt er en noget bedre salgscase end Serra...
De kan jo lidt forskellligt.

Er det desperate høje bolde ind i feltet så burde Serra være den bedste løsning.

Er vi foran, så vil Tchamche være en giftig løsning hvis der er meget bagrum

JP siger i seneste Hvide Snit, at Serra bliver bedre og bedre. Interessant kommentar, der ikke tyder på, at han er helt afskrevet.

Men ser da også Badji tage den plads. Og så får vi nok ikke en ny angriber, så længe der er tre til pladsen.

Den bed jeg også mærke i. Andre brugere har diskuteret, at det lød som om, at Serra var på vej ud, så snart Badji er klar.

Jeg synes netop også det lyder mere som om, at Poulsen siger, at Serra nærmer sig et niveau, hvor man vil anvende ham.

Hvis Serra, som spekulationerne har gået på, har en eller anden form for mentale udfordringer, så forestiller jeg mig også, at JP er mere omfavnende og bedre til at opbygge selvtillid end Uwe. Men det er alt sammen spekulativt.

Det ville dig være virkeligt fedt, hvis man kunne forløse Serra til det, han har vist tidligere i sin karriere.

Latest posts

D
Replies
937
Views
88K
Back