New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 131K
Disse kampe er håbløse for de ikke-kvalificerede hold, hvor spillerne bare venter på at komme på sommerferie, men Riemer har bare brug for at vise et eller andet brugbart og det var ingenlunde tilfældet.

Men ok en sommerkamp til glemmebogen.
hvis man spiller for landsholdet, så giver man sig 100% uanset kampen. Det er netop denne attitude om ligegyldige/nemme kampe, der bed os i røven i 21, og som bed os i røven til kval her til vm nu.

Det er fair nok hvis man ikke lige rammer topniveauet, det sker for alle, men hvis man ikke kan give 100% energi, engagement og attitude til hver landsholdskamp man spiller, så fortjener man ikke at være på holdet.

Elendig kamp (igen) fra vores side - der er simpelthen for lidt kvalitet i holdet fremad banen. Det er også det som Bo Henriksen slår ned på - her en udtalelse relateret til modstandere der står lidt tilbage på banen (vi er bedre mod de offensive).

Det er også her jeg tænker en Jens Stage type kunne gøre en forskel - han plejer at komme derind hvor det kan gøre ondt på modstanderne. Men man giver selvfølgelig køb på noget andet.

Problemet er, at vi har alt for mange spillere bag bolden. Det er et problem, og det er jo irriterende, at der ikke kommer spillere i boksen. Det er jo der, man scorer. Du skal derind, hvor det gør ondt.

- Vi har 12 afslutninger – og 8 af dem er uden for 16 meter. Der har du under 0,10 procents chance for at score et mål. Det er noget, vi skal være opmærksomme på, for vi er ikke dygtige nok i de situationer. Det er jo ren matematik.

Riemer fremhæver Daghim som jeg ellers syntes faldt ud af kampen. Det gør Morten Bruun også og gav ham vist en karakter på 02.

Jeg er ikke enig med Riemer men ud fra et AGF perspektiv, var det dejligt han fik en hel landskamp. Det bør hjælpe lidt på salgsprocesserne fremadrettet, når vi efterhånden har 4 spillere som er udtaget til det der godt nok var en venskabskamp. Spændende om Stage og Trenchskow får chancen i den næste.

Adam Daghim kom ind med et frisk pust, siger Riemer til TV 2 Sport om den 20-årige kantspiller.

- Han leverede lige nøjagtig det, jeg håber, vi kan få mere af. Den her direkthed på kanten og en dybdeløber, der har farten, men også har de tekniske kvaliteter til at gå forbi en mand.

Elendig kamp (igen) fra vores side - der er simpelthen for lidt kvalitet i holdet fremad banen. Det er også det som Bo Henriksen slår ned på - her en udtalelse relateret til modstandere der står lidt tilbage på banen (vi er bedre mod de offensive).

Det er også her jeg tænker en Jens Stage type kunne gøre en forskel - han plejer at komme derind hvor det kan gøre ondt på modstanderne. Men man giver selvfølgelig køb på noget andet.

Riemer fremhæver Daghim som jeg ellers syntes faldt ud af kampen. Det gør Morten Bruun også og gav ham vist en karakter på 02.

Jeg er ikke enig med Riemer men ud fra et AGF perspektiv, var det dejligt han fik en hel landskamp. Det bør hjælpe lidt på salgsprocesserne fremadrettet, når vi efterhånden har 4 spillere som er udtaget til det der godt nok var en venskabskamp. Spændende om Stage og Trenchskow får chancen i den næste.

Ikke sikkert Riemer og Bruun nødvendigvis er så uenige, men Riemer er trods alt klog nok til ikke at kritisere en ung spiller efter sin debut i en håbløs træningskamp. Der er Bruun jo noget mere frit stillet som kommentator.

Det var godt nok en lav sandsynlighed for at score uden for feltet :D

Medmindre TK sidder på en tropeø et sted og ikke kan stille i landsholdslejren med kort varsel, så virker det ret underligt ikke at udtage ham når AC er udgået af truppen: https://bold.dk/fodbold/stillinger/...emer-indkalder-thomas-jorgensen-og-victor-bak

Det nærmer sig jo en parodi. Eller måske en tragedie.

Vi kommer fra en kvalifikation, hvor vi i den afsluttende fase havde kæmpe mangel på centrale forsvarsspillere. Vi har en testkamp, hvor AC igen-igen er forhindret i at deltage. Vi har en ledig plads i truppen. Men der er stadig ikke plads til at udtage en ung, central forsvarsspiller, der spiller fast for et midterhold i Serie A, og som iøvrigt er rygtet til markant større klubber for tredje vindue i streg. Eller en anden midterforsvarer for den sags skyld.

Brian fra Alberslund er altså ikke særligt god til at tænke langsigtet. Han har nok hængt for meget ud med Suspekts røgmaskine.

Det nærmer sig jo en parodi. Eller måske en tragedie.

Vi kommer fra en kvalifikation, hvor vi i den afsluttende fase havde kæmpe mangel på centrale forsvarsspillere. Vi har en testkamp, hvor AC igen-igen er forhindret i at deltage. Vi har en ledig plads i truppen. Men der er stadig ikke plads til at udtage en ung, central forsvarsspiller, der spiller fast for et midterhold i Serie A, og som iøvrigt er rygtet til markant større klubber for tredje vindue i streg. Eller en anden midterforsvarer for den sags skyld.

Brian fra Alberslund er altså ikke særligt god til at tænke langsigtet. Han har nok hængt for meget ud med Suspekts røgmaskine.

Lige nøjagtig - der bør være så mange grunde til at få set på alternativer i det forsvar mens tid er. Sæt nu man blev overrasket og det er jo ikke fordi, at TK lyder til at have været ringe i Italien. Sidst jeg tjekkede mener jeg også han havde spillet mere end Provstgaard.

Det er lidt problemet med f.eks. Andreas Christensen - han bliver godt nok tit skadet. Det er vel også baggrunden for der endnu ikke er forlænget en kontrakt i klubben - de vil sikkert også have spil for lønkronerne.

Det sidder stadig i mig hvad @Stats skrev: når jeg ser bort fra den ringe sportslige bærdi, var det fantastisk at se Congo med tilhængere være fulde af forventning. Så kan fodboldanalyse være fodboldanalyse, den der forventning den kan sgu noget.

... bare ikke nok. Absolut elendig og ligegyldig kamp.

Vi ser med AGF, hvor der trænes mere sammen, at så snart man i en pokalkamp sparer et par stykker falder alle relationer sammen. Når det sker for et langt mere sammenspillet hold i en gældende kamp, må man også forvente det sker for et sammenbragt hold i en aldeles ligegyldig kamp.

Målmanden fik imponeret. Men ellers er det kun individualister, der kan shine. Hvis man lever på relationer har man ikke en chance for at se godt ud i en sådan kamp.

Der var en seance om Eriksen, der har imponerende 150 landskampe. Han er sikkert stærk nok lige pt., men det er svært at se ham i stammen på det hold der skal jagte EM det kommende halvandet år.

Latest posts

Back