New posts

Klubbens stab

• Thread starter Thread starter aight
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 410
  • Views Views: Views 34K
Klubbens stab
Alle klubber henter spillere der ikke slår til som håbet. Der er indbygget et vist sats i den branche. Både at slå til mens spilleren er ledig. Men også at spilleren kan udvikle sig og passe ind. Det er jo først et rigtigt fejlskud, når den er helt gal. Og det værste er en god spiller (og dyr), som træneren bare ikke vil bruge.

PC hentede spillere på voldsomme transfer og kontrakter til FCK, som nærmest ikke fik spilletid. Et par vinduer i træk med mange offensive spillere, som jeg husker det. Men jeg tror ikke det var noget FCK led under sportsligt.

Sagen er den, at indkøb der ikke slår til hurtigt bliver glemt, hvis man opnår sportslige resultater og kæmpe salg på andre spillere. Så betyder fejlskud ikke en pind for the leder, eller dennes karriere i klubben. Og der skal så lidt til. Navnlig for en angriber. Hvis Badji havde nettet de afslutninger i de døende i Lyngby og Brøndby (og det bare til forlænget spilletid), så havde stemningen om ham været en helt anden.

Har vi nu også råd til det, du beskriver? I sommerens vindue brugte vi rekord mange penge. Vi hentede bl.a. to unge angribere til 10 millioner hver ca. som endnu ikke er slået igennem, men som der er potentiale i. Det er spændende, om der så også er råd til en ny profil her in vinterens vindue.

Selvfølgelig har vi også 10 millioner til at hente en udviklingsspiller. Men jeg er i tvivl om, om vi har råd til det, og samtidig har råd til til en etableret spiller til samme position.

Vi har 200 millioner i egenkapital. Men vi har ikke råd til ar bruge den på spillere Brøndbystyle. Eller sagt på en andrn måde. CV får næppe lov til at hælde egenkapitalen i transfers.
Vi har 200 millioner MERE end i 2020. Så CV hælder ikke hele Egenkapitalen ud. Derudover må man antage, at der er større indtægter ved de nye Stadion end de vi lige har forladt.

FCM spillede nedrykningsspil 2022/23 og blev nummer 7. Brugte 130 millioner, eller mere, 90 Osorio, Ingasson, Olsson, Cho osv

Tværtimod. Vi har en flot økonomi, netop fordi vi ikke tager os råd til alt for mange af den slags eksperimenter - blandt andet.
Bisseck var jo et kæmpe eksperiment, det er jeg glad for.

Det samme er jeg for Links, det samme er jeg for Kahl osv.

Jeg synes faktisk nærmere vi har fejlet, når vi har hentet spillere i en lidt højere alder og med et CV der krævede en høj transfer, eller sign-on og høj løn, herunder Serra, Haugen, Kurminowksi m.fl.

Jeg tror faktisk godt vi ville kunne afsætte Gyamfi og Badji til det vi hentede dem til.

Vi har 200 millioner MERE end i 2020. Så CV hælder ikke hele Egenkapitalen ud. Derudover må man antage, at der er større indtægter ved de nye Stadion end de vi lige har forladt.

FCM spillede nedrykningsspil 2022/23 og blev nummer 7. Brugte 130 millioner, eller mere, 90 Osorio, Ingasson, Olsson, Cho osv

Det havde de næppe gjort med en mindre velpolstret ejerkreds og en transferhistorik lig vores.

Bisseck var jo et kæmpe eksperiment, det er jeg glad for.

Det samme er jeg for Links, det samme er jeg for Kahl osv.

Jeg synes faktisk nærmere vi har fejlet, når vi har hentet spillere i en lidt højere alder og med et CV der krævede en høj transfer, eller sign-on og høj løn, herunder Serra, Haugen, Kurminowksi m.fl.

Enig. Men fælles for alle tre er, t de blev hentet som spillere, der skulle spille. Der var ikke råd til også lige at hente en etableret profil. Og vi var et sted, hvor vi kunne leve med det. Det kan vi ikke rigtigt længere.

Det havde de næppe gjort med en mindre velpolstret ejerkreds og en transferhistorik lig vores.
Jeg synes sgu ikke vores transferhistorik er så meget dårligere end deres. Tror stadig de fortryder Marrony, Ashour, Sory Kaba, Chilufya, Cools, Lee, Brynhildsen og hvem der ellers lige popper op

Der FCM var allermest pressede der “investerede” de sig også ud af krisen.

• Like
Reactions: fsc
Enig. Men fælles for alle tre er, t de blev hentet som spillere, der skulle spille. Der var ikke råd til også lige at hente en etableret profil. Og vi var et sted, hvor vi kunne leve med det. Det kan vi ikke rigtigt længere.
Bisseck blev hentet med en meget dårlig skadeshistorik, til et bronze hold hvor Hausner og Tingager havde spillet virkelig godt i vores 4 mands forsvar. Han spillede fordi han slog Hausner af. Men der er lige meget.

Jeg synes godt vi kan hente hente typer som Arnstad til 10 millioner, uden at forvente han skal spille alle minutter, men derimod lade han indgå i en konkurrence med Mads Emil, Anderson, Poulsen og Duelund.

Ligesom en venstre back til 10 millioner ville. Ligesom vi lod en målmand til 7.5 millioner ville kunne gøre.

Jeg synes faktisk topniveauet i denne sæson har været ualmindelig godt, men når Tobias Bach ikke er dygtig nok til at spille venstre wingback, og vi dermed skal ændre på flere pladser har vi et problem.

Jeg synes sgu ikke vores transferhistorik er så meget dårligere end deres. Tror stadig de fortryder Marrony, Ashour, Sory Kaba, Chilufya, Cools, Lee, Brynhildsen og hvem der ellers lige popper op

Der FCM var allermest pressede der “investerede” de sig også ud af krisen.

Ja. Men de gjorde det med pengemænd i ryggen, som kunne holde hånden under dem, hvis det gik galt. Det har vi ikke, og derfor agerer vi mere forsigtigt.

Det er jo ubestrideligt, at vi bruger væsentlig mindre i transfers end både BIF og FCM, så det er en lidt fjollet diskussion. CV skal med alt sandsynlighed lykkes for markant mindre her, end han lykkedes for i Brøndby. Alle andre scenarier er ren spekulation og uden rod i den virkelighed, vi har set hidtil.

Bisseck blev hentet med en meget dårlig skadeshistorik, til et bronze hold hvor Hausner og Tingager havde spillet virkelig godt i vores 4 mands forsvar. Han spillede fordi han slog Hausner af. Men der er lige meget.

Jeg synes godt vi kan hente hente typer som Arnstad til 10 millioner, uden at forvente han skal spille alle minutter, men derimod lade han indgå i en konkurrence med Mads Emil, Anderson, Poulsen og Duelund.

Ligesom en venstre back til 10 millioner ville. Ligesom vi lod en målmand til 7.5 millioner ville kunne gøre.

Jeg synes faktisk topniveauet i denne sæson har været ualmindelig godt, men når Tobias Bach ikke er dygtig nok til at spille venstre wingback, og vi dermed skal ændre på flere pladser har vi et problem.

Men historien viser jo netop, at vi ikke har råd til at hente etablerede spillere, til positioner, hvor vi har et dyrt talent.

Ja. Men de gjorde det med pengemænd i ryggen, som kunne holde hånden under dem, hvis det gik galt. Det har vi ikke, og derfor agerer vi mere forsigtigt.

Det er jo ubestrideligt, at vi bruger væsentlig mindre i transfers end både BIF og FCM, så det er en lidt fjollet diskussion. CV skal med alt sandsynlighed lykkes for markant mindre her, end han lykkedes for i Brøndby. Alle andre scenarier er ren spekulation og uden rod i den virkelighed, vi har set hidtil.
Scott Krase udtalte, at det sportslige budget i Brøndby var 67,5 millioner kroner da GFH overtog - og der havde CV været med til at vinde et mesterskab, så det er jeg ikke enig i

A pro pos FCM er Ove P virkelig et aktiv for dem, han er nok i højere grad end Peter Sand en person der kan siges personligt at være manden bag en spiller de finder. Man kan måske håbe Nedergaard også finder noget guld, men det behøver heller ikke være så individuelt, han trækker vel også på resten af organisationen.

Jeg forestiller mig at vi beholder den detaljerede beskrivelse af hvad vi skal kigge efter som SIB stod bag. Måske med justeringer, men den er jo lavet ift hvor vi vil hen med spillet osv. Den slags tror jeg kan hjælpe rigtig meget ift at undgå fejl.

Men historien viser jo netop, at vi ikke har råd til at hente etablerede spillere, til positioner, hvor vi har et dyrt talent.
Vi har kørt med to cifrede millionoverskud i 6 år i træk. Så vi har ikke brugt de penge vi har fået ind. Faktisk ikke engang tæt på.

I sidste regnskab omsatte vi for 185 millioner og havde et overskud efter skal på cirka 60 millioner.

Jeg synes da netop vi har råd til det.

Scott Krase udtalte, at det sportslige budget i Brøndby var 67,5 millioner kroner da GFH overtog - og der havde CV været med til at vinde et mesterskab, så det er jeg ikke enig i

Altså alt er jo relativt. Du skal jo ikke sammenligne Brøndbys budget fra dengang med vores nuværende budget. Dengang havde Brøndby også et budget, der var markant højere end vores. Herudover er det svært at se os begunstige CV med profiler som Lindstrøm og Frendrup fra ungdomsafdelingen.

Vi har kørt med to cifrede millionoverskud i 6 år i træk. Så vi har ikke brugt de penge vi har fået ind. Faktisk ikke engang tæt på.

I sidste regnskab omsatte vi for 185 millioner og havde et overskud efter skal på cirka 60 millioner.

Man kan altid diskutere hvor polstrede vi skal være, det er også lidt svært at vurdere udefra, men man kan være nervøs for fx en yderligere forsinkelse af stadion og man er nok meget opsat på at der ikke pludselig skal laves nedskæringer. Når vi rykker ind på det nye stadion, eller måske lidt inden, og vi kan begynde at regne med de ret sikre øgede indtægter derfra, tror jeg vi vil se lidt større sats.

Altså alt er jo relativt. Du skal jo ikke sammenligne Brøndbys budget fra dengang med vores nuværende budget. Dengang havde Brøndby også et budget, der var markant højere end vores. Herudover er det svært at se os begunstige CV med profiler som Lindstrøm og Frendrup fra ungdomsafdelingen.
Det gør jeg bestemt heller ikke. GFH overtog Brøndby 1. Januar 2023.

Der anslog TV2 og Tipsbladet at AGFs sportslige budget var omkring 60 millioner.

Det er trods alt kun 2 år siden

Hvem hentede vi som erstatning, da Kahl ikke fungerede på venstre back? Hvilken etableret spiller hentede vi til at supplere Badji og Gyamfi i foråret? Hvilken VWB hentede vi til at supplere Links i sommers i stedet for Bach?

Hvornår har vi sidst hentet et dyrt talent, konstateret at han ikke var klar endnu og så hentet en profileret erstatning?

Måske skal jeg også tydeliggøre. Når jeg siger, vi ikke har råd, så handler det ikke om, hvad jeg syntes eller hvad du syntes. Jeg er interesseret i, hvordan vi har ageret hidtil, og hvad klubbens transferhistorik fortæller om, hvad vi har råd til.

Det gør jeg bestemt heller ikke. GFH overtog Brøndby 1. Januar 2023.

Der anslog TV2 og Tipsbladet at AGFs sportslige budget var omkring 60 millioner.

Det er trods alt kun 2 år siden

Men hvis din pointe er, at CV kan lykkes med et lille budget, så skal du jo forholde dig til det år, de blev mestre og ikke det år, de blev nummer fire eller fem.

Man kan altid diskutere hvor polstrede vi skal være, det er også lidt svært at vurdere udefra, men man kan være nervøs for fx en yderligere forsinkelse af stadion og man er nok meget opsat på at der ikke pludselig skal laves nedskæringer. Når vi rykker ind på det nye stadion, eller måske lidt inden, og vi kan begynde at regne med de ret sikre øgede indtægter derfra, tror jeg vi vil se lidt større sats.
Jeg synes AGF er alt alt alt for polstrede lige nu. Priserne på spillere stiger generelt meget mere end det AGF kan forrente Egenkapitalen med. Egenkapitalen bliver mindre og mindre værd for hvert år.

Når det er sagt, så tror jeg helt bestemt ikke, at AGF først satser når man er etableret eller kommet ind på stadion. Man vil åbne med et brag. Der vil - med meget stor sandsynlighed- være udsolgt det første halve år alene på nyheden om stadion. Man skal komme videre på det momentum.

Der er en gang på 100 år, at man kan åbne Danmarks fedeste stadion. Brøndby og Parken er de eneste der er større, men trænger begge til en overhaling. Man kan for alvor satse der. Man skal ikke vente.

Den dag man åbner, skal man være rigtig konkurrencedygtige. Man skal spille et fedt sted. Have en god trup. Noget der kan få en Vallys (tænkt eksempel) til at tænke, hvorfor vælge Brøndby når nu AGF også er interesseret.

Man åbnede Royal Arena med 4 udsolgte koncerter med Metallica. Ikke 4 gange Nikolaj og Piloterne.

Spillerne skal føle de er usårlige på hjemmebane i det øjeblik det nye stadion er klar.

Hvem hentede vi som erstatning, da Kahl ikke fungerede på venstre back? Hvilken etableret spiller hentede vi til at supplere Badji og Gyamfi i foråret? Hvilken VWB hentede vi til at supplere Links i sommers i stedet for Bach?

Hvornår har vi sidst hentet et dyrt talent, konstateret at han ikke var klar endnu og så hentet en profileret erstatning?

Måske skal jeg også tydeliggøre. Når jeg siger, vi ikke har råd, så handler det ikke om, hvad jeg syntes eller hvad du syntes. Jeg er interesseret i, hvordan vi har ageret hidtil, og hvad klubbens transferhistorik fortæller om, hvad vi har råd til.
Nej. Du skriver vi ikke har råd. Jeg skriver kassen er mere fuld end nogensinde.

Man vælger ikke at have råd.

I forsvaret skrev man med Dalsgaard, den spiller med fleste landskampe i truppen, da det så ud til Mølgaard var skadet i yderligere 6 måneder.

Men hvis din pointe er, at CV kan lykkes med et lille budget, så skal du jo forholde dig til det år, de blev mestre og ikke det år, de blev nummer fire eller fem.
Hvad var deres sportslige budget i den sæson, i forhold til hhv AGF, FCK og FCM?

Det her kort tid efter, at de “slog væggene ind” til Masterclass fordi de ikke havde penge til andet.

Latest posts

Back