New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 375K
"Hvor blev de af"-tråden
Der er gang i den i kampen mellem Vejle og Hillerød - der står pt. 4-4 efter 87 minutter.

To mål og en assist af Tobias Bach samt et mål på straffe af Duelund - så der er lidt tidligere GF'ere indblandet.

Og sejrsmål af Mike Vestergård, som også var i AGF som ungdomsspiller ⚽

Kæmpe signing af Brøndby… Så kan han holde Ambæk i hånden på bænken de næste par år..

Han kan da guide Ambæk som var målet - de sidder vel på bænken begge to.

Men på den anden side, om han var skubbet på bænken af en 18 årig i Aarhus eller en på Vestegnen............. men div. kommentatorers ord om det var normalt at Bif henter spillere i AGF og det var en magtdemonstration:rolleyes:

I vidste godt det skete, ikke?

Når man taler PM ned - så er han med til at score.

2-0 til BIF, PM generer en forsvarer der får scoret selvmål.

Kunne I da ikke have holdt jer i skindet?

Undskyld… det var min fejl. Jeg kunne bare ikke lade være at kommentere på, at han kom på bænken efter to kampe, når nogle eksperter så det som en “penis”-transfer.

Han skal jo (desværre) nok få en vigtig rolle hos Brøndby…

Jeg frygter faktisk lidt, at Brøndby kan få en lidt for god sæson i år…

I vidste godt det skete, ikke?

Når man taler PM ned - så er han med til at score.

2-0 til BIF, PM generer en forsvarer der får scoret selvmål.

Kunne I da ikke have holdt jer i skindet?

Imponerende dårlig forsvarsaktion :ROFLMAO: Hvorfor pokker vender man ryggen til og stikker albuen lige ind i bolden, så den får fart og går i mål. Det lignede næsten han gik efter det;)

Jeg frygter faktisk lidt, at Brøndby kan få en lidt for god sæson i år…

Det er jeg (desværre) overbevist om. Nu har de endelig fået en træner som faktisk er god og de spiller ikke Europæisk. De har vel også brugt en del midler de sidste par vinduer og startede med at genopbygge holdet før dette vindue.

Når samtlige deres konkurrenter i toppen spiller Europæisk, så er det i hvert fald svært ikke at se dem, som minimum, få et rigtig godt efterår.
Ja, det er en imponerende start af FCK, FCM og Brøndby målt på point. FCN fremragende på spillet - og til dels på point.

Ærgerligt, at man smed point i Lyngby.

De næste tre kampe skulle gerne give 7 point.

Ja, det er en imponerende start af FCK, FCM og Brøndby målt på point. FCN fremragende på spillet - og til dels på point.

Ærgerligt, at man smed point i Lyngby.

De næste tre kampe skulle gerne give 7 point.

Ja helt enig. Ellers ser det allerede svært ud med top fire i år… Det er (også) derfor, jeg anser kampen på tirsdag som værende så vigtig. Vi risikerer (næsten) at have smidt vores muligheder i sæsonen for potentielt Conference League - det er det værd? Man kan selvfølgelig sige, at det første europæiske ligaspil giver nogle uundværlige europæiske erfaringer, vi kan bruge fremover, men det er bare så meget nemmere at acceptere, hvis vi også får en god økonomisk kompensation ud af det.

Okay, det er måske for tidligt med sådanne “dommedagsscenarier”, og vi kan selvfølgelig ikke afskrive noget som helst efter 5 kampe (især med tanke på, hvordan det gik FCK i sidste sæson efter de lå etter efter 5 kampe), men jeg kan alligevel ikke helt få tanken ud af mit hoved.

Det er jeg (desværre) overbevist om. Nu har de endelig fået en træner som faktisk er god og de spiller ikke Europæisk. De har vel også brugt en del midler de sidste par vinduer og startede med at genopbygge holdet før dette vindue.

Ja, det virker desværre til, at deres (tiende?) reset er gået hurtigt denne gang og kombinationen af Nørgaard og Ohnesorge ser god ud. De har så ikke en særlig bred trup og vel heller ingen “proven” målscorer, men vi så jo sidste år, at det ikke er nødvendigt for succes…

Ja helt enig. Ellers ser det allerede svært ud med top fire i år… Det er (også) derfor, jeg anser kampen på tirsdag som værende så vigtig. Vi risikerer (næsten) at have smidt vores muligheder i sæsonen for potentielt Conference League - det er det værd? Man kan selvfølgelig sige, at det første europæiske ligaspil giver nogle uundværlige europæiske erfaringer, vi kan bruge fremover, men det er bare så meget nemmere at acceptere, hvis vi også får en god økonomisk kompensation ud af det.

Okay, det er måske for tidligt med sådanne “dommedagsscenarier”, og vi kan selvfølgelig ikke afskrive noget som helst efter 5 kampe (især med tanke på, hvordan det gik FCK i sidste sæson efter de lå etter efter 5 kampe), men jeg kan alligevel ikke helt få tanken ud af mit hoved.
Sæsonen er heldigvis lang, og vi mangler mange af de indbyrdes endnu.

Men ja, når man spiller europæisk er en god start på sæsonen vigtigt i den nationale turnering. Som Troels Bech altid sagde, pointen trækker renter (fordi man senere hen på dårlige dage kunne leve med uafgjort her og der).

Ja, det virker desværre til, at deres (tiende?) reset er gået hurtigt denne gang og kombinationen af Nørgaard og Ohnesorge ser god ud. De har så ikke en særlig bred trup og vel heller ingen “proven” målscorer, men vi så jo sidste år, at det ikke er nødvendigt for succes…

De tager chancen med de unge talenter og har fyldt holdet op andre steder. Det kan være andre hold kommer til det, hvis de ikke kan finde en 9’er der er god nok😉

Vi har spillet to kampe uafgjort i ligaen og sikret os europæisk ligaspil for første gang.

Der er overhovedet ikke noget der er "smidt".

Bliver det en bøvlet sæson ?
Ja. Det gør det for alle europæiske nybegyndere.

Jeg synes, der er ved at gå lidt for meget dommedagsprofeti i den her tråd.

For et år siden havde vi to point efter tre runder. Brøndby havde seks, og FCK havde ni.

Det er Superligaen. Der kan ske rigtigt, rigtigt meget frem til vinterpausen. Også seævom vi halter lidt bagefter til at starte med.

Målsætningen er velsagtens også top fire. Det løb er ikke kørt, selvom vores start ikke er prangende.

Og så er det på ingen måder spildt energi, hvis vi ender i Conference League. Hvis vi vil rykke os, så skal vi opbygge europæisk erfaring og i gruppespil jævnligt. Det kommer vi kun, hvis vi får en bedre koefficient. Derfor er det fantastisk, at vi skal spille i et europæisk gruppespil.

Der er er absolut ingen pointe i at spille for top fire næste år, hvis vi ikke samtidig er glade for at være i Conference League i år. Og det er stadig værdifuldt at være i Conference League i år, selvom vi slutter på en femteplads i Superligaen.

Vi behøver ikke få medaljer eller pokaler i år. Men vi skal sørge for at få så mange europæiske koefficientpoint som overhovedet muligt skrabet sammen.

Desuden har Cinference League den firdel, at modstanderen er svagere, hvilket guver bedre mulighed for at rotere.

Vi har spillet to kampe uafgjort i ligaen og sikret os europæisk ligaspil for første gang.

Der er overhovedet ikke noget der er "smidt".

Jeg synes, der er ved at gå lidt for meget dommedagsprofeti i den her tråd.

For et år siden havde vi to point efter tre runder. Brøndby havde seks, og FCK havde ni.

To ting da jeg føler det i høj grad er henvendt til mit skriv.

1) Jeg skrev så også, at det var for tidligt med sådanne dommedagsscenarier, så det er jo slet ikke fordi jeg afskriver sæsonen på nuværende tidspunkt…

2) jeg (og måske også Thomas K) legede med tanken om, at vi ikke få mange point de næste tre kampe og ikke hvordan situationen er på nuværende tidspunkt. Grunden til, at jeg ser det som værende et ikke så usandsynligt scenarie er, at enkelte spillere allerede virker usædvanligt trætte, og hvis vi ryger ud til Sabah, så er jeg spændt på, hvordan truppen reagerer. Men jeg er også klar over, at truppen er usædvanlig stærkt mentalt, så det skal nok gå.

To ting da jeg føler det i høj grad er henvendt til mit skriv.

1) Jeg skrev så også, at det var for tidligt med sådanne dommedagsscenarier, så det er jo slet ikke fordi jeg afskriver sæsonen på nuværende tidspunkt…

2) jeg (og måske også Thomas K) legede med tanken om, at vi ikke få mange point de næste tre kampe og ikke hvordan situationen er på nuværende tidspunkt. Grunden til, at jeg ser det som værende et ikke så usandsynligt scenarie er, at enkelte spillere allerede virker usædvanligt trætte, og hvis vi ryger ud til Sabah, så er jeg spændt på, hvordan truppen reagerer. Men jeg er også klar over, at truppen er usædvanlig stærkt mentalt, så det skal nok gå.
Du henvendte du dig jo indirekte til mig.

Hold der spiller europæisk skal typisk lave lidt flere point før end det rigtig “gør ondt” at spille de mange kampe. Derfor har vi bl.a med dem uafgjorte i Lyngby lagt ekstra pres på os.

I denne sæson er efteråret markant anderledes fordi man spiller 4 landskampe på en gang, og ikke fordelt over to. Så det er ikke usandsynligt vi giver spillerne en uges ferie fordi de rammer noget vildt i Oktober.

Jeg vil ikke male fanden på væggen, men vi skal have et par sejre i de næste to runder. Ellers skal vi jagte for meget i Oktober

Latest posts

Back