"Hvor blev de af"-tråden
TilgiveraldrigErikR
Experienced member
Måske jeg skal uddybe eller præcisere: Skuffelsen over Jens Stage beror på, at han selv erklærede sin udødelige kærlighed til AGF og at drømte om at spille hele karrieren i Aarhus - blot måneder før sit skifte. Den slags løfter gav ingen af de andre "Judas'er". Det er forskellen.Det synes jeg er en meget forsimplet og enøjet tilgang.
Det er muligt at have hjerte for én og kun én dansk klub, som spiller, og så samtidig rationelt kunne indse, at det er godt for karrieren at skifte til en anden dansk klub. Det var, hvad der skete her. I hvert fald som jeg forstår og forstod tingene.
Stage havde alene hjerte for AGF, men kunne godt indse, at enten skulle han være i AGF resten af sit liv, eller også skulle han tage et skridt op internt i Superligaen, for derfra at komme til udlandet.
At reaktionen fra fanbasen så var så ubehagelig, kan jo godt få en til at overveje, om kærligheden nu også reelt gik begge veje. Læg dertil at han var relativt længe i København, havde succes (altså gode stunder og gode minder) og kom derfra uden at blive lagt for had af fanbasen...
Altså for mig er det en no-brainer, at han ikke længere er 100% AGF. Jeg hader det, det giver mig kvalme. Men det giver også mening. Han er menneske som vi andre.
Når det er sagt hører jeg ikke til dem, der "hader" Jens (det er livet for kort til). Ej heller kunne jeg drømme om at forulempe ham eller andre på gågaden i Aarhus eller andre steder. Den form for adfærd reserverer jeg til visse dommere og til Mogens Krogh, hvis han skulle vise sig nær Park Allé.
Sidder og ser Werder - HSV. Det er tydeligt, at Stage er leder nr. 1 for de grønblusede - ufatteligt at han ikke er på landsholdet, en mand, der går forrest i en heksekeddel som den i Bremen. Hvis det er muligt at hente ham hjem i en 80 pct. forfatning af, hvordan han ser ud nu - så by all means, så vil jeg da klappe når han løber ind.