New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 218K
"Hvor blev de af"-tråden
Det viser lidt om hvor ensidigt mediernes fokus har været på spilleren og ikke holdets præstationer.
Det skal retfærdigvis siges at Messi først kom til sent i sæsonen, der følger kalenderåret.

Messi nåede kun at spille seks MLS kampe denne sæson og scorede 1 (som i ét) mål.

Til gengæld vandt Inter Miami noget der hedder Leagues Cup, som er en turnering med alle holdene fra øverste liga i USA, Canada og Mexico.
En slags pendant til UEFA Europa League (da der også er en mere ekslusiv Champions Cup, hvor gode hold fra Mellemamerika også deltager)

I Leagues Cup spillede Messi syv kampe og scorede 10 mål - og var altså stort bidragende med til at de vandt den turnering og nu er kvalificeret til Champions Cup.
Nu skal de spille pokkers mange kampe næste sæson, for hvis jeg har forstået det korrekt så kan man godt spille Leagues Cup og Champions Cup samtidigt.

Så har Messi været en succes?
Jeg vil personligt godt kunne leve med en nedrykning fra Superligaen, hvis vi vandt UEFA League i samme sæson og kvalificerede os til Champions League.
Jeg aner dog ikke om denne Leagues Cup kan sammenlignes så direkte med UEFA League eller om det bare er "det tynde øl" ved siden af MLS Sæsonen.
Tak for opklaringen! Jeg kæmper med mine fordomme overfor ligaerne i USA og Mellemøsten, men mon ikke over tid at de bliver ligestillet med alle andre ligaer/turneringer. Når vi taler om de fem store ligaer i Europa, så tæller vi vel efterhånden også kun den franske med pga pengene i PSG - så hvorfor ikke inkludere andre ligaer med mange penge og mange profiler - selvom det gør ondt.

Tak for opklaringen! Jeg kæmper med mine fordomme overfor ligaerne i USA og Mellemøsten, men mon ikke over tid at de bliver ligestillet med alle andre ligaer/turneringer. Når vi taler om de fem store ligaer i Europa, så tæller vi vel efterhånden også kun den franske med pga pengene i PSG - så hvorfor ikke inkludere andre ligaer med mange penge og mange profiler - selvom det gør ondt.
Der er dog også stor forskel på USA og fx Saudi Arabien her. USA er jo et reelt fodboldland med lokale spillere og talentudvikling og fans osv. Der er nok nogle ting i systemet der er lidt mærkelige for europæere, men til sammenligning kan jeg ikke se den saudiske liga nogensinde blive interessant, ligegyldigt hvor mange store stjerner de henter. De fleste hold er jo også statsejede der. Men det er også derfor vi for nylig spekulerede lidt i om den der nye paneuropæiske liga er et forsøg på at snige saudiske hold ind.

Mon det betyder, at Svend Graversen så skal være buschauffør igen? Eller... det ved jeg ikke, om han har været. Men han LIGNER satme en buschauffør.

Tja, han har haft en lederstilling i Lego i, mener det var 8 år, og så har han været professionel fodboldspiller.

Jeg tænker ikke man er leder i Lego i det antal år, uden man kan et eller andet.

Tja, han har haft en lederstilling i Lego i, mener det var 8 år, og så har han været professionel fodboldspiller.

Jeg tænker ikke man er leder i Lego i det antal år, uden man kan et eller andet.
Nej, jeg tænker heller ikke det er et dårligt valg. Tror det kan give noget at opleve verden uden for fodboldbranchen. I hvert fald bedre end at hive end eller anden pensioneret eks-spiller uden anden erfaring ind. Og så vil han givetvis knokle røven ud af bukserne for at blive mere succesfuld uden for banen end sin tvilling, når nu deres fodboldkarrierer var så forskellige:)

Det må tilgengæld blive umanerligt svært for Sand at skulle referere til en der aldrig ville være i nærheden af at få en lederstilling i LEGO…

Det er lidt sjovt vi lige diskuterede fodboldfaglighed i vores bestyrelse og her ville jeg egentlig mene der er en del selvom det er organisatorisk og kommercielt. Derfor skal man selvfølgelig være opmærksom på om man kan vurdere sådan noget som en sportschef på den rigtige måde. Man kan godt ansætte folk der er eksperter i noget andet end en selv, men faktisk ekspertisen der jo klart med JN. Det samme må være tilfældet i FCM, så umiddelbart vurderet må Sand kunne udfylde den rolle han er tiltænkt. Han skal også være fodbolddirektør og så handler det nok om hvordan man laver holdet omkring ham. Jeg ville dog være nervøs hvis man ansatte en sportschef og formentlig også en fodbolddirektør i AGF, der ikke havde nogen erfaring fra en lignende rolle. Så vi må se om ikke der er chance for at det kommer til kikse lidt for dem :)

Så ved han mere om Lego end om at lede en fodboldklub. Steinlein har jo også givet udtryk for, at der vil være en indkøringsperiode.

Nej, jeg ser ikke, hvordan det kan anses som en god ansættelse (men respekt for jer andres holdning).

De har i øvrigt fået hjælp af Gaarde til at finde ham, så endnu en gang sidder jeg klar med 🍿💁🏼‍♂️

Glem endelig ikke det perfekte match mellem FCM og Capellas 😍
Steinlein udtalte at de var så glade for den proces at de helt sikkert ville bruge Gaardes firma igen... Det er vel trods alt heller ikke konsulenterne der ansætter, de finder vel nærmere bare frem til mulige kandidater og sorterer lidt i dem efter nogle kriterier. Der kan så ryge forkerte fra i processen og FCM kan stå tilbage med for mange forkerte muligheder osv, men de har trods alt stadig ansvaret for at det bliver den rigtige i sidste ende.

Jeg ville bare så gerne se Jens Jøns tilbage i den hvide trøje
Han er vel efterhånden blevet 31
Fødselsdag for nylig hvor han også blev MOM

Jeg ville bare så gerne se Jens Jøns tilbage i den hvide trøje
Han er vel efterhånden blevet 31
Fødselsdag for nylig hvor han også blev MOM

Komplet enig.

Og jeg fatter ikke at vores direktør sad på youtube i interview med vores kommunikationsdirektør og brugte Jønsson som eksempel på spillere vi ikke havde råd til at købe :(

Jønsson er skiftet på fri transfer de sidste 2 gange. Og han har ifølge transfermarkt en markedsværdi på 4 mio euro/30 mio kroner.
HHmm... Ja altså er prisen 30 mio for en 31 årig Jønsson, så kan vi jo ikke den slags endnu.

Men jeg tror bare ikke han koster 30 mio.
Men det ved JN nok mere om.

Ja Stig...
Det handler ikke om penge i hans tilfælde
Det handler om, hvornår han vil hjem. For hjem kommer han...

Back