"Hvor blev de af"-tråden
Tak for opklaringen! Jeg kæmper med mine fordomme overfor ligaerne i USA og Mellemøsten, men mon ikke over tid at de bliver ligestillet med alle andre ligaer/turneringer. Når vi taler om de fem store ligaer i Europa, så tæller vi vel efterhånden også kun den franske med pga pengene i PSG - så hvorfor ikke inkludere andre ligaer med mange penge og mange profiler - selvom det gør ondt.Det viser lidt om hvor ensidigt mediernes fokus har været på spilleren og ikke holdets præstationer.
Det skal retfærdigvis siges at Messi først kom til sent i sæsonen, der følger kalenderåret.
Messi nåede kun at spille seks MLS kampe denne sæson og scorede 1 (som i ét) mål.
Til gengæld vandt Inter Miami noget der hedder Leagues Cup, som er en turnering med alle holdene fra øverste liga i USA, Canada og Mexico.
En slags pendant til UEFA Europa League (da der også er en mere ekslusiv Champions Cup, hvor gode hold fra Mellemamerika også deltager)
I Leagues Cup spillede Messi syv kampe og scorede 10 mål - og var altså stort bidragende med til at de vandt den turnering og nu er kvalificeret til Champions Cup.
Nu skal de spille pokkers mange kampe næste sæson, for hvis jeg har forstået det korrekt så kan man godt spille Leagues Cup og Champions Cup samtidigt.
Så har Messi været en succes?
Jeg vil personligt godt kunne leve med en nedrykning fra Superligaen, hvis vi vandt UEFA League i samme sæson og kvalificerede os til Champions League.
Jeg aner dog ikke om denne Leagues Cup kan sammenlignes så direkte med UEFA League eller om det bare er "det tynde øl" ved siden af MLS Sæsonen.