New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 370K
"Hvor blev de af"-tråden
Ja i virkeligheden er de tal kombinationer mest til for overblik og tv.

Man kan vel sige at det har ændret sig meget, hvor kanterne i dag er angribere når man har bolden, og backs er fløje - og i forsvar ligger de som back og kant.

Selv PM ligger jo som fremskudt midtbane når vi forsvarer. I gamle dage kunne man se 1-2 angribere stå og glo bold når resten skulle forsvare.

Nå vi sidste 15 minutter spiller med to angribere - falder den ene ned som 8er når modstanderen har bolden.

Som det altid har gjort handler det mere om hvilke typer man sætter op, end tal-kombinationen.

AGF benyttede også ofte med Bundu en arbejder kant på modsatte side

Er vi ude i, hvornår en højre midt kaldes kant, fløj eller wing? (for i min fodboldopdragelse er dét forskellige ord for det samme)
-eller hvornår denne går fra midtbane til angriber?
Nej vi er ude i at FCK ikke har tænkt sig at bruge Bundu på kanten uanset hvad man kalder positionen, men som central angriber, som det ser ud i forhold til de udmeldinger de er kommet med, og på den position er jeg enig i at han ikke har vist sit bedste spil.

Ja og derfor er det også godt set af bestyrelsen og JN, at få en række lange kontrakter på plads med PCs og Selles yndlingsobjekter som albert, zach, hausner, tingager - kun jon mangler.

Resten vil de næppe kigge på udover naturligvis sanneh, kamil, diks, højer - men der kan vi ikke gøre så meget, og de er nok også mest med fokus på at spille udenfor DK

MJ har vi også klausul på formentlig. Arzani har sikkert talent til at PC har ham på bloggen, men skal vise noget først.

Jeg er ikke så bekymret for at PC kigger mod vores talenter, medmindre de er så gode at de kan gå direkte ind på holdet, dem har vi trods alt få af i øjeblikket. Den eneste må være Højer og ham kan vi godt tænke at miste til FCK.
Det kan man så til gengæld ikke sige så meget til, vi har aktivt valgt ikke at sælge ham her til vinter, og han har tætte forbindelser til klubben.

FCK handler også på en anden hylde, dvs. de henter spillere som snildt kan koste 20+ millioner, og sælger dem for 60+, der er vi trods alt ikke, det betyder også at en spiller som Arzani formentlig heller ikke er et emne for PC.

Jeg kunne ikke forestille mig AGF var interesseret i Bundu, dels fordi vi allerede har "cashet" ind på ham, vi har brug for at accellere på nye salg, hvor vi hvergang tjener mindst 15 millioner og mere, og dermed skulle vi have bygget Bundu op igen til at koste +40 mill., hvis vi skulle have tjent det samme beløb igen.

Hvis Links fortsætter sin udvikling det næste års tid, så kan han sagtens være på rampen til et salg i +20 mill kroners regi, og derefter er Grønbæk og Hausner de næste på listen.

/Aske

Hvis Links fortsætter sin udvikling det næste års tid, så kan han sagtens være på rampen til et salg i +20 mill kroners regi, og derefter er Grønbæk og Hausner de næste på listen.
Jeg tror at Jon er den næste på rampen (sammen med Højer). Selvfølgelig ikke til +20 mio, men mon ikke de forsvinder senest til sommer? Grønbæk kan sagtens ske at være væk før Links, men vi har heldigvis lange kontrakter på dem begge.

FCK handler også på en anden hylde, dvs. de henter spillere som snildt kan koste 20+ millioner, og sælger dem for 60+, der er vi trods alt ikke, det betyder også at en spiller som Arzani formentlig heller ikke er et emne for PC.
Altså når FCK lige har hentet Stage, og nu også Bundu, hvor de ovenikøbet forsøgte at hente ham i sommers direkte fra os, så kan jeg da ikke se, at de skulle være afholdt fra at forsøge at hente Grønbæk hvis Falck eller Fischer blev solgt om et år, og Grønbæk spiller en god sæson for os og får sit egentlige gennembrud.

Man kan ikke udelukke det, vel?

Nej, forskellen er bare at AGF selv bestemmer hvem de vil sælge til og prisen. Stage salget blev kun til FCK, fordi Stage selv helst ville derhen, Bundu smuttede til Anderlecht, men FCK var tilsyneladende også interesseret dengang.

Destinationen med Grønbæk kan stadig bliveFCK, med en smut tur rundt om en europæisk klub, det kan vi ikke gøre så meget ved. Men vi har uanset hvad fået valuta for vores investering.

Pointen er at AGF ikke henter +20 mill spillere endnu, vi skal først have salgskanalen helt op og køre. Og der ser jeg slet ikke et køb af Bundu til 19 mill. kroner til sommer som en realistisk ting i AGF.

/Aske

Nej, forskellen er bare at AGF selv bestemmer hvem de vil sælge til og prisen. Stage salget blev kun til FCK, fordi Stage selv helst ville derhen, Bundu smuttede til Anderlecht, men FCK var tilsyneladende også interesseret dengang.
Og hvis Grønbæk gerne vil til FCK, så ryger han til FCK præcis som Stage, såfremt FCK tilbyder et beløb vi ikke kan sige nej til. Forskellen på dengang og nu er, at vi er et tophold nu, så FCK sportsligt er mere en direkte konkurrent nu, og at vores økonomi er bedre nu. Så det medfører at beløbet skal være anderledes. Men alt er til salg, det tror jeg ikke vi skal lade som om ikke er tilfældet...

AGF solgte Stage for 18+ millioner på et tidspunkt hvor vi virkelig kunne bruge pengene. Jeg synes faktisk beløbet var meget meget højt. 20 millioner for AGF lige nu er jo slet ikke ligeså højt, selvom det er 2 millioner højere. For at sammenligne, så var salget af Bundu ikke ligeså vildt/skelsættende for os som Stage-salget var.

Men altså spillere sælges altid, såfremt der kommer et bud vi ikke kan sige nej til. Der skal bare flere penge til at få os derhen. Kommer FCM eller FCK og vil købe Grønbæk for 35 millioner i morgen, så er han ikke i AGF mere dagen efter. Det kan vi vel godt blive enige om?

Kommer FCM eller FCK og vil købe Grønbæk for 35 millioner i morgen, så er han ikke i AGF mere dagen efter. Det kan vi vel godt blive enige om?
Det kan vi sagtens, hvis vi ender i de beløb, så er jeg enig, men så er vi også pludselig på en helt anden hylde for køb og salg af spillere imellem 2 klubber i DK. Spørgsmålet er så hvor realistisk det scenarie er?

Udgangspunktet er stadig at AGF idag langt højere grad har fat om situationen i forhold til Stage salget. Jeg tror stadig Højer med stor sandsynlighed kan ende i FCK til sommer eller senest næste vinter. Mens de næste 3 i rækken, altså Links, Hausner og Grønbæk med en Tingager som dark horse alle med stor sandsynlighed bliver solgt til en udenlandsk klub. Som FCK så kan hente spilleren tilbage fra 1 år senere hvis det ikke går som præsten prækede.

/Aske

Skal vi nu ikke lige lade den gode Albert få sit endelige gennembrud før vi sælger Ham...
Nu skrev jeg jo direkte, at han NETOP skulle have det gennembrud først, og brugte det som tænkt eksempel.

"Altså når FCK lige har hentet Stage, og nu også Bundu, hvor de ovenikøbet forsøgte at hente ham i sommers direkte fra os, så kan jeg da ikke se, at de skulle være afholdt fra at forsøge at hente Grønbæk hvis Falck eller Fischer blev solgt om et år, og Grønbæk spiller en god sæson for os og får sit egentlige gennembrud".

:D
Så svaret er; jo da. Men det mener jeg jo også at jeg selv fik skrevet.

Du skriver ret beset netop ikke, hvis grønbæk spiller en god sæson.
"hvis Falck eller Fischer blev solgt om et år, og grønbæk spiller en god sæson og får sit egentlige gennebrud".

Som i HVIS de bliver solgt, samtidighed hvis såfremt Grønbæk spiller en god sæson, og får sig "egentlige gennembrud" (som i at det synes jeg ikke han har fået endnu, der skal mere til).

Haha :D
Kommunikation på skrift. Jeg forsøgte i hvert fald netop at kommunikere at det var "hvis og hvis".

Jeg tænker FCK igen vil forsøge på et tidspunkt at hente en spiller eller to i AGF - fx dem jeg nævnte, men nu er de fleste af dem kommet på lange kontrakter, så det bliver dyrt - meget dyrt. Bundu fik de jo heller ikke direkte fra os....

Hvis Højer ryger til fck vil det være træls at se, men præcis han har jo spillet der før.

Det er nærmere en helt vild overskrift. Her er hvad han egentlig siger
”Det er et godt spørgsmål, København er en kæmpestor klub, som jeg har sagt før til de andre, så havde de interesse for mig allerede i sommers. Det gik ikke, som planlagt i sommers. Det kan jeg ikke helt kontrollere. Da jeg endte i Belgien, tog jeg dertil med intentioner om at gøre det godt i Belgien og spille godt. Det gik ikke, som jeg havde planlagt, så kom denne her mulighed og jeg tog det fordi det er en kæmpe klub i Danmark, Skandinavien og Europa. Når sådan en mulighed kommer, så tager man den,” sagde Mustapha Bundu.
Det læser jeg altså mere som om at han godt vidste FCK var interesseret i sommers. Samt at han ophold i Belgien ikke gik som planlagt. Det sidste er der vel ikke nogen der kan være uenige i.

Det læser jeg altså mere som om at han godt vidste FCK var interesseret i sommers. Samt at han ophold i Belgien ikke gik som planlagt. Det sidste er der vel ikke nogen der kan være uenige i.
Jeg har deltaget i en lang tråd om emnet her til aften.

Jeg vil sige det opsummeret sådan her:
I sommers var der ikke tilbud fra Anderlecht da FCK bød i min tolkning af sagen. Jeg tror FCK (+Bundu) fik deres nej (på deres tidlige bud, ligesom de købte Stage tidligt), og AGF så fandt Lorient som potentiel køber, og Anderlecht siden ramte plet med pris+Bundus lyst. Jeg tror AGF sagde nej til at sælge til danske klubber generelt. Så selv hvis Bundu gerne ville have takket ja til et FCK-tilbud i sommers, som kom før han kom i kontakt med Lorient og Anderlecht, så ville AGF ikke sælge til FCK.

Det er en del af fødekæde-spillet måske. Og det er fedt at AGF rykker i det hieraki ved at kunne sige nej nu, og så stadig sælge til udlandet. Og med PC nu her siger man nej, bare for at stække dem. Vi skal fandme ikke være nikkedukker for dem. Og sportsligt er vi med fremme pt.

Og det hører jo med til historien om, at vi netop står der bl.a. fordi vi fik overpris for Stage af netop FCK. Så de får jo også lidt "payback" ift, at AGF sagde ja dengang, for at kunne sige nej i fremtiden. Sagde man nej til Stage var Bundu jo måske røget i sommers!?

Og hvem ved hvordan det så ville være endt i sidste sæson..!? Her står vi med Stages 18 millioner, bronzemedaljer, og Bundu-rekordsalg til Anderlecht, og ligger foran FCK inden foråret. SPÆNDENDE TID!

Bundu tog HELT SIKKERT til Anderlecht for at slå igennem. Den del betvivler jeg slet ikke.
Der var FCKs tilbud ikke en mulighed for ham.
Flemming Povlsen rådgav ham efter sigende (rygter) at Bundu da også bare kunne blive i AGF kontrakten ud, og så skifte gratis. (Måske som reaktion på FCKs interesse? Spekulation fra min side, og var nok mere en generel karriere-anbefaling fra svigerfar).

Det interview omkring hvordan AGF kunne have været muligheden... Jeg bløder lidt op. Men argh.. Kan ikke beslutte mig for, hvorvidt Bundu ville have taget til FCK i sommers, hvis AGF havde sagt ja til at sælge til FCK. Hvis buddet kom før AGF fandt Lorient/Anderlecht, så måske. Jeg tror på ingen måde Bundu havde valgt FCK over f.eks. Anderlecht. Sådan skal det ikke forstås.

Latest posts

Back