New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 370K
Bold.dk skriver Kirkeskov skal spille i 2. Bundesliga:

Mikkel Kirkeskov skifter til Holstein Kiel

Ifølge de polske medier Sport og Gol24 skal Mikkel Kirkeskov fra årsskiftet tørne ud for Holstein Kiel i den næstbedste tyske række.

Den danske backs kontrakt står til at udløbe ved udgangen af 2020, og han har da også tidligere fortalt, at det ikke er på tale at forlænge den aftale.

Holstein Kiel indtager i øjeblikket andenpladen i 2. Bundesliga, hvilket vil betyde oprykning til Bundesligaen.

Gol24 skriver desuden også, at Legia Warsawa har budt sig til for danskerens underskrift, men valget skulle altså være faldet på den tyske klub.

Vedrørende Amini synes jeg det lød som om det fra starten var besluttet at han slet ikke var inde i billedet til spilletid - selvom man indledningsvis signalerede noget andet med den video hvor Amini lige forhindrer at man fjerner et klistermærke med hans navn fra et skab. Vi ved ikke rigtig hvor meget han har trænet med mens Fredensvang har været lukket af, men jeg tænker det kan være baseret på noget økonomisk/teknisk hvor det måske er en anderledes kontrakt hvis han skal kunne spille, fx kunne der være noget med den forsikring han skal have. Ellers kunne man jo godt have sagt han træner med så han kan spille og det ville gøre ham mest muligt klar til at komme et andet sted hen. Det ville være på alleryderste mandat, men i det her efterår kunne man jo risikere at have et halvt hold ude med coronavirus.

Amini skal have stor tak for indsatsen på og udenfor banen. Samtidig er meget rart at kunne konstatere at han gik fra at være en af de første på holdkortet til at blive overhalet af flere spillere uden at han selv faldt i niveau. Vi har flyttet os meget i den tid han har været i klubben og det har han også sin andel i.

Kaastrup siger han gerne vil blive i Viborg - synes bare vi skal forlænge den deal og give ham en ny 5 års. Han kan altså noget. Spørgsmålet er om vi vil prøve ham af nu selv. Eller vi skal vente 6-12 måneder.
Jeg hører ham også kun sige at han er helt okay med at skulle blive lidt længere i VFF, ikke at han som sådan hellere vil være der.
Men jeg ser ham ikke få chancen i AGF de næste 6-12 måneder. Så jeg er ikke sikker på at det er den korrekte løsning at give ham 5 års forlængelse. Jeg er nemlig i tvivl om, hvorvidt talentet nogensinde kan indløses i en klub som AGF, når en spiller som Lunding ikke kunne. Og for begge spillere er det det mentale plan jeg tænker på. Albert Grønbæk er helt anderledes gearet til at kunne præstere i et system som Davids, og Lunding og Kaastrup er også mere klassiske drible-kanter.

4-5 års forlængelse ville give ham tiden, men ville også være længe at have en spiller på kontrakt som vi reelt ikke ved om der skal satses på. Dem vi har givet 5-års kontrakter pt er spillere som er en fast del af kamptruppen, og som spiller nærmest hver gang. Kaastrup blev lejet ud med det samme efter et lejemål i Dortmund, hvor han ellers skulle have bygget det på som manglede. Han har jo ellers været en del af vores hold siden han var helt ung.

hhmm... Jeg er sgu ikke helt sikker på hvad jeg synes om sagen.

Jeg er nemlig i tvivl om, hvorvidt talentet nogensinde kan indløses i en klub som AGF, når en spiller som Lunding ikke kunne.
Lunding har & havde talentet, men ifølge en udtalelse i et interview med enten PC, David eller en anden i den sportslige sektor, så solgte man Lunding primært fordi, at hans kvaliteter ikke matchede så godt med spillestilen i AGF.

Lunding har & havde talentet, men ifølge en udtalelse i et interview med enten PC, David eller en anden i den sportslige sektor, så solgte man Lunding primært fordi, at hans kvaliteter ikke matchede så godt med spillestilen i AGF.
Og det er den samme "grød" jeg synes Kaastrup er i.
Og Lunding udtalte i øvrigt også, at han kun ville tilbage til AGF hvis det var for at spille. Og der synes jeg ærligt talt ikke han var i sin udvikling sammenlignet med hvordan truppen så ud. Hverken med Bundu eller Links. Men nogen vil måske sige at vi skulle have satset på Lunding frem for Links. Men vi kunne heller ikke tilbyde Lunding at spille fuld tid hver gang. Det kan vi heller ikke til Grøndbæk, som ellers har vist et højere stabilt niveau. Når Lunding var bedst var han virkelig virkelig god. Men han faldt igennem i foråret lige inden coronapausen imod Silkeborg og et par andre kampe. Der var han sgu ikke god. Og det er jo 100% fair nok, at han på det udviklningstrin ikke kun spillede gode kampe. Men hvis man kun vil være i kluppen når man spiller, så skal man jo også præstere godt hver gang for at kunne tillade sig at kræve det. Og selv der er det svært at kræve den slags i Davids system.

Det er da en ærgerlig nyhed, men det giver vel mening.

Ruben Selles kender sportschefen, FCK er et skridt op og Valencia er i store økonomiske vanskeligheder, så det er næppe et let sted at arbejde pt.
Jeg ser det som en kedelig ting på den korte bane qua hans kendskab til DN og til AGF, men på lang sigt er det en klar fordel. FCK bruger penge på at uddanne ham til at overtage i AGF efter DN, når han engang skal være landstræner ;)

Latest posts

Back