New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 95K
Det kan selvfølgelig være det ikke er moms, men bare medlemskabet af AGF+ der følger med så man kan få lov til at handle i shoppen :)

Har vi ikke en revisor på forum der kan forklare det helt præcist? Jeg er ret sikker på at der skal betales moms af et gavekort når det udstedes og momsen er kendt, så det er altså ikke forkert at det bliver 625 kr i eksemplet ovenfor, men jeg ved ikke hvorfor man ikke siger at det fx er et gavekort på 1000 kr inklusiv moms og så sender AGF 200 kr ind til Skat, til gengæld skal de 1000 kr også betale for momsen på varen når gavekortet indløses. Den umiddelbare forklaring er jo formentlig blot at dem der driver AGF-shoppen ikke har tænkt så meget over den slags eller at man har et system der ikke kan finde ud af det med mindre momsen har sin egen linje i indkøbskurven.

Hvorfor det ikke skulle kunne udstedes, dvs sendes på en email, med det samme forstår jeg så ikke noget af. Jeg gætter på at det faktisk kommer med det samme og igen på at det enten skyldes noget amatøragtigt software til deres webshop så beskeden ikke kan fjernes ved gavekort eller amatøragtig styring af webshoppen så man ikke har sørget for at fjerne den.

Fandeme dumt
Men det må være en fejl
Kan være det er et levn fra da man fik et plastikkort som gavekort som så er udsolgt. Prisen kan være et eller andet er sat pr default og så har man så ikke fået rettet til i webshoppen endnu

Jeg er ikke i tvivl om, at det er en fejl, som kommer af en webshop, som ligger moms oven i alle artikler der kan købes.
Enhver Webshop har en funktion hvor moms kan fjernes på enkelte produkter. Det har man overset/ikke fået gjort.

Næste gang en snakker med shoppen kan det måske gøres dem klart, såfremt de ikke ved det.

------
HVIS det sindssyge skulle ske at det ikke er en fejl, så giv Jacob Nielsen et kald inden klubben hænges ud/pressen orienteres :D

Last edited:
Jeg er ikke i tvivl om, at det er en fejl, som kommer af en webshop, som ligger moms oven i alle artikler der kan købes.
Enhver Webshop har en funktion hvor moms kan fjernes på enkelte produkter. Det har man overset/ikke fået gjort.

Næste gang en snakker med shoppen kan det måske gøres dem klart, såfremt de ikke ved det.

------
HVIS det sindssyge skulle ske at det ikke er en fejl, så giv Jacob Nielsen et kald inden klubben hænges ud/pressen orienteres :D
Og sindssyge ting forekommer jo :)

Det er vist nogenlunde forklaret her:

Der skal betales moms når du køber et gavekort og momsen er kendt, som det er tilfældet her da du kun kan anvende det i AGF’s webshop i Danmark. Jeg tror som sagt snarere at fejlen er at de har noget software der ikke kan finde ud af håndtere gavekort med moms inkluderet eller at de ikke har tænkt over at det mere logisk for forbrugerne at det er på den måde. Hvis man vil give en gave på x kroner, vil man gerne betale x kroner og have at det er den værdi der står på kortet. Fremfor at det viser sig at gavekortet på 500 kr faktisk giver mulighed for at købe for 625 kr fordi momsen allerede er betalt.

Exit: Når jeg tænker på revisorer tænker jeg straks på en bestemt Monty Python sketch, så det er ikke mit gebet, men de er også gode når man lige mangler en og hvis der er en til stede her, der kan forklare det anderledes kan det sagtens være jeg tager fejl, men det er sådan her jeg opfatter det.

Da jeg købte billetter til finalen, fik jeg tilbud om at købe en finale t-shirt. Er der nogle af jer, som også har bestilt sådan en, som har hørt noget om den?
Købte to da de kom til salg. Havde håbet på unik kamptrøje, men med Craft-aftalen pr. sommer 2024, giver det self. mening, at der IKKE kommer en Pokalfinale-trøje.
Håber dog der kommer et unikt halstørklæde :)

Latest posts

Back