New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 149K
OK - det er i afdelingen for det kuriøse, men jeg finder det morsomt.
Jeg har en god ven, der fra tid til anden står i baren på Peter Gift.
JP (og CV og Backman) kommer fra tid til anden på PG til en øl. Jeg sagde til min makker, at næste gang JP kom ind, så gav jeg en øl. Uanset om jeg var der eller ej.
I går fik jeg en sms fra min makker:
"Jakob siger mange tak for øl. Det bliver 55 kr :) "
Så måtte MobilePay lige aktiveres. 😂

Farzam er topmålet af useriøs retorik og problemet er selvfølgelig ikke kun at det er intetsigende når man skriver afsløring i alle overskrifter, men at der skal hæftes flere og flere, større og større ord på alting. Beskrivelsen af talenter er totalt devalueret når alle der kan tage tre på foden med en ballon er et kæmpe generationstalent. Tipsbladet er så også et medie hvor vi før har grinet over at over at en nyhed averteres med ord hvoraf over halvdelen er den slags superlativer og sensationsforstærkere og min følelse er stadig at de dermed ikke rigtig tager sig selv seriøst, i hvert fald ikke som journalister.

Farzam er topmålet af useriøs retorik og problemet er selvfølgelig ikke kun at det er intetsigende når man skriver afsløring i alle overskrifter, men at der skal hæftes flere og flere, større og større ord på alting. Beskrivelsen af talenter er totalt devalueret når alle der kan tage tre på foden med en ballon er et kæmpe generationstalent. Tipsbladet er så også et medie hvor vi før har grinet over at over at en nyhed averteres med ord hvoraf over halvdelen er den slags superlativer og sensationsforstærkere og min følelse er stadig at de dermed ikke rigtig tager sig selv seriøst, i hvert fald ikke som journalister.
Og han - Farzam - siger jo også selv, hvad de er…et tabloidmedie, altså skrald med skrald på, og derfor får den altid ekstra i superlativer og svulstigheder.

Det er finurligt, at hele hans argument for at anvende ordet 'afslørring' er, at det er relevant, når man har en nyhed, som andre ikke har. Samtidig brugte han også ordet 'afsløring' d. 29. juni, da han skrev historien om, at JJ skulle retur til AGF, som udkom 15 minutter efter, at bold havde den præcis samme historie.

Det ligner grangiveligt, at det centrale i ordet 'afsløring' er, at gøre det tabloidt, snarere end at signalere, at man har en historie, som ingen andre har.

Latest posts

Back