New posts

Den store underholdningstråd

  • Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 147K
Den store underholdningstråd
Jeg vil forvente, at en professionel træner i AGF formulerer den slags banaliteter til alle de unge spillere, samtidig med, at de selvfølgelig også viser det gennem handling.

Jeg synes ikke, det slags kan italesættes nok.
Vi er ikke helt enige om værdien af banaliteter, jeg håber trænerne i AGF kommer med noget jeg selv ville betragte som mere brugbart, men jeg erkender selvfølgelig at der også er nogle i FCM, der bør have mere forstand på det, der åbenbart synes det kan give noget med den slags på væggene.
 
Så meget desto mere må vi glædes over og værne om dette sted!
Nej vi har jo heldigvis ikke rigtig behov for sådan noget som kommentarsporet på Bold.dk for at debattere AGF. Det kan være interessant nok at få input fra fans af andre klubber, men det er nød til at være nogle der kommer forbi et sted som her og er bevidste om at de er på udebane. Hvis man har et sted med fans af alle mulige klubber vil der uvægerligt være en stor andel hvis formål alene er at provokere og trolle.
 
Lidt underholdende som han glemmer spørgsmålet. Men også kæmpe respekt for at han, som ung spiller, fremhæver hvad en tv-kommentator har leveret af minder da han var barn.


Og selv Ståle Solbakken er sjov mens han er efter udvalget af eksperter hjemme i det Danske studie - hvem som helst kunne åbenbart være bedre end Camilla Martin, David Nielsen og Nicoline Caspersen 😂 Hvorfor ikke tage de bedste😂

 
Vi er ikke helt enige om værdien af banaliteter, jeg håber trænerne i AGF kommer med noget jeg selv ville betragte som mere brugbart, men jeg erkender selvfølgelig at der også er nogle i FCM, der bør have mere forstand på det, der åbenbart synes det kan give noget med den slags på væggene.

For god ordens skyld, så er jeg heller ikke selv stor fan af budskaber - eller banaliteter - skrevet på væggene. Specielt ikke, når væggene står i Herning. Men skal man endelig skrive sin livsfilosofi som et hulemaleri, så synes jeg trods alt, at budskaberne er fine.
 
Det kan altså noget, sådan helt ignore, det er en anden trup med en anden spillestil og lidt mere europæisk erfaring.
Og jo altså helt forkert. Larne var allerede fuldtidsprofessionelle dengang. Det er en gentaget fejlopfattelse, som allerede dengang manifesterer sig som sandhed. Igen må journaliststanden lide den tort at stå for skud.
 
Men er det ikke noget man lærer gennem handlinger og samtaler osv i hverdagen i stedet for sådan nogle statements man typisk også synes det er smart at skrive på væggene i det lokale fitness-center. For mig signalerer det faktisk noget der er en smule uprofessionelt ift nogle mennesker man arbejder direkte med på et antageligvis højt niveau. Tænk hvis trænerne gik rundt og formulerede sig med den slags floskler og banaliteter overfor spillerne.
Det kunne være en fodboldtræner der brugte TV-tid på en simpel figur med tillid og præstation som noget stor indsigt.

Disclaimer: nogen gange ligge de største sandheder i simple figurer/ modeller. Det kan tage ti minutter at diagnosticere, men halvandet år at indarbejde løsningen (du har lavt selvværd, i mangler tillid i teamet, din arbejdsmoral er for lav), mens andet kan kræve længere analyse, men implementeres på ti minutter (Gerrard er ikke effektfuld nok fremme i banen, vi rykker ham 20 meter tilbage, eller Gifty skal stå 10 meter højere).

Morten Münster skriver at man som konsulent ofte skal levere komplicerede budskaber på banale problemer fordi der betales for noget ekstra og det skal opleves kompliceret. Derfor er det befriende med et simpelt koncept.

Udfordringen er, at man ikke ved hvordan vedkommende benytter konceptet. Jeg har hørt tågede koncepter som er set godt implementeret. Men også brug af sofistikerede koncepter som folk har misforstået eller ikke gennemskuet implikationerne af.

David Nielsen fremstod på mig som en, der ikke havde gravet dybt i værktøjskassen med koncepter og valgt det mest hensigtsmæssige til dagen. Nej, han stod som jeg så det, med det koncept der lå i værktøjskassen og præsenterede noget sølle.

Til hans forsvar kan det have været noget han blev bedt om og gjorde, fordi TV2 betaler hans løn. Men det var tungt
 
Det kunne være en fodboldtræner der brugte TV-tid på en simpel figur med tillid og præstation som noget stor indsigt.

Disclaimer: nogen gange ligge de største sandheder i simple figurer/ modeller. Det kan tage ti minutter at diagnosticere, men halvandet år at indarbejde løsningen (du har lavt selvværd, i mangler tillid i teamet, din arbejdsmoral er for lav), mens andet kan kræve længere analyse, men implementeres på ti minutter (Gerrard er ikke effektfuld nok fremme i banen, vi rykker ham 20 meter tilbage, eller Gifty skal stå 10 meter højere).

Morten Münster skriver at man som konsulent ofte skal levere komplicerede budskaber på banale problemer fordi der betales for noget ekstra og det skal opleves kompliceret. Derfor er det befriende med et simpelt koncept.

Udfordringen er, at man ikke ved hvordan vedkommende benytter konceptet. Jeg har hørt tågede koncepter som er set godt implementeret. Men også brug af sofistikerede koncepter som folk har misforstået eller ikke gennemskuet implikationerne af.

David Nielsen fremstod på mig som en, der ikke havde gravet dybt i værktøjskassen med koncepter og valgt det mest hensigtsmæssige til dagen. Nej, han stod som jeg så det, med det koncept der lå i værktøjskassen og præsenterede noget sølle.

Til hans forsvar kan det have været noget han blev bedt om og gjorde, fordi TV2 betaler hans løn. Men det var tungt
Der behøver ikke være noget galt med et enkelt budskab i den rette kontekst. Det kan også baseres på noget mere detaljeret der er bygget op over tid - fx mentaltræningen i dagligdagen der kan aktiveres med simple budskaber i en kampsituation. Men for at være effektivt netop stadig justeret efter kontekst og de implicerede parter. Let's fucking go virker ikke rigtig hvis det er denne samme automatreplik altid (det er dog også en urimelig karakteristik af David at reducere ham til det, trods alt.)

Problemet med de her banale budskaber på væggene, der er i familie med et segment af uheldige tatoveringer, er for det første at jeg ikke tror det aktiverer noget. Har nogen spillere lige brug for i hverdagen at væggen minder ham om at drømme er brændstof? Budskabet kan om ikke andet formentlig leveres mere nuanceret og effektivt af et menneske og den adgang har man jo til modtageren på et talentcenter modsat i det lokale fitness-center.

Det værste er naturligvis "Failure is feedback," for det er det jo ikke. Det lød bare smart for en eller anden i Ikast. Feedback er snarere det der mangler hvis man bliver serveret den slags uintelligente udsagn.

Måske er der en æstetik i den slags vægdekorationer der fungerer godt på de unge mennesker - måske faktisk fordi det er en smule barnligt, men også med en slags reference til grafitti. Det er da fint nok hvis man synes det pynter, det er nok heller ikke sådan at budskaberne gør nogen skade.

Mht Münster er det jo egentlig bare klassisk salg og marketing. Varen skal fremstå så den har størst mulig værdi ift prisen for kundegruppen. Det kan så være en opgave for ham at sikre at det bedste produkt også opfattes sådan. Hans simple budskaber og løsninger er dog formentlig også stadig lidt mere sofistikerede i indhold og fremlægning.
 

Latest posts

Back
Top