New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 990
  • Views Views: Views 80K

Hahaha :D

De ser spioner og spøgelser i Herning. Men måske ikke uden grund :D
Bare rolig - Uwe har afvist at det var os.

Men... Randers har som optakt til deres kamp mod FCM simpelthen lavet en film om AGF?! Jeg er lidt ligeglad med beskyldningen, men jeg ville godt nok krumme tæer hvis jeg var fan af en klub med så vilde mindreværdskomplekser at fokus er på en helt anden klub.

Men... Randers har som optakt til deres kamp mod FCM simpelthen lavet en film om AGF?! Jeg er lidt ligeglad med beskyldningen, men jeg ville godt nok krumme tæer hvis jeg var fan af en klub med så vilde mindreværdskomplekser at fokus er på en helt anden klub.

Der er jo faktisk en latterliggørelse af FCMs ynkelige beskyldninger om, at der render spioner rundt på FCMs anlæg TIL ÅBNE TRÆNINGER!
Og det blev AGF beskyldt for - og Uwe/AGF afviste. Det er i min optik en lille genialitet fra Randers' side det her...

"Det var faktisk bare os i (AGF)-udklædning hele tiden", muhahah :D

Jeg synes også de sætter sig mellem to stole her og det gør at joken falder til jorden.

Enten må de tage den vinkel at FCM kommer med tossede beskyldninger (og så burde han jo bare udspionere i en Randers trøje) eller så må de tage den vinkel at AGF udspionerer deres modstandere,
og så havde joken nok ramt bedre, hvis de lavede den op til et internt opgør mod os.

Der er jo faktisk en latterliggørelse af FCMs ynkelige beskyldninger om, at der render spioner rundt på FCMs anlæg TIL ÅBNE TRÆNINGER!
Og det blev AGF beskyldt for - og Uwe/AGF afviste. Det er i min optik en lille genialitet fra Randers' side det her...

"Det var faktisk bare os i (AGF)-udklædning hele tiden", muhahah :D
OK, sådan opfatter jeg den ikke, men jeg synes nu stadig det er underligt at blande os ind i det. Ville de gøre det med en i en Lyngby eller OB-trøje? Jeg ville også synes det ville sende de helt forkerte signaler om hvordan vi ser os selv som klub hvis vi blandede Brøndby ind i en optakt til vores kamp mod Silkeborg. Men selvfølgelig passer det også bare ind i den opfattelse man har af Randers i forvejen.

Selve emnet og at gøre grin med FCM over at de ikke vil have at nogen kigger på deres åbne træninger kan jeg sagtens se ideen med, men så synes jeg ikke det fungerer at de er i forklædning og at det skal virke hemmeligt.

OK, sådan opfatter jeg den ikke, men jeg synes nu stadig det er underligt at blande os ind i det.

? Det var jo FCM der beskyldte AGF for at spionere mod FCM op til kampen for ca. 2 uger siden.
Randers laver en joke om, at det faktisk var dem - og at på "smart vis" fik AGF skylden - OG de fik set det de ville til træningen. Altså gør grin med FCM som optakt til kampen - og subtilt lige smider AGF under bussen i samme ombæring (I Randers kan man altid liiige stikke lidt til AGF - føler de).

Sådan forstår jeg det :D Og jeg synes det var skide skægt.
Bliver da helt ærgerlig hvis det er andre mere kedelige tolkninger der er den rigtige.

EDIT: AGF er ikke taggede i opslaget - det er direkte henvendt til FCM - og han siger (da man ser AGF-trøjen) at man skal lyve-lyve-lyve om det - hvis man bliver busted (sig det er AGF) - mens han snakker med "Rasmus" - som jo er Randers' træner Rasmus Berthelsen.
Jeg synes det er godt lavet - og at han kommer frem til at FCM spiller 3-5-2 (på sedlen) er sgu også lidt sjovt.

Last edited:
? Det var jo FCM der beskyldte AGF for at spionere mod FCM op til kampen for ca. 2 uger siden.
Randers laver en joke om, at det faktisk var dem - og at på "smart vis" fik AGF skylden - OG de fik set det de ville til træningen. Altså gør grin med FCM som optakt til kampen - og subtilt lige smider AGF under bussen i samme ombæring (I Randers kan man altid liiige stikke lidt til AGF - føler de).

Sådan forstår jeg det :D Og jeg synes det var skide skægt.
Bliver da helt ærgerlig hvis det er andre mere kedelige tolkninger der er den rigtige.

EDIT: AGF er ikke taggede i opslaget - det er direkte henvendt til FCM - og han siger (da man ser AGF-trøjen) at man skal lyve-lyve-lyve om det - hvis man bliver busted (sig det er AGF) - mens han snakker med "Rasmus" - som jo er Randers' træner Rasmus Berthelsen.
Jeg synes det er godt lavet - og at han kommer frem til at FCM spiller 3-5-2 (på sedlen) er sgu også lidt sjovt.
Det er da sikkert sådan det skal forstås så. Men Randers har stadig mindreværdskomplekser :p

Det er i øvrigt fint når klubberne laver den slags drilleri, men er det ikke lidt sådan at det primært er de mindre klubber? Vi gør det jo ikke rigtig - der var et par stykker mod Randers da man forsøgte at hype det opgør lidt, men det holdt ligesom op da man kunne se at de mest betød noget særligt den ene vej - og jeg kan heller ikke mindes så meget fra FCK og Brøndby selvom jeg selvfølgelig kan have overset det.

Det er da sikkert sådan det skal forstås så. Men Randers har stadig mindreværdskomplekser :p

Det er i øvrigt fint når klubberne laver den slags drilleri, men er det ikke lidt sådan at det primært er de mindre klubber? Vi gør det jo ikke rigtig - der var et par stykker mod Randers da man forsøgte at hype det opgør lidt, men det holdt ligesom op da man kunne se at de mest betød noget særligt den ene vej - og jeg kan heller ikke mindes så meget fra FCK og Brøndby selvom jeg selvfølgelig kan have overset det.

Er da sikker på at de gør det for at "rode lidt i suppen" - fordi det de normalt gør ikke vækker nogle reaktioner ellers.
I Aarhus er vi oftere trætte af at blive nævnt i diverse sammenhæng (som med barne-rov-drift i talent-scoutingen nu her).
Vi kan bare ikke fortænke Randers i at gribe det sådan an, vel?

Og man kan godt grine af det - selvom man ikke synes AGF så skal give tilbage fx.
Jeg griner bare isoleret af det jeg synes er en god joke her.

Er da sikker på at de gør det for at "rode lidt i suppen" - fordi det de normalt gør ikke vækker nogle reaktioner ellers.
I Aarhus er vi oftere trætte af at blive nævnt i diverse sammenhæng (som med barne-rov-drift i talent-scoutingen nu her).
Vi kan bare ikke fortænke Randers i at gribe det sådan an, vel?

Og man kan godt grine af det - selvom man ikke synes AGF så skal give tilbage fx.
Jeg griner bare isoleret af det jeg synes er en god joke her.
Det ville være meget mærkeligt hvis AGF blandede sig i det. Men ja, de små klubber har et større behov for at skabe opmærksomhed, men jeg tror også de store klubber føler det er lidt forkert at gøre grin med de mindre, både fordi forudsætningerne nu engang er så forskellige og fordi de føler de ikke skal vise et behov for at lave sjov med de klubber.

Okay, den vinkel er jo så rent faktisk sjov. Synes bare ikke de får den leveret forståeligt i så fald.
Altså i og med at "AGF-spionen" (som mere ligner en detektiv) ringer til "Rasmus" - som vel må være Bertelsen, så afslører han vel at være en Randers-spion i udklædning? Men udførelsen er stadig rimelig amatøragtig.

Snakker ikke om når Randers laver det mod FCM (og delvist os) - men når vi møder dem er det da ok der er lidt frem og tilbage nogle gange.
Men jeg klarer mig fint uden.
Du er på Xitter så det er mere sandsynligt at du ville se det: er der ikke noget med at hverken vi, FCK eller Brøndby, som de tre største klubber, gør i den slags? Jeg synes også det er meget sjovt, men jeg tror det er noget vi bevidst har fravalgt.

Du er på Xitter så det er mere sandsynligt at du ville se det: er der ikke noget med at hverken vi, FCK eller Brøndby, som de tre største klubber, gør i den slags? Jeg synes også det er meget sjovt, men jeg tror det er noget vi bevidst har fravalgt.
Vi gør ikke i det pt i hvert fald.
Men vi har vist tidligere fx udtaget en helside-annonce i Randers amtsavis (fordi JN vidste hvor billigt det var) :D
Mener da også der var liiidt frem og tilbage-noget dengang man prøvede at skrue lidt op for charmen med udebanebilletter til 50kr etc.
Noget der ikke er behov for nu (fordi det måske har hjulpet lidt, og der er gang i salgene nu)

Last edited:
Vi gør ikke i det pt i hvert fald.
Men vi har vist tidligere fx udtaget en helside-annonce i Randers amtsavis (fordi JN vidste hvor billigt det var) :D
Mener da også der var liiidt frem og tilbage-noget dengang man prøvede at skrue lidt op for charmen med udebanebilletter til 50kr etc.
Noget der ikke er behov for nu (fordi det måske har hjulpet lidt, og der er gang i salgene nu)
Var det ikke dengang med Gravgaard i Randers? Han var meget opsat på at få mere fokus på Randers og det var da også oplagt for dem at prøve at skabe mere hype om kampene mod AGF. Jeg tror man fandt ud af fra AGF's side at det bare ikke helt kunne bære det og det er også blevet sværere nu hvor vi er rykket forbi dem økonomisk. Det er lidt en detalje, men jeg er spændt på hvilken tilgang man tager til det nye medieindhold de vil have betaling for så jeg tænker også lidt på hvordan tankegangen er i klubben. Vi får nok også i meget begrænset omfang åbnet op for hvad der foregår bag scenen - selvom der kan laves nogle kontrollerede ting der stadig kan være interessante.

Var det ikke dengang med Gravgaard i Randers? Han var meget opsat på at få mere fokus på Randers og det var da også oplagt for dem at prøve at skabe mere hype om kampene mod AGF. Jeg tror man fandt ud af fra AGF's side at det bare ikke helt kunne bære det og det er også blevet sværere nu hvor vi er rykket forbi dem økonomisk. Det er lidt en detalje, men jeg er spændt på hvilken tilgang man tager til det nye medieindhold de vil have betaling for så jeg tænker også lidt på hvordan tankegangen er i klubben. Vi får nok også i meget begrænset omfang åbnet op for hvad der foregår bag scenen - selvom der kan laves nogle kontrollerede ting der stadig kan være interessante.
Randers risikerer dog også at påtage sig en lillebror rolle, ved at blive ved med at fokusere så meget på AGF. Hvis man ikke er klub nok i sig selv, så er man nødt til at snylte på en større klub for at få opmærksomhed. Lidt ligesom en lillebror der lever af storebrors interesse. Det kan jo være fint nok, hvis det er det image man ønsker i Randers, men det kan også være en af årsagerne til at tilskuertallet i Kronjylland er faldende.

Hvorfor vælge den lille klub, når den store - som får så meget fokus - ligger under en time væk?

Randers risikerer dog også at påtage sig en lillebror rolle, ved at blive ved med at fokusere så meget på AGF. Hvis man ikke er klub nok i sig selv, så er man nødt til at snylte på en større klub for at få opmærksomhed. Lidt ligesom en lillebror der lever af storebrors interesse. Det kan jo være fint nok, hvis det er det image man ønsker i Randers, men det kan også være en af årsagerne til at tilskuertallet i Kronjylland er faldende.

Hvorfor vælge den lille klub, når den store - som får så meget fokus - ligger under en time væk?
Ja, nu var det måske nok baseret på en misforståelse af deres tanke med den seneste lille film, men min opfattelse af det er den samme i andre sammenhænge hvor fokus virker helt overdrevet på AGF. Måske er det bare naturligt og ikke noget de tænker over, lidt en udløber af en generel historisk udvikling imellem byerne, men det tror jeg da nok at jeg som Randers-fan ville synes var utrolig træls. Nærmest som om deres eksistensberettigelse er en anden klub. De har klaret sig væsentligt bedre i en del år end også mere traditionsrige klubber fra større byer, så de har da meget andet de kunne fokusere på. Hvis de hed Randers Freja tror jeg oven i øvet jeg ville kunne mønstre en smule sympati for dem :) (Nu er de en FC-bastard og må gerne bare tage en tur ned i divisionen.)

Efter som vi ikke har en tråd om førstehjælp og jeg ikke ved hvor jeg ellers skal smide dette, kommer det her. (der er en vis underholdningsværdi set herfra)

Jeg ved ikke hvorfra det stammer, men hvorfor er der pludselig denne fokus på bevidstløse fodboldspillere og medspillere der forsøger at grave tungen ud af munde på dem? Man taler (også blandt tv-kommentatorer) om at de kan "sluge tungen". Men det er da noget vrøvl, ikke?

Tungen kan blokere for vejrtrækning, især hvis man ligger på ryggen, men almindelig førstehjælp tilsiger (ud over så meget andet) at man skal sikre vejrtrækning og ellers lægge folk i sideleje.

Men den der med at mosle en beskidt klør fem halvt ned i svælget på folk for at hive lidt i svaberen, det har sgu aldrig været en del af min undervisning. Hvor kommer det fra?

Last edited:
Fandt lige et eksempel mere på TV2:

Screenshot_20240311_180823.png

For det første skal tungen sidde fast, det er derfor man ikke kan sluge den, fx mens man sover, eller tabe den ud af munden mens man spiller fodbold. Det ville se dumt ud. Især hvis der var to eller flere der gjorde det og de ikke lige kunne se hvis der var hvis.

For det andet er det ret sjældent at en fodboldspiller mister bevidstheden fordi han ikke kan trække vejret (det ville se ret creepy ud, hvis de løb rundt og blev kvalt langsom på banen), det er langt oftere på grund af slag eller sammenstød med modspillere.

For det tredje behøver man vist ikke handle hurtigt. Man har flere minutter til at sikre vejrtrækningen, så det skal nok gå når det er på en fodboldbane og der er 15.000 indenfor synsvidde.

Desuden skal spilleren ikke primært trække vejret for at komme til bevidsthed, men for ikke dø, men som sagt, det er der god tid til få styr på.

Back