New posts

Den store fan-, tifo- og stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 973
  • Views Views: Views 50K
Status
Not open for further replies.

Ingen tvivl om scenerne i søndags var next level sindsygt, men det er vel kun indtil dette forslag?

Altså den offentlige gabestok tages i brug? Der er vel større forbrydelser i vores samfund, hvor sådan noget ikke engang kommer på tale.

Jeg har intet godt at sige om de tosser der ødelægger en fodboldfest, men det virker til Hr Hummelsgaard rammer forbi skiven her.
Hold da op. Så tabte han da sutten fuldstændig. Det minder jo næsten om dengang hans forgænger mente at mere overvågning ville gøre borgerne mere trygge.

Skal vi ikke lige få adskilt en koordineret og kontrolleret afbrænding af romerlys på egen tribune fra et forceret hegn, 100 meters spurt og voldsangreb? Både herinde og andetsteds. Det synes jeg i hvert fald ville være passende.
Hvis den var til mig - så var det et forsøg på, at sammenligne opstillingen, med maskering 5-10 minutter før man udførte en handling som ikke er lovlig. På den måde bør det være overkommeligt for vagter at blande sig, i det der skal til at foregå - altså medmindre de bare skal kigge på.

Der er fuld plade på den populistiske politiker-plade pt. Til gengæld måske meget godt med et politisk pres, når man har frygtsomme mænd som Palmå til at tegne fodboldbutikken med de værste problemer.
Jeg tænker lidt, at hvis man ender mellem justitsministerens forslag og Palmå's manglende trang til tomme tribuner, så kan det være det bliver helt godt ;)

Så vidt jeg ved, udstiller vi endnu ikke sædeligheds-forbrydelser selvom det ofte er serieforbrydere. Det er alligevel lidt mere hardcore. Hvis vi allerede gør det, så har jeg misset den.

Noget helt andet er det med ansigtsgenkendelse. Bif har brugt det siden 2019 men det afholder åbenlyst ikke voldsparate fra at komme ind. Er det overhovedet effektivt når de har så mange som ikke bliver stoppet ved indgangen. Eller er det fordi man ikke får fanget dem mens de begår "forbrydelsen".

Den offentlige gabestok ville nok virke ret præventivt, men det er jo en gigantisk glidebane som samfund. Hvad så næste? Lidt brugstyveri ?

Bliver taget for at hapse lidt snoller i brugsen. Billede, adresse og CPR nummer offentliggjort på borger.dk :D

Det dur ikke Hummelsgaard.

Hooligans er et kæmpe problem for fodbold, og de interessenter rundt om det. I det brede samfund er det jo et "ikke problem", hvorfor man også skal passe på med ikke at lave en eller anden crazy beslutning.

Hvis den var til mig - så var det et forsøg på, at sammenligne opstillingen, med maskering 5-10 minutter før man udførte en handling som ikke er lovlig. På den måde bør det være overkommeligt for vagter at blande sig, i det der skal til at foregå - altså medmindre de bare skal kigge på.

Jeg tænker lidt, at hvis man ender mellem justitsministerens forslag og Palmå's manglende trang til tomme tribuner, så kan det være det bliver helt godt ;)

Så vidt jeg ved, udstiller vi endnu ikke sædeligheds-forbrydelser selvom det ofte er serieforbrydere. Det er alligevel lidt mere hardcore. Hvis vi allerede gør det, så har jeg misset den.

Noget helt andet er det med ansigtsgenkendelse. Bif har brugt det siden 2019 men det afholder åbenlyst ikke voldsparate fra at komme ind. Er det overhovedet effektivt når de har så mange som ikke bliver stoppet ved indgangen. Eller er det fordi man ikke får fanget dem mens de begår "forbrydelsen".

Mit indtryk er, at man hos BIF slet ikke tager det seriøst.

Den offentlige gabestok ville nok virke ret præventivt, men det er jo en gigantisk glidebane som samfund. Hvad så næste? Lidt brugstyveri ?

Bliver taget for at hapse lidt snoller i brugsen. Billede, adresse og CPR nummer offentliggjort på borger.dk :D

Det dur ikke Hummelsgaard.

Hooligans er et kæmpe problem for fodbold, og de interessenter rundt om det. I det brede samfund er det jo et "ikke problem", hvorfor man også skal passe på med ikke at lave en eller anden crazy beslutning.
Du sammenligner to ting, som ikke bærer nogen sammenligning.

Jo. Hooligans er et samfundsproblem, når det når dette niveau. Det er det, fordi der bruges uproportionelt mange ressourcer, som kunne bruges andetsteds. Det er det, fordi det også går ud over fredelige borgere.

Jeg har aldrig accepteret "hvad bliver det næste" som et sagligt argument, og det ændrer sig nok ikke i dag.

Jeg mener dog, man bør gå meget mere hårdhændet til værks. Hvad betyder en smule udskamning, når man kan få likes på Instagram eller i rockerklubben for at have smadret en vagt eller en politimand?

Som jeg ser det, er problemet, at politikerne tror, at disse mennesker ejer skam i livet, at de er til at forhandle med, og at man kan appellere til deres fornuft. Det er så naivt, men desværre ikke uventet, da de fleste politikere reelt ikke ved en skid om det samfund, de lovgiver om.

Teori er en ting; praksis er noget helt, helt andet.

Hmm er egentlig ret uenig. Du kan vende den om. Var der ikke massiv mediedækning af derbyet, og nogle tosser havde kastet romerlys efter hinanden, havde det unægteligt ikke været et større problem end meget meget lokalt. Så jeg køber ikke præmissen om det er et "større samfundsproblem". At politiet skal allokere rigtig mange ressourcer er en anden sag.

Men langt langt langt de fleste danske borgere mærker ikke til udfordringen på Brøndby stadion, og dermed er det et ret lokalt problem, og ikke et "samfundsproblem". I hvertfald ikke i min optik :)

Hmm er egentlig ret uenig. Du kan vende den om. Var der ikke massiv mediedækning af derbyet, og nogle tosser havde kastet romerlys efter hinanden, havde det unægteligt ikke været et større problem end meget meget lokalt. Så jeg køber ikke præmissen om det er et "større samfundsproblem". At politiet skal allokere rigtig mange ressourcer er en anden sag.

Men langt langt langt de fleste danske borgere mærker ikke til udfordringen på Brøndby stadion, og dermed er det et ret lokalt problem, og ikke et "samfundsproblem". I hvertfald ikke i min optik :)
Når politiet er nødt til at bruge absurd mange ressourcer på kampe som i går, så vil der være politiopgaver, som ender med at blive nedprioriteret. Og dermed bliver det et samfundsproblem og ikke bare et lokalt problem.

Men det bliver jo et lokalt problem, i og med det 2 gange om året i Brøndby politiet skal bruge ekstremt mange ressourcer.

Anyway det er vidst ud af en tangent.

Det er et kæmpe problem de to klubber imellem, og bør få konsekvenser for de 2 klubber og deres hardcore fans. Jeg frygter bare der kommer en eller anden pseudo lovgivning, så selv en Sønderjyske - FCN bliver ramt. Fx med alle billetter skal være personlige eller andet fjollet

Men det bliver jo et lokalt problem, i og med det 2 gange om året i Brøndby politiet skal bruge ekstremt mange ressourcer.

Jeg ved ikke, om det kan karakteriseres som et samfundsproblem eller ej.

Men uagtet det kun sker fire gange om året, så er det stadig fire gange, politiet skal bruge uforholdsmæssigt mange ressourcer på det. Det er også fire gange on året, at der blive smadret alt muligt uden om stadion 7/11, Bar i Glostrup, S-tog mv.. og det er mindst fire gange om året, at fodboldfans skaber utryghed og ertil voldsom gene for andre borgere. Jeg bor selv i Kbh og jeg kunne aldrig drømme om at køre med offentlig transport nær Parken eller Brøndby stadion i forbindelse med et derby.

Endelig er det jo et problem, der vokser, og som fylder mere og mere - både til derbys, men også f.eks. i Maj, da vi besøgte Brøndby stadion. Hvis man ikke gør noget nu, så kan problemet være væsentligt større om et år eller to.

Udover BIF har et stort hooligan problem, så har de også et stort ledelsesproblem men det vidste vi jo egentlig godt:

Hos FC København havde man tilmed også minderne fra Champions League-opgøret i Dortmund i 2022, hvor en række maskerede fans på samme måde formåede at løbe på tværs af en tribune for at kaste romerlys.
Var Brøndby opmærksom på den mulige brist, og blev det gjort nok for at forhindre det i at ske søndag?
Svaret fra de blågules sikkerhedschef var glaskar hver gang.
Der var styr på det, og det ville ikke blive et problem, lød det fra Ronnie Kesby.

Udover BIF har et stort hooligan problem, så har de også et stort ledelsesproblem men det vidste vi jo egentlig godt:

Det er den samme artikel, jeg har postet 👆🏻😄

Ronnie for fa'en 🥴

Jeg har diskuteret lidt med mig selv om, jeg skulle linke til denne tråd pga. indholdet og skrevet af en anonym men jeg så flere tweets i går som pegede i samme retning.
Det er rystende, hvad der er forgået. BIF ledelsen har et alvorligt forklaringsproblem med tanke på de har haft ansigtsgenkendelse på stadion i 5 år. Et våben som åbenbart skal løse mange problemer iflg. Hummelgaard, som vil have det indført på alle Superligastadions.

Jeg har diskuteret lidt med mig selv om, jeg skulle linke til denne tråd pga. indholdet og skrevet af en anonym men jeg så flere tweets i går som pegede i samme retning.
Det er rystende, hvad der er forgået. BIF ledelsen har et alvorligt forklaringsproblem med tanke på de har ansigtsgenkendelse på stadion i 5 år. Et våben som åbenbart skal løse mange problemer iflg. Hummelgaard, som vil have det indført på alle Superligastadions.

Skal man have Twitter for at kunne læse hvad det handler om? For jeg ser intet i dit link.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back