Debat om VAR
Meget enig med dette. Efter VAR er kommet til, er det gået op for mig, at jeg ikke ønsker korrekte domme. Jeg ønsker fair domme. Og dem er der kommet færre af. Det vil helt klart hjælpe at justere reglerne, så straffespark for tilfældige hands bliver sorteret fra, men der vil altid være behov for skøn, og jeg så hellere mere subjektive domme, end regler for "hvad der er naturlige positioner for armene", som alligevel ikke kan blive udtømmende og derfor leder til absurditeter som den mod OB eller vores egen Bisseck.Enig og uenig. Problemet er imho, at nogle regler tolkes meget rigidt (fx hands regler), men andre regler tolkes slet ikke (der begåes vel både straffe og frispark på forsvaret ved alle dødbolde). Og ind i mellem der kommer den klassiske "der er kontakt, men ikke nok til et straffe spark" - hvor den ulovlige, men lige her ikke alvorlige nok til et straffe, ikke adskiller sig fra den ulovlige og helt rigidt tolkede hånd på bolden.
Min anke mod VAR har hele tiden været, at man flytter beslutningen fra en dommer, der dømmer i flow og med et ønske om game management, til VAR vognen, hvor ting går i superslow, og hvor konteksten og game management forsvinder. Dommeren havde jo set armen, og dømt straffesparket, så at han ikke giver direkte rødt uden VAR er jo egentligt et udtryk for et forsøg på at lede kampen.