New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 126K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Kan godt lide den her udtalelse :)
- Med dette tiltag kan vi ikke bare få stadionoplevelsen hjem i stuen, vi kan også få stueoplevelsen ud på stadion.
Jokes til side, så er grunden til at kampen i dag starter 18:05 jo sikkert, at man pga. VAR ser flere forlængelses-minutter, og viasat har valgt at forlænge kampstart 5 minutter, så man kan smide 5 minutter flere reklamer ind mellem de to kampe, som viasat viser på samme kanal kl 16 og 18:05....

Last edited:
Jokes til side, så er grunden til at kampen i dag starter 18:05 jo sikkert, at man pga. VAR ser flere forlængelses-minutter, og viasat har valgt at forlænge kampstart 5 minutter, så man kan smide 5 minutter flere reklamer ind mellem de to kampe, som viasat viser på samme kanal kl 16 og 18:05....
Ja, det har vel noget med reklamer at gøre og det kan godt være det er fordi man forventer det kan blive lidt stramt med tid mellem kampene. Det kan sikkert også være smart at starte med en reklameblok klokken hel hvor dem der vil se kampen og ikke har set optakt kommer til, men det er trods alt ikke noget man gør generelt (endnu.) Jeg havde ikke bemærket det var fem minutter over, så det kan da nok virke i et vist omfang. Newcastle-Tottenham starter også fem minutter over i dag, så jeg ved ikke om den er påvirket af Southampton-Burnley og igen påvirker noget senere i programmet. Den vises på Xee, der er med i nogle Viasat-pakker, men der tid nok imellem den kamp og vores. Det kan gost være det bare er sådan det er ved at blive i programmet.

Edit: Jeg holdt lige øje med forløbet imellem de to kampe på Xee: Southampton-Burnley sluttede 14:53 og der var så reklamepause indtil kl. 15:00, hvor de skiftede til Newcastle og viste spillerne komme på banen og holdopstillinger osv, kort afbrudt af en reklame for programsponsoren inden kampen blev fløjtet i gang. Så man kan sige det vel egentlig fungerer udmærket og ikke resulterede i flere reklamer - første kamp sluttede ikke voldsomt sent, men kunne være skuttet et par minutter tidligere, men så havde man nok enten haft et par kommentarer til kampen eller en reklamepause mere. Nu fik man én lang på syv minutter.

Mediano kører deres serie omkring VAR og havde besøg af dommerformanden.

Jeg forstår hvad han siger (omkring Sanneh) men journalisten måtte gerne gå lidt mere til ham - den store frustration er jo over “alle de andre” sekvenser som ikke dømmes på samme måde. Måske har han ikke samme billede af en svingende linje - det kunne være interessant at høre mere om.

Mediano kører deres serie omkring VAR og havde besøg af dommerformanden.

Jeg forstår hvad han siger (omkring Sanneh) men journalisten måtte gerne gå lidt mere til ham - den store frustration er jo over “alle de andre” sekvenser som ikke dømmes på samme måde. Måske har han ikke samme billede af en svingende linje - det kunne være interessant at høre mere om.
Ja det er også min anke mod et ellers fedt program (der er og en del 1) - der bliver ikke fulgt op og gået til Johansen. Og så er vi lige vidt. Problemet er, at det ikke er et journalistisk format, men noget som Spillerforeningen har lavet, og derfor er perspektivet ikke altid så skarpt.

Mediano er uafhængigt, men lægger platform til noget indhold produceret af spillerforeningen.
Og de vil meget gerne udbrede kendskabet til VAR, så det ikke ender med en negativ spiral hvor VAR får skylden for alt. Syntes egentlig det er et godt indspark. De holder også seminarer for journalister.

I dette program var de omkring det (entydigt klare) røde kort til Sanneh. Samtidig forklarede han, hvorfor Højer kunne nøjes med et mørkegult hvor VAR ikke greb ind. Det gjorde VAR ikke, fordi den ikke var ligeså hensynsløs overfor modstanderen og dommeren havde vurderet den til et gult kort.

Jeg har ikke set situationen, men indirekte frispark til Brøndby ifølge den her kommentar: https://ekstrabladet.dk/sport/kommentarer/allanolsen/groteske-scener-en-skandale/8529992
Aarrhhhh..... de ændrede lidt i teksten, så den del kom med (y) Så stod svaret der.

derfor er den mest oplagte fortolkning, at der skal dømmes indirekte frispark til Brøndby. (OBS: Dette er en lille justering af teksten, der tidligere gik på omspark fordi både FCK- og Brøndbyspillere løb i feltet)

Situationen er til sidst i videoen.

Jeg så situationen.
Det var sindssygt. Korrekt dømt straffespark som blev bokset væk af Scwäbe. På riposten skød Daramy bolden i mål.
Allerede i det direkte feed sagde Per Frimann, at Daramy vist nok var helt inde i feltet da der blev skudt. Da situationen blev vist igen, var det tydeligt, at han stort set var på højde med Wilczek som skød. Vi taler flere meter inde i feltet. Det blev vist igen og igen. Brøndby spillerne var rasende. Det er en kæmpe skandale, at VAR rummet ikke reagerede.

efterfølgende satsede Brøndby hele butikken, og FCK scorede yderligere på en kontra.

Situationen er til sidst i videoen.
Den slags er blokeret hvis man er i udlandet, så jeg skal omkring noget VPN og når AGF har tabt er jeg ikke så motiveret for at bruge ekstra tid på andre hold :)

Ifølge Holmstrøm bliver FCK dog også tit bortdømt ovre i det mørke Jylland. Spøg til side, det her var en kamp mod Brøndby, men det er klart det ikke er VAR som sådan der fejler hvis den er klar og tydelig.

Latest posts

Back