New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 104K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Endnu en runde med interessante kendelser:

-SØNs mål kunne være offside? Måske endnu en erkendelse i VAR rummet?

Jeg var i første omgang sikker på den ville blive omstødt. Men når man kigge nærmere på den er den meget tæt, og det kan bestemt ikke afvises at Skulderen på Baijmo ophæver den.
Vinklen vil snyde når den er skæv.

Så tror faktisk den er ok.

Det er efterhånden sjældent jeg gider kommentere dommerkendelser men det straffe Randers fik i går må bare ikke ske. Silkeborg spilleren fører hånden ind til brystkassen, der bliver sparket hårdt fra kort afstand, hvis det vitterlig er et straffespark, har fodbolden et gigantisk problem.

Spilleren er fra Vejle (same - but different), men lige derudover ... Dit link dokumenterer, at der ingen linje er i det overhovedet. Imo det væsentligste regelproblem at få fikset i en tid, hvor VAR efterhånden virker bedre og bedre og kompenserer for dommernes manglende færdigheder på en udmærket måde.

Jeg var i første omgang sikker på den ville blive omstødt. Men når man kigge nærmere på den er den meget tæt, og det kan bestemt ikke afvises at Skulderen på Baijmo ophæver den.
Vinklen vil snyde når den er skæv.

Så tror faktisk den er ok.
Jeg synes virkelig den er svær. Kan gå enten den ene eller anden vej.

Men vi har nu haft 2 tilfælde hvor stregerne har set lidt spøjse ud og i lyset af de tidligere indrømmede fejl er man bare i tvivl. Det system man bruger i CL virker meget mere troværdigt. Har det lavet fejl? Det er helt sikkert for dyrt here men er mere ude i at forstå hvad fejl margin de to forskellige systemer har?

Ja, det er godt nok vanvittigt. Men svært for VAR at ændre, da armen flyttes til en unaturlig position og dermed kan dømmes. Det er en ren dommerfejl.
Jeg synes begrebet "unaturlig" er lidt et "Get out of jail free card", som ingen har ret til at argumentere imod, hvis det er unaturligt at have hånden ind til kroppen, og i strid med reglerne at have armene ud fra kroppen, så er der et frygteligt lille vindue hvori man må have sine hænder.

Sådan en kendelse som den i går, giver desværre indtryk af at det er dommerne der bestemmer hvem der skal rykke ned, eller i hvert fald har meget meget stor medbestemmelse i hvem der rykker ned, og det gør bare tilliden til dommmerne udfordret.

Jeg synes begrebet "unaturlig" er lidt et "Get out of jail free card", som ingen har ret til at argumentere imod, hvis det er unaturligt at have hånden ind til kroppen, og i strid med reglerne at have armene ud fra kroppen, så er der et frygteligt lille vindue hvori man må have sine hænder.

Sådan en kendelse som den i går, giver desværre indtryk af at det er dommerne der bestemmer hvem der skal rykke ned, eller i hvert fald har meget meget stor medbestemmelse i hvem der rykker ned, og det gør bare tilliden til dommmerne udfordret.
Det er jo fordi det er dét, der står i fodboldloven.

Jeg er sikker på, at dommerne også får en masser plancer og figurer at se, oog der er sikkert noget der kan forklarer det

Jeg synes virkelig den er svær. Kan gå enten den ene eller anden vej.

Men vi har nu haft 2 tilfælde hvor stregerne har set lidt spøjse ud og i lyset af de tidligere indrømmede fejl er man bare i tvivl. Det system man bruger i CL virker meget mere troværdigt. Har det lavet fejl? Det er helt sikkert for dyrt here men er mere ude i at forstå hvad fejl margin de to forskellige systemer har?

Bestemt ikke uenig :)

Det er lovmæssigt defineret som unaturlig postion med bevægelse at beskytte kroppen. Derfor kan der findes lovhjemmel til at dømme det. Så mangler vi bare lige koblingen til sund fornuft. Min pointe er, at det aldrig skal dømmes, men at VAR nok er bundet på hænderne i forhold til at annullere

Måske protokollen skal laves om således at alle straffespark dømt eller ej skal vurderes at VAR og dommeren ved skærmen. Har han fløjtet den skal han have lov til at kigge den igennem og fortryde sin dom. Det er så kampafgørende at når nu teknologien er til rådighed så skal den bruges.
Vi vil hade det tidsforbrug...

Det er lovmæssigt defineret som unaturlig postion med bevægelse at beskytte kroppen. Derfor kan der findes lovhjemmel til at dømme det. Så mangler vi bare lige koblingen til sund fornuft. Min pointe er, at det aldrig skal dømmes, men at VAR nok er bundet på hænderne i forhold til at annullere
Meget enig. At man pr. refleks beskytter sit hoved er jo ensbetydende med at armene er så tæt på kroppen som muligt.
Hjemmel eller ej, mener jeg Redder skal tænde for sit relæ og afvise hands anyday.

Latest posts

Back