New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Cort napper sejren solo i Veneto. Det var så den sæson. Masser af danske sejre, men vi mangler stadig den helt store til Mads P.

Næst' år!

Og Mørkøv nappede bronze i sit sidste løb. Flot karriere! Damerne vandt guld i går.
Jeg har åbenbart totalt misforstået Mørkøvs stopdag. Det er først den 28. december.

Ja ja, så får vi da endnu en parade 😁

Og så er Julie Leth jo en ægte Aarhus pige
Trådte sine børnepedaler på cykelbanen, der snart er fortid. Desværre...
Der er gang i et arbejde med at finde penge (fra fonde antager jeg) til en ny cykelbane et sted i Århus. Ved ikke hvordan det går men håber da det lykkedes. For uanset hvor nostalgisk man kan være omkring cykelbanen, så er tiden bare løbet fra en udendørs cykelbane i det danske klima.

Vingegaard med et par interessante udtalelser relateret til "den store debat", vi havde kørende i sommer. Her tænker jeg hovedsageligt på, om han var på 100 % eller ej.

Han kalder det selv et mirakel, at han blev nummer to, og det er jeg enig i. Det vidner bare om høj, høj klasse.

Jeg syntes, denne her artikel er bemærkelsesværdig. Ikke fordi jeg vil åbne en lang diskussion om motordoping, men i citaterne syntes jeg, Boonen ret tydeligt indikerer, at han tror, Cancellara havde en motor i cyklen dengang. Og det er alligevel en bemærkelsesværdig åbenmundethed, når man er vant til Omertaen.

Jeg syntes, denne her artikel er bemærkelsesværdig. Ikke fordi jeg vil åbne en lang diskussion om motordoping, [mission mislykket] men i citaterne syntes jeg, Boonen ret tydeligt indikerer, at han tror, Cancellara havde en motor i cyklen dengang. Og det er alligevel en bemærkelsesværdig åbenmundethed, når man er vant til Omertaen.

Boonen er ikke i tvivl, om at Cancellara brugte en motor den dag. Der er da også meget, som er yderst suspekt ved løbet. Inden det vilde dobbelte cykelskift kørte kan som røv og nøgler - han faldt langt tilbage i feltet på hver eneste brostensbakke, hvilket simpelthen umuligt kan svare sig i det løb. På første brostensbakke, Molenberg, efter det fiske dobbeltskifte var han med afstand den hurtigste. Det skal også siges, at han ikke havde de store problemer med at køre på sin cykel, selvom den åbenbart havde en defekt. Han kørte på den i over et minut - krydsede hele Holleweg, som vel er den eneste reelt svære flade sektor i de Flamske Ardenner. Matti Breschel så til gengæld fremragende stærk ud, men han havde også et utrolig langstrakt cykelskift, som han til gengæld ikke kom tilbage fra.

Spændende at se hvad Albert Phillipsen kan i Down under når det bliver kuperet!

Hva tænker i? Top 10, Top 20, Top 50?
Ifølge Norsgaard i Forhjulslir er han nærmest favorit til den samlede sejr. Men lad os se - en ting er at køre vilde watt i træning. Noget andet er at gøre det i 40 graders varme i etapeløb (hvilket Norsgaard da også tog forbehold for).

Men han er nok det bedste bud på en rytter siden Evenepoel, der kan gå direkte ind i de voksnes rækker og vinde, så top 3 vil ikke komme bag på - men det vil en plads som nr. 20 omvendt heller ikke.

Ifølge Norsgaard i Forhjulslir er han nærmest favorit til den samlede sejr. Men lad os se - en ting er at køre vilde watt i træning. Noget andet er at gøre det i 40 graders varme i etapeløb (hvilket Norsgaard da også tog forbehold for).

Men han er nok det bedste bud på en rytter siden Evenepoel, der kan gå direkte ind i de voksnes rækker og vinde, så top 3 vil ikke komme bag på - men det vil en plads som nr. 20 omvendt heller ikke.
Del Toro vandt en etape i TDU sidste år, men han var så også 20, hvor Philipsen blot er 18.

Hvis han kan sætte alt og alle, er det jo forrygende, og jeg fornemmer da også på hans kørsel inden TDU, at han er i absolut topform. Hører ikke podcasts, men jeg synes, danskerne ofte er gode til at tale hinanden op.

Mon ikke Stephen Williams eller nogen lignende napper sejren i nat i en spurt fra en mindre gruppe.

Det vil alligevel være vildt, hvis han kan køre en 3 plads hjem. Den tror jeg ikke helt på. Han er stadig kun 18 år men sikke nogen evner han har vist i de unge rækker 👏 Det bliver spændende at følge i årene der kommer.

Var Evenepoel ikke lidt ældre, inden han trådte helt ind i de voksnes rækker?

Det vil alligevel være vildt, hvis han kan køre en 3 plads hjem. Den tror jeg ikke helt på. Han er stadig kun 18 år men sikke nogen evner han har vist i de unge rækker 👏 Det bliver spændende at følge i årene der kommer.

Var Evenepoel ikke lidt ældre, inden han trådte helt ind i de voksnes rækker?
Han var 19.

Det er lidt ærgerligt, at løbet er så svært at se, for det plejer at være underholdende.

Åh ja....
I levende "live" I Glasgows meget bakkede gader
Jeg skreg ham "KOM SÅ..." lige ind i fjæset, da han passerede, hvor vi stod de sidste tre omgange
Jeg kan virkelig anbefale at tage til cykelløb udenlandsk.
Der er en helt anden stemning, end der er ifm fodbold
Alle er venner og nyder bare at se et godt løb og drikke et par bajere
Og rygning er tilladt....
;)

Åh ja....
I levende "live" I Glasgows meget bakkede gader
Jeg skreg ham "KOM SÅ..." lige ind i fjæset, da han passerede, hvor vi stod de sidste tre omgange
Jeg kan virkelig anbefale at tage til cykelløb udenlandsk.
Der er en helt anden stemning, end der er ifm fodbold
Alle er venner og nyder bare at se et godt løb og drikke et par bajere
Og rygning er tilladt....
;)
Flandern sidst' år var en oplevelse for livet. Det manglede bare, at Mads P. ikke var styrtet få dage inden.

Jeg misunder dig Glasgow. Det var fremragende løb alle som et. Noget af det bedste, jeg husker.

Latest posts

Back