New posts

Balancen mellem performance og udvikling i foråret 2025

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 46
  • Views Views: Views 2K
Balancen mellem performance og udvikling i foråret 2025
MEN: AGF er ét point fra en kamp om Europa, og vi ser ind i et scenarie, hvor AGF i sidste kamp på hjemmebane kan være med til at afgøre farven på Brøndbys medaljer. Vi er altså ikke dér, hvor vi skal til at spille U19-holdet, og især i den allersidste kamp vil alt andet end 120% koncentration give mig virkeligt lange løg. Jeg står sikkert alene med det synspunkt, men for mit vedkommende: Performance, tak.

Hold nu op altså. Få hvis nogen skriger efter en paladsrevolution men at nogen af de underpræsterende rutinerede får en eller et par kampe på bænken. Nu har vi stort set stillet med det såkaldte performancehold i det meste af foråret og vi bliver ringere og ringere.
Noget skal der ske, om det så er en formationsændring, udskiftninger i startopstillingen eller en kombination, er jeg ikke klog nok til at vide men noget skal der ske, ellers hiver jeg Einsteins citat frem igen.

Jeg mener Uwe skal stille det hold med bedst chance for at skaffe 4. Pladsen.

Så kan man tilføje at Arnstad skal prioriteres uanset (det synes jeg jo faktisk ikke, men han er en dygtig fodboldspiller med potentiale, så jeg er kun alm indebrændt over den disposition). Dertil kan man bede om Badji og Wahlstedt prøves af, hvis det er tæt på tæt.

Både Badji og Wahlstedt er på positioner hvor der med stor sandsynlighed skal handles til sommer. Hvis de byder seriøst ind, kan man måske gemme noget af krudtet til andre positioner ... Selvom jeg har svært ved at se en ny stor angriber kan undgås (25+ mio i transfer).

Det er fristende at smide resten af sæsonen for at teste talenter. Men der er 4 runder og 2 point op til Randers og FCN.

AGF skal møde begge de hold, samt BIF og FCM. 4. Pladsen giver stadig med god sandsynlighed en plads i Europa. På fredag har man allerede en god indikator, hvis FCK og BIF vinder hver deres kamp.

Hvis det går nogenlunde forventeligt, har både FCM og FCK guld på spil de sidste to runder.

Lad os sige AGF taber i Herning og vinder over Randers. Randers vinder over FCN, FCN spiller uafgjort med Brøndby.

Så er AGF to efter Randers og på niveau med FCN.
Brøndby er ude af sølvstriden.

AGF undgår nederlag i Farum, Randers taber til FCK.

AGF er før sidste runde på niveau med FC, og to bag Randers.

AGF slår et ferieramt Brøndbyhold. FCN og Randers får stryg i Parken hhv Herning. AGF halter ind på 4. Pladsen.

Silkeborg vinder enten pokalen eller play-offkampen.

...

Back