New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 98K
Status
Not open for further replies.
Kan se et afsnit nu, som ikke ligger under programmet, men bare i guiden, og igen handler det om BIF :D De kan bare ikke lade være. Ligesom de ikke kan lade være med at vise United, selvom de er bund/midterhold, hvor Arsenal spiller hjemme mod West Ham, som de sidste par gange er endt i meget underholdende kampe mellem de to. Viasat er bare ynkelige.

Og ja, så er AGF også med i den udsendelse her. Tjekker det ud.

View attachment 5432

Viaplay er en kommerciel virksomhed. De laver og promovere deres indhold efter, hvordan de vurderer, at de maximerer deres profit. De vælger United over Arsenal, fordi der er væsentligt flere seere og abbonenter i United.

Da Laudrup var træner i Swansea vidste de Swansea hele tiden- fordi der var seere i det.

Det er irriterende, men jeg har svært ved at følge, at det er ynkeligt.

Arh, nedrykningskandidat ligefrem??

Når man taber de sidste 7 kampe i en sæson, hvoraf de 5 af dem med 1-3 tilhører man i alle tilfælde ikke toppen i superligaen og for mig er det ikke overraskende, at nogle synes kurser peger mod nedrykning. Men jeg oplever, at der er brugere på dette Forum, som har en manglende realitetssans. Brugere, som for mig at se, altid kan finde fejl ved andre klubber, men som for sjældent tager de samme briller på, når de kikker indad i vor egen klub.

Brian Se mig allesammen Steen Nielsen var i 10 år sportschef i vores klub og først ved den 3. nedrykning kom der en markant kritik på disse sider af denne katastrofale udulige sportschef og mellem linierne oplever jeg, at der stadig er stor respekt for David tomme flosker Nielsen.

Sidst nævnte er klart ikke den dårligste træner vi har haft, men derfra og til at ønske ham tilbage, er der godt nok et langt stykke. Er du i tvivl, så kik på hans resultater siden 3. pladsen i 2020. I går fik Horsens for 4. gang i 12 kampe en spiller udvist. Denne gang allerede efter 20 min og resultatet blev derfor 3-3 mod en af klubberne i bunden ( Hausner, som David ellers roser, spillede igen en dårlig kamp og var medvirkende til, at Horsens trods udvisningen mistede to point). Horsens har brugt millioner på indkøb, men resultaterne står slet ikke i forhold til dette faktum, og David mange tomme ord Nielsen har som sædvanligt mange, mange tomme forklaringer.

Selverkendelse er bestemt ikke nemt, men erkendt dog i det mindste, at vores dårlige forår pegede direkte mod bunden af superligaen. Så meget, at set i dette lys vil en 6. plads efter grundspillet i denne sæson være meget tilfredsstillende.

Når man taber de sidste 7 kampe i en sæson, hvoraf de 5 af dem med 1-3 tilhører man i alle tilfælde ikke toppen i superligaen og for mig er det ikke overraskende, at nogle synes kurser peger mod nedrykning. Men jeg oplever, at der er brugere på dette Forum, som har en manglende realitetssans. Brugere, som for mig at se, altid kan finde fejl ved andre klubber, men som for sjældent tager de samme briller på, når de kikker indad i vor egen klub.

Brian Se mig allesammen Steen Nielsen var i 10 år sportschef i vores klub og først ved den 3. nedrykning kom der en markant kritik på disse sider af denne katastrofale udulige sportschef og mellem linierne oplever jeg, at der stadig er stor respekt for David tomme flosker Nielsen.

Sidst nævnte er klart ikke den dårligste træner vi har haft, men derfra og til at ønske ham tilbage, er der godt nok et langt stykke. Er du i tvivl, så kik på hans resultater siden 3. pladsen i 2020. I går fik Horsens for 4. gang i 12 kampe en spiller udvist. Denne gang allerede efter 20 min og resultatet blev derfor 3-3 mod en af klubberne i bunden ( Hausner, som David ellers roser, spillede igen en dårlig kamp og var medvirkende til, at Horsens trods udvisningen mistede to point). Horsens har brugt millioner på indkøb, men resultaterne står slet ikke i forhold til dette faktum, og David mange tomme ord Nielsen har som sædvanligt mange, mange tomme forklaringer.

Selverkendelse er nødvendigvis ikke nemt, men erkend dog i det mindste, at vores dårlige forår pegede direkte mod bunden af superligaen. Så meget, at set i dette lys vil en 6. plads efter grundspillet i denne sæson være meget tilfredsstillende.
Jeg forstår godt dine pointer.

Men når man ser på de hold, som er i superligaen i år, så vil jeg sige at vi ikke var deciderede nedrykningskanditater. Havde han sagt "midterhold" kunne jeg bedre forstå det, men jeg synes på ingen måde at vi har været kandidat til at rykke ned.

Last edited:
Selverkendelse er bestemt ikke nemt, men erkendt dog i det mindste, at vores dårlige forår pegede direkte mod bunden af superligaen. Så meget, at set i dette lys vil en 6. plads efter grundspillet i denne sæson være meget ttilfredsstillende.

Du gør mig blød i knæene med ordene om David Nielsen.

Jeg gik ind til sæsonen med en forventning om AGF i bund 6. Ikke i nærheden af nedrykning, men unødvendigt lavt placeret.

Holdet var stærkt under Uwe, men det var også tyndt. Uden Links og Kahl kommer JP også i problemer, dels fordi vwb bliver en kæmpe smerte, og dels fordi JJA så er 1. Indskifter i backkæden.

Når vi nu ser holdet løse opgaven så glimrende uge efter uge, er man også nødt til at foretage en 'mark to market' vurdering.

Holdet er stadig godt
Jacob Poulsen får mere ud af Uwes fundament ved at sætte dem fri ... og han droppede det uforståelige forsøg med Wahlstedt, JJA og Emmery efter første kamp.

Som det ser ud nu, skal AGF sikre sig top-6 med solid margin. Jeg tror en skade til Links vil ramme hårdt (han var ikke fuldt med de første to kampe), men holder han til jul, er der gode muligheder for at holde top-4 frem til julepausen og derfra er der kun blødt brød frem mod slutspillet.... og mulighed for CV kan hente noget.

Jeg plejer at være bange for alt. Jeg er nede på at være bekymret for ret meget. Det er enorm fremgang.

Selverkendelse er bestemt ikke nemt, men erkendt dog i det mindste, at vores dårlige forår pegede direkte mod bunden af superligaen. Så meget, at set i dette lys vil en 6. plads efter grundspillet i denne sæson være meget tilfredsstillende.
Jeg er meget lidt imponeret over at give folk man ikke synes om nedladende øgenavne. Det minder mig for meget om hvad der sker på den anden side af dammen.

Ift. David er der vel forskel på at ønske ham tilbage og så anerkende at han var den første træner i 23 år der rent faktisk vandt medaljer til klubben. Det vil han altid have min dybe taknemmelighed for, og jeg kan ikke huske at jeg har været så begejstret som jeg var i sæsonen 19/20, hvor Blume, Højer og Bundu m.fl. splittede FCK og Midtjylland ad. David er for hans arbejde i AGF for mig på linje med Rudbæk, som jeg agter utroligt højt.

Jeg tror heller ikke der var mange der ikke var bekymrede oven på foråret og slutspillet. Men at beskylde AGF fans over en bred kam for at mangle selverkendelse klinger for mig hult. De AGF fans jeg kender er overdrevet realistiske og velovervejede ift. forventningerne til denne sæson og ellers. Hvis du skræller den umiddelbare og uventede glæde over de første kampe i sæsonen væk som kommer til udtryk herinde og andre steder, tror jeg ikke du vil finde en eneste tilhænger som ikke erkender AGF nok ikke slutter helt i toppen i år og at alt over en sjetteplads vil udgøre en ganske udmærket sæson ovenpå sidste år.

David Nielsen var altså MED til at rykke klubben ret meget, sammen med Selles.. Det hold vi havde da vi vandt bronze i 20, spillede virkelig god bold, og flere eksperter sagde, at AGF lige nu var det bedste hold i ligaen.. Sejrene mod FCM og i særdeleshed i Parken var voldsomme nybrud for AGF, og noget vi havde ventet på i årtier(!). David Nielsen var ikke noget geni, men han løsnede sværdet fra den forpulede sten! David vil derfor altid være noget særligt for mig og for AGF

David Nielsen var altså MED til at rykke klubben ret meget, sammen med Selles.. Det hold vi havde da vi vandt bronze i 20, spillede virkelig god bold, og flere eksperter sagde, at AGF lige nu var det bedste hold i ligaen.. Sejrene mod FCM og i særdeleshed i Parken var voldsomme nybrud for AGF, og noget vi havde ventet på i årtier(!). David Nielsen var ikke noget geni, men han løsnede sværdet fra den forpulede sten! David vil derfor altid være noget særligt for mig og for AGF
Kernen her er “Sammen med Selles”, for det kom aldrig op på samme niveau, da han forsvandt, og DN har heller ikke vist et trænerniveau andre steder der kan sammenlignes med perioden sammen med Selles. Men jeg er enig i at det var rigtigt godt i den periode, og også i et stykke tid derefter, man så blev det desværre ret ordinært.

mellem linierne oplever jeg, at der stadig er stor respekt for David tomme flosker Nielsen.

Hvordan i alverden skal man ikke have stor respekt for en træner, som vinder de første medaljer i 20 år, lagde meget stor vægt på spillere med mentalitet til at spille i AGF og lagde det fundament, som Uwe og nu JP lever meget højt på og som forhåbentlig holder i mange år?
Ja, hans sidste sæson var skandaløst ringe men det var vitterlig en anormalitet.
Det er et karaktermord du begår. Vi har helt ufattelig meget at takke David for men David skal ikke tilbage, han har udført og løst den opgave han fik af JN. Genrejse AGF!

Sidst nævnte er klart ikke den dårligste træner vi har haft, men derfra og til at ønske ham tilbage, er der godt nok et langt stykke.

Kan du pege på en debattør herinde, som ønsker David tilbage? Bare en?

»Michael kommer ikke med den rigtige karma. At han går før tid er ikke det afgørende. Men de gange, han har forladt stadion, har AGF vundet. Jeg havde ham med til pokalfinalen, og dér fik vi ikke sendt ham hjem i tide til at kunne vende kampen. Michael går mest op i håndbold, og jeg går op i fodbold,« fortæller en storsmilende Pernille Salling Holm, da avisen har sat hende i stævne ved det midlertidige stadion i Vejlby for at høre om hendes AGF-passion.

Hun fortsætter:

»Jeg har virkelig prøvet at forklare Michael i mange år, hvor stort, AGF egentlig er. Og han har simpelthen ikke rigtig forstået det, selv om han har boet her i byen i 40 år. Men nu forstår han, hvor meget AGF fylder, for han har aldrig fået så stor respons på et LinkedIn-opslag før. I talende stund har det fået 135..000 visninger, 2.000 likes og masser af sjove kommentarer.«

»Spillerne har en utrolig mentalitet og en høj arbejdsmoral, der er indgroet i vores miljø. Min forgænger har lavet et fantastisk arbejde på det område. Men når spillerne laver fejl, er jeg ikke sikker på, at jeg skal slå dem oven i hovedet med det. Så hellere pege på det, der gik godt,« siger Jakob Poulsen.

Han lyder som den helt rigtige person, på det rigtige sted og tid.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back